- 1 Dziwna metoda na uspokojenie ruchu (42 opinie)
- 2 Głupota za kierownicą kosztuje (40 opinii)
- 3 Wystawa i parada na 88. urodziny automobilklubu (24 opinie)
- 4 Weekendowe prace w centrum Gdyni (70 opinii)
- 5 To koniec obniżek cen na stacjach paliw? (165 opinii)
- 6 Duże zmiany na Niepodległości w Sopocie (177 opinii)
Plichta dealerem kolejnej chińskiej marki aut elektrycznych. BYD wjeżdża do Polski
Lista oferowanych przez Grupę Plichta marek samochodów właśnie powiększyła się o kolejną - to tajemniczo i nieco egzotycznie brzmiąca nazwa BYD. Pod tymi trzema literami kryje się jednak globalny koncern z Chin, który produkuje auta elektryczne. Czy prężnie rozwijająca się marka zawojuje polski rynek?
BYD to chiński gigant, który w branży motoryzacyjnej działa od 2003 r. BYD Auto z siedzibą w Shenzhen produkuje samochody osobowe, pojazdy ciężarowe i użytkowe, a także autobusy.
Chińczycy postanowili zaoferować swoje samochody także polskim klientom. Prawdopodobnie już 10 czerwca BYD rozpocznie działalność w naszym kraju, uruchamiając przedsprzedaż swoich modeli. Natomiast ta uroczysta, oficjalna inauguracja BYD w Polsce ma nastąpić pod koniec wakacji. Termin zbiegnie się z przekazaniem pierwszych egzemplarzy BYD klientom w naszym kraju.
BYD w Europie działa od 2022 r. Warto dodać, że do końca kwietnia 2024 r. chiński gigant dostarczył na całym świecie łącznie ponad 7 mln samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Chińska marka z wielkim potencjałem na Europę?
Zdaje się, że czołowe grupy dealerskie w Polsce wyczuwają w BYD spory potencjał, bo autoryzację otrzymało trio gigantów: Cichy-Zasada, Krotoski i Plichta. To grupy, które w najbardziej aktualnym, ogólnopolskim rankingu dealerów zajęły odpowiednio: pierwsze, czwarte i trzecie miejsce.
Grupa Plichta otworzy dwa obiekty BYD - w Gdyni i w Bydgoszczy. Pozostałe dwa salony zostaną otwarte w Warszawie i Poznaniu.
Dla Grupy Plichta to kolejna chińska marka w ofercie - w salonach Plichta Electric można kupić "elektryki" marek Maxus, Seres i Skywell.
Na początek trzy modele
Według zapowiedzi na początek klienci z Polski będą mogli skóładać zamówienia na trzy modele BYD. To 204-konny Dolphin oferujący zasięg ponad 400 km (cena 140-150 tys. zł), Seal z zasięgiem do 570 km, który "setkę" osiąga w 3,8 sekundy (cena 207-234 tys. zł) i Seal U, który na jednym ładowaniu przejedzie około 420-500 km (cena 190-203 tys. zł).
Docelowo BYD planuje wprowadzić na nasz rynek modele elektryczne i hybrydy plug-in.
Opinie wybrane
-
2024-05-28 08:41
W ankiecie widzę mnóstwo nie zorientowanych w sytuacji niedowiarków... (20)
Chińczycy bez problemu przejmą europejski rynek samochodowy, chyba że UE ich zablokuje cłami i innymi ograniczeniami, bo same auta jakościowo już nie odstają od produktów innych marek - zresztą ten sam proces przed laty odbywał się z markami Japońskimi, a potem Koreańskimi, które też zaczynały od tanich, mających kiepską renomę, bo awaryjnych i
Chińczycy bez problemu przejmą europejski rynek samochodowy, chyba że UE ich zablokuje cłami i innymi ograniczeniami, bo same auta jakościowo już nie odstają od produktów innych marek - zresztą ten sam proces przed laty odbywał się z markami Japońskimi, a potem Koreańskimi, które też zaczynały od tanich, mających kiepską renomę, bo awaryjnych i niedopracowanych aut, a potem zaczęli produkować wozy przebijające produkcję europejską i amerykańską. Zresztą wystarczy pojechać do USA - niegdyś zdecydowanie dominowały tam na drogach auta amerykańskie: Dodge, Chevrolet, Chrysler, Pontiac, Ford... Teraz wielka trójka wciąż jest widoczna i narzekać na sprzedaż nie może, ale bez problemu na każdym kroku spotkacie też Toyotę i Hondę.
Z roku na rok sam BYD sprzedaje coraz więcej aut w UE i całej Europie, z szczególnym uwzględnieniem Skandynawii, gdzie BYD jest niezmiennie w czołówce sprzedawanych samochodów elektrycznych. Bywały już nawet miesiące, gdzie np. w Szwecji byli na 1 miejscu pod względem sprzedaży aut elektrycznych wyprzedzając Volvo i Teslę!
W Szwecji i Finlandii miasta na potęgę kupują autobusy elektryczne BYD'a - znowelizowana ustawa o elektromobilności, jeśli przejdzie przez nasz sejm sprawi, że miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą musiały kupować wymieniając tabor wyłącznie autobusy wodorowe lub elektryczne - w niektórych z nich zapewne skończy się to wygraną BYD'a w przetargu.- 102 27
-
2024-05-30 03:20
ekologia = spalinowe auto o wadze poniżej 300kG, a nie chiński elektrośmieć z toksycznymi dla środowiska bateriami
- 1 0
-
2024-05-29 06:26
Chinskie auta beda konkurencyjne ale bez dofinansowania od panstwa i tak sie nie przyjma.
- 0 0
-
2024-05-28 19:22
(2)
Zapominasz że Korea i Japonia są krajami demokratycznymi z miarę stabilną gospodarką. Do chińskich producentów bym podchodził ostrożnie.
- 12 2
-
2024-05-29 00:08
na tym polega kłopot (1)
Chińczycy są źli, ale są też sprytni. Najpierw cenowo wyeliminowali inne kraje z rynku wydobycia lantanowców, które są podstawowym surowcem do produkcji pojemników na prąd, więc mają prawie monopol, dzięki czemu mogą zbijać ceny a dodatkowo pchając elektryczne pojazdy cały świat gra do ich bramki, więc mogą właściwie "pokojowo" uzaleźniać od siebie
Chińczycy są źli, ale są też sprytni. Najpierw cenowo wyeliminowali inne kraje z rynku wydobycia lantanowców, które są podstawowym surowcem do produkcji pojemników na prąd, więc mają prawie monopol, dzięki czemu mogą zbijać ceny a dodatkowo pchając elektryczne pojazdy cały świat gra do ich bramki, więc mogą właściwie "pokojowo" uzaleźniać od siebie coraz więcej państw.
Szczęśliwie nie potrafią jeszcze wyrabiać półprzewodników (dlatego tak zależy im na Formozie), ale każde wspieranie i ułatwianie wejścia na rynek ich przedsiębiorstwom i wyrobom powinno być pojmowane jako działanie wrogie...- 5 0
-
2024-05-29 11:08
Którego z lantanówców używa się do produkcji akumulatorów?
- 0 0
-
2024-05-28 18:59
Tak, jeśli będzie znacząco taniej (4)
A tu mamy pułapy porównywalne z innymi elektrykami
- 10 0
-
2024-05-28 22:17
(3)
poczekaj aż otworzą fabrykę w UE, to się WV mocno zdziwi
- 3 0
-
2024-05-29 19:51
fabryka juz jest na wegrzech
hitlerowcy chcieli zablokowac ale nie dali rady
- 1 0
-
2024-05-29 06:27
(1)
Nie otworza fabryki w Niemczech, bo podatki by ich zezarly. Taniej wyjdzie sprowadzac z Chin jak wiekszosc przedmiotow. Chinczycy zaleja rynek wszystkim i to po kosztach aby wybic konkurencje, a pozniej... Grubo sie zdziwimy.
- 2 0
-
2024-05-29 19:52
nie musza otwierac ,maja 50% wartosci merca wykupione juz
- 1 0
-
2024-05-28 18:21
przepis na sukces jest prosty
stosunek jakości do ceny. jeśli będzie odpowiednia jakość w rozsądnej cenie, a do tego auta bedą podobać się wizualnie, to sukces gwarantowany.
- 10 3
-
2024-05-28 17:19
hihi (5)
część jeszcze nie wie, że Chińczyk z dużych miast w sile nabywczej zarabia więcej niż Polak w 3 City. Ale czytajcie wybiórczą dalej....wartości, wartości, środowisko a będziecie zap*** na rowerach i drelichach za 10 lat. Prowadzę drobny handel z PRCH i osobiście jestem w szoku jakiego postępu dokonali. Eurokraci skupieni na redukcji CO2 niczym Mao na produkcji stali w czasach "Wielkiego Skoku" prowadzą do biedy.
- 18 3
-
2024-05-29 13:45
Niech sobie zarabia ile chce. (2)
Pieniądze to nie wszystko, są jeszcze takie rzeczy jak wolność słowa, wyznania, dostępu do nieocenzurowanych treści, podróżowania i inne tego typu drobiazgi.
- 0 1
-
2024-05-29 19:54
kolego chiny to briks (1)
briks stworzy swoja walute oparta na zlocie i usa i europy juz nie ma..., to chiny beda dominowac swiatem w ciagu 3 lat
- 1 1
-
2024-06-05 11:40
Surowce to nie wszystko
A i część krajów może wyjść z BRICS...
- 0 0
-
2024-05-29 05:41
Otwarta droga (1)
Jeśli jest tam tak cudownie, co tu jeszcze robisz Trolu?
- 4 3
-
2024-05-29 05:51
nie pyskuj czopku!
- 0 3
-
2024-05-28 12:56
Korporacjonizm i globalizacja zalewa świat drogą tandetą
nie ma praktycznie żadnych różnic poza topowymi markami a autem budżetowym - te same podzespoły, te same silniki, plastiki, elektronika, oprogramowanie, tak samo się psują i tak dalej.
Jest w Europie taka fabryka, która tłucze auta 3 marek - ta wiodąca ma cenę +20% chociaż te auta tak naprawdę różnią się tylko detalami - bo ludzie wciążnie ma praktycznie żadnych różnic poza topowymi markami a autem budżetowym - te same podzespoły, te same silniki, plastiki, elektronika, oprogramowanie, tak samo się psują i tak dalej.
Jest w Europie taka fabryka, która tłucze auta 3 marek - ta wiodąca ma cenę +20% chociaż te auta tak naprawdę różnią się tylko detalami - bo ludzie wciąż wierzą w markę, chociaż dzisiaj to już tylko marketing bo pod spodem jest kilkuset dostawców i kooperantów, zazwyczaj wspólnych dla wszystkich marek.
Współczesne europejskie auta są drogie i beznadziejne - nie mają z chińskimi żadnych szans.- 19 8
-
2024-05-28 12:25
(1)
Dokładnie! To już zupełnie inne auta jak te sprzed 20 lat...Najlepsze jest to,że wielu prześmiewców w przepłaconych furach nawet nie ma pojęcia ,że ic premium marka to w 40-60% chińskie podzespoły a głównie silniki!!
- 9 9
-
2024-05-28 19:09
Wyprodukowane w Chinach.
Nieznaczny że Chińskie.
- 2 2
-
2024-05-28 06:42
Nie ma szans (14)
Tych, których stać wybiorą sprawdzone marki. Tych których trochę nie stać wybiorą zbiórkom i alternatywy. Tym których całkiem nie stać to zostają sprawdzone marki ale w drogim kredycie (czyt. wynajmie długoterminowym).
- 29 70
-
2024-05-28 18:49
Głupoty gadasz
Jeżdżę samochodem z prawie 6l silnikiem drugim autem ze stajni VW 4 letnim jeździ moja partnerka. Ostatnio na testach miałem tesle Y na 10 dni i nie ma na miasto lepszego dupowozu od elektryka. Oglądałem w plichcie te maxusy te auta z zewnątrz nie powalają wyglądem, ale w środku nie jednemu VW dużo do nich brakuje.
Przede wszystkim autaJeżdżę samochodem z prawie 6l silnikiem drugim autem ze stajni VW 4 letnim jeździ moja partnerka. Ostatnio na testach miałem tesle Y na 10 dni i nie ma na miasto lepszego dupowozu od elektryka. Oglądałem w plichcie te maxusy te auta z zewnątrz nie powalają wyglądem, ale w środku nie jednemu VW dużo do nich brakuje.
Przede wszystkim auta chińskie maja w standardzie takie rzeczy jak podgrzewane i wentylowane fotele panoramiczne dachy itd itp. We wszystkich autach eu za to wszystko dopłacasz grube siano. Pooglądaj na YouTube testy tych aut a będziesz wiedział ze g wiesz i wypisujesz i**otyzmy.
Byd akurat robi najlepsze chyba akumulatory i magazyny energii a ich auta nosem wciągają większość europejskich z tego samego segmetu.
Zobacz sobie Geelee zeekr 001 jak to wejdzie do polski to kupuje bez zastanowienia.
A na ta chwile zastanawiam się nad tesla Y ale po lifcie albo właśnie nad Bydem.
Co do tego ze cześć osób wybierze auta z EU ze względu na to ze są to sprawdzone marki to się zgodzę.
Chińczycy dobrze wiedza ze musza do Europy dostarczyć lepszy produkt bo klient jest wymagający.
Polecam zapoznać sie z materiałami z YT na temat aut z Chin i wtedy cokolwiek pisac- 9 7
-
2024-05-28 08:49
Już coraz więcej sprzedaje się, szczególnie w Skandynawii aut Chińskich (7)
I to wcale nie tanich. Do tego przecież Tesla lideruje w segmencie aut elektrycznych, więc z tym stwierdzeniem, że ci których stać wybiorą sprawdzone marki to przestrzeliłeś. Te "sprawdzone marki" typu BMW, Peugeot, Audi czy Volvo przegrywają z Teslą, a niedługo zaczną przegrywać też z markami chińskimi
- 8 9
-
2024-05-28 13:08
(6)
Porównywać tandetną i plastikową Teslę z BMW może tylko kompletny ignorant. To są różne światy na korzyść BMW oczywiście. Gdy ostatnio kupowałem BMW to nawet nie spojrzałem na Teslę, bo nie było na co. Poza tym nie chcę elektrycznego czajnika tylko porządne V8. Z Porsche miałem tak samo.
- 9 18
-
2024-05-29 10:05
A ja miałem okazję testować chińskie Nio ET5
I niestety, BMW i Porsche porównywalnej klasy mogą się schować, a to jest podstawowy model marki. Miejsca od cholery, szczególnie na nogi z czym przy 190 cm wzrostu w wielu autach mam problem, kamera parkowania, w której możesz sobie przełączyć widok na każde z kół, przy tym system mierzy ci odległość od przeszkody w centymetrach, tak to się da
I niestety, BMW i Porsche porównywalnej klasy mogą się schować, a to jest podstawowy model marki. Miejsca od cholery, szczególnie na nogi z czym przy 190 cm wzrostu w wielu autach mam problem, kamera parkowania, w której możesz sobie przełączyć widok na każde z kół, przy tym system mierzy ci odległość od przeszkody w centymetrach, tak to się da zaparkować wszędzie, wykończenie wnętrza na poziomie BMW, prowadzenie też - jedyny dla mnie mocny minus to brak wewnętrznych klamek, drzwi od środka otwierasz przyciskiem i coś co jest w coraz większej liczbie aut, a czego nienawidzę czyli regulacja lusterek i kierownicy co prawda przyciskami na kierownicy, ale po wcześniejszym włączeniu jej z poziomu ekranu, nieco lepiej niż w autach, gdzie całość się obsługuje z ekranu, ale wciąż nie jest to tradycyjne rozwiązanie dedykowanymi przyciskami bez kombinowania w menu.
- 2 1
-
2024-05-28 18:58
;) (4)
Nie mam tesli. Ale miałem na testach. Każdy kto biadolił takie dyrdymały jak Pan np kalkulatorem przyjechałeś itd itp po wejściu do auta stwierdził ze jest wygodnie, praktycznie, bez zbędnych pierdo, wykonanie prima sort.
Ale to co przekonywało ludzi do auta i to nawet tych którzy byli bardzo przeciwni Tesli to jej przyspieszenie.
NieNie mam tesli. Ale miałem na testach. Każdy kto biadolił takie dyrdymały jak Pan np kalkulatorem przyjechałeś itd itp po wejściu do auta stwierdził ze jest wygodnie, praktycznie, bez zbędnych pierdo, wykonanie prima sort.
Ale to co przekonywało ludzi do auta i to nawet tych którzy byli bardzo przeciwni Tesli to jej przyspieszenie.
Nie ukrywam ze sam miałem banana na twarzy jak na obwodnicy Pan nowa BMW 4 grań coupé z 3l motorem nie mógł dogonić tesli. Co podjechał to tesla mu odjeżdżała a on dusił ten pedał gazu.
Hahah
Bardzo fajne uczucie.
Co te BMW maja tak naprawdę w środku. Co jest tym wyznacznikiem luksusu np w BMW 4. To ze ma Carbon milion przyciskow ze ma skórzane fotele z eko skory i alkantarę.
Pojeździj Jakimś elektrykiem to zobaczysz fun.- 3 8
-
2024-05-29 09:23
Tyle, że on pojechał dalej (3)
a Ty musiałeś wracać podłączyć do pod ładowarkę :)
- 2 1
-
2024-05-29 11:09
Myślisz że 3l motor ma większy zasięg niż elektryk? (2)
- 0 3
-
2024-05-29 11:13
(1)
Dużo większy, zwłaszcza na autostradzie.
Ponadto "naładujesz" spalinowy samochód "do pełna" w 3 minuty.- 3 0
-
2024-05-29 13:10
Wiadomo, po co podłączać samochód w domu na noc.
Dużo lepsza opcja to stanie pół godziny w kolejce do dystrybutora, tankowanie 3 minuty i stanie pół godziny w kolejce do kasy.
Razem z dojazdem do stacji, szybkie dwie godzinki i już zatankowany :) A do tego w mieście zasięg mniejszy niż elektryk.- 0 2
-
2024-05-28 08:46
dlatego otworzyli salony w bydgoszczy i gdynii
bo celują w segment ludzi mniej zamożnych. Pewnie będą dobre oferty kredytowe i leasingu konsumenckiego żeby przyciągnąć ludzi.
- 4 12
-
2024-05-28 08:07
Nie sądzę. Popatrz co się dzieje z innymi towarami, szczególnie z elektroniką (1)
Wszystko z Chin, wystarczy złotówkę taniej, i już ludzie nie patrzą na markę. Nie sądzę żeby z samochodami było inaczej niż z innymi towarami. Samochody dopuszczone na europejski rynek muszą spełniać normy, a skoro je spełniają, to nie widzę większej różnicy kto je produkuje.
- 13 5
-
2024-05-29 09:26
To teraz zobacz kto sprzedaje na świecie
najwięcej telefonów czy telewizorów :) Podpowiem, że nie są to firmy chińskie
- 1 0
-
2024-05-28 07:44
Dlaczego więc tylko w ubiegłym roku (1)
sprzedali w Europie ok 359 tyś szt plus ogromna sprzedaż Rosja, Ukraina
- 4 6
-
2024-05-28 12:42
No tak, dla Ruskich to się nadaje.
- 5 2
-
2024-05-28 06:29
(23)
Kwintesencja ignoranctwa gospodarczo-ekonomicznego.
Nie chcemy produkować CO2, więc nie robimy rzeczy w Europie, robią je chińczycy, a te CO2 potrzebne do wyprodukowania stali... rozpływa się w powietrzu.
Zamiast kupować samochody od swoich producentów, dać zarobić europejskim pracownikom pozwala się ściągać samochody od firmy finansowanej przez komunistyczną partię chin. ehhh.- 224 15
-
2024-05-29 00:02
Nie do końca niestety, bo Chińczycy przegonili już Europę nawet w produkcji zielonej energii (1)
Więc to, co tu piszesz, to tak aktualne było...w 2010 roku. Zaktualizuj swoją wiedzę.
- 1 6
-
2024-05-29 07:55
Chodzi o zasoby litu
A nie o drogą energię.
- 2 0
-
2024-05-28 22:40
mało tego, Państwo u nich daje im mnóstwo dotacji, więc koszty aut są poniżej ceny właściwej. A później u nas będą zalegać całe pola aut, które mają 5 lat i się do niczego nie nadają
- 9 0
-
2024-05-28 14:45
Chyba słabo się orientujesz...
Poczytaj o CBAM- 1 10
-
2024-05-28 11:17
Do tego niszczenie Afryki by wykopać minerały potrzebne do produkcji elektroniki i ogniw. (1)
- 27 1
-
2024-05-28 11:41
Mówisz o niklu i kobalcie, których używa się do budowy spalinówek, a wydobywają je małe dzieci?
Czy chodzi Ci o niszczenie północnej Afryki dla ropy?
- 5 29
-
2024-05-28 11:16
(3)
ale w chinach tez ograniczaja co2 i maja wiecej wiatrakow/paneli. piszesz jakies bzdury wyczytane przez osoby, ktore nigdy nie byly w chinach. rownie dobrze jakis chinczyk moze pisac to samo o europie i jakie to ma znaczenie? zaden z was nie zweryfikuje informacji i powtarza to, co obejrzal na tiktoku, youtubie...
- 5 14
-
2024-05-28 20:38
Chiny maja elektrownie atomowa
A pełne ładowanie takiego auta to 15 rmb czyli jakieś 8zl
- 1 1
-
2024-05-28 18:42
Chiny produkują wicej CO2 niż EU, USA i Indie razem wzięte wystarczy poszukać dane
- 11 0
-
2024-05-28 11:37
W Shenzen, gdzie produkują te samochody, jest całkowity zakaz wjazdu spalinówek.
- 4 8
-
2024-05-28 09:43
I tak ma być z rolnictwem (1)
Ponieważ krowy emitują zbyt dużo CO2
- 12 3
-
2024-05-28 23:40
Musisz się żony pozbyć. Życie z kobietą przereklamowane
Kaczyński
- 0 2
-
2024-05-28 08:28
Te auta wyglądają jak Tesle (3)
Chińczycy nawet nie potrafią bryły wymyślić żeby nie skopiować od kogoś. To naród bez wyobraźni, może wygrywają konkursy matematyczne i naukowe ale większość znaczących prac to europa, stany i japonia.
- 23 3
-
2024-05-28 11:15
Ich system szkolnictwa od dekad niszczy kreatywność i przejawy indywidualizmu. (1)
- 10 2
-
2024-05-29 19:49
Czarnek juz tam byl?
- 1 0
-
2024-05-28 08:34
Ja tam bym nigdy nie wsiadł do samochodu, który przestawia systemy 1s przed wypadkiem, żeby to była wina kierowcy, nie samochodu.
Ale jak widać, niektórzy nie kierują się logiką, tylko estetyką przy wyborze auta :D- 11 3
-
2024-05-28 07:38
Dobra, już lecę kupować Izerę...
- 11 3
-
2024-05-28 07:22
to nie jest ignoranctwo (3)
to jest celowe, cyniczne działanie... tam na stołkach dobrze wiedzą, co robią - ale przecież ludzie tego chcą, sami wybrali takich przedstawicieli - poczynając od Polski, gdzie od 18 lat na zmianę wybiera się POPIS ale oczekuje innych rezultatów...
- 17 2
-
2024-05-28 08:40
To cwane zagranie PO i PISu w ten sposób nie mają konkurencji (2)
bo ludzie dali sobie wmówić że muszą głosować na mniejsze zło. Demokracja sprawdza się tylko wtedy gdy społeczeństwo jest inteligentne a u nas jest głupio mądre większość ludzi którzy głosowała nawet nie sprawdziła listy partii.
- 15 2
-
2024-05-28 11:17
to cwane zagranie konfederacju w ten sposob usuwaja konkurencje (1)
bo ludzie dali sobie wmówić że muszą głosować cos innego niz na mniejsze zło. Demokracja sprawdza się tylko wtedy gdy społeczeństwo jest inteligentne a u nas jest głupio mądre większość ludzi którzy głosowała nawet nie sprawdziła listy partii. to ja jestem madry spoleczenstwo nie !111
- 3 4
-
2024-05-29 10:57
no tak bo nie ma innych partii
Jest PJJ, są samorządowcy ale oczywiście jak nie pis i po to tylko konfederacja ci do głowy przyszła.
- 0 0
-
2024-05-28 06:44
(1)
Na tym właśnie polega współczesny komunizm.
- 19 1
-
2024-05-28 08:02
No tak, zmniejszenie kontroli państwa to komunizm.
Pewnie powinniśmy wprowadzić wolnościowo-kapitalistyczne cła na samochody z Chin, nie?
- 2 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.