• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki

Szymon Zięba
6 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.

Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki PolskiejMapka. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą WisłąMapka. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie SucharskiegoMapka i na drogach w Letnicy.



Czy odczułe(a)ś korki związane z utrudnieniami w tunelu?

Prace gwarancyjne w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej mają być prowadzone w dwóch etapach. Pierwszy z nich zaczął się w drugiej połowie kwietnia.

W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Dzieje się tak, ponieważ:
  • w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
  • ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
  • kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
  • obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.

Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.

14:53 5 MAJA 21 (aktualizacjaakt. 15:37)

Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)

Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy. TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.

Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców



Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.

Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja



- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
  • Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
  • Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
  • Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

Z jakiego powodu prowadzony jest remont?



Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.

- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych. Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.

- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.

Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.

Opinie (70) 2 zablokowane

  • Polecam ketogeniczną

    • 1 1

  • (1)

    Pana Karola trzeba koniecznie wysłać na egzamin kontrolny bo pisać takie bzdury to może tylko pisać osobą z brakiem wiedzy o ruchu drogowym i ciezarowkach kture szybciej poruszają się w terenie niż p Karol wstyd p Karolu zabierać głos jeżeli z przepisami ruchu drogowego jest na bakier pozdrawiam Janusza

    • 3 5

    • Wstyd to jest robić błędy ortograficzne i nie używać znaków interpunkcyjnych

      • 5 0

  • No jasne, że sie przyda

    Rowerzyści, biegacze, celebryci. Tunel, a robią z tego wieże Eiffla

    • 4 3

  • Dzieki zamknięciu tunelu widać idealnie ze czarny dwór moze byc bez korków!I kto jest jego przyczyną!!

    A te bezmyslne przykłady ze zakorkowane inne iejsca z powodu głupoty kierowców to kolejny przykład ze powinno sie ich ograniczać w mieście

    • 3 15

  • Dobre (2)

    Takie prace powinny byc wykonywane noca.U nas zreszta ta norma.Most na zaroslaku i zjazd na zaroslak oficjalnie otwarte a po tygodniu po cichutku zamkniete

    • 15 0

    • W nocy jest cisza nocna i znów by narzekali (1)

      • 0 1

      • W tunelu ktoś mieszka?

        • 3 0

  • korki przed tunelem (2)

    kiedy się ludzie w końcu nauczycie, że pierwszeństwo na suwak macie na końcu pasa, a nie kilometr wcześniej?? Dlaczego wpychacie się na zakorkowany pas kiedy przed Wami jest jeszcze 50 metrów waszego??? Przez to całe rondo stoi, bo nie potraficie jeździć na suwak

    • 38 0

    • Dobrze prawisz

      Bo w takim przypadku na suwaku tworzy się supeł i suwak się zacina

      • 6 0

    • Niewiedza? Brak kultury jazdy? A może chamstwo.

      • 3 0

  • Kiedy ratunek dla południowych dzielnic? Robyg buduje ChinaTown, a na świętokrzyskiej korek codziennie od 13:00

    nie wspominając że budują się w tamtym rejonie co najmniej 4 kolejne duże osiedla

    • 12 0

  • Fatalne oznakowanie (1)

    Zwracam wagę na fatalne oznakowanie wszystkich dróg zwłaszcza szybkiego ruchu w obrębie Trójmiasta. Tablice pokazują się tylko 1 raz, najczęściej tuż przed zjazdem lub skrzyżowaniem, gdy kierowca nie ma już czasu na analizę sytuacji lub nie może zmienić pada ruchu / gruntownie zakorkowane/. Na zachodzie tablice kierunkowe powtarzane są kilkukrotnie, co zmniejsza ryzyko wypadków, pomaga uniknąć gwałtownych manewrów i upłynnia ruch.
    2. Brak wszędzie wyrażnych tablic kierunkowych do poszczególnych dzielnic miast oraz ważnych punktów typu urzędy państwowe. Ludzie błądzą po mieście i niepotrzebnie zwiększają obciążenie tras

    • 9 1

    • Racja

      Ma Pan racje po Gdańsku nie da się jezdzic polegając tylko na znakach. Konieczna jest dodatkowa nawigacja co często wiąże się z korzystaniem z telefonu

      • 0 0

  • "Teraz widać jak bardzo potrzebny jest tunel" (1)

    Ale gigantyczny fikołek logiczny. Nie to żeby tunel był niepotrzebny, ale wystarczy zamknąć dowolną drogę w Gdańsku żeby porobiły się korki, a nawet bez zamykania dróg się tworzą.

    Gdyby zamknięto na raz obie nitki tunelu to nikt tamtędy by nie jeździł, czyli tamtejszy ruch byłby zerowy, a więc idąć dalej logiką redakcji- wynikałoby z tego że tunel jest niepotrzebny? Wszyscy jeździliby przez Gdańsk główny i waszym zdaniem korki byłyby zasługą gdańskich zabytków?

    • 11 1

    • Tam korki byłyby spowodowane brakiem super hiper ronda turbinowego.

      • 0 0

  • Znowu nieprzemyślana ankieta. (2)

    Jeżdżę tunelem codziennie o 3 nad ranem i nie odczuwam żadnych skutków remontu bo ruch jest wtedy zerowy. Co mam zaznaczyć?

    • 10 3

    • Bo te ankiety to niedorozwoje robią

      • 4 1

    • Zaznacz C, nie B, a nie D zaznacz, a może jednak A, zaznaczaj !! miłego dnia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane