- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (51 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (41 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Najbardziej znany, a dla niektórych najlepszy samochód sportowy wszech czasów. Obiekt pożądania fanów motoryzacji i kolekcjonerów na całym świecie. Samochód niepowtarzalny i wyjątkowy w każdym calu - Porsche 911, legenda motoryzacji dla pasjonatów sportowych aut.
Coupe 911, zaprojektowane przez Ferrego Porsche (syna Ferdynanda), debiutowało w 1963 roku i od samego początku było skazane na sukces. Charakterystyczna sylwetka, bardzo solidna i rozwojowa konstrukcja, znakomite wykonanie i przede wszystkim niesamowity silnik - 6 cylindrowy bokser, umieszczony za tylną osią, chłodzony powietrzem, o brzmieniu nie do opisania (trzeba posłuchać na filmie). Cechy te stały się przez lata symbolem kultowej firmy z Zuffenhausen.
Porsche 911 Cabrio - jedna z wielu wersji najbardziej legendarnego samochodu sportowego w historii.
"911" początkowo produkowano z silnikiem o pojemności 2 l i mocy 130KM. Auto jak na tamte czasy odznaczało się znakomitą dynamiką, od 0 do 100km/h przyspieszało w 8,7 sek. i osiągało prędkość maksymalną 210km/h. Oczywiście na świecie produkowano szybsze samochody sportowe, lecz Porsche było tańsze od Ferrari, Astona Martina czy Lamborghini i bardziej dostępne dla szerszego odbiorcy. "911" jednocześnie proponowało inny typ samochodu sportowego - małe, szybkie i poręczne Coupe typu 2 + 2 z silnikiem umieszczonym "w bagażniku" - nikt inny czegoś podobnego nie produkował. Przez lata regularnie zwiększano pojemność silnika aż do 3,6 l i podnoszono moc, osiągając w latach 90-tych ponad 400 KM, w wersjach z turbodoładowaniem. Z czasem pojawiły się w sprzedaży: targa, kabriolet, wersja z napędem na cztery koła oraz specjalna oferta dla leniwych - automatyczna skrzynia biegów. Wprowadzano także drobne zmiany w stylistyce, dokładając jednocześnie coraz szersze koła, nadkola i zderzaki. Największa zmiana zewnętrzna miała miejsce w 1993 r., kiedy to pochylono bardziej lampy przednie i zainstalowano bardziej obłe zderzaki - model ten otrzymał oznaczenie wewnętrzne 993.
Ostatecznie Porsche zakończyło produkcję I serii modelu 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem po 35 latach, w roku 1998. I tak odszedł do historii jeden z najbardziej legendarnych samochodów sportowych. Jego następcy, choć w pewien sposób naśladują pierwowzór, to jednak zupełnie inne auta sportowe.
Porsche 911 I serii kosztują sporo. Za najtańsze egzemplarze do renowacji trzeba zapłacić ok. 50 tys. zł. Auta w kolekcjonerskim stanie z pieszych lat produkcji osiągają nawet 150 tys. zł. Stare modele 911 wzbudzają na ulicach większe zainteresowanie od współcześnie produkowanych egzemplarzy, więc jeżeli ktoś ma "wolne środki" na odlotowy wóz, powinien kupić legendarne 911 - na tym z pewnością nie straci.
Zobacz także
Opinie (92) 7 zablokowanych
-
2010-09-22 15:22
miałem okazję by odbyć samotną przejażdżkę 911 996 poza miastem.
nie powiem, przyjemne auto, dość gokartowate. Gdyby w polskich miastach były lepsze drogi to na poważnie rozważyłbym jego zakup. Jedna fajna rzecz w trakcie jazdy poza miastem - wszyscy zjeżdżają z drogi by cie przepuścić :)
- 4 0
-
2010-09-22 14:58
super kolorek coś pięknego
takie porsche to naprawde coś pięknego. silnik faktycznie młóci potwornie - słychać moc! miło posłuchać!!!
- 8 1
-
2010-09-22 14:56
totalne auto!
Wszystkie obecnie produkowane wozy sportowe to badziew dla lalusiów tylko klasycze 911 warte jest uwagi!
całkiem fajnie nagrany ten materił coś jak TVN Turbo - dobra robota- 10 2
-
2010-09-22 14:54
super filmik!
trojmaisto pl rozwija sie w dobrą stronę oby więcej takich testów! Też bym poszalał takim wozem zazdroszcze redakcji!
- 7 7
-
2010-09-22 14:21
wnie ze względów marketingowych. Nie licząc modelu 912, wszystkie poniższe modele nosiły oznaczenie 911.
- 1 1
-
2010-09-22 14:21
Porsche 911 miało na początku nazywać się 901, jednakże Peugeot zastrzegł sobie prawo do nadawania trzycyfrowych nazw
samochodom z ,0' w środku. Porsche 911, jako typ 911 produkowano w latach 1963-1989, jednak kolejne odmiany także nazywano 911, głó
- 1 2
-
2010-09-22 13:01
Ładnie wygląda ten egzemplarz.
W końcu inny kolor niż czarny czy srebrny.
Ale dla takiego auta można by poszukać jakiejś lepszej miejscówki do zdjęć.- 8 1
-
2010-09-22 12:09
(1)
Ferdynand Porsche, Ferdinand Porsche (ur. 3 września 1875 we Vratislavicach nad Nisou, obecnie część Liberca, zm. 30 stycznia 1951 w Stuttgarcie) - konstruktor samochodów urodzony w Austro-Węgrzech. Większość życia spędził jednak w Niemczech. Doctor honoris causa kilkunastu światowych uczelni.
W 1999 jury złożone z 33 dziennikarzy samochodowych przyznało mu tytuł "Samochodowego inżyniera Wieku".- 11 4
-
2010-09-22 12:48
inzynierem wieku...
....jest koleś który zaprojektował skrzyżowanie ul. 3maja z armii krajowej a szczególnie torowisko na tym skrzyżowaniu.
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.