• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Starajmy sie popychac wozek w tym samym kierunku

    Piszecie ze w planach ulica dwupasmowa na Czarnym Dworze Ja z tydzien temu sluchalem w Panoramie posla z Gdanska , ktory byl zdecydowanie przeciw zaplanowanym gdanskim inwestycjam komunikacyjnym krytykujac je jako luksus.??

    • 0 0

  • Indolencja władz Gdańska

    Jak się realizuje tak ważną i drogą inwestycję (za ca 900 mln zł) -jak Tunel pod Martwą Wisłą- to należało kompleksowo rozpatrzyć i przewidzieć radykalne zwiększenie tam potoku pojazdów- na drogach głównych i dojazdowych ! Działania władz i GiK w Gdańsku wskazują na ich jawną ignorancję oraz nie respektowanie realnego stanu ruchu w mieście ! To również -oczywiste zanegowanie celu i sensu budowy Tunelu- który w swoich założeniach w znaczący sposób, miał usprawnić i ,,udrożnić" ruch drogowy w tamtym rejonie Gdańska! Wszyscy ci ,,pożal się Boże " planiści winni tej skandalicznej sytuacji winni być odwołani ze stanowisk, a wg mnie postawieni przed Sądem za ewidentną niegospodarność- bo straty dla miasta i jego mieszkanców będą oczywiste!!

    • 0 0

  • ) (19)

    Słuszna koncepcja,popieram.Dziwię się tylko temu systemowi Tristar- miał ułatwiać a utrudnia,zero synchronizacji świateł w Trójmieście.W godzinach szczytu mega korki,ale to pewnie dlatego że każdy ma auto bądź dwa i jeździ samemu zamiast w 3-4,a skm-ki jeżdżą puste....

    • 92 34

    • 3 tygodnie (1)

      Aby wprowadzić skuteczne zmiany w Tristar, potrzeba około 3 tygodni, jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

      • 0 0

      • O co Ci chodzi

        Jak można wprowadzić zmiany w czymś, co nawet nie zaczęło działać?

        • 0 0

    • Jak miało być tak dobrze to dlaczego zdecydowano, że Gdynia będzie odpowiadać za wdrożenie? (9)

      • 9 2

      • Budyń bierz się za czerwona drogę bo utkniemy w korkach na lata. (7)

        Gdynia już chyba 10 lat temu wybudowała i tam tristal ma gdzie przekierować auta stojące w korku a u nas w budyniowie będzie nie wykorzystany bo dróg alternatywnych nie ma.

        • 7 13

        • zadnej idiotycznej autostrady przez centrum Wrzeszcza! (5)

          Najglupszy pomysl na swiecie.

          Korkow nie zlikwidujesz budujac wiecej autostrad w miescie. Zrownowazony rozwoj miasta (nie budowac miast podzielonych na strefy mieszkalne, biurowe, handlowe i uslugowe, ale wymieszane, aby nie trzeba bylo o 8 jechac z A do B i potem wszyscy z B do C, a potem z C do A), zabudowac tereny niezagospodarowane tak w Srodmiesciu, na Dolnym Miescie czy we Wrzeszczu, co sie aktualnie dzieje (Wyspa Spichrzow, Garnizon, Browar). Stawiac na komunikacje zbiorowa, poprawiac jej oferte i jakosc, rowerowa - wliczajac niewykonany do tej pory pomysl rowerow miejskich, a takze - uwaga - piesza.

          Drodzy wyznawcy samochodow. Nie chodzi o to, aby komus dokopac, czy aby komus utrudnic zycie. Miasto to cos wiecej niz autostrada, estakada i 80kmph na zielonej fali. Miasto to spolecznosc, wiezi miedzyludzkie, poczucie wspolnoty. Nie da sie tego budowac stawiajac kolejne ekrany akustyczne i budujac nastepne tunele.

          Ile razy udalo sie Wam przejechac z pracy do domu nie wyklinajac na innych "debili" na drodze, chodnika, sciezkach rowerowych? Mysle, ze prawie nigdy. Sprobujcie kiedys przjechac sie rowerem. Do 5 km to nie jest problem wiosna czy latem. (A jesli jest, to najwyzsza pora sie wziac za siebie).

          Aha, do tych, ktorzy beda zaraz mowic o dostawczakach, czy karetkach. Nie, sa grupy pojazdow, ktorych nie da sie latwo zastapic. Jednak nikt mi nie wmowi, ze jest ich 100%. Moze 30-40% samochodow na drodze to auta, ktore rzeczywiscie sa potrzebne.

          • 23 7

          • drogi wyznawco rowerów (1)

            Spróbuj codziennie wstawać o 5-tej, grzac 20km do pracy, nieważny deszcz, śnieg, mróz. Posiedź 10h spocony, mokry, pozniej pojedż po dziecko do przedszkola. Wtedy pogadamy.

            • 10 2

            • No przecież napisał wiosna lato do 5 km!

              • 0 0

          • (2)

            W Indiach wiele towarow w transporcie lokalnym przewozi się na rowerach i wózkach ręcznych. Dlaczego nie można zastąpićw budyniowie tych dostawczaków, skoro namawiasz kierowców na przesiadkę na rowery?

            • 6 4

            • wiezi spoleczne

              Nie chce nawiazywac wiezi z plebsem z ..;)
              To wyrazeni jest jrdnym z odwiecznego arsenalu socjalistow.

              • 0 1

            • nie bądźmy ekstremistami

              czym innym jest wiezienie tyłka do biura, czym innym wiezienie palet z żywnością.

              • 9 1

        • co gdynia wybudowała?

          Remont estakady i cala gdynia to jeden wielki cyrk...

          • 7 3

      • Bo cwaniaczek Budyń wiedział, że to nie wypali i wolał utopić w to gryzonia

        • 21 4

    • (1)

      Puste SKM-ki? Wychodzisz czasem z domu?

      • 25 1

      • SKM bywają często puste - zależy w jakiej relacji i o jakiej porze dnia

        jeśli jest krótki skład to zwykle nie są puste. Kiedyś jeździły co 6 minut - jakby teraz tak jeździły to na pewno rzadziej byłyby pełne. W każdym razie lepiej przekonywać do korzystania z nich niż tworzyć kolejne elementy sieci drogowej, które i tak będą zakorkowane na skrzyżowaniach.

        • 3 2

    • Tristar jeszcze nie działa i nie wiadomo czy w ogóle będzie działać tak jak powinien (2)

      • 18 0

      • Bo tu nie chodziło o działanie, a o zbudowanie (1)

        A dokładniej, o zarobienie przy okazji przetargu na zbudowanie tego dziwoląga.

        • 26 2

        • Chodziło o poszerzenie listy milionerów.

          • 20 1

    • SKM-ki jeżdżą puste

      Ot i cały the bill = debil
      Świat poza monitorem komputera wygląda zupełnie inaczej, niż w twojejbiednej chorej głowie

      • 18 4

    • Bo to tylko tristar. A powinien by fivestar.

      • 42 2

  • Bzdura

    Jesli coś nie pasi samochodziarzom to podnoszą larum
    a biedni piesi są spychani na margines i na wsze sposoby szykanowani.
    oddawać pieszym to co do nich należy

    • 0 3

  • UCZEŃ ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ LEPIEJ BY USTAWIŁ ŚWIATŁA.

    światła na tym skrzyżowaniu się ustawione kompletnie bez sensu, chyba, że zależy urzędnikom na celowych korkach np.
    - dlaczego nie można jechać ulicą Hallera z Brzeźna w kierunku Wrzeszcza, gdy tramwaj z przeciwnej strony skręca w prawo. Tym bardziej, że dla pieszych w kierunku Wrzeszcza pali się światło zielone.
    - dlaczego, gdy zielone światło dla samochodów pali się dla skrętu w lewo z Hallera w Czarny Dwór dla samochodów które jadą w stronę Brzeźna pali się czerwone światło,
    itd np.dla skrętu w prawo z Czarnego Dworu na Hallera w kierunku Wrzeszcza.
    Pozdrawiam

    • 5 0

  • A co z pogorzeliskiem na lewym pasie? Kiedy remont - oczywiście na koszt złomiarza? Jakiś szrot się spalił na nowiutkiej jezdni, a teraz wszyscy kierowcy mają jeździć po tych wertepach pofałdowanego asfaltu?

    • 0 0

  • a większosć korków robi sygnalizacja swietlna!!

    jest zielone gdzy nikt nie jedzie, gdy jadą samochody zapala się czerwone! ot taka fantazja w tym gdańsku

    • 0 0

  • Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce (5)

    Urzędnikom gratuluję podejścia

    • 191 9

    • czytać ze zrozumieniem

      Z tego co jest napisane wynika, że poltyka planowania inwestycji przynosi rezultaty i w efekcie Gdańsk jest najmniej zatłoczonym dużym miastem w Polsce. Tylko przy złej woli, albo z braku umiejętności czytania ze zrozumieniem może wyniknąć stwierdzenie, że zmiany są niepotrzebne, bo Gdańsk jest najmniej zakorkowanym miastem. Potrafimy jątrzyć i nie słuchać sie nawzajem.

      • 0 2

    • Mieczysław wszystkowiedzący (1)

      przepowiadał także parę lat temu, że pzed turborondem w Kokoszkach może być co najwyżej kilkanaście samochodów, ale skoro Budynia od urzędu do jednej z jego wielu nieruchomości wozi limuzyna z kierowcą po bus pasie to gdzie nie ma korków, to jego urzędasy twierdzą, że korków nie ma w Gdańsku wcale

      • 21 6

      • Urzednicy twierdza ze jest ok a Wy nadal wybieracie ten sam beton lacznie z aferzysta Adamowiczem na czele.Gratulacje,pajace:)

        • 3 1

    • urzednik przez duze U

      Zima jest to musi byc zimno. Auta mamy to musza byc korki.

      • 6 0

    • Jak to jest prawda , to trzeba dorównać innym i zakorkować całe 3city .

      Dlaczego mamy być jacyś inni ?

      • 17 3

  • Wiadukt (1)

    Zielone światło w kierunku ulicy Hallera też świeci za krótko. Przejadą tyko jak dobrze pójdzie 3 auta. Tu najlepszym rozwiązaniem był by wiadukt lub czemu nie zrobiono tutaj ronda tak jak na ulicy Marynarki Polskiej.

    • 0 0

    • Racja

      "Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo"

      Autor artykułu powyższego cytatu nie ma racji. Światła na Hallera są za krótkie. Potrzebny wiadukt.

      • 0 0

  • Co za bzdury wypisują urzędnicy! (2)

    Jeżdżę tą drogą codziennie do i z pracy.
    Tam ewidentnie jest źle ustawiony program sygnalizacji!
    Na Hallera po 2-3 samochody i mają zielone tak samo długo jak 50-60 samochodów na drodze zielonej... Po cholerę nam te wszystkie Tristary skoro tak prostej rzeczy nie można ustawić?

    • 16 7

    • Nie prawda

      Ja też jeżdżę codziennie i światła na Hallera nie trwają długo - jak ja jako trzeci zdążę przejechać to jest sukces. To skrzyżowanie w ogóle jest do bani.

      • 0 0

    • Niech zgadnę,Ty jeździsz Zieloną?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane