• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni

Michał Jelionek
13 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.

W środę w gdyńskim salonie BMG GoworowskiMapka odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.



Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.

MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).

Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.

Trójmiejskie salony samochodowe


Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.

Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.

Więcej o autach elektrycznych



  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.

Miejsca

Opinie (83) 6 zablokowanych

  • (4)

    Niby zaprezentowana w Gdyni ale na niemieckich blachach...

    • 14 8

    • no i na lawecie pewnie wożona była na prezentacje- weź tym dojedź z Niemiec - urlopu nie starczy na między-ładowania.

      • 20 1

    • (2)

      Na polskich blachach mają jakąś inną specyfikację?

      • 5 0

      • breloczek z Krzysztofem w kratce nawiewu (1)

        • 2 0

        • i pewnie wersja LPG

          • 5 0

  • Jako design podoba mi sie (1)

    Jeszcze te drzwi typu suicide doors, albo kurolapki jak kto woli.
    Mazda ostatnimi czasy zrobiła duży krok do przodu. Np opcja deski rozdzielczej w skórze (dostępna np w 3)

    • 11 7

    • Ale przód trochę jak Fiat Multipla, wszystkie nowe modele Mazdy, mają takie ciekawe, ładne grille, a tu taki niewypał.

      • 4 2

  • Wygląda troszkę jakby spadła z lawety i na szybko trzeba było ja poskładać z tego co akurat było pod reka

    Tak, wiem, o gustach się nie dyskutuje.

    • 14 13

  • Jeszcze długo długo nie , do momentu ładowania w max 5 -10 min (4)

    • 10 4

    • hehehheheh

      samo bedzie sie ąłdować w 1 sek

      • 1 4

    • (2)

      Poza tym ile jest stacji w Trójmieście? Jeździć gdzieś przez pół miasta żeby doładować, trochę bez sensu.

      • 4 0

      • Chyba że ładowarka jest przy miejscu parkingowym i sobie na noc podłączasz.

        • 1 0

      • elektryka generalnie nie ładuje się w ładowarkach miejskich

        Ładuje się w garażu albo jakimś parkingu podziemnym o ile się da.
        Jak nie masz jednego albo drugiego, to wogóle zapomnij o elektryku.

        • 6 0

  • mazda (1)

    Jakoś mi się nie podoba, na co dzień jeżdżę 3ką, CX-30 jest super, a tu dizajn jak skrzyżowanie cx-30 z ładą :)

    • 15 2

    • masz racje,jakas taka nijaka, tez jedze 3 i cx5 ale ta nie przypadła mi do gustu

      • 0 0

  • Kto to projektował

    Ale wygląd szok

    • 7 5

  • I super oby jak najwiecej takich w miescie

    W mieście tylko takie powinny być dopuszczone do ruchu.

    • 9 8

  • Troszkę mały zasięg (5)

    Jak na samochód o napędzie tylko elektrycznym, to jednak 200KM (czyli pewnie 80KM w zimie w mieście przy dobrych wiatrach), to jednak trochę mało. Nawet jak ktoś ma możliwość ładowania w domu. No bo jak nie, to chyba trzeba kupić przyczepkę z agregatem (może jest w standardzie?).

    • 15 5

    • Rzeczywiście zasięg to trochę żart. Wszystkie inne marki wprowadzające swoje elektryczne modele kręcą się w okolicy 300km.

      Raz, że trzeba wziąć pod uwagę zime a dwa, że nie powinno się rozładowywać baterii poniżej 20% ani ładować na 100% bo ma to zły wpływ na jej żywotność więc zasięg jeszcze nam spada.

      Niestety do zasięgu Tesli na poziomie 400km jeszcze im daleko.

      • 5 2

    • Bo to jest (3)

      auto jako drugi albo nawet trzeci samochód w rodzinie. Przy miejskich dojazdach do pracy taka bateria powinna wystarczyć na trzy - cztery dni, czyli akurat.

      • 2 1

      • Dziesiaty albo jedenasty pojazd (2)

        Policz kogo stac ma 3 auta po 150k.

        • 3 0

        • (1)

          uważasz że jak Ciebie nie stać to jest to coś nie zwykłego? jest masa ludzi którzy mają kasę ale tobie się to nie mieści w łepetynce:)

          • 2 2

          • zasięg

            Drugie auto w domu elektryczne z takim zasięgiem jest ok przy założeniu, że współmałżonek nie musi, a może używać auta. Jeśli obydwoje używają aut bo muszą, to 200km zasięg nie da rady bo:
            1) nigdy nie uzyskasz zasięgu 200km bo ani nie ładuje się do 100% ani nie rozładowuje do 0% (niszczenie baterii).
            2) nigdy nawet jadąc mega sprawnie nie uzyskałem "spalania" dającego zasięg z danych wltp. można się zbliżyć ale sporo przy tym wyrzeczeń.

            Wg mnie dla bardzo spokojnego kierowcy zasięg teoretyczny od 100 do 0% będzie ok 180km ale ładując wg zaleceń producenta do 80% i rozładowując do 20% mamy do dyspozycji tylko 60% z 180km czyli niecałe 110km. Da się jeździć, ale to trochę stresujące jak coś wypadnie i trzeba wyskoczyć.
            Zdecydowanie lepsze w tej półce cenowej są renówki i nissany

            • 1 1

  • Oprócz tesli i może porsche wszystkie (7)

    te elektryki mają straszny wygląd moi drodzy I kochani nie wiem kto je projektuję ale gustu w tym brakuję..

    • 14 9

    • Czy ja wiem, golf e czy reno zoe aż tak źle nie wyglądają. Elektryki jakie proponuje opel tez nie jsą niczym złym. Audi etron też raczej nie można niczego zarzucić.

      • 1 2

    • No nie bardzo (4)

      Zobacz Polestar 2, Jaguar I-Pace, Porsche Taycan a nawet Hyundai Kona.
      Nie jesteś za bardzo ogarnięty w tym temacie..

      • 4 0

      • Hyundai Kona :D (3)

        hahaha, dobre sobie :D jeden z najbrzydszych nowych aut.

        • 1 7

        • mam odwrotne zdanie

          • 1 1

        • no i nazwa do kitu. Hyundai Kona? A kiedy skona? (1)

          • 2 0

          • dlatego tak słabo jedzie... bo kona:)

            • 1 0

    • To celowe

      To taka forma testu Klienta.
      Jeżeli takie auta zaczną się sprzedawać mimo wyglądu to znaczy że jest na nie rynek i warto je produkować

      • 0 1

  • zmniejszyli grill, zamiast go bez sensu powiększać

    zupełnie nie tak, jak BMW, które produkuje tak, żeby podobało się Chińczykom.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane