- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (155 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki
Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.
Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą Wisłą. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie Sucharskiego i na drogach w Letnicy.
W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Dzieje się tak, ponieważ:
- w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
- ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
- kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
- obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.
Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.
Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)
- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.
Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców
Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.
Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja
- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
- Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
- Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
- Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.
Z jakiego powodu prowadzony jest remont?
Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.
- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.
- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.
Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2021-05-06 18:23
Gdańsk Nowy Port (1)
Szkoda,że ten remont nie będzie trwać wiecznie.Znowu ul.Wyzwolenia stanie się autostradą dla tirów jadących do portu gdańskiego,dla mieszkańców osiedla tylko hałas i smog.Co słychać z nową Wyzwolenia,która ma wyprowadzić ciężki transport z osiedla,czy już się buduje?Co na to radni dzielnicy?
- 26 17
-
2021-05-06 20:18
Pani H z Maggelana z radnym H
Przestańcie marudzić, nikogo to nie obchodzi, zwłaszcza te wasze spiskowe teorie dziejów...
- 7 2
-
2021-05-06 18:23
Przy tym tunelu ginęli ludzie
A społeczne miasta zapomniał o ludziach
- 3 5
-
2021-05-06 19:10
Tunel
Jak nim jade to ściany jakieś brudne jak by mokre .coś mi sie wydaje ze długo nie pociągnie .i ten podejrzanie długi remont .
- 4 3
-
2021-05-06 21:02
Niedługo będzie tak jak w Tytusie
- Przepraszam, ile zajmie dotarcie do stadionu?
- Samochodem 2h. Pieszo 15 min.- 6 0
-
2021-05-06 22:17
Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.
Jeżeli były wątpliwości, to po co go zbudowali?
- 1 3
-
2021-05-06 22:20
Gdańsk
To miasto gdzie władze dbają o wygodę wykonawców robót a mieszkańców mają w bardzo głębokim... poważaniu Ale tak to jest jak ktoś się nie zna to mu wszystko wcisnąć potrafią.
- 6 0
-
2021-05-06 23:07
Prom.
Tak, poczekajcie z promem do końca remontu. Postawcie kolejne muzeum - np. "Szlaków wodnych."
Pani Kijlan byłaby łaskawa przyznać, że niestety dziś niczego nie planuje się dla ludzi. Miasto mogłoby w końcu pomyśleć również o mieszkańcach, czy nawet turystach. Puścić cokolwiek, choćby dla pieszych i rowerów, jak to dawniej za złej "komuny" miało miejsce. Ale się nie da. Musimy przecież oszczędzać. A później sporządzi się protokół zniszczenia (np. wspaniała maszyna - Damroka - wielokrotnego drążenia naszych świetlanych tuneli). Zlikwidujemy matury, to może przestanie cokolwiek komukolwiek przeszkadzać :) Czuwaj !- 3 0
-
2021-05-06 23:53
Wielkie Halooo...
Ja cieszę się,że całkiem nie zamknęli tunelu.Chwilę postoimy,potem będzie dobrze.
- 2 2
-
2021-05-07 06:18
(1)
Na czas remontów tunela powinni puszczać TIRY przez miasto. W jednej chwili korki by zgineły.
- 2 1
-
2021-05-07 12:28
jak zwykle
mało kto jest tu zorientowany, władze Gdańska również.Równocześnie z zamknięciem części tunelu, na Okopowej z dwóch nitek zrobiono jedną i jazda przez miasto również się zakorkowała
- 0 0
-
2021-05-07 06:31
Korki
Jak w każdy wolny centymetr będą dalej wciskać kolejne bloki, to tunel niewystarczy by od korkować miasto.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.