• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na Słowackiego

Maciej Korolczuk
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W czwartek, 7 lipca, drogowcy zajmą fragment ul. SłowackiegoMapka, gdzie rozpocznie się śrutowanie nawierzchni. Po zabiegu droga ma być bardziej szorstka, dzięki czemu poprawi się przyczepność i bezpieczeństwo kierowców. Prace obejmą dwukilometrowy leśny odcinek od Niedźwiednika w kierunku Matarni i będą prowadzone w nocy. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zabieg zakończony zostanie 16 lipca.



Z jaką prędkością jeździsz na ul. Słowackiego?

Leśny odcinek Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią to na mapie drogowej Gdańska jeden z czarnych punktów. Spora liczba zakrętów i miejscami stromy podjazd pod górę często sprawiają kierowcom spore problemy, zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych. Dochodzi tam do wielu kolizji i poważnych wypadków, jak choćby ten z marca 2017 r., gdy jadący w kierunku obwodnicy suv wypadł poza barierki i dachował.



Drogowcy chcieli poprawić bezpieczeństwo na wskazanym odcinku już w 2020 roku, ale na przeszkodzie stanęła pandemia. Wcześniej podobne zabiegi uszorstniania nawierzchni przeprowadzono na leśnym odcinku Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, a także na Świętokrzyskiej i Spacerowej.

Teraz przyszła kolej na niespełna 2,5 km odcinek Słowackiego w kierunku Złotej Karczmy (od posesji nr 123 do wysokości dawnego Punktu Celnego), o czym informowaliśmy już w lutym.

- Przeprowadzenie śrutowania nawierzchni zaplanowano między 7 a 16 lipca 2022 r. Prace nie będą wiązały się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Realizowane będą etapami w godzinach wieczornych i nocnych. Przejezdny będzie zawsze jeden pas ruchu. Podany termin robót może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przebiegu procesu nawierzchnia jezdni powinna być sucha. W czasie opadu deszczu prace nie mogą być prowadzone - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przetarg na poprawę szorstkości jezdni na Słowackiego wygrała warszawska firma Textura. Za wykonaną pracę otrzyma od miasta 237 tys. zł.

Maszyna wyrzuca metalowy śrut



Technologia śrutowania polega na zwiększeniu szorstkości jezdni. Stosowane do tego samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderza z odpowiednią siłą w nawierzchnię. W ten sposób tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana uszorstnianiu droga zwiększa swoją przyczepność, co w efekcie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

Warto jednak pamiętać, że tylko szorstka nawierzchnia bezpieczeństwa nam nie zapewni. Podstawą jest dostosowanie się do ograniczenia prędkości (na leśnym odcinku ul. Słowackiego to 70 km/h), aktualnych warunków panujących na drodze, stanu technicznego auta i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Covid (3)

    "na przeszkodzie stanęła pandemia"???? Covid zaatakował drogi?

    • 28 2

    • potrzebny

      • 0 0

    • Nie,

      zaatakował natomiast mózgi wielu ludzi podejmujących decyzje

      • 2 0

    • Asfalt by kataru dostał

      • 3 0

  • Droga fuszerka

    Cała ta trasa Słowackiego została wykonana w śladzie starej drogi, Zamiast wykonać nową prostą drogę to wykonano okropną fuszerkę i wszyscy się męczymy "wielkie gratulacje dla projektantów za wykonanie bardzo niebezpiecznej drogi"

    • 0 0

  • Tam spokojnie można 100 jechać bezpiecznie (1)

    Tylko trzeba umieć jeździć

    • 1 1

    • Ja zawsze 130 po sniegu

      • 0 0

  • Taniej wyszłoby zrobić pasy prowadzące znikąd donikąd i progi zwalniające. Przecież Gdańsk kocha progi zwalniające.

    • 1 0

  • Pamiętam jak tam były dwa fotoradary w dół (6)

    I wszyscy się pilnowali. Teraz nie można?
    Poza tym pod górę to już naprawdę na łysych oponach trzeba ostro lecieć żeby wylecieć. Ciekawe jakie są statystyki wypadków przyjezdni vs lokalni.

    • 70 19

    • statystyki sa takie ze codziennie jest tam dzwon (2)

      co tydzien wymieniane barierki. zreszta nie trzeba byc sherlockiem holmes, przyjrzyj sie barierkom

      • 8 6

      • dzwon tak jest przez takie dzbany jak ty co nie potrafią jeździć typowy pirat drogowy

        • 0 0

      • Bo po prostu trzeba tam założyć barierki gumowe które by wracały pojazdy na właściwy tor jazdy :)

        • 12 1

    • (1)

      Ne mozna bo llesne dziadki i babuszki widząc fotoradar hamowąły znienacka i gwałtownie powodując jeszcze więcej groźnych i nieobliczalnych kolizji!

      • 12 12

      • Nie przeginaj- oni jeżdżą zgodnie z pzepisami

        i nie muszą hamować

        • 0 1

    • fotoradarów nie ma, a po wyśrutowaniu parę lat temu ilość wypadków zmalała

      przypadek?
      Fotoradary to fiskalny populizm, który łykacie.

      • 2 10

  • Znowu marnowanie naszych pieniędzy pirat drogowy choc by droga była z kolcami i tak spowoduje wypadek!

    Tam powinny byc foto radary i toby zwiekszyło własnie bezpieczeństwo!!!!!
    Skandal idealny przykład głupoty urzedników co teraz domagaja sie podwyzek

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Tu nie kwestia prędkości, tylko umiejętności prowadzenia pojazdu i przewidywalnej jazdy (3)

    Przy dobrym odstępie, by zdążyć wyhamować i braku zajeżdżania przed zderzak, zwracania uwagi na coś takiego jak krawężnik nie powinno tam być zbytnio wypadków, bo łuki wymuszają ograniczoną prędkość. Zresztą, jak na taki rodzaj jezdni to ja tam widzę bardzo mało wypadków i osobiście nigdy nie trafiłem na brak przyczepności albo przejezdności (chyba, że uwzględnić korek związany z zajęciem jednego pasa na obwodnicy i ciągnącym się korkiem od węzła). Inaczej to wygląda na skrzyżowaniach z tramwajami, gdzie problemem nie jest 70 km/h, tylko brak percepcji, lub mało bezpiecznie zorganizowane skrzyżowanie. A wystarczy duży sygnalizator aktywowany czujnikiem na torach.

    • 30 12

    • (2)

      To zawsze jest kwestia prędkości.

      • 5 7

      • przede wszystkim brak znajomości zasad fizyki - umiejętności jazdy w łuku i jazda na luzie (1)

        do tego łyse opony i mamy co mamy

        • 4 0

        • Nie da się wylecieć z tej drogi nieprzekraczając prędkości.

          Każda próba odwrócenia od tego uwagi jest tylko próbą usprawiedliwienia łamiących prawo.

          • 4 3

  • Tristar uruchomić i tyle (7)

    Tristar ma tam pomiar odcinkowy.
    To jest łatwo do ogarnięcia - bo prawnie nie da się automatycznie tego zrobić, ale posadzić pracownika do obsługi tego monitoringu i on będzie jako świadek kierował doniesienia na policję o krewkich kierowców.
    Owszem - miasto nie zarobi, ale kierowców się utemperuje.

    Bo nie ma żadnych problemów z przyczepnością na tej drodze, mimo że jeżdżę tam również w deszczu, samochód mam raczej kiepski, a opony całorocznie i niezbyt drogie.
    Ci którzy tam wypadają pędzą 2x szybciej niż limit i to cały sekret.

    • 54 26

    • Nie po to Gdańsk płaci za Tristar by ten działał

      • 1 0

    • (2)

      Pomiary moze robic tylko ITD a oni maja to gdzies

      • 2 1

      • (1)

        nie tak do końca - jeśli widzisz wykroczenie w ruchu drogowym i zeznasz to, to sprawca zostanie ukarany.
        Jak masz dowód, np. film z wykroczenia to tym większa szansa na to.

        Wystarczy uruchomić Tristar, dokumentować wykroczenia i zatrudnić człowieka do zgłaszania się jako świadek na policji.

        To by wystarczyło.
        Tylko kaska nie wpadnie do kasy miasta (jak planowali z Tristara) a pójdzie do budżetu centralnego (normalny mandat)

        • 2 2

        • myślisz ze pomiary z radaru niewłączonego w canard

          maga byc podstawą do ścigania wykroczenia?

          • 0 0

    • ja bym wprowadzil wiek opon max 6lat, masz starsze opony spowodujesz wypadek to placisz odszkodowanie

      za zaniedbanie zmiany opon. Ludzie jezdza na gowniawych oponach to asfalt im srutuja, masakra jakas.

      • 1 4

    • Tristar nawet na głównych ulicach Trójmiasta nie działa

      Hahaha

      • 2 0

    • jeździsz głównie taksówką

      więc może spokojniej z tą wypowiedzią. Obstawiam, że masz kamerki przód i tył i nagrywasz piratów, a twoja prędkość to zwykle ograniczenie minus 20 km/h. Czy pod 4literami masz ręczniczek, kocyk czy plecionkę klasyk?

      • 4 8

  • Tam potrzebny jest odcinkowy pomiar prędkości, a nie śrut - przy 70km/h jest bezpiecznie

    Śrut zachować na tych co łamią przepisy

    • 1 1

  • O co chodzi ... (1)

    Z tego co czytałem to tam zamontowano lecz nie uruchomiono "pomiarowego odcinka szybkości " Czyżby było to nieuzasadniony wydatek pieniędzy ?

    • 1 1

    • Zapytaj PiS

      Po dojściu do władzy ograniczyli wszędzie możliwość kontroli prędkości, przez co mam jedne z najgorszych statystyk drogowych w Europie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane