• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pętla indukcyjna nie chce "złapać" kierowców

Maciej Naskręt
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skrzyżowanie ul. Jana z Kolna z ul.Nowomiejską w Gdańsku. Skrzyżowanie ul. Jana z Kolna z ul.Nowomiejską w Gdańsku.

Kierujący pojazdami narzekają na pętlę indukcyjną przy budynku ECS. zobacz na mapie Gdańska Ich zdaniem jest ona za krótka. Nie wyczuwa aut stojących nieco dalej od świateł. GZDiZ jej nie wydłuży i zaleca podjeżdżanie do linii zatrzymania.



Czy przejechałeś na czerwonym świetle z powodu awarii sygnalizacji?

Czujniki zmiany świateł - fachowo nazywane pętlami indukcyjnymi - umieszczone w jezdni nie reagują na pojazdy, które na nie wjadą, albo wjadą tylko częściowo. To irytuje kierowców.

- Codziennie w drodze do pracy, czyli gdy się spieszę, skręcam z ulicy Nowomiejskiej w lewo w ul. Jana z Kolna. Pętla indukcyjna na tym skrzyżowaniu jest ustawiona w taki sposób, że zielone światło dla pojazdów zapala się tylko, kiedy pierwszy pojazd zatrzyma się dokładnie na linii. Tymczasem samochody często do tej linii nie dojeżdżają - mówi pani Ewa, nasza czytelniczka
Kierowcy robią tak czasem w dobrej wierze - po prawej jest wyjazd z parkingu, więc stają tak, by auta wyjeżdżające z parkingu mogły wjechać pod światła.

- Czy nie można tej pętli ustawić tak, aby "widziała dalej" - na długość półtora samochodu od linii zatrzymania przed światłami? A może najlepiej wyłączyć w ogóle pętlę, skoro światła dla pieszych i tak się zapalają? - pyta nasza czytelniczka.
W przypadku jazdą ul. Nowomiejską należy dojeżdżać zawsze do linii zatrzymania. W przypadku jazdą ul. Nowomiejską należy dojeżdżać zawsze do linii zatrzymania.

GZDiZ: trzeba wjeżdżać na pętlę indukcyjną



O sprawę zapytaliśmy zarządcę gdańskich dróg. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że nie tylko na wyjeździe z ul. Nowomiejskiej znajduje się pętla indukcyjna służąca do wywołania światła zielonego na omawianym wlocie skrzyżowania.

- Również na wyjeździe z parkingu przy ul. Nowomiejskiej w kierunku Jana z Kolna zainstalowane zostały pętle indukcyjne, które wywołują tę samą fazę ruchu. W związku z powyższym w przypadku wyjazdu z parkingu lub z ul. Nowomiejskiej do sterownika wysyłane jest zgłoszenie na zapotrzebowanie na światło zielone - mówi Magdalena Kiljan rzecznik prasowy GZDiZ.
- Nie ma potrzeby pozostawiania wolnej przestrzeni dla pojazdów wyjeżdżających z parkingu - dodaje Kiljan.
Zdaniem GZDiZ kierowcy muszą się bardziej pilnować - dojeżdżać do linii zatrzymania we wspomnianym miejscu. Nie mają co liczyć na zmianę gabarytów pętli indukcyjnej, o wyłączeniu pętli także nie ma mowy.

Opinie (195) 2 zablokowane

  • (3)

    A może pętlę zamontować na całej jezdni nie dajmy się zwariować podjechać pod linie czy to problem dla tzw kierowcow

    • 0 7

    • (2)

      przy linii często nie widać semafora bo debile nie umieją go ustawić odpowiednio

      • 1 1

      • (1)

        Napisz do ZDiZ a nie tu. Każdy płacze i nic z tego nie wynika

        • 0 0

        • a po co ja mam pisać czy ci debile nie są na etatach i nie mają za to płacone?

          • 1 0

  • Nie tylko tam ...

    ... kierowcy nie podjeżdżają do linii zatrzymania.

    Normą są 3-4 metry wolnej przestrzeni pomiędzy linią, a samochodem.

    Trochę winne są tu sygnalizatory, których z tej linii nie widać i potrzebna jest gimnastyka przed szybą.

    • 4 3

  • Po pierwsze w Polsce źle wykonywane są skrzyżowania (3)

    Linie zatrzymania są w takim miejscu, że trzeba się łamać, żeby zobaczyć sygnalizację. Albo linie zatrzymania powinny być dalej od świateł, albo światła powinny być montowane dalej.

    • 36 1

    • (2)

      W Stanach na przykład światła montują za skrzyżowaniem dopiero, ale nie jestem pewien czy to dobry pomysł, czasem można zgłupieć.

      • 2 0

      • U nas kiedyś też tak było (1)

        I można było przejechać gdy nic nie jechało

        • 2 0

        • to był hit! tzw. sygnalizator za skrzyżowaniem. oj ile wesołych mandatów za to było jak się myliło. czerwone to czerwone, stop i koniec.

          • 0 0

  • Nasi kierowcy są tak tępi że aż boli (1)

    Jazda na suwak nie działa. Przepuszczanie i wpuszczanie z podporządkowanej nie działa. Nawet do linii podjechać nie potraficie. Masakra

    • 21 12

    • Nie marudź, nie jest super ale ja widzę stałą poprawę.

      • 0 0

  • Chciałby dodać taką opowiastkę (3)

    Jakiś czas temu zlikwidowano zielone strzałki (namalowane na tabliczce) - że niby zagrażają bezpieczeństwu. Wiadomo dlaczego się wogóle pojawiły - bo w PRLu nie stac było na montaż w całym kraju poswietlanych, wymiany, sterowania etc.
    Równolegle - gdy zdejmowano je w całym kraju jakis Niemiec (naukowiec) zobaczył je Polsce i ogłosił że to genialne rozwiązanie do wprowadzenia w Niemczech - że udrażnia ruch, wyliczył jaka jest oszczędność energii w całym DE rocznie (wyszły jakieś megawaty), spadają koszty obsługi (serwis, żarówki) - i zaczęli to wprowadzać bo jest to proste ale SUPER.

    • 18 2

    • Racja. Poza tym mając świecącą strzałkę nigdy nie wiem czy to skręt warunkowy czy otwarty kierunek ruchu dla mojego pasa.

      • 0 4

    • Coś kręcisz (1)

      Przecież waty to jednostka mocy a nie energii.

      • 3 4

      • Co za imbecyl bez elementarnej wiedzy dał łapkę w dół. Skąd się takie głupki biorą to ja nie wiem.

        • 3 1

  • Ankieta: tak, jeden raz. Bo jeden raz miałem do czynienia z taką awarią. Kocham te wasze ankiety.

    • 4 0

  • Pętla indukcyjna reaguje na normalne stalowe samochody. Wszystkie wypasione bryki ze złota, srebra i tytanu olewa kompletnie. A jeśli na dodatek kieruje łysol z pustym łbem to może stać godzinę.

    • 8 4

  • (1)

    Jeżeli najbardziej nawet genialne rozwiązanie się nie sprawdza w tak zwanym życiu to trudno je uznać za dobre.
    Najlepszym przykładem są super wymyślne układy drogowe, skomplikowane ronda, nowatorskie węzły... po których nikt nie potrafi jeździć. I co wtedy po tej teoretycznej przepustowości czy bezkolizyjności?

    • 15 2

    • To że Ty nie potrafisz nie znaczy że inni też

      • 1 4

  • nie chodzi o odstep (2)

    jeżdze tutaj regularnie. Droga przed ECS wygląda jakby pod spodem robiono próby atomowe - jest powałdoana i ma liczne wglłębienia także w miejscu pętli indukcyjnej. Jak sie nie trafi idealnie w dziurę, to sie stoi jak debil. Widzę wiele kierowców, którzy nie wiedzą co się dzieje. Odrębną historią jest to, że polacy nie potrafią jeździć i co do zasady nie dojeżdżaja do wyznaczonych linii na światlach, powodując często, ze mniej aut mieści sie np. na pasach zjazdowych. Na dzodze trzeba zawsze pamietać ze nie jest się tam SAMEMU!!!!!

    • 7 5

    • Ala nie gadaj

      Wczoraj widziałem jak sobie na światłach paznokcie malowałaś!

      • 1 1

    • Ala zmień sobie watę, bo mieszańce nie zmieniają.

      • 0 0

  • Najgorsi są "podjeżdżacze". (1)

    Zatrzyma się taki baran 10 m od linii / poprzedzającego samochodu, a po chwili podjeżdża metr bliżej. Kiedy wszyscy zanim również podjadą o metr do przodu, ten podjeżdża kolejny metr do przodu, a po chwili znowu metr do przodu.

    • 11 6

    • Jak z tym wytrzymujesz? To dramat!

      • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane