• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony

Maciej Naskręt
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni. Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni.

Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.



Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej. Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.

GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.

- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy po ogłoszeniu nowego przetargu GIK wyłoni wykonawcę?

Jeśli i tym razem oferty przekroczą zaplanowany budżet inwestycji, miasto będzie musiało poszukać brakujących milionów. Tym bardziej, że trasa tramwajowa w ciągu ul. Bulońskiej ma być do 2020 r. przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Gotowy jest już projekt dla tej inwestycji.

Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. zobacz na mapie Gdańska Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.

Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • "Morena" to nazwa spółdzielni

    Dzielnica zawsze nazywała się Piecki Migowo, a nie żadna Morena. Wszystkie autobusy jeżdżą na Piecki Migowo, a nie na żadną "Morenę". Tym bardziej żaden tramwaj na żadną "Morenę" jeździć nie będzie. Aż się odechciewa czytać Trójmiasto.pl za taką podstawową niewiedzę :/

    • 3 3

  • Polska to "piękny" kraj , kraj największego zidiocenia społeczeństwa i powszechnej ciemnoty.
    Przepisy , prawo i ludzie je tworzący pozyskani z tzw. łapanki wyborczej bez jakichkolwiek kwalifikacji, wiedzy czy przygotowania merytorycznego do pełnionych funkcji.
    Jedyne kryterium przyspawania się do fotela i garnięciu kasy do swojej kieszeni to przynależność do jedynej , słusznej (obecnie rządzącej ) partii , nie ważne z jakich liter składa się jej nazwa.
    Klasyczny przykład to w/wym. przetarg.
    Najpierw rozpisuje się przetarg na określonych warunkach a gdy oferenci przekroczyli zakładaną kwotę rozpisuje się kolejny.
    Pytanie , na co liczy "cwany inwestor" rozpisując drugi raz przetarg na tych samych warunkach?
    Liczy na to ,że firma zrobi tą samą robotę tyle ,że taniej i bez wpływu na jej jakość ?
    Liczy na to ,że firma specjalnie zaniży wartość robót ( raz już wyżej skalkulowanych ) a potem pod stołem otrzyma resztę jako roboty dodatkowe?
    Czy może liczy na to ,że potencjalny wykonawca jakimś cudem za niższe pieniądze wykona tą samą robotę bo wydłuży szyny tramwajowe jak (chińską) gumę od majtek czyli rżnie przysłowiowego głupa?
    A potem będzie lament i szukanie winnych dlaczego tramwaj na zakręcie zamiast pojechać w prawo pojechał w lewo.
    Ale zawsze przed kamerami może stanąć jakiś bezczelny babsztyl i z ironicznym uśmieszkiem na ryju powiedzieć: "Sorry , ale taki mamy klimat..."

    • 0 1

  • Po co

    Po jaki grom tramwaj tam k...?
    Budyn szwagrom musi dac zarobic chyba!!!!

    • 0 0

  • Gratuluję ankiety

    pewnym jest, że w sieci mamy samych specjalistów od wszystkiego. Jednak do tej pory myślałam, że ankieta bada opinię publiczną, a nie proponuje grę w "zgaduj zgadula". No chyba, że nazwiemy to konkursem, wobec tego, już po przetargu, wśród poprawnych odpowiedzi winien zostać wylosowany zwycięzca i sowicie nagrodzony przez portal trójmiasto.pl

    • 0 0

  • przekręt?

    To co w następnym ogłoszonym przetargu znajdzie się kasa? Czy może firmy mają dołożyć? Bo nie rozumiem po co ogłaszać kolejny przetarg jak nie ma kasy?

    • 0 0

  • tramwaj....

    to przedłużenie do ul.Mysliwskiej to tak jak potrzebny jest wrzód na du...e

    • 0 1

  • trwajrm...

    Potrzebny jak psu 5 noga

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane