• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 508. Lew pokaże pazur?

BaWoMart,PS
20 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Jak zwykle elegancki - nowy Peugeot 508 prezentuje niepowtarzalny, francuski styl.



Peugeot 508 - dla francuskiego koncernu to najważniejsza premiera w tym roku. Peugeot 508 - dla francuskiego koncernu to najważniejsza premiera w tym roku.

Peugeot 508 oficjalnie zadebiutował w Trójmieście. Najnowszy model francuskiego koncernu wyraźnie puszcza oko w stronę klasy wyższej średniej. To jednak tylko flirt, czy coś poważniejszego?



Na pierwszy rzut oka samochód nie wydaje się specjalnie wielki. Zmylić nas może jednak bardzo zgrabna sylwetka auta, bo wymiarami Peugotowi 508 nie udało się tylko przebić Opla Insignii. Długością nadwozia bije nawet dotychczasowych gigantów czyli Forda Mondeo i VW Passata.

W środku 508 jest wystarczająco przestronnie z przodu i dość wygodnie z tyłu. Moszcząc się na tylnej kanapie, od razu jednak nasuwa się jeden wniosek - pod względem przestronności wnętrza to jednak klasa wybitnie średnia.

Czym jeszcze - oprócz eleganckiej sylwetki i bardzo eleganckich materiałów we wnętrzu - kusi Peugeot 508? Przede wszystkim bardzo bogatym wyposażeniem standardowym, jak i dodatkowym. Wiele elementów jakie mogą znaleźć się w 508, do tej pory spotykało się jedynie w droższych samochodach. Do tych "ekstrasów" należy m.in czterostrefowa klimatyzacja, wyświetlacz head-up czy asystent parkowania z pomiarem dostępnego miejsca i wizualizacją.

Dość ciekawie w 508 wygląda konfiguracja silników i skrzyń biegów. "Benzynę" reprezentują dwa silniki o pojemności 1.6 litra - z turbodoładowaniem o mocy 156 KM lub bez o mocy 120 KM. Ten słabszy dostaniemy tylko z automatyczną skrzynią biegów (bez dopłaty). Takie rozwiązanie wydaje się jednak dobre tylko dla spokojnych kierowców. Diesle to silniki o pojemności 1.6 i dwóch litrów oraz topowy 2.2 HDi o mocy 204 KM.

Ciekawe jest, że dla dla gamy 508 francuscy konstruktorzy przewidzieli dwa typy zawieszenia. Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi opracowano z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508. Dzięki nim wóz ma oferować wysoki komfort podróży przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Topową wersję 508 GT wyposażono w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji odbicia i skręcania kół, pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, mają także zapewniać wysoką precyzję prowadzenia.

Ceny? Od 75 800 zł za podstawową wersję 1.6 VTi po 134 000 zł za topowego diesla z bardzo bogatym wyposażeniem. Do wersji kombi - SW dopłata wynosi kilka tysięcy złotych. W 2012 roku planowana jest premiera 508 z napędem hybrydowym.
BaWoMart,PS

Opinie (55) 10 zablokowanych

  • design porażka opatrzy sie w pół roku i zginie w tłumie (1)

    podobny do tej blaszanki od fiata co to udaje limuzynę.
    zawsze na reklamach był 2x dłuższy niż w realu. Generalnie zarówno nowa laguna jak i ten sa jakies łyse i bez wyrazu.

    • 4 8

    • Nowa Laguna, C5, 508 są piekne, passat zawsze to tylko vw.

      Taczkowóz i tyle

      • 5 1

  • Jak wymawiacie markę Peugeot?? (10)

    • 1 17

    • peługot ubecja pier...

      no i tyle

      • 0 3

    • POŻAR

      ...:-))

      • 1 3

    • pierdzio

      • 4 2

    • pedżo

      • 2 1

    • ja mowie francuski szajs na kazdy francuski szajs

      • 3 11

    • Pełgeot (1)

      • 5 1

      • PEŻOD

        • 3 0

    • tak jak sie czyta

      • 10 0

    • peżo

      jw

      • 7 0

    • "Peżo"

      • 7 0

  • Przejeddzcie sie kiedys Boxsterem, to sa dopiero wrazenia!

    • 2 4

  • Nie zazdrość !!!Kup Golfa !!!!!

    • 12 6

  • Auto ładne ale co z tego...

    Miałem peugota i pomimo skóry ładnego lakieru gadżetów na kokpicie zostałem z ręką w nocniku bo padło kilka bardzo drogich rzeczy i auto poszło do handlarza po 4 latach. Duży żal bo zadbane bezwypadkowe z rozsądnym przebiegiem.
    A najbardziej denerwuje to że golf 4 sąsiada (tak pośmiejcie się ze starych dresiarskich golfów) prawdopodobnie powypadkowy i z przebiegiem >200kkm nadal sprawny i bezproblemowy.
    I to jest nauczka jeśli francuskie auto to bezwzględnie bez zawodnej elektryki i elektroniki.

    • 19 8

  • ładny

    ale z tych francuskich to chyba citroen c5 najładniejszy

    • 10 8

  • Widzę że ta marka też nie podoba się ,tak jak wszystkie inne

    o których tu pisano. Boże - fachowcy od bzykania owcy.

    • 30 3

  • Zarobki po 300-400 Euro, a cena samochodu 25tys Euro. Witamy w Polsce.

    • 75 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane