- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 3 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (50 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku
"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.
Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.
Co powiedział nam robot?
Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.
Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".
Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku
Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".
- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.
Miejsca
Opinie (83) ponad 10 zablokowanych
-
2017-07-18 00:08
Super 20 lat temu to było na zachodzie (2)
- 1 2
-
2017-07-18 03:41
Nie kłam Do dzisiaj nigdzie nie ma buraku
- 2 0
-
2017-07-19 12:25
Proszę, przeczytaj ze zrozumieniem.
To rzeczywiście rewolucyjne rozwiązanie. O ile mi wiadomo, nie ma takiego co najmniej w całej Europie. Ale jak zwykle odzywają się w nas kompleksy i słynne "polskie piekiełko" nie pozwala docenić tego, co sami potrafimy. Więcej wiary w polskie technologie. Polskich twórców. Czy nadal musimy zdobywać laury wyłącznie poza granicami?
Świetna inicjatywa lotniska im. Lecha Wałęsy.- 0 0
-
2017-07-18 05:10
ale czad
szkoda ze juz nigdzie nie lece, aczkolwiek jeszcze nigdy nie zdazylo mi sie dzwonic po infoliniach
- 1 0
-
2017-07-18 08:43
Już wkróce będą w trójmiejskich urzędach
- 1 0
-
2017-07-18 11:04
robot może donosić.
- 1 0
-
2017-07-18 11:20
lech walesa ? gdzie polski język ?
- 1 0
-
2017-07-18 13:03
odszkodowania
to może odpowie tez dlaczego nadal nie wyplacaja odszkodowań za ustanowienie strefy OU? może będzie bardziej rozmowna niz zarzad lotniska
- 0 0
-
2017-09-27 20:41
AIR BOLEK PORT GDANSK
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.