- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (117 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (85 opinii)
- 3 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Pętla indukcyjna nie chce "złapać" kierowców
Kierujący pojazdami narzekają na pętlę indukcyjną przy budynku ECS. Ich zdaniem jest ona za krótka. Nie wyczuwa aut stojących nieco dalej od świateł. GZDiZ jej nie wydłuży i zaleca podjeżdżanie do linii zatrzymania.
- Codziennie w drodze do pracy, czyli gdy się spieszę, skręcam z ulicy Nowomiejskiej w lewo w ul. Jana z Kolna. Pętla indukcyjna na tym skrzyżowaniu jest ustawiona w taki sposób, że zielone światło dla pojazdów zapala się tylko, kiedy pierwszy pojazd zatrzyma się dokładnie na linii. Tymczasem samochody często do tej linii nie dojeżdżają - mówi pani Ewa, nasza czytelniczka
Kierowcy robią tak czasem w dobrej wierze - po prawej jest wyjazd z parkingu, więc stają tak, by auta wyjeżdżające z parkingu mogły wjechać pod światła.
- Czy nie można tej pętli ustawić tak, aby "widziała dalej" - na długość półtora samochodu od linii zatrzymania przed światłami? A może najlepiej wyłączyć w ogóle pętlę, skoro światła dla pieszych i tak się zapalają? - pyta nasza czytelniczka.
GZDiZ: trzeba wjeżdżać na pętlę indukcyjną
O sprawę zapytaliśmy zarządcę gdańskich dróg. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że nie tylko na wyjeździe z ul. Nowomiejskiej znajduje się pętla indukcyjna służąca do wywołania światła zielonego na omawianym wlocie skrzyżowania.
- Również na wyjeździe z parkingu przy ul. Nowomiejskiej w kierunku Jana z Kolna zainstalowane zostały pętle indukcyjne, które wywołują tę samą fazę ruchu. W związku z powyższym w przypadku wyjazdu z parkingu lub z ul. Nowomiejskiej do sterownika wysyłane jest zgłoszenie na zapotrzebowanie na światło zielone - mówi Magdalena Kiljan rzecznik prasowy GZDiZ.
- Nie ma potrzeby pozostawiania wolnej przestrzeni dla pojazdów wyjeżdżających z parkingu - dodaje Kiljan.
Zdaniem GZDiZ kierowcy muszą się bardziej pilnować - dojeżdżać do linii zatrzymania we wspomnianym miejscu. Nie mają co liczyć na zmianę gabarytów pętli indukcyjnej, o wyłączeniu pętli także nie ma mowy.
Opinie (195) 2 zablokowane
-
2017-12-01 08:30
Proste rozwiazanie
czy to naprawdę taki wielki problem żeby powiesić tablicę z informacja "podjedż do linii"Tanie rozwiązanie i czytelne dla niedoinformowanych.Jak to w Polsce,wszystko na NIE i brak dobrej woli.Nawet w Luzinie przy DK 6 są na każdej krzyzówce takie tablice a w "wielkim Gdansku " jak w Gdyni NIE DA SIĘ ?!
- 20 3
-
2017-12-01 08:21
To samo w Gdyni na Slaskiej.
- 0 4
-
2017-12-01 07:54
Ankieta
Co to za pytanie??
- 7 2
-
2017-12-01 07:52
my urzędnicy jesteśmy bezbłędni - wszystko co złe to ci Polacy no nie umieją z naszej świetlanej wizji korzystać...
- 15 3
-
2017-12-01 07:43
Pętla
Co może wyczuwać w Gdańsku? Tylko Szadółki.
- 7 3
-
2017-12-01 07:24
burza o nic
Raz stanąłem źle in czekałem długo zza drugim razem wiedziałem co zrobiłem źle i zatrzymałem się bliżej, nie czekałem długo
- 6 9
-
2017-12-01 07:10
Prawie się udało...
- 15 4
-
2017-12-01 07:10
może przycisk zamontować? lud pieszy ma i sobie (słabo) chwali
- 43 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.