- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (135 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (94 opinie)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (376 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki
Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.
Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą Wisłą. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie Sucharskiego i na drogach w Letnicy.
W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Dzieje się tak, ponieważ:
- w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
- ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
- kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
- obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.
Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.
Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)
- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.
Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców
Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.
Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja
- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
- Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
- Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
- Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.
Z jakiego powodu prowadzony jest remont?
Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.
- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.
- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.
Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2021-05-06 16:24
Polecam ketogeniczną
- 1 1
-
2021-05-06 16:56
(1)
Pana Karola trzeba koniecznie wysłać na egzamin kontrolny bo pisać takie bzdury to może tylko pisać osobą z brakiem wiedzy o ruchu drogowym i ciezarowkach kture szybciej poruszają się w terenie niż p Karol wstyd p Karolu zabierać głos jeżeli z przepisami ruchu drogowego jest na bakier pozdrawiam Janusza
- 3 5
-
2021-05-06 17:03
Wstyd to jest robić błędy ortograficzne i nie używać znaków interpunkcyjnych
- 5 0
-
2021-05-06 16:58
No jasne, że sie przyda
Rowerzyści, biegacze, celebryci. Tunel, a robią z tego wieże Eiffla
- 4 3
-
2021-05-06 17:29
Dzieki zamknięciu tunelu widać idealnie ze czarny dwór moze byc bez korków!I kto jest jego przyczyną!!
A te bezmyslne przykłady ze zakorkowane inne iejsca z powodu głupoty kierowców to kolejny przykład ze powinno sie ich ograniczać w mieście
- 3 15
-
2021-05-06 17:35
Dobre (2)
Takie prace powinny byc wykonywane noca.U nas zreszta ta norma.Most na zaroslaku i zjazd na zaroslak oficjalnie otwarte a po tygodniu po cichutku zamkniete
- 15 0
-
2021-05-06 20:17
W nocy jest cisza nocna i znów by narzekali (1)
- 0 1
-
2021-05-06 22:17
W tunelu ktoś mieszka?
- 3 0
-
2021-05-06 17:47
korki przed tunelem (2)
kiedy się ludzie w końcu nauczycie, że pierwszeństwo na suwak macie na końcu pasa, a nie kilometr wcześniej?? Dlaczego wpychacie się na zakorkowany pas kiedy przed Wami jest jeszcze 50 metrów waszego??? Przez to całe rondo stoi, bo nie potraficie jeździć na suwak
- 38 0
-
2021-05-06 17:52
Dobrze prawisz
Bo w takim przypadku na suwaku tworzy się supeł i suwak się zacina
- 6 0
-
2021-05-06 21:36
Niewiedza? Brak kultury jazdy? A może chamstwo.
- 3 0
-
2021-05-06 18:05
Kiedy ratunek dla południowych dzielnic? Robyg buduje ChinaTown, a na świętokrzyskiej korek codziennie od 13:00
nie wspominając że budują się w tamtym rejonie co najmniej 4 kolejne duże osiedla
- 12 0
-
2021-05-06 18:14
Fatalne oznakowanie (1)
Zwracam wagę na fatalne oznakowanie wszystkich dróg zwłaszcza szybkiego ruchu w obrębie Trójmiasta. Tablice pokazują się tylko 1 raz, najczęściej tuż przed zjazdem lub skrzyżowaniem, gdy kierowca nie ma już czasu na analizę sytuacji lub nie może zmienić pada ruchu / gruntownie zakorkowane/. Na zachodzie tablice kierunkowe powtarzane są kilkukrotnie, co zmniejsza ryzyko wypadków, pomaga uniknąć gwałtownych manewrów i upłynnia ruch.
2. Brak wszędzie wyrażnych tablic kierunkowych do poszczególnych dzielnic miast oraz ważnych punktów typu urzędy państwowe. Ludzie błądzą po mieście i niepotrzebnie zwiększają obciążenie tras- 9 1
-
2021-05-07 11:07
Racja
Ma Pan racje po Gdańsku nie da się jezdzic polegając tylko na znakach. Konieczna jest dodatkowa nawigacja co często wiąże się z korzystaniem z telefonu
- 0 0
-
2021-05-06 18:16
"Teraz widać jak bardzo potrzebny jest tunel" (1)
Ale gigantyczny fikołek logiczny. Nie to żeby tunel był niepotrzebny, ale wystarczy zamknąć dowolną drogę w Gdańsku żeby porobiły się korki, a nawet bez zamykania dróg się tworzą.
Gdyby zamknięto na raz obie nitki tunelu to nikt tamtędy by nie jeździł, czyli tamtejszy ruch byłby zerowy, a więc idąć dalej logiką redakcji- wynikałoby z tego że tunel jest niepotrzebny? Wszyscy jeździliby przez Gdańsk główny i waszym zdaniem korki byłyby zasługą gdańskich zabytków?- 11 1
-
2021-05-06 19:22
Tam korki byłyby spowodowane brakiem super hiper ronda turbinowego.
- 0 0
-
2021-05-06 18:18
Znowu nieprzemyślana ankieta. (2)
Jeżdżę tunelem codziennie o 3 nad ranem i nie odczuwam żadnych skutków remontu bo ruch jest wtedy zerowy. Co mam zaznaczyć?
- 10 3
-
2021-05-06 18:26
Bo te ankiety to niedorozwoje robią
- 4 1
-
2021-05-06 20:05
Zaznacz C, nie B, a nie D zaznacz, a może jednak A, zaznaczaj !! miłego dnia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.