- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (148 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (95 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Peugeot 308. Lwiątko da się lubić
Średniej wielkości francuskie auto nie od razu zostaje przyjacielem właściciela. Jesli jednak ten pójdzie na pewien kompromis, zaakceptuje wady i niedoskonałości "trzystaósemki", współpraca między autem i kierowcą ułoży się z korzyścią dla obu stron.
Wyglądowi auta nie można wiele zarzucić; agresywny przód upodabnia 308 do swego większego kuzyna - 407, ale z tyłu widać, że projektantom odrobinę zabrakło inwencji. Niektórym tylna szyba peugeota kojarzyła się z renault megane.
W środku siedzi się zupełnie wygodnie. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach i standardowa regulacja foteli pozwala na dobranie optymalnej pozycji dla kierowcy. Narzekać nie powinni ani wysocy, ani niżsi kierowcy. Mimo wszystko przednie fotele mogłyby być nieco dłuższe.
W samochodzie musimy niestety przyzwyczaić się do ograniczonej widocznośći. A to wszystko z powodu szerokich przednich i bocznych słupków. Widoczność do tyłu jest poprawna. Wszystkim, którzy nie czują się pewni własnych umiejętności w zakresie parkowania, a nie chcieliby porysować lwiątka, przyda się asystent parkowania dostępny jako opcja.
Można się zastanowić dlaczego konstruktorzy i projektanci z kraju nad Loarą uparli się, by wiele rzeczy robić po swojemu. Na szczęscie nie katują już kierowców klaksonem umieszczonym w dźwigni kierunkowskazów czy innymi nowatorskimi pomysłami, jednak ciągot do utrudniania życia nie udało się z nich wykorzenić.
Obsługa autka jest mało intuicyjna, a większość klawiszy jest po prostu zbyt mała. Zanim przyzwyczaimy się do ich obsługi, będziemy rozpraszać się w czasie jazdy. Szkoda też, że w umieszczonej pod kierownicą dźwigience sterowania radiem, nie ma tak podstawowej i przydatnej funkcji jak regulacja głośności.
Na osłodę należy podkreślić bardzo wysoką jakość wszystkich materiałów użytych do produkcji wnętrza. Idealnie spasowane, przyjemne w dotyku i wysokiej jakości.
Jest jednak coś, czym lwiątko wynagrodzi kierowcy wszystkie swoje mankamenty. Peugeocik wychodzi do nas dosłownie z sercem na dłoni. Nie ma co ukrywać: silnik 1.6 HDi o mocy 110 KM potrafi od razu kupić kierowcę. Do środka nie przedostają się żadne dieslowskie "klekoty". W czasie jazdy nawet z dużymi prędkościami we wnętrzu kabiny jest cicho. Nominalnie "do setki" auto rozpędza się w 12 sekund, co nie jest może oszałamiającym wyczynem, ale w rzeczywistości zupełnie się tego nie czuje. Samochód jest bardzo dynamiczny, a jego moc wystarcza by szybko i pewnie wyprzedzać na trasie.
Niezaprzeczalnym atutem peugeota 308 z tym silnikiem jest też zużycie paliwa. W mieście niewiele ponad 6 litrów, na trasie 4 małym "ogonkiem".
Czym jeszcze chce kupić nas ów Francuz, zanim my (ewentualnie) kupimy jego? Wielka pochwała należy mu się za właściwości jezdne. W każdych warunkach, przy rozsądnym prowadzeniu, auto zachowuje się neutralnie i nie zaskakuje kierowcy. Tu również wielki plus.
Peugeot 308 to samochód dla spokojnego i oszczędnego kierowcy. Nie zaimponuje się nim sąsiadowi, mało kto będzie chciał się z nim ścigać spod świateł, a koleżanki nie zajęczą z zachwytu, gdy podjedzie się nim pod lokal gastronomiczno-taneczny.
To po prostu samochód do codziennego użytku. Wystarczająco przestronny, wygodny i dynamiczny. Tylko tyle, czy aż tyle?
Silnik:
Pojemność skokowa - 1560 cm3
Ilość cylindrów - 4 szt.
Moc maksymalna przy prędkości obrotowej:
- norma CEE 88 obr/min
- norma DIN 110 obr.min
Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej:
- norma CEE 240 przy 1750 obr/min
Wymiary:
Długość całkowita 4276 mm
Szerokość całkowita 1815 mm
Wysokość całkowita 1498 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Rozstaw kół przednich 1536 mm
Rozstaw kół tylnych 1531 mm
Opinie (45) 1 zablokowana
-
2008-07-30 13:39
błędy w opisie
nie wiem kto pisał ten opis auta ale w 308 chyba nie siedział - dźwignia sterowania radiem jest taka sama jak w 307 i od zawsze miała regulację głosności, przednia szyba jest jedną z największych ( wycieraczki maja dł. 700 mm) więc jak widocznośc może być słaba i ciekawe jakie to rzeczy konstruktorzy robią "po swojemu" - ogólnie rzecz biorąc same bzdety w artykule
- 0 0
-
2008-01-27 11:23
Zabawni jesteście
Poczynając od autora artykułu - chłopie, zanim coś napiszesz, to sprawdź 2 razy, bo się ośmieszasz. W 308 to ty chyba nawet nie siedziałeś albo ślepy jesteś, skoro piszesz, że "dźwignia" (w ogóle wiesz co to dźwignia?) sterowania radiem nie ma możliwości zmiany głośności. Otóż sęk w tym, że MA, tylko trzeba mieć nieco więcej inteligencji od taboretu, żeby to dostrzec!!! Idąc dalej, jeden z komentujących napisał, że miał Peugeota "1.9 HDI". Chyba ci się pomyliło z Passatem 1.9 TDi sąsiada. Gdybyś miał 307, to byś wiedział, że pod maską siedzi motor 2.0 HDI. Pozostali komentujący też się napinają chwaląc swoje padliny z przebiegiem bliskim 300.000km. No cóż, skoro się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
- 1 0
-
2008-01-27 00:51
ZA CENE TYLU UCZUC CHCIALBYM BYC PRZEDMIOTEM...
jezdze peugeotem od 10 lat, co prawda 106 ale naprawde szkoda mi sie z nim rozstawac...buuuuuu...mam zamiar kupic 308 tylko dlatego ze kiedys auto trzeba zmienic...106tka miala miec 2 kasacje, ale naprawialem w autoryzowanym serwisie nie łaszczac sie na kase po wypadkach...i jezdzi ciagle super, co prawda jestem jej pierwszym i jedynym wlascicielem, ale wychodze z zalozenia ze auto to przedmiot wiec jej nie oszczedzalem (25 tys. km rocznie)...za 5 lat odezwe sie co do 308ki.
- 0 0
-
2008-01-26 23:10
ja tam czekam na nowego Accorda
jw
- 0 0
-
2008-01-26 22:37
do greg
no zgadzam sie Hondy po 2002r. sa troszkę gorsze gdyz są produkowane w Angli 3drzwiowe z lat 90tych to oryginał Japońskie
- 0 0
-
2008-01-26 18:54
super
właśnie kupiłem sobie 308-kę jest świetna,widzę że autor artykułu się nie przygotował albo pisał o jakimś innym samochodzie,w dżwigni sterowania radiem jest przycisk do podgłaśniania i ściszania. posiadam peugeote z silnikiem 1.6 120 KM jest to silnik BMW a elektronika jest siemensa. Do miłośników aut niemieckich i japońskich ...nawet nie zdajecie sobie sprawy ile macie w swoich samochodach francuskich części.Poczytajcie popytajcie się i dopiero piszcie.
- 0 0
-
2008-01-26 17:08
Do Rufusa
Też jeżdzę Honda (Civic z 2003 ) 171.000 tys , ale jednak trzeba było wymienić łożyska w skrzyni biegów ( po 120 tys , ale w niektórych trzeba już po 70 tys , i element sprzęgła ( na gwarancji ), silnik jest ok , jest to trzecia Honda którą jeżdzę , ale najlepsza była 1,4 is 3 dzwiowa 1996 rok,
ogólnie to dobre samochody ( silniki chyba najlepsze ), ale osobiście wolę poczekać aż do Polski wejdzie Mazda, ma świetną renomę w Niemczech , piękną stylistykę i sportowe wnętrza ( podobne do Alfy Romeo, czego nie można w tej chwili powiedzieć o Hondach ( i to tragiczne niebieskie podświeltenie ) ,a francuzy cóż Laguna 1 , była niezła laguna II tragedia ( kolega miał od nowości i zepsuło mu się wszystkow włącznie z relingami- jego konkluzja jak najdalej od Renault - teraz ma Citroena 807 i nie narzeka (benzyna- 2,0 l , tylko to zużycie paliwa , pali i jedzie .- 0 0
-
2008-01-26 13:26
BRAK WIEDZY
TESTUJĄCY SAMOCHÓD NIE POSIADA CHYBA NIEZBĘDNEJ WIEDZY NA TEMAT OBSŁUGI SYSTEMU AUDIO, W KAŻDYM PEUGEOCIE PILOT RADIA MONTOWANY PRZY KIEROWNICY POSIADA FUNKCJE REGULACJI GŁOŚNOŚCI A NAWET FUNKCJĘ WYCISZANIA. STERDECZNIE POZDRAWIAM
- 0 0
-
2008-01-26 00:03
Mmm... rzeczywiście milutkie autko z charakterkiem :)
- 0 0
-
2008-01-25 19:12
Do Bulli
znam ludzi ktorzy mają UNO i tam sie podobno nic niepsuje bo nie ma co sie popsuć . Proste nie psujące się rozwiązania :D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.