- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (430 opinii)
Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony
Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej , między ul. Rakoczego a ul. Myśliwską .
Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.
GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.
- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.
W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.
Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.
Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.
Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.
Opinie (117) 4 zablokowane
-
2014-07-29 16:25
Budapeszteńska? (1)
czy ktoś mnie oświeci, czy UM postanowił ponownie sprostować nazwę ulicy z Budapesztańskiej na Budapeszteńską, skoro 2 lata temu zrobili dokładnie w drugą stronę?
- 4 1
-
2014-07-29 21:44
Budapesztańska!!!
Widocznie do GIK nie dotarła informacja, że dwa lata temu była taka zmiana.
- 2 1
-
2014-07-29 16:28
buahahahahaha!!!!
ooooooo :( znowu się nie udałooo :(
- 1 3
-
2014-07-29 16:29
Aby najtaniej,
nie ważne, czy znają się na robocie i czy położą faktycznie tory - grunt to cena.
- 1 4
-
2014-07-29 16:42
co za chory kraj (2)
Jakiś Mietek z samorządu mówi ze za się to zrobic za x mln zł i kij w oko ze wg wycen firm które to robią wychodzi więcej. Bo Mietek wie lepiej i macie się zmieścić. No to firmy zaniżają koszty robi się buble i jest jak jest. Jest przetarg więc każda firma chce zrobić jak najtaniej ale nie po kosztach, nie ma 'raczej' zmowy cenowej więc to nie jest kwestia ustanowienia ze kazdy daje np srednio o 5mln więcej niż zakłada Pan Mietek tak sobie..
Jeżeli jest grupa ludzi i każdy z osobna twierdzi ze wykopanie dołu na 5 metrów zajmie przybliżoną liczbę minut to z pewnym marginesem błędu tak będzie. I tutaj Mietek niech się nie wypowiada bo to nie on będzie kopać ten dołek więc niech się niewypowiada za osoby trzecie.- 3 4
-
2014-07-29 17:27
Widzę,jesteś biegłym kosztorysantem wykonawczym,marnujesz się,chłopie!
- 3 2
-
2014-07-29 18:18
nie pan Mietek tylko Rysiek i nie zakłada tylko kce i ...
a Hydrobudowa Polska tak robiła, tylko już jej nie ma... paru trójmiejskich firm też.- 1 1
-
2014-07-29 18:35
a ktoś wie co z tunelem???
bo październik 2014 tuż...
- 1 1
-
2014-07-29 18:54
Następny przetarg to ceny jeszcze wyższe - to jest tak oczywiste jak to, że doba ma 24 godziny. (1)
Po unieważnieniu drugiego, trzeci da ceny już dwukrotnie wyższe. Taka jest logika przetargów w wydaniu polskich przepisów.
- 1 4
-
2014-07-29 21:20
Piszesz tak z doświadczenia, czy z doopy? W ilu przetargach brałeś udział?
- 2 0
-
2014-07-29 20:56
czegoś tutaj nie rozumiem
jest podana kwota ile chce wydać miasto
wykonawcy wiedzą ile i podaja oferty
dlaczego miasto podaje ile ma kasy?
takie są warunki przetargu, ze trzeba podac ile chce sie wydać?
no niech mnie ktoś oświeci, poważnie
ja bym nie podawał, dlaczego maja wiedziec ile mogą zaoferowac
umówią się prezio z preziem i pozamiatane my zrobimy Bulońską wy wygracie jakaś śwąńską- 1 2
-
2014-07-30 04:01
poswiece sie...
Pozyczyc wam te siano? ;DD
- 0 1
-
2014-07-30 04:47
Pasażerów traktuja jak bydło.
Kupili za ciężkie pieniądze buble. Niech Adamowicz z całym zarządem przejada się przy 30 stopniach w zatłoczonym tramwaju np. nr 3. Ludzie mdleją z duchoty.
W takich warunkach to i bydła się nie przewozi do rzeźni z szacunku.- 1 1
-
2014-07-30 07:47
Jak najwięcej przejść dla pieszych tunelem lub kładkami nadziemnymi
Im więcej przejść tym więcej skrzyżowań i tym więcej korków i strat czasu.
Budujcie skrzyżowania bezkolizyjny dla samochodów, ale i dla ludzi.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.