• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu

Maciej Korolczuk
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Obecnie jedyną drogą dotarcia z przystanku tramwajowego do GUMedu jest podziemny tunel.
  • Pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia na wysokości przystanku tramwajowego.
  • Z przystanków korzystają głównie osoby starsze i chore. To głównie pacjenci UCK i studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Budowa naziemnego przejścia oznaczałaby, że piesi nie byliby zmuszeni do korzystania z podziemnego tunelu i chodzenia po schodach.
  • Czy okolice tunelu przy al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym będą kolejnym miejscem, gdzie powstanie naziemne przejście dla pieszych?

Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.



Obecnie, aby przejść z przystanków tramwajowych w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego piesi muszą korzystać z podziemnego tunelu. Jest to o tyle uciążliwe, że brakuje tam wind, więc pacjenci, osoby starsze i niepełnosprawne mają problemy z poruszaniem się po schodach.

Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta zobacz na mapie Gdańska.

Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.

Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego. Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).

- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.

Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).

To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.

Drogowcy: jesteśmy na tak



Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.

- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (237) 2 zablokowane

  • Czekam na przejście przez obwodnicę

    .

    • 16 2

  • Ale obłuda.

    To osoby chore, często spoza trójmiasta, mają dylać do AM PKP/PKM/SKM/GAiT, a ostatnie 300m po ostrą górę z buta, ale to przejście podziemne jest przeszkodą? Bo "miasto zniechęca mieszkańców do samochodów?", więc nie będzie parkingu. Brawo wy. Przyznajcie, że chodzi o dopieszczenie inwestora nowego "akademika", co to ma stanąć gdzieś obok czołgu.

    p.s. Kiedy ścieżka rowerowa na Skłodowskiej? Pacjenci nie mają jak dojechać na zdjęcie szwów, wymianę sączków, radioterapię czy zwykłą wymianę stawu?

    p.s. Czy zlikwidowano już "ksenofobiczną" i "nieprzystającą do chwili obecnej" tablicę z rektoratu GUMED? Onegdaj jedno podejście już było, ale jak mawiają "prawdziwi, niezłomni gdańszczanie" - "einmal ist keinmal"

    • 11 0

  • Nie popieram. Kolejna sygnalizacja - kolejne spowolnienie tramwajów o jakieś 2 minuty.

    • 9 4

  • a w tle gruba koperta

    czy który z podpisanych radnych bronił przejścia na wysokości Teatru Miniatura? Nie! bo kto tam miał dać kopertę z wypełnieniem

    • 6 2

  • Poprawa bezpieczeństwa?

    Do tej pory w tym miejscu żaden pieszy nie został potrącony przez samochód lub tramwaj, po tej genialnej zmianie pewnie się to zmieni.....

    • 9 2

  • Zrobcie porzadna kladke dla pieszych zamiast zatrzymywac 8 (slownie OSIEM) pasow ruchu!

    Smrod spalin juz jest trudny do zniesienia w ciagu Zwyciestwa/Grunwaldzkiej, a urzedasy jeszcze dowalaja kolejne swiatla pogarszajac plynnosc ruchu.

    • 11 0

  • zamontowac cztery windy dla niepełnosprawnych i po kłopocie ,

    oszczedzi sie na sygnalizacji swietlnej , zdrowiu i zyciu pieszych przebiegajacych na czerwonym swietle ( nieuniknione) i ekologii ( ruszajace auta =wiecej spalin )

    • 6 3

  • 360 m różnicy to fikcja

    Odległość 360 m do najbliższego przejścia to fikcja. Jeśli zakładamy, że faktycznie przejście miałoby służyć pacjentom, to należy sprawdzić drogę do głównej bramy GUMed. Jak widać na mapie ulice Smoluchowskiego i Curie-Skłodowskiej zbiegają się. Z przystanku Traugutta do GUMedu jest 450 m, z przystanku z tunelem jest 400 m. To taka ogromna różnica usprawiedliwiająca dodanie kolejnych świateł i dodatkowe korkowanie miasta?

    • 8 0

  • Ilu "starszych i schorowanych"..

    ..dokona żywota na tym ewentualnym "przyjaznym naziemnym" przejściu w ciągu wewnętrznej drogi BARDZO szybkiego ruchu, jakim jest aleja tzw. Zwycięstwa..?

    • 7 2

  • Samochód częściej staje - więcej trucizny wydziela (1)

    Czy głąby o tym nie wiedzą?

    • 8 1

    • w takim razie zostaw żęcha pod swoją  oborą.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane