- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (45 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Najbardziej znany, a dla niektórych najlepszy samochód sportowy wszech czasów. Obiekt pożądania fanów motoryzacji i kolekcjonerów na całym świecie. Samochód niepowtarzalny i wyjątkowy w każdym calu - Porsche 911, legenda motoryzacji dla pasjonatów sportowych aut.
Coupe 911, zaprojektowane przez Ferrego Porsche (syna Ferdynanda), debiutowało w 1963 roku i od samego początku było skazane na sukces. Charakterystyczna sylwetka, bardzo solidna i rozwojowa konstrukcja, znakomite wykonanie i przede wszystkim niesamowity silnik - 6 cylindrowy bokser, umieszczony za tylną osią, chłodzony powietrzem, o brzmieniu nie do opisania (trzeba posłuchać na filmie). Cechy te stały się przez lata symbolem kultowej firmy z Zuffenhausen.
Porsche 911 Cabrio - jedna z wielu wersji najbardziej legendarnego samochodu sportowego w historii.
"911" początkowo produkowano z silnikiem o pojemności 2 l i mocy 130KM. Auto jak na tamte czasy odznaczało się znakomitą dynamiką, od 0 do 100km/h przyspieszało w 8,7 sek. i osiągało prędkość maksymalną 210km/h. Oczywiście na świecie produkowano szybsze samochody sportowe, lecz Porsche było tańsze od Ferrari, Astona Martina czy Lamborghini i bardziej dostępne dla szerszego odbiorcy. "911" jednocześnie proponowało inny typ samochodu sportowego - małe, szybkie i poręczne Coupe typu 2 + 2 z silnikiem umieszczonym "w bagażniku" - nikt inny czegoś podobnego nie produkował. Przez lata regularnie zwiększano pojemność silnika aż do 3,6 l i podnoszono moc, osiągając w latach 90-tych ponad 400 KM, w wersjach z turbodoładowaniem. Z czasem pojawiły się w sprzedaży: targa, kabriolet, wersja z napędem na cztery koła oraz specjalna oferta dla leniwych - automatyczna skrzynia biegów. Wprowadzano także drobne zmiany w stylistyce, dokładając jednocześnie coraz szersze koła, nadkola i zderzaki. Największa zmiana zewnętrzna miała miejsce w 1993 r., kiedy to pochylono bardziej lampy przednie i zainstalowano bardziej obłe zderzaki - model ten otrzymał oznaczenie wewnętrzne 993.
Ostatecznie Porsche zakończyło produkcję I serii modelu 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem po 35 latach, w roku 1998. I tak odszedł do historii jeden z najbardziej legendarnych samochodów sportowych. Jego następcy, choć w pewien sposób naśladują pierwowzór, to jednak zupełnie inne auta sportowe.
Porsche 911 I serii kosztują sporo. Za najtańsze egzemplarze do renowacji trzeba zapłacić ok. 50 tys. zł. Auta w kolekcjonerskim stanie z pieszych lat produkcji osiągają nawet 150 tys. zł. Stare modele 911 wzbudzają na ulicach większe zainteresowanie od współcześnie produkowanych egzemplarzy, więc jeżeli ktoś ma "wolne środki" na odlotowy wóz, powinien kupić legendarne 911 - na tym z pewnością nie straci.
Zobacz także
Opinie (92) 7 zablokowanych
-
2010-09-22 23:53
Fajny temat, fajna bryka
bardzo ciekawy tekscik i filmik, wiecej takich poprosze!
- 4 0
-
2010-09-22 20:25
to mi sie podoba
całkiem dobry film. A ten kolo co kieruje to autor tego tekstu? Zasada jeżdził też mini, BMW i merolami zwłaszcza slc z automatetm to był odlotowy wozik.
- 2 1
-
2010-09-22 19:59
dlaczego zaprzestali produkcji tego cuda?
Auto faktycznie odlotowe i po co go zmieniali na nowe pancerne i nadymane modele? A jak by jeżdził 91 turbo taki "na powietrze" !!??
- 1 2
-
2010-09-22 13:15
Najładniejsze Porsche jakie widziałem! (3)
Ale mi się wydaje, że z silnika 3.6l można było o wiele więcej wycisnąć niż 184kW... Troszkę mniej, bo 180kW mam w silniku 2l audi.
- 2 15
-
2010-09-22 16:52
(2)
2 litry w Audi ma 180 KW ?!
czyli 244 KM ?
to chyba z 4 turbinami- 7 1
-
2010-09-22 18:33
BTW Honda S2000 motor atmosferyczny 2 litry moc 240 KM :) (1)
j.w.
- 0 1
-
2010-09-22 19:50
ale on lub ona o Hondzie nie pisał/a
- 1 0
-
2010-09-22 19:50
trasa Kobysewo - Smołdzino - Żukowo
:)
- 2 0
-
2010-09-22 19:04
piękne auto i legenda motoryzacji, i do tego ma charakter :)
- 4 0
-
2010-09-22 18:00
a na koniec wszyscy usiadziemy w autach z Korei,bo tanie dobre i wygodne...
No jezeli juz prowadzacy jakis program samochodowy Wlodzimiez Zientarski ma fanaberie typu (zacvytuje):ten samochod jest dobry ,a nawet bardzo dobry,nie psuje sie ,jest pakowny i wygodny,bezpieczny i dowiezie nas zawsze na miejsce.Ma jedna wade nie ma statusu i obciach nim jezdzic"!
Tak sie wyrazil w jednym z programow o Hondzie CRV.
I ja go rozumiem bo w Polsce wszyscy jezdza swoimi super samochodami.
Bo w Polsce komunikacja powszechan jest na swiatowym poziomie.To cala przyjemnosc pojechac pociagiem lub autobusem,tym bardziej ze wszedzie jak stol rowne drogi szybkiego ruchu i autostrady.
No a Porshe to wrecz stworzono dla polskich drog i polskich najlepsazych na swiecie kierowcow.- 4 0
-
2010-09-22 17:35
Fajny samochod
Do wyladowania w rowie lub zabicia sie szczegolnie w zimie,ze juz nie wspomne jest idealny na polskie piekne drogi.
- 2 3
-
2010-09-22 15:36
od zawsze
moje marzenie.............
- 7 2
-
2010-09-22 15:31
super autko
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.