- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (78 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie
W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.
To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.
Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.
Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.
- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie
Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".
Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
- Maxprojekt - 173,43 tys. zł
Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:
- Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
- Maxprojekt - 157,317 tys. zł
Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.
Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?
- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-10 11:55
bzdura jak są tunele, kasę na koperty do kieszeni muszą chyba brać
żeby takie głupoty wymyślać a wiadomo przetarg na farbę na jezdni za miliony (i to którą trzba będzie regularnie znowu odnawiać) plus sygnalizacja i wielka koperta do kieszeni
- 3 3
-
2019-12-10 11:58
Zbudujcie drugie molo w brzeznie!!!
Tam jest przejście tunelem !!! Po co to komu?! Dla dzieci, emerytów albo po prostu biednym dajcie pieniądze!
- 1 4
-
2019-12-10 12:22
jeśli robią przejścia naziemne niech likwidują tunel
nie ma sensu utrzymywać tunelu skoro chcą zrobić przejście naziemne
- 6 0
-
2019-12-10 12:31
Chore pomysły Zagospodarowania przestrzennego
Zamiast zrobić winde i odnowić tunele, które są dużo bezpieczniejsze dla pieszych niż droga na której nie wiesz czy ktoś nie wjedzie/wejdzie na czewonym, to chcą przejścia dla pieszych "bo co pieszy gorszy!?" , nie ale w konforntacji z samochodem nie ma szans, przeżycia. A dla osób piszących o korkach, nie, ilość samochodów nie jest bezpośrednim powodem korków, powoduję je gwałtowne hamowanie(tak światła się w tym łapią w szczególności przez podjeżdzanie na milimetry do auta przed sobą), bądź utrudnienia na drodze(patrz np. wypadki na przejściach), a i tunel dla aut jest droższy w konstrukcji niż tunel dla pieszych, czy kładka(tunel jest lepszy bo nie pada na głowę). A i nie mam prawa jazdy, jestem tylko pieszym
- 2 8
-
2019-12-10 12:37
powinno być więcej przejść naziemnych
także przy dworcu pkp,
przy PKS też - między przystankiem tram a wejściem na dworzec autobusowy.
dodatkowo trzeba też poszerzyć przystanek tramwajowy przy pkp
miasto ma być dla ludzi a nie samochodów!- 6 0
-
2019-12-10 12:53
SMOG
wiecej takich propozycji i w gdansku bedzie smog brawo dla darmozjadowz uzedu moze zamienimy ulice na chodniki
- 1 4
-
2019-12-10 13:00
Dziwne to
Rezygnuja z przejsc pod ziemia ktore sa bezpieczne i dla pieszych i kierowcow.pewnie szkoda im kasy na windy dla niepelnosprawnych...
- 4 3
-
2019-12-10 13:14
to po co ? (1)
Tunele byłły budowane żeby wyeliminować zagrożenia wypadkami ,a teraz władza sprowadza zagrożenie na drogach miasta.
- 7 4
-
2019-12-10 13:52
No niestety - trzeba im lepszej edukacji w tym temacie.
- 1 3
-
2019-12-10 13:15
GUMed
Po co przejście naziemne przy GUMedzie skoro tam jest tunel?
- 6 2
-
2019-12-10 13:32
Ile to już lat ? (1)
Ile to już lat czytamy na tym portalu o likwidacji tego czy tamtego przejścia podziemnego a nawet likwidacji wiaduktu na rzecz pasów.
I co ?
Wiadukt i wszystkie przejścia podziemne mają się dobrze.- 3 0
-
2019-12-10 13:51
I b.dobrze :)
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.