• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z parkowaniem na Karwinach

Patryk Szczerba
6 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.

Radni i mieszkańcy Karwin wskazują na coraz większe problemy parkingowe w okolicach przedszkola nr 6 i Zespołu Szkół nr 13, przy ul. Chwaszczyńskiej zobacz na mapie GdyniBrzechwy zobacz na mapie Gdyni. Urzędnicy twierdzą, że w przypadku pierwszej z  ulic problemem jest ukształtowanie terenu, a w przypadku drugiej - projektowana infrastruktura rowerowa.



Czy zauważasz wzrost problemów z parkowaniem w dzielnicach Gdyni?

Na Karwinach słychać coraz więcej głosów, że przez brak miejsc postojowych w dzielnicy tworzą się zatory uniemożliwiające sprawną komunikację. Brak przejezdności poszczególnych dróg dla kierowców oznacza nerwy, a dla uczestników ruchu drogowego - niebezpieczeństwo.

Problemy przy szkole i przedszkolu



Problemy z parkowaniem są powodowane m.in. przez rodziców dowożących do szkół i przedszkoli swoje dzieci. Jak wskazują radni, szczególnie widać to na przykładzie ulicy Chwaszczyńskiej, gdzie funkcjonuje przedszkole nr 6 połączone z Zespołem Szkół nr 13. Do tego w tym tygodniu otwarto kolejną placówkę przedszkolną przy ul. Brzechwy, do którego uczęszcza setka dzieci.

- W bloku przy ul. Chwaszczyńskiej 24 jest 77 mieszkań. Natomiast miejsc parkingowych wokoło wieżowca mamy 34. Warto dodać, że w niektórych gospodarstwach domowych jest więcej niż jeden samochód. Dodajmy do tego, że w ZS 13 uczy się ponad 300 uczniów, a obok jest jeszcze przedszkole. Efektem są zatory z powodu pozastawianych chodników i ulic - opowiada Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rodzice i mieszkańcy spotykają się na drodze w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zdaniem radnego problem można zminimalizować, tworząc ok. 10 miejsc parkingowych przy ul. Chwaszczyńskiej.

To spowodowałoby, że samochody zostawiane na chwilę przez rodziców nie tarasowałyby dróg. Pomysł, zgłoszony jako projekt budżetu obywatelskiego, nie zyskał uznania głosujących, więc radni dzielnicy zdecydowali, by zgłosić wprost potrzebę jako pilną urzędnikom.

ZDiZ Gdynia: przeszkodą warunki terenowe i plany dla rowerzystów



Z magistratu otrzymali odpowiedź, która nie pozostawia złudzeń: w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Powodem mają być przeszkody techniczne, które nie zrobiły jednak wcześniej wrażenia na weryfikujących wnioski do budżetu obywatelskiego.

- Przeprowadzone analizy wskazują, że budowa miejsc parkingowych przy ul. Chwaszczyńskiej nie jest możliwa z uwagi na warunki terenowe, m.in.: duży spadek i wymogi obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych - ucina Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Radni postulowali także budowę miejsc przy ul. Buraczanej. Według ich wyliczeń w okolicach szkoły i przedszkola zmieściłoby się skośnie 12 samochodów, gdyby udało się przesunąć pas zieleni. I ta inwestycja nie ma szans na realizację, bo miasto chce najpierw mieć gotową dokumentację dla inwestycji w ruch rowerowy.

- Jesteśmy w trakcie opracowania projektu rozwiązań dla ruchu rowerowego dla ulic Nałkowskiej i właśnie Brzechwy. Póki prace nad projektem trwają, podejmowanie działań dotyczących wyznaczania miejsc parkingowych jest bezzasadne - dodaje Wojciech Folejewski.

Miejsca

Opinie (201) 2 zablokowane

  • (4)

    Jak mieszkancy chca parkingow to musza kupic ziemie od miasta i sobie zrobic parking. Trudno aby miasto budowalo cos z czego nie ma kasy.

    • 4 13

    • Jak ped**arze chcą ścieżki niech sobie wybudują na swojej ziemi. (2)

      • 7 1

      • dlaczego odmawiasz rowerzystom prawa do jazdy po jezdni? (1)

        według prawa 11 letnie dziecko ma prawo jechać rowerem po jezdni i czuć się tam bezpiecznie.

        Mamuśka na rowerku jeździć nie nauczyła?

        • 0 0

        • Nie odmawiam prawa - jak chca jezdzic pojezdni to niech sobie kupia ziemie i wybuduja jezdnie.

          (Zeby bylo sprawiedliwie - kierowcy niech wybuduja swoje).

          A podatki - juz urzednicy beda wiedzieli jak je podzielic.

          Miedzy siebie.

          • 0 0

    • A na co płacisz haracz do miasta ??!

      • 0 0

  • (3)

    A ja sobie mieszkam na wsi i mogę sobie swoje 3 samochody parkować jak chcę - prosto, krzywo, na ukos - jak mi przyjdzie ochota. No, ale nie jestem miastowy. Za to mam więcej spokoju, latem gdzie grilla zrobić i piwko wypić, basen dzieciakom postawić, a zimą, jak brakuje śniegu, narobić go dzieciakom małą armatką śnieżną. No, ale wieśniak jestem.

    • 3 0

    • (1)

      a Ja mieszkam na Kamiennej Górze i mam trzy garaże , i jestem z miasta

      • 1 1

      • Z miasta? Od dawnego Nikosia, czy od Przywary?

        • 1 0

    • Przede wszystkim jesteś frustrat

      • 1 0

  • Tylko Karwiny??? Zobaczcie co się dzieje przed ośrodkiem zdrowia na Dąbrowie!!! (4)

    Istna Tragedia!
    Nie ma gdzie zaparkować, nie ma jak przejechać, a nawet nie ma jak przejść chodnikiem!
    To duży problem zarówno dla mieszkańców jak i dla pacjentów.
    Z tym trzeba coś zrobić!

    • 14 1

    • co proponujesz? (2)

      Z mojej strony recepta jest prosta:
      - stworzyć możliwości parkowania rowerów
      - wprowadzić opłaty za parkowanie samochodów
      - sprawdzić, z jakich odległości przyjeżdżają pracownicy i pacjenci ośrodka zdrowia
      - zadbać o nie parkowanie samochodów na chodnikach w pobliżu ośrodka zdrowia
      mam jeszcze inne propozycje - do konsultacji.

      • 0 0

      • Tak jest - chorzy na rowery! (1)

        • 0 0

        • Inwalidzi bez nóg - na hulajnogi!

          • 0 0

    • zgłoś do szczura, najlepszego z prezydentów :))!

      • 1 0

  • ważne, że urzędasy zrobili analizy dla kawałka drogi, chodnika i scieżki rowerowej, wyszło to co zawsze: nie da się!!! (2)

    ile w Gdyni rocznie wydaje się na analizy, projekty i wizualizacje???

    • 96 7

    • Jakies 90% - ksiegowane jako "inwestycje".

      • 0 0

    • Niedasie. Pomysł ścieżki po wuju. Mało kto

      tam podjedzie na rowerze - taka góra. Ja to co innego - karbon skota na ostrym kole i tak wjadę.

      • 4 3

  • Gdynia - Bangladesz. Słuchając wypowiedzi urzedników, to jak podróż do poprzedniej epoki:)) (4)

    • 93 11

    • Tak, w Azji jest wciąż kult samochodu (3)

      Wiadomo, jak ktoś ma samochód, to ma pieniądze i władze

      • 7 4

      • Chcą miejsc parkingowych... (2)

        ...to niech za nie zapłacą. I żadnych głodnych kawałków o podatku drogowym, bo z niego do kasy miast idzie 0 (słownie: zero) złotych.

        • 6 8

        • Chcesz DDRow to zaplac....

          • 0 0

        • cebula kwiczy bo myśleli ze auto kupią i panami będą

          a tu d*pa,
          teraz panem jest nie ten który ma byle padło ale ten który ma 5 zł na parking,

          tak to jest na świecie, że status społeczny zawsze drogę do równowagi znajdzie

          • 3 2

  • Eureka! (22)

    Ktoś z UM raczył zauważyć??? JAk by nie byli tak zaaferowani zabawą pędzlem i białą farbą to by zauważyli że pół Gdyni się sypie! Ale cóż... jak ktoś robi sobie "prywatną " drogę z domu do pracy i nie musi dojechać na 8 do centrum to co on może wiedzieć o korkach miejscach do parkowania ??:) Ale wiem wiem.... czas sobie przypomnieć o plepsie bo to ostatnia kadencja się nadarza :)

    • 119 21

    • Gdynia chyba nigdy nie wyglądała tak źle! (2)

      • 16 6

      • "arto dodać, że w niektórych gospodarstwach domowych jest więcej niż jeden samochód ..." (1)

        No tak, miejsc jak na lekarstwo, autobus pod nosem ale kupię sobie drugą furę i jeszcze młodemu trzecią. A najlepiej to jakiś biznes tranportowy otworzę i będę busy parkował na dzielni i darł się w niebogłosy że "dej parking".

        • 8 8

        • Ayutobus pod nosem - co 20 minut, w sobote tylko przez kilka godzin a w niedziele brak.

          Alternatywa - wycieczka krajoznawcza przez centrum, dwa bilety I w najgorszym wypadku 30 minut na przystanku.

          Samochodem - max 7 minut z Witomina na Plyte Redlowska w niedziele.

          • 1 0

    • Bo Gdynia to wioska

      • 0 2

    • twój trolling się sypie! (10)

      • 11 21

      • To jest moja opinia jako mieszkanca centrum Gdyni i osoby któa jest na Karwinach codziennie u mamy.I tu i tu jest DRAMAT!!! (9)

        I co Pan/Pani na to jako urzędas na ciepłym stołku???:)

        • 19 11

        • Przyłączam się do kolegi bo prawdę prawi i dobrze gada. (3)

          Może jako wiścenka na torcie kilka słów o zrujnowanej nawierzchni ul. Wielkopolskiej po której niszczone są nasze auta i nowoczesny tabor ZKM za grube miliony - duma Gdyni i temat do prasy...

          • 15 6

          • a ty myślisz, że kto niszczy tę nawierzchnię? (2)

            Odpowiedź jest prosta: mieszkańcy.

            Tematem do prasy jest niezrozumienie prostych zależności - więcej samochodów , więcej korków, więcej problemów -i co za tym idzie - większe zrozumienie skąd to się bierze. A nie że tylko oni i oni coś powinni zrobić

            • 7 4

            • (1)

              Czyli Twoim tokiem myślenia nie trzeba jej naprawiać bo się zużywa a wszyscy niech jeżdżą tam rowerami po swojemu

              • 2 4

              • czym innym jest stan jezdni i potrzeba jej naprawiania

                czym innym pozorna niezbędność budowy kolejnych miejsc do parkowania i potrzeba budowania infrastruktury dla rowerów.

                Więcej miejsc do parkowania = większa skłonność do korzystania z samochodu = straty czasu na dowożenie dzieci do szkół i przedszkoli = kolejne pokolenie tracące normalne dzieciństwo.

                Lepsza infrastruktura rowerowa = szansa na wyjście z błędnego koła niezrównoważonego rozwoju aglomeracji.

                • 1 1

        • Nawet mogę być urzędasem, jeśli łatwiej się zrozumiemy dzięki temu

          Za dużo emocji wkładasz w szukanie winy wśród urzędników. Nie tędy droga - masz rozwiązanie, to zaprezentuj je szerszemu gronu a nie wal farmazonów w stylu "pędzla i farby", bo to droga do NIKĄD. Nic tym nie ugrasz.

          • 6 0

        • (2)

          Kup sobie jeszcze dwa samochody to będziesz stał w korku dwa razy szybciej!
          Co to, autobusy jeżdżą dopiero od 9tej, że nie idzie do centrum na ósmą dojechać?

          • 12 12

          • (1)

            Mam auto i tu muszę Ciebie zasmuć bo codziennie do centrum dojeżdżam trolejbusem kosztem oglądania podobnych Tobie smutnych przemądrzałych mord i przebywania w towarzystwie buraków, śmierdzieli i lemingów oraz rąbniętych rowerzystów co muszą do środka wejść ze swoim rowerem.

            • 15 9

            • Fobie socjalne też się leczy. Są dobrzy terapeuci.

              • 4 6

        • A jeździsz trolejbusem, czy wozisz 4 litery samochodem?

          Napinasz się na forum trójmiasto.pl, a domagasz się rozwiązania problemów, które sam powodujesz.

          • 6 12

    • Dzieci... (4)

      Przestańcie g*wniaki do szkoły podwozić, ja do pierwszej klasy chodziłem na piechotę, nie na wsi normalnie przez ulice itp. Dzisiejsze smarki to niedorozwoje, znają sie tylko na komputerach, a wody na makaron nie umie jeden z drugim zagotować.

      • 36 11

      • AS (1)

        PRAWDA choc nie ukrywam ,ze wiele lat bylem za ..SZczurkiem to teraz niestety jest ..tragicznie !!! moze i nasza wina po gazete i chlebek z chemia jezdzimy autem

        • 2 3

        • nigdy w życiu nie miałem problemu z parkowaniem

          ludzie po prostu lubią kwiczeć i szukać dziury w całym,
          o jaki ja jestem biedny i i jaka to wina kogoś innego,
          klasyk

          • 5 1

      • Czasy się zmieniły (1)

        Niektórzy wolą się dzieckiem zająć, a nie pod budką z piwem cały dzień stać.

        • 10 24

        • Takie "zajmowanie się", co tworzy z dzieciaka inwalidę społecznego, to naprawdę wielki "wyczyn".

          • 19 6

    • Wystarczy słupki postawić i po sprawie. Ale nie- niedasię!

      • 7 7

    • Miasto daje wyraźny sygnał drogowym Januszom i Grażynom - parkujcie gdzie chcecie swoje rupiecie, nic wam nie zrobimy. Trawniki i chodniki są wasze a SM dostanie wytyczne o nie wystawianie mandatów. Powoli doganiamy Ukrainę i Rosję w tym aspekcie

      • 18 3

  • Skończyć z lobby samochodowe (6)

    To nie lata 50 xx wieku, w mieście samochód prywatny musi mieć ostatni priorytet. Nie ma gdzie parkować? To pech, to nie będziecie parkować. Nie ma prawa, które wam gwarantuje darmowe miejsce w publicznej przestrzeni na prywatny pojazd

    Inwestować w komunikację miejską i drogi rowerowe, nie parkingi

    • 19 32

    • Skończyć ze złośliwymi marudami... (3)

      Owszem jest takie prawo, a nazwa jego OPŁATA PALIWOWA - dzięki temu że ktoś tankuje samochód, dokłada się każdorazowo do funduszu budowy dróg, z których korzysta również transport publiczny więc także i pieszy który jedzie sobie autobusem bo nie ma auta... Kierowcy pomimo, że wydają najwięcej na te drogi z wszystkich grup społecznych, mają dziurawe drogi i zero parkingów...
      Skończyć ze złośliwymi marudami, którzy nie byli w stanie zdać na prawo jazdy albo nie dorobili się samochodu więc krzyczą najgłośniej przeciwko nim, ale jak już znajomy jedzie to zawsze chętnie się zabiorą na pasażera

      • 6 1

      • miłku wiosenny - podatki płacone przez kierowców nie pokrywają nawet ułamka kosztów (2)

        tworzenia infrastruktury potrzebnej do jazdy samochodem.

        Uzależnienie od samochodu w długim okresie tworzy też bardzo wysokie koszty leczenia chorób cywilizacyjnych: nadwagi i otyłości.

        Miasto próbujące dogodzić głównie kierowcom stopniowo obumiera - główną przyczyną niskiej jakości życia kierowców są inni kierowcy, a nie proponenci zrównoważonego rozwoju, którzy uważają interesy pieszych za priorytetowe.

        • 0 0

        • A w jakim stopniu podatki placone przez rowerzystow pokrywaja koszty infrastruktury dla rowerzystow?

          • 0 0

        • Nadwagi i otyłości nie powodują auta

          Choroby cywilizacyjne nie są spowodowane przez samochody - dużo osób otyłych/schorowanych cywilizacyjnie jeździ także komunikacją miejską. To może ją też zlikwidujmy.
          Problem tkwi w mentalności ludzi: ja nie mam auta to po co nam parkingi w mieście?
          Ja nie mam roweru to po co nam są ścieżki rowerowe?
          A ja nie chodzę po mieście tylko jeżdżę to po co nam chodniki?
          Ja nie mam dzieci, to po co mi parki zabaw?
          Wszystko jest potrzebne, tylko trzeba znaleźć złoty środek i myśleć z głową.
          Dlaczego w niektórych miastach nie ma takiego problemu a w innych już jest?
          Bo włodarze liczą tylko kasę i nie myślą, że jak budują nowe budynki w centrum, to można zrobić parkingi podziemne i kilka miejsc naziemnych, niech będą nawet płatne. Kto chce zapłaci za miejsce parkingowe, a kto chce przyjedzie komunikacją miejską.
          To samo przy blokach mieszkalnych. Większość ma jakieś miejsca parkingowe, a hale garażowe podziemne nie zabierają miejsca na górze. Można więc tam zrobić coś dodatkowo.
          Zieleń w mieście też jest fajna, ale prawdziwa a nie wybetonowany podkład i betonowe doniczki, tylko naturalne, małe ale częste kawałki zieleni. Można w to też wkomponować miejsca parkingowe, ścieżki rowerowe a także chodniki.
          Tak by każdemu żyło się lepiej.
          Inną kwestią jest to, że niektórzy bez samochodu nie ruszą się nawet 100 m, bo są leniwi (to lenistwo powoduje otyłość a nie środki transportu).
          Ja jeżdżę samochodem tylko do pracy po zakupy większe i poza miasto. W dzień do centrum jeżdżę środkami komunikacji miejskiej.
          Rower też posiadam i używam i jestem za ścieżkami rowerowymi. Po chodnikach też chodzę codziennie.

          • 0 0

    • Kretyn !

      Przy takich kretynskich Tebach jak twoje miasta będą puste za parę lat !

      • 3 0

    • Zlikwidować ścieżki rowerowe, wysiedlić Jaco83

      • 7 4

  • (10)

    W Gdyni od lat wszystko jest problemem dla władz miasta.

    • 127 12

    • Ulice (4)

      Dziura na dziurze i brak parkingów!!!!!. Ot cała Gdynia

      • 2 4

      • zapraszam do uk albo do Niemiec (3)

        tu dopiero sobie pomarudzisz,
        co roku zima i co roku dziury
        ciągle tylko naprawiają a dziury jak były tak są,
        zlikwidować uk i zlikwidować niemcy,
        nawet niezniszczalnych ulic nie potrafią zrobić, dno i syf

        • 3 2

        • No i wszystko jasne: Gdynia od UK czy Niemiec rozni sie tym "ciągle tylko naprawiają"

          - w Gdyni tylko maluja (na dziury - jak przy PPNT), albo stawiaja tabliczki "Schody do remontu" (ostatnio przybyla kolejna na Plycie Redlowskiej).

          • 0 0

        • Chyba (1)

          U Ciebie w tureckiej dzielnicy. Przeprowadź się w dowolną inną, a nie narzekasz.
          Z resztą dziury porównywalne do naszych są tam rzadkością.

          • 1 5

          • tak sobie tłumacz

            tak sobie wmawiaj
            a wystarczy wejść na bbc i poczytać, wygooglac pot holes uk

            • 1 0

    • szczur zniszczył miasto!!! (2)

      • 10 3

      • Szczur kat miasta!!! Szczur sprzedał tereny portowe deweloperom!! Wszystko wina Szczura (1)

        • 2 2

        • ziew

          • 1 0

    • (1)

      kogo jakieś Karwiny na końcu świata interesują, tylko Przymorze się liczy...

      • 1 15

      • przymorze ? te fawelowce ? to znaczy falowce ...

        • 10 3

  • "projektowana infrastruktura rowerowa." Niezły cyrk! (13)

    To rowery ważniejsze od samochodów??? Ile jest rowerów, a ile samochodów? Ile miesięcy w roku ludzie jeżdżą na rowerach, a ile samochodami? Ostatecznie ile podatków płacą kierowcy samochodów, a ile rowerzyści? Trzeba wybrać priorytety! Nie można dla tej grupki rowerowych fanatyków przebudowywać całej Gdyni kosztem innych obywateli. Rzygam już tymi wiadomościami o rowerach.

    • 147 40

    • zwłaszcza, ze w przeciwieństwie do np. Holandii mamy spore górki (1)

      które zniechęcają mnóstwo osób

      • 2 0

      • pomału wchodzą rowery ze wspomaganiem baterią

        w geteborgu na chalmers university widziałem

        • 0 0

    • A od kiedy to kierowcy są priorytetowi? (2)

      Możesz mi wyjaśnić? Jak większość będzie palić śmieciami, to mamy to zalegalizować? Kierowcy w takiej masie jak dzisiaj, to wrzód na d**pie każdego miasta. Masz samochód? To zabezpiecz sobie parkowanie. W stronę kościoła masz pełno miejsc postojowych, ale nieee... trzeba wjechać w próg domu używanym passerati.

      • 8 14

      • no chyba drogi powstawały dla samochodów a chodniki dla pieszych (1)

        rowerzyści rozleźli się wszędzie

        • 10 2

        • Efekt budowania dróg rowerowych jest taki, ze przez 10 miesięcy w roku są nieużywane lub używane sporadycznie przez jednostki, a przez cały rok brakuje miejsc / zatoczek do parkowania samochodów / wypuszczenia pasażera itp. Wszędzie drogi rowerowe i slupki. Niech sobie ped**arze uprawiają swoją pasję, ale w sposób umożliwiający innym funkcjonowanie w mieście. Ja też mam swoje hobby, ale nie zatruwam nim życia innym ludziom.

          • 6 2

    • Kompletnie nie popieram takiego rozumowania (1)

      Ale z jednym się zgodzę - dróg rowerowych powoli robi się za dużo - są robione tam gdzie przy małych udogodnieniach rower mógłby spokojnie po ulicy jechać a nie ma ich tam gdzie zbyt wielki ruch samochodowy to uniemożliwia. A mówię to z perspektywy pieszego i rowerzysty a nie kierowcy.

      Przykładem dróg zbędnych są drogi rowerowe na takiej na przykład ulicy Rdestowej - jak ją remontowali mogli uspokoić ruch progami i przy okazji zadbać o bezpieczeństwo pieszych a rowerzystów nakłonić do jeżdżenia jezdnią ale nie - zbudowali drogę rowerową a samochody jeżdżą po 100 na godzinę i strach przez przejście przejść.

      • 3 9

      • W Gdyni za duzo drog rowerowych?? Dobry zart.
        Co do uspokojenia ruchu na Rdestowej to sie zgadzam. Tam rzadza samochody i ich nadmierna predkosc.

        • 3 4

    • tylko ze z 30( jak nie wiecej) procent ludzi ma mniej niz 5km do pracy/szkoły a i tak jadą autem. To jest problem

      • 3 6

    • Zgadzam sie z toba. Ale bierz pod uwage ze rowerzysci to zazwyczaj i kierowcy - tylenze w czasie wolnym - nie segreguj ludzi bo jak wysiadziesz z samochodu to stajesz sie wkur**** pieszym

      • 4 7

    • Nie jeżdżą bo nie ma gdzie. (3)

      A jazda ulicą to u nas sport ekstremalny graniczący z próbą samobójczą

      • 23 15

      • Najpierw naucz się przepisów. (2)

        Nawet nie wiesz co to jest ulica, jezdnia, pobocze...Nie znasz podstawowych pojęć. Ulica to pojęcie bardzo ogólne. Domyślam się tylko, że chodziło tobie o jazdę rowerem po jezdni. Po drugie jak masz leki to nie jeździj. Nie ma ustawowego przymusu jeżdzenia na rowerze. Jak ja się boję samolotu to nie latam. Proste.

        • 15 19

        • i tym bardziej nie ma ustawowego przymusu jeżdżenia indywidualną komunikacją samochodową

          • 7 11

        • ale boisz się rozumu

          Jazda "ulicą" jest zawsze problemem. Na jezdni - choćbyś stał w korku - ktoś się spruje. Na DDRkę wpadnie jakiś rozpędzony palant z łysymi oponami. A chodniki rowerowe (czyt. CPRy) powinny być prawnie zakazane.

          • 5 6

  • nie ma już Zs13

    Przede wszystkim od września 2017 roku w wyniku "deformy minister" Zalewskiej, powstał Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w miejscu Zespołu Szkół nr 13 w Gdyni. Największym problemem z miejscami parkingowymi jest dowożenie dzieci przez rodziców do szkoły. Gdyby od najmłodszych lat wpajano dzieciom zasady przemieszczania się komunikacją miejską, która w Gdyni należy do najlepszych w Polsce - problemu by nie było.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane