- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (290 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (94 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (13 opinii)
- 5 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (27 opinii)
Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu
Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.
Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta .
Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).
- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.
Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).
To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.
Drogowcy: jesteśmy na tak
Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.
- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.
Miejsca
Opinie (237) 2 zablokowane
-
2018-02-07 16:00
Idą wybory...
Kolejny bezsensowny pomysł "przyspieszenia" komunikacji miejskiej. Jak już to zlikwidować oba przystanki i wybudować nowy po drugiej stronie skrzyżowania za Smoluchowskiego. Odległość do GUMed się nie zmieni, a tramwaje przyspieszą.
- 4 3
-
2018-02-07 16:02
Od urodzenia byłem dumny że mieszkam w Gdańsku.
Dzisiaj jak idiotyczny pomysł pogania następnym idiotycznym już nie.
- 7 4
-
2018-02-07 16:45
Najpierw należałoby zrobić pomiary ilu pieszych korzystałoby z takiego rozwiązania. Następny powód do bicia piany i do zaistnienia w mediach.
- 6 5
-
2018-02-07 16:51
Przejście przy Traugutta byłoby dobre.
Nawet zrobienie przejścia naziemnego przystanek wcześniej nie sprawi,że osoby starsze,schorowane i niepełnosprawne będą miały dogodniejsze dojście do szpitala. Jest tam jednak dosyć stromo,a przez park od Traugutta nie jest tak dużo dalej,ale za to mniej męczące. Przydałoby się tylko więcej ławek już od Smoluchowskiego.
Drugą sprawą jest usytuowanie przystanku autobusowego. Dla wysiadających na jednym lub drugim przystanku tramwajowym jest do niego daleko .Oczywiście osoby zdrowe sobie poradzą,ale chyba głównie chodzi o chorych. Wiele osób musi dojechać do laboratorium, lub do przychodni w Centrum Medycyny Inwazyjnej.- 5 3
-
2018-02-07 17:11
No dobra ale przy przejściu naziemnym też muszą być windy.
- 3 1
-
2018-02-07 17:53
W rym tunelu było wiele napadów
Np. na wracające z ze szpitali pielęgniarki
- 2 3
-
2018-02-07 17:54
Powinna powstać jeszcze kładka nad torami od stacji Gdańsk Stocznia do tego przejścia (1)
Stacja Gdańsk Stocznia powinna zmienić nazwę na Gdańsk Stocznia Gdański Uniwersytet Medyczny.
Odległość od zejścia tej nowej kładki (od północnej strony peronu stacji SKM) do wejścia do GUMed jest niewiele większa niż odległość między stacją SKM Gdańsk Politechnika a budynkiem gmachu głównego PG- 0 2
-
2018-02-07 18:13
Najłatwiej jest rządzić pieszymi jak siedzi się za kierownicą.
Na wysokości ul.Odrzańskiej przez Armii Krajowej jest kładka i dwie windy na przystanki.Na obu od dawna wiszą kartki,że są nieczynne.Schody są strome jak drabina i ciężko nimi wchodzić i schodzić.
- 1 1
-
2018-02-07 18:01
Co za nawiedzeni ludzie z tymi przejsciami naziemnymi!
To się w głowie nie mieści. Jak ktoś ma fobię na punkcie podziemnych przejść dla pieszych, to niech się leczy, a nie wypisuje co tydzień kretyńskie artykuły!
- 5 4
-
2018-02-07 18:13
,.,
miasto ma byc przyjazne kierowcom a nie pieszym wy dzbany
- 4 2
-
2018-02-07 18:38
Kolejny debilizm
i tak Platforma pogrąża się w tym mieście
- 8 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.