- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (92 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (305 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (134 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 5 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (202 opinie)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Pierwszeństwo rowerzystów. Spór o przepisy
Czy kierowcy nie muszą ustępować pierwszeństwa rowerzystom wjeżdżającym na przejazd? Według obowiązujących przepisów, cykliści mają pierwszeństwo dopiero, gdy są na przejeździe - informuje portal bdr24.pl. Warto pamiętać, że rowerzyści nadal je posiadają, gdy jadą prosto i dojeżdżają do przejazdu, a kierowca skręca w drogę poprzeczną.
Zmiany istotne, ale słabo rozgłoszone
Artykuł 27 Prawa o ruchu drogowym mówi, że "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe".
W przypadku znaków D-6a (przejazd dla rowerzystów) oraz D-6b (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów) rozporządzenie w paragrafie 47, w punkcie 4 wcześniej mówiło, że kierowca "jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, by nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wchodzących lub wjeżdżających."
Ustęp został skasowany.
Czytelnik: rowerzyści nigdy nie mieli pierwszeństwa przed wjazdem na przejście
Spór o interpretację
W sprawie toczy się burzliwa dyskusja
Zdaniem części osób obecnie status rowerzysty na przejeździe jest zatem taki, jak kiedyś pieszego na przejściu. Jeśli rowerzysta wjedzie na przejazd pierwszy i potrąci go samochód, domyślnie winny jest kierowca auta. Jeśli natomiast na przejeździe szybciej było auto, a cyklista uderza w samochód, to on jest domyślnie winny.
Inni nie widzą żadnych zmian w przepisach, tłumacząc, że rozporządzenie jest aktem niższej rangi niż ustawa. Dyskusja na ten temat trwa między innymi w mediach społecznościowych.
Dodajmy, że nadal tam, gdzie nie ma przejazdu rowerowego, a jedynie przejście dla pieszych, należy schodzić z roweru.
Droga rowerowa jak jezdnia i torowisko. Nowe przepisy od 21.09
Wjazd rowerem przed auto na przejście dla pieszych
Kierowcy skręcający w prawo nadal muszą ustąpić drogi rowerzyście
Warto też pamiętać, że jak wynika z art. 27. 1a. nadal "kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić".
Piesi bezpieczniejsi od niedawna
Przypomnijmy, że piesi są chronieni na przejściu lepiej niż rowerzyści. Tłumaczono, że zmiana jest po to, by niezmotoryzowani uczestnicy ruchu drogowego mogli przekroczyć jezdnię bez narażania ich na niebezpieczeństwo. W praktyce przepis zmusza kierowców do zachowania szczególnej ostrożności przed przejściem, nawet gdy nie ma na nim pieszego.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu brd24.pl w resorcie trwają prace nad dopisaniem do prawa tego, co do dziś widnieje w sprawie pieszych - czyli "zakazu wjeżdżania bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd".
Naklejka na przedniej szybie nie jest już obowiązkowa
Opinie (263) ponad 50 zablokowanych
-
2022-09-06 14:11
Opinia wyróżniona
Brawo, komplikujcie dalej przepisy i tak już głupie i nielogiczne (8)
20 kategorii uczestników ruchu, od wrotkarza po tramwaj, każdy na innych zasadach do tego kompletny ...ol w infrastrukturze, znakoza-słupkoza.
Czy to już idiokracja czy jeszcze nie? Na drodze jest tu i teraz, nie mam czasu rozkminiać, czy to rower zwykły czy elektryczny i w związku z tym ma prawo mnie wyprzedzać z prawej czy nie.
Co roku cyrk zwany sejmem wypróżnia 20 tysięcy stron zwanych prawem - dlaczego tak bardzo chcemy sobie robić pod górkę?- 219 15
-
2022-09-06 15:53
a co pis umie , albo coś popsuć albo wiecznie obwiniać innych za to co było - ludzie mądrzy chwalą sie swoimi sukcesami , niedorajdy tylko obwiniają innych o wszystko by zakamuflować swoją nieudolność i nieporadność w działaniu bo sami nic nie potrafią
- 3 1
-
2022-09-06 14:17
(6)
wiesz po co to jest?Żeby gestapo mogło uznaniowo karać na podstawie własnego rozumienia (ci analfabeci często pisać nie umieją a co dopiero myśleć) a obywatel żył w stresie i nieświadomości. To tak jak w podatkach jeden urząd skarbowy powie tak drugi siak i każdy ma racjęi każdy może cię ukarać za to że opatrznie zrozumiałeś jego interpretację liczącej 10 tysięcy stron ustawy podatkowej do której są dopisywane setki kolejnych nowelizacji
- 27 10
-
2022-09-06 15:57
urząd skarbowy wie ile ci można jeszcze zabrać kasy , dlatego dopóki nie będziesz miał zero dopóty będziemy podnosić stopy procentowe - czas powrócić do oszczędzania w skarpecie
- 1 0
-
2022-09-06 14:40
(4)
ej, a odróżniasz postępowanie zgodnie z przepisami od samowolki w postaci interpretacji US? xD
- 5 3
-
2022-09-06 14:58
(3)
przecież ten kraj to bantustan urzędnik jest tu bogiem byle posterunkowy panem życia i śmierci jeden może cię oskubać z pieniędzy ukraść ci ciągnik bo sąsiad ma długi a drugi cię pobić zabić wedle uznania bo miał zły dzień i mu nie stanął i to ty masz się potem sądzić udowadniać latami że traktor jest twój a nie sąsiada a policjant ucieka w takim
przecież ten kraj to bantustan urzędnik jest tu bogiem byle posterunkowy panem życia i śmierci jeden może cię oskubać z pieniędzy ukraść ci ciągnik bo sąsiad ma długi a drugi cię pobić zabić wedle uznania bo miał zły dzień i mu nie stanął i to ty masz się potem sądzić udowadniać latami że traktor jest twój a nie sąsiada a policjant ucieka w takim wypadku na zwolnienie i udaje czuba w międzyczasie jego kolesie takie same parówy jak on albo zomole z policyjnej solidarności organizują akcję zastraszania świadków mataczenia czy zbierania pieniędzy na karę co jest samo w sobie przestępstwem tak ten kraj działa bezczelni mordercy Igora Stachowiaka nadal śmieją się w nos rodzinie swojej ofiary rolnik musiał parę lat walczyć z bezczelnym komorniczyną zamiast wziąć strzelbę i wywalić mózg tego sk..wytsyna na ścianę jednym strzałem
- 15 3
-
2022-09-06 16:05
A teraz przeczytaj swój komentarz na głos. (1)
Ciekaw jestem, w którym momencie oddech ci się skończy.
- 2 3
-
2022-09-10 06:36
Autor wypowiedzi ma rację, jednak rzeczywiście brak interpunkcji przeraża. Szkoda, że ludzie to ignoranci.
- 0 0
-
2022-09-06 15:51
Brawo!
- 2 0
-
2022-09-06 14:03
Opinia wyróżniona
Bo rowerzysta czasem też niestety musi się zatrzymać ;) (10)
Takie życie.
- 160 19
-
2022-09-06 15:24
kierowczyk też czasami musi się zatrzymać.
Takie życie.
- 6 5
-
2022-09-06 15:22
Gdzie musi to musi ale zaraz wyjdzie na to że będzie musiał zatrzymywać się co 20m (2)
bo się okaże że samochód wszędzie ma pierwszeństwo
- 10 10
-
2022-09-06 15:32
jak będzie musiał, to będzie musiał (1)
nie podoba się to na tor wyścigowy g*wniarzu, prawo jest po to by je przestrzegać, bo reguluje współistnienie z innymi,
nie jesteś TYLKO ty na tym świecie- 5 10
-
2022-09-06 15:39
za mały jesteś wacku by zmieniać przepisy
- 7 5
-
2022-09-06 14:37
(3)
tak samo jak kierowca, gdy rowerzysta jest na jezdni a on sie chce wlączyc z podporządkowanej
- 5 1
-
2022-09-06 15:11
(2)
to śmiało, maska czeka ;)
- 3 6
-
2022-09-06 15:14
(1)
za kraty ćwoku pójdziesz to zobaczysz co to życie
- 7 7
-
2022-09-08 10:32
Byłem nie polecam ale siły zawsze przetrwa
- 0 2
-
2022-09-06 14:38
a co kierowca nie?
- 7 1
-
2022-09-06 14:31
w razie czego zatrzyma się na masce lub pod kołąmi
- 12 2
-
2022-11-03 11:49
Jeśli autor filmiku lekceważył limity prędkości
to jego zachowanie byłoby powodem potencjalnego wypadku, bez względu na zachowanie rowerzystki. On poruszając się samochodem lekceważąc limity prędkości w pobliżu przejścia dla pieszych stwarza realne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ona wjeżdżając na przejście dla pieszych naraża się na ryzyko potrącenia. Warto te dwie sprawy rozróżniać
- 2 7
-
2022-09-06 12:12
(4)
i tak byś musiał go ciołku przepuścić
- 4 21
-
2022-09-06 14:12
Ja tam widze przejscie nie przejazd. Przepuściłby go ale na SOR. (3)
Jak dzbany sami wjezdzaja pod maskę
- 8 4
-
2022-09-06 14:21
(2)
dalej nie masz prawa nikogo potrącić i jeśli możesz masz psi obowiązek uniknąć wypadku potrącenie kogoś by dać mu nauczkę kwalifikuje się pod psychiatryk i odebranie na stałe uprawnień
- 5 7
-
2022-09-06 14:39
(1)
To samo dotyczy rowerzystów. Oni też mają psi obowiązek uniknąć wypadku, a i tak wjeżdżają pod koła. Myślą że samochód zatrzyma się w pół metra.
- 8 2
-
2022-09-06 14:47
nikt nikomu nie wjechał pod koła
- 0 4
Wszystkie opinie
-
2022-09-06 12:12
(4)
i tak byś musiał go ciołku przepuścić
- 4 21
-
2022-09-06 14:12
Ja tam widze przejscie nie przejazd. Przepuściłby go ale na SOR. (3)
Jak dzbany sami wjezdzaja pod maskę
- 8 4
-
2022-09-06 14:21
(2)
dalej nie masz prawa nikogo potrącić i jeśli możesz masz psi obowiązek uniknąć wypadku potrącenie kogoś by dać mu nauczkę kwalifikuje się pod psychiatryk i odebranie na stałe uprawnień
- 5 7
-
2022-09-06 14:39
(1)
To samo dotyczy rowerzystów. Oni też mają psi obowiązek uniknąć wypadku, a i tak wjeżdżają pod koła. Myślą że samochód zatrzyma się w pół metra.
- 8 2
-
2022-09-06 14:47
nikt nikomu nie wjechał pod koła
- 0 4
-
2022-09-06 14:03
Opinia wyróżniona
Bo rowerzysta czasem też niestety musi się zatrzymać ;) (10)
Takie życie.
- 160 19
-
2022-09-06 14:31
w razie czego zatrzyma się na masce lub pod kołąmi
- 12 2
-
2022-09-06 14:37
(3)
tak samo jak kierowca, gdy rowerzysta jest na jezdni a on sie chce wlączyc z podporządkowanej
- 5 1
-
2022-09-06 15:11
(2)
to śmiało, maska czeka ;)
- 3 6
-
2022-09-06 15:14
(1)
za kraty ćwoku pójdziesz to zobaczysz co to życie
- 7 7
-
2022-09-08 10:32
Byłem nie polecam ale siły zawsze przetrwa
- 0 2
-
2022-09-06 14:38
a co kierowca nie?
- 7 1
-
2022-09-06 15:22
Gdzie musi to musi ale zaraz wyjdzie na to że będzie musiał zatrzymywać się co 20m (2)
bo się okaże że samochód wszędzie ma pierwszeństwo
- 10 10
-
2022-09-06 15:32
jak będzie musiał, to będzie musiał (1)
nie podoba się to na tor wyścigowy g*wniarzu, prawo jest po to by je przestrzegać, bo reguluje współistnienie z innymi,
nie jesteś TYLKO ty na tym świecie- 5 10
-
2022-09-06 15:39
za mały jesteś wacku by zmieniać przepisy
- 7 5
-
2022-09-06 15:24
kierowczyk też czasami musi się zatrzymać.
Takie życie.
- 6 5
-
2022-09-06 14:06
(5)
a coś się zmieniło w zasadzie że jadący prosto ma pierwszeństwo przed skręcającym?Jest to naczelna zasada na której jest oparty kolokwialnie mówiąc kodeks drogowy zatem radzę nie wymuszać pierwszeństwa skręcając w prawo czy w lewo na rowerzystach bo się możecie bando głupków przeliczyć
- 20 7
-
2022-09-06 14:13
nie trzeba zwalniac i nie trzeba nie narażać na niebezpieczeństwo serio który głupek mógłby coś takiego uchwalić?Radzę się wstrzymać bo już są głosy że są to brednie i kaczki dziennikarskie
- 3 1
-
2022-09-06 15:09
(3)
możecie sobie potem zamawiac nagrobki z napisem 'miałem rację na drodze'. no brawo
- 3 4
-
2022-09-06 15:15
(2)
czyli dżungla deklu?
- 4 1
-
2022-09-06 15:57
(1)
tak, tępaku
- 2 2
-
2022-09-06 16:07
to jak dżungla to zbierzesz parę razy zęby z asfaltu i nauczysz się zasad
- 1 0
-
2022-09-06 14:07
oo kolejni co niesprawdzone informacje powielają (5)
ludzie nie wprowadzajcie w błąd. to szkodliwe i niebezpieczne. nic się w przepisach nie zmieniło. To jest propozycja pewnych zmian dopiero
- 12 16
-
2022-09-06 14:38
te przepisy obowiązują od jesieni zeszłego roku pajacu (1)
- 2 6
-
2022-09-06 14:50
w waszych urojonych łbach znowu rozporządzeniami zmieniamy ustawy tak?
- 4 1
-
2022-09-06 14:42
To przeczytaj pierwsze zdanie artykułu (2)
"..... - to ostatnio wprowadzone zmiany w przepisach"
- 2 3
-
2022-09-06 15:20
Ja bym przeczytał te przepisy a nie jakiś artykuł ale ich nie przeczytam bo..... ich nigdzie nie ma. nie zostały opublikowane (1)
rzekomo usunięto jeden akapit z rozporządzenia w sprawie znaków o tym że kierowca nie musi zwalniać przed przejazdem dla rowerzysty. i tyle. wiec jakim cudem ktoś sobie wymyślił że nie trzeba ustępować rowerzyście? na jakiej podstawie takie twierdzenie? jest jeszcze masę innych przepisów które w różnych okolicznościach nakładają ustąpienie pierwszeństwa rowerzyście tu się nic nie zmieniło. autor artykułu wprowadza wszystkich w błąd.
- 7 0
-
2022-09-06 15:48
Na przykład znak A-7 przed skrzyżowaniem, na którym jest przejazd
Bądź zielona strzałka warunkowa
- 0 0
-
2022-09-06 14:08
I bardzo dobrze! (10)
Niektórzy z rowerzystów pędzą na złamanie karku, nic nie zwalniają . Trudno takiego nawet zauważyć , a potem płacz i szpital, a winny kierowca bo szaleńca nie zauważył.
- 57 10
-
2022-09-06 14:11
(3)
oczywiście że trudno przy Kalksztajnów w Gdyni jest ekstremalnie trudno ścieżka idzie przy samym krawężniku jezdni ale zobaczyć rowerzystę jadącego w tę samą stronę jest bardzo bardzo trudno szczególnie w biały dzień jest trudno zobaczyć rowerzystę obok którego się przejechało
- 4 7
-
2022-09-06 14:43
(2)
Bardzo trudno używać znaków interpunkcyjnych.
- 8 1
-
2022-09-06 15:33
(1)
proszę do szkoły na naukę czytania
- 0 5
-
2022-09-06 17:08
Naukę czytania słowotoku bez interpunkcji?
W której klasie tego uczą?
- 5 0
-
2022-09-06 14:18
(4)
bardzo ciężko zauważyć rower szczególnie z 2 m w biały dzień
- 6 7
-
2022-09-06 14:45
Bardzo łatwo zauważyć rower z 2 metrów (3)
ale nie da się na 2 metrach zatrzymać samochodu jadącego 50km/h. Do tego potrzeba 30 metrów. Niestety rowerzyści o tym nie wiedzą, i na tym polega problem.
- 8 4
-
2022-09-06 15:33
(2)
to nie jedź 50 km/h jak skręcasz czy to takie trudne kaleko?
- 3 5
-
2022-09-06 16:00
Ja nie jestem kaleką, ale jak wjedziesz rowerkiem na przejazd 2 metry przed maską samochodu to ty możesz nim być.
- 6 0
-
2022-09-06 17:52
A kto ci karze jechac 50kmh?
Zwolnij do 30kmh jak sobie nie radzisz.
Przez skrzyzowania tez tak jezdzisz? 50kmh nie majac pierwszenstwa i widocznosci?- 2 2
-
2022-09-06 14:35
pędzą 15kmh, za to kierowcy obok jadą powoli 70kmh
- 5 8
-
2022-09-06 14:11
Opinia wyróżniona
Brawo, komplikujcie dalej przepisy i tak już głupie i nielogiczne (8)
20 kategorii uczestników ruchu, od wrotkarza po tramwaj, każdy na innych zasadach do tego kompletny ...ol w infrastrukturze, znakoza-słupkoza.
Czy to już idiokracja czy jeszcze nie? Na drodze jest tu i teraz, nie mam czasu rozkminiać, czy to rower zwykły czy elektryczny i w związku z tym ma prawo mnie wyprzedzać z prawej czy nie.
Co roku cyrk zwany sejmem wypróżnia 20 tysięcy stron zwanych prawem - dlaczego tak bardzo chcemy sobie robić pod górkę?- 219 15
-
2022-09-06 14:17
(6)
wiesz po co to jest?Żeby gestapo mogło uznaniowo karać na podstawie własnego rozumienia (ci analfabeci często pisać nie umieją a co dopiero myśleć) a obywatel żył w stresie i nieświadomości. To tak jak w podatkach jeden urząd skarbowy powie tak drugi siak i każdy ma racjęi każdy może cię ukarać za to że opatrznie zrozumiałeś jego interpretację liczącej 10 tysięcy stron ustawy podatkowej do której są dopisywane setki kolejnych nowelizacji
- 27 10
-
2022-09-06 14:40
(4)
ej, a odróżniasz postępowanie zgodnie z przepisami od samowolki w postaci interpretacji US? xD
- 5 3
-
2022-09-06 14:58
(3)
przecież ten kraj to bantustan urzędnik jest tu bogiem byle posterunkowy panem życia i śmierci jeden może cię oskubać z pieniędzy ukraść ci ciągnik bo sąsiad ma długi a drugi cię pobić zabić wedle uznania bo miał zły dzień i mu nie stanął i to ty masz się potem sądzić udowadniać latami że traktor jest twój a nie sąsiada a policjant ucieka w takim wypadku na zwolnienie i udaje czuba w międzyczasie jego kolesie takie same parówy jak on albo zomole z policyjnej solidarności organizują akcję zastraszania świadków mataczenia czy zbierania pieniędzy na karę co jest samo w sobie przestępstwem tak ten kraj działa bezczelni mordercy Igora Stachowiaka nadal śmieją się w nos rodzinie swojej ofiary rolnik musiał parę lat walczyć z bezczelnym komorniczyną zamiast wziąć strzelbę i wywalić mózg tego sk..wytsyna na ścianę jednym strzałem
- 15 3
-
2022-09-06 15:51
Brawo!
- 2 0
-
2022-09-06 16:05
A teraz przeczytaj swój komentarz na głos. (1)
Ciekaw jestem, w którym momencie oddech ci się skończy.
- 2 3
-
2022-09-10 06:36
Autor wypowiedzi ma rację, jednak rzeczywiście brak interpunkcji przeraża. Szkoda, że ludzie to ignoranci.
- 0 0
-
2022-09-06 15:57
urząd skarbowy wie ile ci można jeszcze zabrać kasy , dlatego dopóki nie będziesz miał zero dopóty będziemy podnosić stopy procentowe - czas powrócić do oszczędzania w skarpecie
- 1 0
-
2022-09-06 15:53
a co pis umie , albo coś popsuć albo wiecznie obwiniać innych za to co było - ludzie mądrzy chwalą sie swoimi sukcesami , niedorajdy tylko obwiniają innych o wszystko by zakamuflować swoją nieudolność i nieporadność w działaniu bo sami nic nie potrafią
- 3 1
-
2022-09-06 14:12
dodajcie proszę informację, że nie dotyczy to kierowców zmieniających kierunek jazdy na skrzyżowaniu (3)
to znaczy, że jeśli samochód skręca w prawo, to dalej musi ustąpić pierwszeństwa rowerzystom jadącym na wprost. Tak myląca treść i nagłówek artykułu to proszenie się o wypadki domorosłych specjalistów od prawa o ruchu drogowym, jakich pełno na polskich drogach.
- 53 1
-
2022-09-06 14:55
Nie zmieniajacych kierunek jazdy, tylko skręcajacych (2)
I ten przepis się nie zmienił. Kierowca skręcajacy ustępuje rowerem itp jadącym na wprost. Zmienił się przepis dot. znaków D6, D6a i b, czyli znaków jakie widzi kierowca jadąc prosto.
Dobrze byłoby lepiej wyjaśnić jaki przepis się zmienił.- 9 0
-
2022-09-06 15:10
(1)
Czyli pierwszy komentujący ma rację. Tytuł artykułu jest mylący, a treść niepełna. Problem w tym, że większość wtórnych analfabetów przeczyta tytuł i co najwyżej pierwszy, pogrubiony akapit.
- 4 2
-
2022-09-06 15:17
jest to oczywista robota szczujni które o sobie mówią wolne media
- 0 4
-
2022-09-06 14:15
(8)
To ciekawe. Niedawno znajoma miała stłuczkę z pędząca hulajnoga i ponoć to jej wina mimo, iż hulajka wjechała w jej bok!
- 13 4
-
2022-09-06 14:47
(2)
Bo to prawo wchodzi w życie 21 września. Jakby miała tą stłuczkę po tej zmianie, to byłaby wina hulajnogi
- 3 4
-
2022-09-06 16:10
nic nie wchodzi. bo ustawa nie trafiła do sejmu nawet
to skąd wiedza że coś wchodzi ? i to konkretnie 21 września? jak?
- 1 1
-
2022-09-06 16:16
prawo obowiązuje od co najmniej roku, znawco w spandexie uciskającym szyję i powodującym niedokrwienie móżgu
- 1 3
-
2022-09-06 15:15
Do kolizji doszło NA przejeździe? (2)
To sprawa jest prosta. Pierwszeństwo mają poruszający się DDR.
- 2 3
-
2022-09-06 16:06
Nie (1)
Pierwszeństwa musi ustąpić kierowca dojeżdżający(!) do przejazdu hulajnodze która już jest(!) na przejeździe. Skoro hulajnoga wjechała w bok, to gdy samochód dojeżdżał do przejazdu przejazd był pusty, więc kierowca nie musiał nikomu ustępować i wjechał na przejazd, a dopiero potem wjechała na niego hulajnoga i wbiła się w samochód. Wg nowego prawa wina hulajnogi.
- 6 3
-
2022-09-06 16:12
nie kompromituj się człowieku
Prosta zasada. Wiedzą to nawet przedszkolaki.
Jedziesz prosto masz pierwszeństwo. Skręcasz ustępujesz wszystkim jadącym prosto.
Prościej już się wytłumaczyć nie da.
Droga publiczna to nie jest konkurs na: "kto pierwszy ten lepszy"- 2 8
-
2022-09-06 15:37
Jak zawsze - to zależy (1)
Wiele zależy od tego, w którym to było miejscu. Jeżeli jechała drogą z pierwszeństwem przejazdu to na ścieżce rowerowej (zakładam, że hulajka jechała taką ścieżką) powinien być znak koniec ścieżki rowerowej / znak stop / ustąp pierwszeństwa, a wtedy wjeżdżając na przejazd była włączającym się do ruchu / wjeżdżającym z drogi podporządkowanej i to kierowca auta miał pierwszeństwo. Niestety mój znajomy policjant z kilkuletnim doświadczeniem (z drogówki!) ostatnio się kłócił, że rowerzystka wcale nie wymusiła na mnie pierwszeństwa, gdzie ja jechałem drogą z pierwszeństwem przejazdu (a rowerzystka miała znak końca drogi rowerowej). Rowerzystka na przejeździe miała pierwszeństwo, ale gdybym nie zahamował to by uderzyła w mój bok i jakbym trafił na takiego policjanta musiałbym chodzić po sądach.
Ciekawe sytuacje widuję też na skrzyżowaniu Starogardzka / trakt św. wojciecha. Tam rowerzysta wcale nie ma pierwszeństwa. Ma znak STOP, a kierowcy nawet skręcający mają znak, że wjeżdża / jest na drodze z pierwszeństwem przejazdu. Tutaj nie ukrywam jeżdżę bezpiecznie, bo nie wiem jaka byłaby interpretacja policjanta i sądu :)- 2 1
-
2022-09-06 17:11
Jeżdżę tamtędy dość często, a tylko raz widziałem że rowerzysta się zatrzymał przed znakiem Stop.
Zwykle tylko lekko zwalniają.
- 4 1
-
2022-09-06 14:17
(6)
Rowerzysta nie ma szans w zderzeniu z autem także powinno mu zależeć bardziej. Niestety jest odwrotnie.
- 37 10
-
2022-09-06 14:22
bezwzględne więzienie dla sprawcy za spowodowanie wypadku mogłoby to zrównoważyć (1)
- 5 6
-
2022-09-06 14:31
Oczywiście. Dotyczy to wszystkich, tak samo kierowców, jak i rowerzystów. Mało to np. rowerzystów przejeżdzających na czerwonych światłach, czy jeżdżących chodnikami i przejściami dla pieszych?
- 12 1
-
2022-09-06 14:25
(3)
to zupełnie jak osobówki i tiry masz zielone zatrzymaj się ustąp tirowi na czerwonym w końcu on jest duży prawda?Mniej więcej ten poziom bełkotu
- 8 4
-
2022-09-06 14:53
Podczas zmiany światła z pomarańczowego na zielone, zawsze przed ruszeniem się upewniam czy skrzyżowanie jest puste i czy nikt nie jedzie, nie ważne czy osobówka czy TIR. To normalny instynkt samozachowawczy.
- 4 1
-
2022-09-06 15:14
(1)
bełkotu? na tym m.in polega instynkt samozachowawczy- jak nie masz pewności że kierowca tira cie widzi albo wręcz widzisz że nie zwalnia/nie zatrzymuje się mimo czerwonego światła to dla własnego bezpieczeństwa czekasz. proste.
- 4 0
-
2022-09-06 15:24
oczywiście już widzę jak jadąc od dworca pkp w Gdyni do chyloni zwalniacie z 80 do 10 co światła mając zielone takkk widzę to codziennie jak zwalniacie
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.