- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (114 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (95 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Peugeot 308 GT. Lew szybki jak jaguar
Peugeot rzuca wyzwanie konkurencji, która ma w swojej ofercie "podkręcone hatchbacki". Fundament tej operacji to model 308. Blisko 146 tys. sprzedanych aut i nobilitujący tytuł Car of the Year oznacza, że przepis był udany i trzeba iść dalej. Francuzi nie zapomnieli o klientach, którzy oczekują od auta troszkę więcej emocji - do salonów wjeżdża właśnie usportowiony model 308 GT. Czy Golf GTI oraz Ford Focus ST mają się czego bać?
Wydaje się, że odmiana GT wchodzi do sprzedaży w najlepszym momencie. Wszyscy najważniejsi gracze pokazali swoje karty, czas na ruch Peugeota. Przestylizowany przód od razu zwraca na siebie uwagę, nie jest agresywny, wręcz przeciwnie, nadaje autu charyzmy i harmonii. Co jeszcze dostrzeżemy w odmianie GT? Zmiany są subtelne, ale trafne: logo z lwem zmieniło miejsce i powędrowało z maski na grill. Dołożono również więcej elementów z chromu w przednim pasie, delikatnie zmieniony został przedni zderzak - całość zwieńczyło dodanie loga GT, które podkreśla sportową naturę auta.
Z boku samochodu w oczy rzucają się od razu 18-calowe felgi aluminiowe o nowym wzorze, mocniej poszerzone progi i polakierowane na czarno obudowy lusterek, które harmonijnie łączą się z ciemnymi szybami auta. Peugeota 308 postrzegano jako wyjątkowo ładnego przedstawiciela segmentu C, wersja GT jedynie podkreśla jego agresywniejszą naturę względem zwykłych wersji.
Z perspektywy tylnej części nadwozia najwięcej dzieje się w okolicach zderzaka. Pojawił się modny dyfuzor wraz z podwójnymi końcówkami układu wydechowego oraz spojler na tylnej klapie bagażnika. Bez przesady, ze smakiem i po francusku. Peugeot podkreśla, iż jedynie w wersji GT można spotkać nowy lakier Magnetic Blue, nawiązuje on do innych, sportowych aut ze stajni francuskiej firmy. Przeróbki nie byłyby skuteczne, gdyby nie pokuszono się o obniżenie zawieszenia: przód obniżono o 7 mm, tył o 10 mm w stosunku do "cywilnej" 308mki. Jest ono również twardsze i pewniej zachowuje się w zakrętach.
Producenci usportowionych odmian ostatnio zapominają o wnętrzach, zmieniając jedynie zwykle kilka detali, a jak poradzili sobie z tym styliści 308 GT? Wnętrze nowej odmiany obszyto skórą na kierownicy i boczkach drzwiowych. Są obowiązkowo sportowe nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz czerwone materiałowe wstawki na fotelach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Zegary otrzymały czerwone podświetlenie, znane m.in. z modelu 208 GTI. Peugeot 308 GT ma niedużą kierownicę i zegary umieszczone nad jej wieńcem.
Przestrzeń? Silny atut 308 pozostał niezmieniony, cieszy również 380-litrowy bagażnik. Pod maską sportowego Peugeota znajdziemy dwie jednostki napędowe, inżynierowie proponują wersję benzynową i diesla. Mamy więc benzynowy silnik 1.6 THP o mocy 205 KM lub wysokoprężny diesel 2.0 Blue HDI o mocy 180 KM. A jeśli komuś będzie za mało, trzeba poczekać na Peugeota 308 oznaczonego literą R. Jego sugerowana moc to ok. 300 KM.
Ale nie zapuszczajmy się daleko w przyszłość. Odmiana GT z benzynowym motorem osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 7,5 sekundy przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,6 l/100 km. Osiągi to jednak nie wszystko, wspomniany diesel według producenta średnio zużywa tylko 4,0 l/100 km oleju napędowego. Dostępna będzie 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6-biegowa przekładnia automatyczna.
Fanom szybszego bicia serca na drodze spodoba się to, iż ESP będące w wyposażeniu standardowym Peugeota 308 GT, jest w pełni odłączalne. Odmiana GT to w kilku słowach lepsza precyzja prowadzenia, głośniejszy wydech i szybsze pokonywanie zakrętów. Oprócz wersji hatchback do dyspozycji klientów jest również model combi oznaczany jako SW. Peugeot 308 GT jest już dostępny w salonach, jego ceny startują od 100 tys. zł.
Salony Peugeota w Trójmieście. Sprawdź w naszej bazie
Miejsca
Opinie (31) 3 zablokowane
-
2015-02-26 11:08
Wydaje się, że odmiana GT wchodzi do sprzedaży w najlepszym momencie. (2)
Taa... zwłaszcza 'po lekturze' ostatniego odcinka Top Gear (sezon 22 odc.5).
- 9 3
-
2015-02-26 11:59
Dokładnie. Ciekawe czy ma guzik do "podpalania" auta :)))
- 4 1
-
2015-02-26 12:15
U nas prezentowane w TG fukncje ...
...dziś pełni Skoda :)
Każdy kraj ma swój "grzybowy mikroklimat"- 3 1
-
2015-02-26 11:09
Bardzo ładny.
- 3 6
-
2015-02-26 11:12
4 litry na 100, baju baju. (3)
- 23 0
-
2015-02-26 16:16
może chodził o 4 litry oleju silnikowego ;)
- 7 0
-
2015-02-26 16:24
benzyniak jeszcze lepszy ;) (1)
"Odmiana GT z benzynowym motorem osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 7,5 sekundy przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,6 l/100 km" Chciałbym zobaczyć takie spalanie w jakimkolwiek 200 konnym benzyniaku ;) nie ma szans. Pewnie nawet w trasie wynik do osiągnięcia jedynie jadąc 70km/h za tirem...
- 4 0
-
2015-02-26 20:37
To są dane uzyskiwane w laboratorium, a nie na drogach. Tak ludzi niestety omamiają producenci.
- 1 0
-
2015-02-26 11:19
GT...
Wielka szkoda, dewaluacja literek G i T... mój Saab 9-3 MY2010 w gnoju jest szybszy, choć nie sili się na bycie hot - czymśtam.
- 13 4
-
2015-02-26 11:30
Samochód ogólnie fajnie wygląda ale za mało wysiłku włożono, żeby odróżnić go od wersji niesportowych...
Szkoda.
- 11 0
-
2015-02-26 11:38
(1)
308 to wyjątkowo niedoceniane auto, te 205 kucy - genialne :)
- 6 4
-
2015-02-27 07:42
nie cierpie badziewia typu Kiła, kijdaj, ale wolalby juz Kiłe GT czy jak jej tam - analogiczne osiagi, a ze 20 tysi tansza, utrata wartosci pewnie podobna i przynajmniej nikt nie porownuje jej do jaguara
- 3 1
-
2015-02-26 12:04
Ten diesel 180 KM to taki czad?
Jeszcze niedawno Cruze był dostępny z silnikiem 165 KM za 70 parę tysięcy. Pewnie za parę złotych też by miał 180 KM.
- 4 0
-
2015-02-26 12:33
Zegary nad kierownicą... (4)
...nie kupuje tego. Dla mnie auto kompletnie bezpłciowe.
- 7 6
-
2015-02-26 15:18
a gdzie maja byc zegary (3)
w fotelu albo bagazniku?
kup sobie srebrna toyote, bedziesz sie wtedy wyroznial- 3 2
-
2015-02-26 17:54
akurat ma racje, w tym modelu zegary sa za wysoko (2)
- 3 1
-
2015-02-26 22:15
(1)
Kto co woli. Dla mnie są w idealnym miejscu. Zawsze widoczne i nie trzeba się wychylać za kierownicę by coś zobaczyć.
- 2 2
-
2015-02-27 19:31
Te zegary to mega porażka!
- 1 1
-
2015-02-26 14:51
(1)
Fajne auto. Peżot 205 był/jest świetny.
- 4 2
-
2015-02-26 15:14
peżot?
lepsze już reno
- 0 2
-
2015-02-26 14:53
Super auto (1)
Gdybym miał trochę więcej pieniędzy na pewno bym kupił :)
- 3 9
-
2015-02-26 15:15
ale nie masz
za to mozesz sobie pohejtowac za darmo
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.