- 1 Duże zmiany na Niepodległości w Sopocie (110 opinii)
- 2 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (412 opinii)
- 3 Prowadzili auta z zakazami sądowymi (28 opinii)
- 4 Kierowcy Ubera muszą mieć polskie "prawko" (142 opinie)
- 5 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (206 opinii)
- 6 Triathlon na ulicach Gdańska. Utrudnienia (203 opinie)
Blokowanie miejsca do ładowania aut elektrycznych - jaki mandat?
Osoby, które celowo czy też przez pomyłkę zaparkowały swój samochód w miejscu przeznaczonym do ładowania aut elektrycznych, narażają się na blokadę na kole i mandat. Czy Straż Miejska często interweniuje w podobnych sytuacjach?
Zdarza się, że dostęp do wspomnianych punktów ładowania pojazdów elektrycznych jest blokowany przez samochody... spalinowe. Niektórzy przez pomyłkę stawiają swoje auta na kopertach przy ładowarkach, a inni zapewne celowo, bo nie mają gdzie zaparkować swojego pojazdu. Co grozi takim kierowcom?
Blokowanie ładowarek - jaka kara?
Parkowanie auta spalinowego w miejscu przeznaczonym do ładowania "elektryków" to niedostosowanie się do znaku D-18a "miejsce zastrzeżone" (o ile oczywiście taki znak przy ładowarce się znajduje). Tak oznakowane miejsce przeznaczone jest na postój pojazdu uprawnionych osób, w tym przypadku właścicieli aut elektrycznych.
Parkowanie samochodów spalinowych na kopertach dla pojazdów elektrycznych (EV) jest wykroczeniem z art. 92§1 Kodeksu wykroczeń. Mandat w tym przypadku wynosi 100 zł i 1 pkt karny - wyjaśnia Andrzej Hinz, starszy inspektor ds. komunikacji społecznej Straży Miejskiej w Gdańsku.
![Czytelnik: nie zastawiajcie ładowarek dla](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3631/150x100/3631276__c_205_0_2194_1536__kr.webp)
W przypadku parkowania pojazdu spalinowego na kopercie dla aut elektrycznych przepisy nie przewidują procedury odholowania.
Jeżeli podczas takiej interwencji nie ma na miejscu kierującego, strażnik może założyć na koło samochodu tzw. blokadę lub wystawić informację o wszczęciu postępowania wyjaśniającego. Obligatoryjne odholowanie auta jest natomiast w przypadku nieuprawnionego parkowania na kopercie dla osoby z niepełnosprawnością - dodaje.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta używane od pierwszego właściciela
Interwencje strażników
W roku 2023 strażnicy miejscy z Gdańska podjęli 71 interwencji związanych z nieuprawnionym parkowaniem samochodów spalinowych na miejscach przeznaczonych do ładowania aut elektrycznych. Na kierujących nałożyli 62 mandaty karne, 5 osób pouczyli oraz sporządzili 4 wnioski o ukaranie do sądu.
Ponadto pod nieobecność sprawców wystawili 13 informacji o wszczęciu postępowania wyjaśniającego. Są to wezwania do siedziby Straży Miejskiej, które będą skutkowały mandatami, pouczeniami lub wnioskami do sądu.
Od początku 2024 r. funkcjonariusze podjęli 36 interwencji w stosunku do parkujących swoje spalinowe auta na kopertach dla "elektryków". Wystawili 29 mandatów, 2 osoby pouczyli oraz sporządzili 5 wniosków o ukaranie do sądu. Wystawili także 15 informacji o wszczęciu postępowania wyjaśniającego.
Otrzymaliśmy także informacje od sopockich i gdyńskich strażników miejskich. W Gdyni nie odnotowano przypadków parkowania aut spalinowych na kopertach dla samochodów elektrycznych, natomiast w Sopocie nie prowadzone są takie statystyki.
Raport z Trójmiasta - bądź na bieżąco
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-12 06:13
zalozenie blokady na kolo wybitnie przyspiesza proces opuszczania tego miejsca parkingowego przez parkujacy tam pojazd (8)
tak na dobra sprawe, ile dni mozna stac z jednym waznym mandatem?
- 86 18
-
2024-06-12 15:07
Dlatego JUŻ dawno jest czas podwyższyć mandaty za złe parkowanie do 500 zł
- 5 5
-
2024-06-12 08:34
Założenie blokady przyspiesza opłacenie mandatu (3)
A sama konieczność czekania na SM i zdjęcie blokady są bardziej uciążliwe niż te 100 zł mandatu. Może następnym razem się zastanowi.
- 24 5
-
2024-06-12 13:26
Co z tego, że robimy na złość temu jednemu kierowcy jak miejsce jest dalej blokowane? (1)
Lepiej od razu odholować. Miejsce będzie wolne a kierowca musi pojechać po autko na parking i jeszcze opłacić koszty parkowania i holowania.
- 11 3
-
2024-06-12 14:30
Nie robimy mu na złość, tylko go uczymy
bo widać nadal nie rozumie. Ale zgadzam się, odholowanie zadziałałoby o wiele lepiej.
- 10 2
-
2024-06-12 13:09
Jak ma się zastanowić
Jak te 100zł to mniej niż za parking xD
- 19 1
-
2024-06-12 06:45
Jak pokazują sytuacje z Gdańska
To całkiem długo... Ostatnio na Wałowej widziałem auto, gdzie pod wycieraczkami było chyba z 40 mandatów...
- 11 0
-
2024-06-12 06:42
Ciekawa logika (1)
Założenie blokady przyśpiesza proces opuszczenia miejsca :)))
Z mandatem możesz stać ile chcesz.- 9 4
-
2024-06-12 14:31
dokładnie, powinni od razu odholować
- 2 2
-
2024-06-12 08:43
Jak zwykle (6)
"Procedury nie przewidują", "nie da się" itd. Naprawdę sens zakładania blokady na koło przy takim parkowaniu jest zerowy.
Jak to jest, że w tylu miejscach na świecie nie cackają się i zabierają auta a u nas wieczny niedasizm (nie piszę oczywiście tylko o przypadku parkowaniu na miejsc dla elektryków tylko ogólnej patologii z parkowaniem)?- 56 10
-
2024-06-12 09:22
Sens jest taki sam jak i przy innych nielegalnych parkowaniach (5)
- bardziej uciążliwe jest czekanie na zdjęcie blokady niż wysokość mandatu
- nie trzeba szukać kierowcy, bo mamy go na miejscu- 4 2
-
2024-06-12 15:45
Odnalezienie odholowanego pojazdu jest jeszcze bardziej uciążliwe. I bardziej pouczające, bo i bardziej kosztowne. Koło Madisona samochód parkuje tuż przy przejściu. Jakies 10 metrów? A skąd. A dlaczego? Bo jest to opłacalne, ryzyko pojawienia sie straży miejskiej znikome, policja tego typu wykroczenia ma w tyle, a na dodatek nie trzeba płacic za
Odnalezienie odholowanego pojazdu jest jeszcze bardziej uciążliwe. I bardziej pouczające, bo i bardziej kosztowne. Koło Madisona samochód parkuje tuż przy przejściu. Jakies 10 metrów? A skąd. A dlaczego? Bo jest to opłacalne, ryzyko pojawienia sie straży miejskiej znikome, policja tego typu wykroczenia ma w tyle, a na dodatek nie trzeba płacic za parking - przeciez nie parkuje na wyznaczonym miejscu. Przeciez to jest chore! Kiedyś widziałem auto zaparkowane na ulicy tak, z enie dało się wjechac na kopertę dla niepelnosprawnych I co? Nie zaparkował na kopercie, więc go nei odholują. Blokady nie założą, bo nie blokuje ruchu i przejazd ulica jest. Najwyżej 100 zł i jeden punkt. Caly kodeks drogowy to jeden wielki absurd, coś albo do ściągnięcia z innych krajów i tylko przetłumaczenia, albo wyrzucenia wszystkich "ekspertów", Markowie Konkolewski i Dworak - to do was, gracie znawców, a nie widzicie, ze zgodnie z przepisami nie da się 300 mterów w gdańsku przejechać (polecam wnikliwą lekturę przepisów dotyczących omijania i wyprzedzania).
- 1 0
-
2024-06-12 12:16
Nie. Parkowanie w miejscu niedozwolonym czy innym trawniku nie powoduje "zabierania" komuś miejsca i tam blokada ma sens. W przypadku, gdzie jednym z efektów, które chcemy (?) osiągnąć jest zwolnienie miejsca dla auta elektrycznego zakładanie blokady jest bez sensu. Odholowanie jest droższe i dużo bardziej uciążliwe dla sprawcy.
Nie. Parkowanie w miejscu niedozwolonym czy innym trawniku nie powoduje "zabierania" komuś miejsca i tam blokada ma sens. W przypadku, gdzie jednym z efektów, które chcemy (?) osiągnąć jest zwolnienie miejsca dla auta elektrycznego zakładanie blokady jest bez sensu. Odholowanie jest droższe i dużo bardziej uciążliwe dla sprawcy.
Zresztą... kilka miesięcy temu widziałem akcję (nie pamiętam czy w Gdańsku czy w innym miejscu), gdzie nieprawidłowo zaparkowane auto blokowało tramwaj. I co? Przyjechała Straż Miejska i założyła blokadę. Tu też widzisz sens blokady? :)- 7 0
-
2024-06-12 10:19
(2)
Tylko miejsce jest cały czas zajęte, w przypadku odholowania byłoby to bardziej uciążliwe.
- 5 0
-
2024-06-12 10:21
(1)
A to prawda. Czytałem kiedyś że w jakimś mieście jeździ łączony patrol straży miejskiej i lawety i się nie cackają tylko na bieżąco zgarniają samochody.
- 4 1
-
2024-06-12 13:27
i tak powinno być wszędzie
miesiąc dwa i byłby porządek
- 2 0
-
2024-06-12 07:49
(31)
Ojej, normalnie to by ktoś w takiej sytuacji zaparkował na innym, wolnym miejscu no ale nie elektryki. Przecież one mają swoje specjalne miejsca ze specjalną ładowarką oznaczone jak miejsca dla niepełnosprawnych bo w gruncie rzeczy są upośledzone. Elektryk musi zaparkować koniecznie w tym miejscu bo co parkowanie, to trzeba go doładować inaczej istnieje poważne ryzyko że mu się prąd skończy w drodze ze sklepu do chaty.
- 72 110
-
2024-06-14 14:39
Ale wiesz, że elektryki nie mogą tam tak po prostu stanąć?
To jak byś zaparkował przed dystrybutorem na stacji.
- 1 0
-
2024-06-12 13:50
To nie jest miejsce parkingowe. (4)
Elektryk też nie może tam po prostu parkować - musi w tym czasie się ładować, a że trwa to tyle ile trwa to już inna bajka.
- 15 4
-
2024-06-12 14:57
A kto sprawdza, czy auto sie ładuje, czy sobie już 5ty dzień stoi w centrum Sopotu pod ładowarką? (3)
A urlopowicz pije na plaży ?
- 10 2
-
2024-06-13 08:32
Sprawdza to operator ładowarki i inni kierowcy elektryków
Operator dowala kary za zajmowanie ładowarki, a kierowca dzwoni po straż miejską
- 4 0
-
2024-06-13 07:13
Hehe
Uwierz że inny chętny szybko zgłosi :)
- 2 0
-
2024-06-12 21:04
Poczytaj sobie jak działają ładowarki
to nie będziesz musiał zadawać głupich pytań.
- 5 2
-
2024-06-12 11:41
Jak ktoś zastawi dystrybutor, to też powiesz, że "normalnie zaparkowałbyś gdzie indziej"? (3)
- 23 4
-
2024-06-12 13:57
Od kiedy na dytrybutory paliw przeznacza sie miejsca parkingowe? (2)
- 9 7
-
2024-06-12 14:33
ale to nie jest miejsce parkingowe
tylko stanowisko do ładowania. Rozumiesz różnicę?
- 8 6
-
2024-06-12 14:13
Można wejść do stacji na zakupy ;-)
Na 2 godziny ;-) wypić kawę, poczytać, itd... Można? Można ;-)
- 4 1
-
2024-06-12 09:53
Bo ty tego nie rozumiesz (18)
Jak tankujesz spalinówkę to przez tydzień czy miesiąc masz z tym spokój. Zapominasz o tym i tyle, aż zapali się kontrolka rezerwy. Tymczasem życie z samochodem elektrycznym to ciągłe planowanie życia pod dostępność ładowarek. Szczególnie jak jedziesz w trasę, to nie ty decydujesz gdzie robisz postój tylko twój samochód.
- 14 17
-
2024-06-14 14:43
Ja ładuje elektryka raz w tygodniu
W garażu. Mógłbym codziennie, ale po co? Niczego nie trzeba planować, w każdym razie nie bardziej niż jadąc w trasę spalinowka ( moja poprzednia miała max 500km zasięgu przy 60 litrach benzyny, po autostradzie z 400- różnicy nie odczuwam;) )
- 1 0
-
2024-06-12 10:28
Korekta: "wyłącznie jak jedziesz w trasę" (3)
Posiadanie elektryka ma sens wyłącznie, gdy można go ładować w domu. Wtedy w ogóle nie tracisz czasu na stacjach benzynowych, tylko za każdym razem rano masz 100% baterii, a ładowanie zajmuje ci sumarycznie mniej czasu niż tankowanie. Oczywiście mieszkańcy starych bloków są w czarnej d, ale praktycznie wszystkie bloki wybudowane w ciągu ostatnich 15-20 lat mają halę garażową, gdzie ładowanie jest możliwe.
- 13 4
-
2024-06-12 12:08
(2)
Ale nie ma zgody wspólnot na ich postój a co dopiero ładowanie.
- 14 10
-
2024-06-12 13:28
doczytaj, doucz się, a potem wypowiadaj publicznie :)
- 10 4
-
2024-06-12 12:16
Nie może nie być zgody wspólnoty
Według ustawy o elektromobilności pociągnięcie kabla nie przekracza zwykłego zarządu i tym samym nie wymaga zgody wspólnoty. Ewentualny zakaz wjazdu też nie przejdzie. Wspólnoty, które takich rzeczy próbowały, spotykały się z pozwem ze strony posiadacza elektryka i nie słyszałem żeby szybko nie zmieniły zdania, mając praktycznie pewne przegranie sprawy, poniesienie kosztów sądowych i jeszcze odszkodowanie. Są kancelarie prawne które żyją z tego.
- 9 8
-
2024-06-12 10:12
(9)
Dlaczego tak sobie utrudniamy życie. W tym przypadku to samochód steruje naszym życiem.
Z ekologią ma to niewiele wspólnego, sama produkcja i później utylizacja to więcej CO2 niż spalinowki. A prąd jest ekologiczny?- 22 16
-
2024-06-14 14:59
Odnośnie ekologii prądu
To wyprodukowanie litra benzyny zużywa całkiem sporo tego samego prądu:)
Konkretnie ok. 7 kWh na litr.
Czyli jeśli chcecie ten prąd rozliczać jako zanieczyszczenie, to dorzućcie to zanieczyszczenie też do każdego litra paliwa spalonego przez samochód- np. Do 8l / 100 km dorzuć 56 kWh pradu z węgla.
Dodam, że większość elektryków pali ok 20 kWh/100km
Także argument o nieekologicznym prądzie jest po prostu nielogiczny.- 1 0
-
2024-06-12 12:41
Prąd, nawet z węgla, jest bardziej ekologiczny niż benzyna. A w Polsce obecnie 60-66% mamy z węgla. (2)
Silnik spalinowy jest tak bardzo zły do napędu samochodu, że nawet ładując elektryka generatorem diesla, spalimy mniej ropy na 100 km niż w samochodzie spalinowym. A to dlatego, że generator pracuje w optymalnych obrotach i optymalnej mocy, a w samochodzie całe to przyspieszanie, hamowanie, korki, praca na zimno, to jest tak koszmarna strata paliwa, że nawet biorąc pod uwagę straty na ładowaniu baterii i potem na silniku elektrycznym, mniej ropy spalimy w elektryku.
- 9 16
-
2024-06-12 22:06
co za bzdury (1)
to jeszcze napisz jaka jest sprawność silnika w samochodzie a jaka elektrowni i sieci przesyłowej
- 2 3
-
2024-06-13 08:28
Umiesz czytać? Co mnie obchodzi elektrownia i sieć?
Porównanie dotyczy elektryka ładowanego generatorem diesla kontra spalanie diesla w silniku samochodowym. Były badania. Elektryk z generatorem spali mniej ropy na 100 km czy ci się to podoba czy nie.
- 2 1
-
2024-06-12 11:39
A spalinówki rosną na drzewach, czy jak? (4)
Nawet z prądem z węgla, elektryk wychodzi ekologicznie na plus po 170kkm. U nas taki samochód do "ledwie dotarty" :)
- 4 12
-
2024-06-12 13:38
(1)
Już po 30kkm ma lepszy ślad węglowy niż spalinowy odpowiednik.
- 2 11
-
2024-06-12 16:09
a jak oddychasz to jaki masz ślad węglowy pustaku jewropejski?
- 4 5
-
2024-06-12 12:02
(1)
Tylko, który elektryk dotrwa do tych 170k km
- 12 7
-
2024-06-12 12:28
Każdy, jeśli tylko się mechanicznie nie rozsypie
Czytałem już wiele razy o bateriach które po 2 latach miały iść na śmietnik, potem tacy jak ty zmienili że po 3 latach, potem że po 5. A fakty są takie że bateria często przeżyje resztę samochodu, a nawet wtedy można ją sprzedać za grubą kasę na magazyn energii.
- 5 9
-
2024-06-12 10:11
no właśnie - ogon merda psem (2)
i to jest najbardziej bez sensu w tych samochodach
- 12 11
-
2024-06-12 11:43
Zastanawiam się czy tacy jak Wy, kiedy kupili pierwszy samochód, zastanawiali się gdzie będą trzymać dla niego siano. (1)
Z elektrykiem w ogóle nie myślisz o tankowaniu. Wracasz do domu, podłączasz do prądu i jest cały czas pełny. To nie benzyna, że trzeba ją dowozić beczkowozami, jak wodę w Afryce.
- 7 14
-
2024-06-12 13:29
haha zakładasz że ktoś z nich ma swój samochód xD
przecież to trolle które mieszkają u mamusi w piwnicy i najdroższe co w życiu kupili to router do internetu, bo wifi w piwnicy nie odbiera.
- 5 8
-
2024-06-12 09:09
Upośledzony to ty jesteś. Umysłowo.
- 6 13
-
2024-06-12 08:36
Normalnie to to miejsce już dawno byłoby zajęte, a gość zamiast zaparkować na kopercie, zaparkowałby na trawniku
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.