• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki

Szymon Zięba
6 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.

Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki PolskiejMapka. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą WisłąMapka. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie SucharskiegoMapka i na drogach w Letnicy.



Czy odczułe(a)ś korki związane z utrudnieniami w tunelu?

Prace gwarancyjne w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej mają być prowadzone w dwóch etapach. Pierwszy z nich zaczął się w drugiej połowie kwietnia.

W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Dzieje się tak, ponieważ:
  • w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
  • ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
  • kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
  • obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.

Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.

14:53 5 MAJA 21 (aktualizacjaakt. 15:37)

Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)

Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy. TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.

Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców



Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.

Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja



- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
  • Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
  • Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
  • Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

Z jakiego powodu prowadzony jest remont?



Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.

- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych. Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.

- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.

Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.

Opinie (70) 2 zablokowane

  • Gdańsk Nowy Port (1)

    Szkoda,że ten remont nie będzie trwać wiecznie.Znowu ul.Wyzwolenia stanie się autostradą dla tirów jadących do portu gdańskiego,dla mieszkańców osiedla tylko hałas i smog.Co słychać z nową Wyzwolenia,która ma wyprowadzić ciężki transport z osiedla,czy już się buduje?Co na to radni dzielnicy?

    • 26 17

    • Pani H z Maggelana z radnym H

      Przestańcie marudzić, nikogo to nie obchodzi, zwłaszcza te wasze spiskowe teorie dziejów...

      • 7 2

  • Przy tym tunelu ginęli ludzie

    A społeczne miasta zapomniał o ludziach

    • 3 5

  • Tunel

    Jak nim jade to ściany jakieś brudne jak by mokre .coś mi sie wydaje ze długo nie pociągnie .i ten podejrzanie długi remont .

    • 4 3

  • Niedługo będzie tak jak w Tytusie

    - Przepraszam, ile zajmie dotarcie do stadionu?
    - Samochodem 2h. Pieszo 15 min.

    • 6 0

  • Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.

    Jeżeli były wątpliwości, to po co go zbudowali?

    • 1 3

  • Gdańsk

    To miasto gdzie władze dbają o wygodę wykonawców robót a mieszkańców mają w bardzo głębokim... poważaniu Ale tak to jest jak ktoś się nie zna to mu wszystko wcisnąć potrafią.

    • 6 0

  • Prom.

    Tak, poczekajcie z promem do końca remontu. Postawcie kolejne muzeum - np. "Szlaków wodnych."
    Pani Kijlan byłaby łaskawa przyznać, że niestety dziś niczego nie planuje się dla ludzi. Miasto mogłoby w końcu pomyśleć również o mieszkańcach, czy nawet turystach. Puścić cokolwiek, choćby dla pieszych i rowerów, jak to dawniej za złej "komuny" miało miejsce. Ale się nie da. Musimy przecież oszczędzać. A później sporządzi się protokół zniszczenia (np. wspaniała maszyna - Damroka - wielokrotnego drążenia naszych świetlanych tuneli). Zlikwidujemy matury, to może przestanie cokolwiek komukolwiek przeszkadzać :) Czuwaj !

    • 3 0

  • Wielkie Halooo...

    Ja cieszę się,że całkiem nie zamknęli tunelu.Chwilę postoimy,potem będzie dobrze.

    • 2 2

  • (1)

    Na czas remontów tunela powinni puszczać TIRY przez miasto. W jednej chwili korki by zgineły.

    • 2 1

    • jak zwykle

      mało kto jest tu zorientowany, władze Gdańska również.Równocześnie z zamknięciem części tunelu, na Okopowej z dwóch nitek zrobiono jedną i jazda przez miasto również się zakorkowała

      • 0 0

  • Korki

    Jak w każdy wolny centymetr będą dalej wciskać kolejne bloki, to tunel niewystarczy by od korkować miasto.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane