• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po tragicznym wypadku zmiany na Drodze Zielonej

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zginęło dwóch mężczyzn w wieku 36 i 19 lat.
  • Przyczyny i okoliczności wypadku bada prokuratura w Gdańsku-Oliwie.
  • Citroen skręcał w kierunku tunelu z lewego pasa. Z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.
  • Na przejściu dla pieszych widać jeszcze ślady hamowania bmw.
  • Długi i prosty odcinek zachęca wielu kierowców do przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prędkości wynoszącej 70 km/h.
  • Na jezdni w kierunku tunelu wciąż widać miejsce, w którym w ogniu stanął samochód biorący udział w wypadku w styczniu 2015 r.
  • Drogowcy nie wykluczają, że na Drodze Zielonej zostanie zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości.

Po tragicznym wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, w wyniku którego zginęły dwie osoby, drogowcy chcą zmienić układ sygnalizacji świetlnej. Niewykluczone jest też uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości.



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na Drodze Zielonej?

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło w niedzielę po godz. 21. Jadący citroenem 36-letni gdańszczanin zamierzał skręcić w lewo w kierunku tunelu. Mężczyzna wjechał na skrzyżowanie z Drogą Zieloną i zderzył się z jadącym lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu BMW X5, którym kierował 31-letni mieszkaniec Gdańska.

Kierowca zmarł na miejscu mimo reanimacji.

- W chwili zderzenia w autach byli też inni pasażerowie. W citroenie znajdował się 19-latek, a w BMW kobieta i dwójka małych dzieci. Na skutek doznanych obrażeń śmierć poniósł pasażer citroena. Do szpitala na obserwację przewieziono kobietę i dzieci, którzy doznali ogólnych potłuczeń - informuje Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły. Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły.
Z relacji policjantów wynika, że najprawdopodobniej citroen wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. To, z jaką prędkością jechało BMW oceni biegły. W sprawie zostało wszczęte śledztwo, nadzorowane przez Prokuraturę Gdańsk-Oliwa.

To już 2 i 3 ofiara w tym miejscu

Niestety, to kolejny śmiertelny wypadek na tym skrzyżowaniu. W styczniu 2015 po jego drugiej stronie (na pasie w kierunku tunelu) doszło do zderzenia dwóch aut, w wyniku którego jedno z nich stanęło w ogniu. Będący wewnątrz pojazdu kierowca doznał rozległych obrażeń ciała i zmarł w szpitalu. Wówczas policjanci zwrócili się do Zarządu Dróg i Zieleni z wnioskiem o włączenie na skrzyżowaniu sygnalizacji, która do tego czasu pracowała w trybie pulsacyjnym.

Zarówno policjanci, jak i drogowcy nie ukrywają, że problemem Drogi Zielonej między wylotem z tunelu a skrzyżowaniem z Hallera są kierowcy przekraczający maksymalną dozwoloną prędkość (70 km/h). Prosty i szeroki odcinek drogi sprawia, że wielu z nich jeździ tamtędy zdecydowanie szybciej.

Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby. Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby.
- Już na etapie powstawania Drogi Zielonej zakładaliśmy, że skutecznym ograniczeniem niebezpiecznych zdarzeń może być odcinkowy pomiar prędkości. Choć infrastruktura pod instalację kamer jest gotowa od dawna, to ograniczają nas nielogiczne przepisy mówiące o tym, że do wniosku o włączenie takich urządzeń musi być dołączona analiza statystyczna kolizji i wypadków, co jest przecież niemożliwe w przypadku nowo powstałej drogi. Teraz temat uruchomienia takich urządzeń na Drodze Zielonej z pewnością wróci - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego dodaje, że zdaniem policji oznakowanie i infrastruktura drogowa w tym miejscu są prawidłowe. W najbliższych dniach przyczynom wypadku przyjrzy się jednak Komisja Bezpieczeństwa w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Po każdym śmiertelnym wypadku spotykamy się na miejscu zdarzenia i analizujemy, co można poprawić w istniejącej infrastrukturze - dodaje Wawrzonek. - Już zapadła decyzja, że zlikwidujemy na tym skrzyżowaniu zielone strzałki. Nastąpi to najpóźniej na początku września.

Opinie (463) ponad 10 zablokowanych

  • Jest błąd w opisie zdjęć! (7)

    Skoro BMW jechało z nadmierna prędkością - co potwierdzają zniszczenia i świadkowie to nie można napisać "prawidłowo jadące BMW".
    Było to BMW jadące "nieprawidłowo ale na zielonym świetle" - a to już różnica.
    Proszę wiec nie okłamywać opinii publicznej i przekazywać informacje rzetelnie!!!

    • 17 22

    • (5)

      Wprowadzasz w błąd. Porównaj masę dwóch pojazdów, miejsce uderzenia, podstawy elementarne fizyki ( min. zasada zachowania pędu), to może dojdziesz do wniosków, iż jednak BMW jechało prawidłowo. Do tego stwierdzenie, rzekomych świadków zdarzenia- jakiej metody pomiarowej użyli, by kategorycznie wydać opinię o przekroczeniu prędkości przez kierowcę większego z dwóch aut?

      • 8 2

      • (4)

        Nie muszę niczego porównywać.
        W TV był wywiad ze świadkiem (kierowcą który jechał tą samą ulicą co BMW) i mówił, że 200-300 metrów wcześniej BMW minęło go jadąc 50-60 kmh szybciej od niego... a on jechał 70.

        • 3 5

        • po czym poznał, ze z taką prędkością go wyprzedziło?

          ludzie mają tendencję do zawyżania prędkości względnej- patrz na rowerzystów- niby wszyscy jadą po 30, nawet 40 km/h. a w rzeczywistości ci najszybsi zwykle jadą ok. 20km/h.
          poza tym- słaby świadek, skoro samego zdarzenia nie widział.

          • 0 0

        • domorosły biegły jakiś januszowy ch..j z cyrklem w oku oceniający prędkość na oko super autorytet nie ma co

          • 1 1

        • Z tymi swiadkami to roznie bywa, ludziom sie cos wydaje, ale pofaja to za pewna infirmacje.

          Spotykalem sie z sytuacjami, gdzie kilku swiadkow jednoznacznie stwierdzalo, ze kierowca jechal ponad 100km/h i przejechal na czerwonym swietle. Tymczasem wideorejestrator w pojezdzie przeczyl obu stwierdzeniom swiadkow, wiec roznie to z nimi bywa

          • 5 3

        • No sami specjalisci.

          I kurka radary maja w oczach.

          • 5 2

    • bzdura

      zniszczenia niczego nie potwierdzają, a świadków nie ma z wyjątkiem rodziny z bmw. zresztą łatwo oczerniać kogoś tylko dlatego, że jechał bmw. a niechby jechał i 140 (wtedy z citroena nie zostałoby nic, uwierz mi) to i tak sprawcą jest tylko i wyłącznie kierowca citroena, który wjechał na czerwonym- złamał podstawową zasadę ruchu drogowego. tzw. współsprawstwo to wymysł towarzystw ubezpieczeniowych.

      • 0 0

  • Idiotyzmem jest zmiana organizacji ruchu z powodu drugiego wypadku w okresie 3 lat.

    Może Gdańsk ogłosić miastem bez aut. Tylko dla rowerów.

    Najlepiej by było, gdyby gdański ZDiZ nic nie analizował, bo później wprowadza zmiany organizacji ruchu, które nie są zgodne z prawem.

    Swoją drogą, dlaczego ZDiZ dalej zajmuje się drogami w charakterze zarządcy, gdy NIK stwierdził, że to niezgodne z prawem.

    • 5 1

  • (6)

    A moim zdaniem idealnym rozwiazaniem jest jak w Belgi czy Holandi... miejsca skrzyzowan sa podniesione lub obnizone wzgledem ulicy... i tam nie ma ze boli. Sie zagapi to zawieszenie do remontu. Gdzie nie gdzie w trojmiescie sa takie podniesione skrzyzowania i kazdy zwolni. Wiem ze zaraz pojawi.sie masa komentarzy ze to spowoduje korki bo trzeba zwolnic itp etc. Ale tak naprawde w centrum sa wiecznie korki, a w nocy gdy pusto na drogach trzeba poprostu zwolnic co powinno poprawic bezpieczenstwo

    • 20 5

    • ale to nie jest centrum, tylko proste skrzyżowanie z sygnalizacja świetlną w środku niczego

      tu trzeba złamać przepisy. jeden z nich musiał przejechać na czerwonym (odnośnie 'późnego' żółtego- tu też działa opóźnienie zmiany świateł- przerwa to zwykle 2-3 sekundy...). skoro policja jest w miarę pewna, to może dysponuje np. zapisem z kamery?

      • 0 0

    • bzdury klepiesz

      zjezdzilem prawie cala holandie i sporo belgii. podniesione skrzyzowania sie zdarzaja ale tylko w wyjatkowych okolicznosciach, na pewno nie na przelotowych trasach!

      • 2 1

    • Gdzie takie cuda? (3)

      Gdzie są takie skrzyżowania w Gdańsku?

      • 0 0

      • (2)

        Bodajrze ja widzialem takie lub podobne rozwiazanie na Morenie. A napewno sporo takich krzyzowek jest w Rumi, Redzie i to naprawde zdaje egzamin

        • 5 1

        • tylko baranku głupi takie rzeczy się stosuje na uliczkach tempo 30 a nie na przelotówkach z podniesionym limitem prędkości

          • 3 1

        • Karetka też zwolni jadąc z pomocą

          • 2 2

  • fotoradar

    Odcinkowy pomiar prędkości może i zmniejszy wypadki, ale czy także jest taka zawiła procedura w przypadku fotoradaru ustawionego na czerwone światło? Zdecydowanie lepiej się sprawdzi, a biorąc pod uwagę przypuszczenia policji, to właśnie citroen był winny zdarzenia skutkującym śmierci dwójki młodych ludzi wjeżdżając na skrzyżowanie przy czerwonym świetle.

    • 1 1

  • SZKODA CHŁOPAKÓW

    niech im tam będzie lepiej

    • 1 0

  • Sam prowadzenia auto ale tylko wielkie mandaty pomoga takie jak w Norwegii brak pasów pasarzera 8tyś nok =4tys zł zaraz by się zakończyło pajacowanie na drogach i zabijanie dzieci na pasach pod szkołami

    • 1 2

  • jak najszybciej wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości (1)

    To dotyczy tez Słowackiego. Kartoteka wypadków jest pokaźna ile musi jeszcze zginąć ludzi żeby to włączyć.
    Na Słowaka sa ciągle korki spowodowane wypadkami bo ludzie jada w dol 120km/godz.
    Jeżdżę tam codziennie!!!!!
    Z mandatów na Słowackiego można by wyreperować wszystkie drogi w Gdańsku

    W trójmieście sa tragiczni kierowcy i wyklepane wraki, sa to przyjezdni z wiosek, ci ludzie pierwszy raz jada po asfalcie, pierwszy raz w aucie a nie traktorze, zero wyobraźni, zero umiejetnosci, trzeba ich jakoś zmusić do zwolnienia.

    • 2 6

    • Bez odcinkowego pomiaru na Słowaku są i będą kolizje każdego tygodnia.
      Przy tunelu też wielu ludzi dostaje galarety z mózgu i zamiast 70 to leci 130-170.
      Odcinkowy pomiar i nieuchronność otrzymania mandatu by to ukróciła.

      • 1 0

  • Gdy zatrzymuję się przed zieloną strzałką...

    ...a robię to ZAWSZE, niestety muszę od razu "włączyć podwójne oczy", czyli także na tyłach głowy - kierowcy jadący za mną, chyba z góry zakładają, że "nikt się nie zatrzymuje", bo nagle hamują w ostatniej chwili, gdy ja się zatrzymuję (nie robię tego gwałtownie). Po prostu prawdą jest, że rzadko kierowcy to robią, NIESTETY.

    • 4 3

  • problemem nie jest sygnalizacja...

    lecz kierowcy bmw - zakazać sprzedaży tych aut i problem zniknie

    • 5 4

  • BUDUJCIE SZERSZE DROGI - to zapewni prace grabażom (1)

    • 2 4

    • kupujcie słowniki!!!

      nie będziecie ośmieszać się publicznie pisząc komentarze z błędami ortograficznymi !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane