• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające za przejściem dla pieszych. Czy auta zwalniają?

MKo
6 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Po niedawno zakończonej przebudowie ul. PiastowskiejMapka w Gdańsku w pobliżu przejścia dla pieszych pojawiły się nowe progi zwalniające. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jeden z nich zainstalowano nie przed, a... za przejściem dla pieszych. Na nietypowe rozwiązanie uwagę zwrócił nasz czytelnik.



Przejeżdżając przez próg zwalniający:

W październiku zakończyła się przebudowa fragmentu ul. Piastowskiej na Przymorzu między Chłopską a Subisława. W trakcie półrocznych prac na niespełna kilometrowym odcinku wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowano sieć wodociągową, powstały też nowe chodniki. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel, której miasto za zrealizowanie inwestycji zapłaciło 3,3 mln zł.

Po zakończeniu i oddaniu do użytku wyremontowanej ulicy okoliczni mieszkańcy zwrócili uwagę na nietypowy wyspowy próg zwalniający zainstalowany na jezdni w pobliżu przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego i skrzyżowania z ul. Poznańską. Jeden z nich zainstalowano nie przed, a za przejściem dla pieszych. Jeden z kierowców, który także zwrócił na to uwagę, tłumaczy, że wbrew pozorom - nietypowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

- Zwalniam i tak przed progiem, a nie na samym progu. W dodatku na samym progu jest ślisko i koła samochodu nie hamują tam tak dobrze, więc lepiej, jeśli mam możliwość przyhamowania na prostym asfalcie - mówi pan Michał.
O rozstrzygnięcie wątpliwości naszych czytelników poprosiliśmy Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

- Ustawienie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych, jak i za przejściem, jest zgodne z przepisami - podkreśla mł. asp. Monika Falkowska z WRD KMP w Gdańsku. - Progi zwalniające mają na celu fizyczne ograniczenie prędkości pojazdu i takie zadanie spełniają. Kierowca jest zmuszony do zmniejszenia prędkości, co w efekcie zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Odnosząc się do załączonej fotografii, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, próg zwalniający nie może być ustawiony przed przejściem z uwagi na pobliskie skrzyżowanie.
MKo

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Poprzednie ułożenie się nie sprawdziło (16)

    Były progi przed przejściem z każdej strony i kierowcy nagminnie jeździli slalomem jadąc przez pierwszą część przejścia po przeciwnym pasie omijając je co z oczywistych względów było bardzo niebezpieczne. Dodatkowo na tym skrzyżowaniu skręca autobus i część rozwiązań z tego powodu się dam nie sprawdziło (np. słupki)

    • 77 6

    • Na wyniesione przejścia jeszcze nasi lokalni drogowcy nie wpadli (7)

      • 12 7

      • (5)

        Jeżdżą tam autobusy, więc nie można budować wyniesionych.

        • 6 6

        • Podaj podstawę prawną, dlaczego niby "nie wolno" (3)

          • 3 4

          • Nie chodzi o prawo, a o nierzucanie pasażerami... (1)

            • 0 2

            • Jak zwolni do odpowiedniej prędkości to nikogo rzucać nie będzie.

              Kierowcy osobówek zwalniać muszą, ale autobusów to święte krowy? Taki autobus to nawet przy 30km/h zrobi miazgę z pieszego w odróżnieniu od osobówki.

              • 0 0

          • aaa

            • 0 0

        • To niech autobusy tez jeżdżą po garbach

          albo jeżdżą inna drogą. Swoją droga, myślałem, ze skoro weszło prawo o pierwszeństwie pieszych i to bez problemu jest wszędzie respektowane, to garby powinny znikać, bo stają się zbędne? Czy ktoś misi jeszcze na nich zarobić, zanim zostanie to udowodnione?

          • 2 0

      • piszesz nieprawdę

        wyniesione przejścia dla pieszych są stosowane już od dawna w wielu miejscach: najbliższy przykład ulica Warneńska na Migowie

        • 2 1

    • Przecież żeby zrobic taki slalom (3)

      to i tak trzeba było znacznie zwolnić więc w czym problem?

      • 3 10

      • Gdyby trzeba było zwolnić tak samo, nikt by się nie bawił w slalomy. (1)

        • 0 0

        • Lol

          A po co niszczyć zawieszenie?

          • 1 0

      • otóż nie trzeba

        to tzw test łosia

        • 6 1

    • Prawda (2)

      To prawda. Kierowcy jadą slalonem. Takie ustawienie powinno być wszędzie.

      • 14 4

      • (1)

        Tylko aby miało to jakikolwiek sens to między tymi kwadratowymi progami musiałyby być jeszcze gumowe słupki.

        • 1 7

        • Żeby miało sens,

          to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie dobija, 50-80 i możliwie pośrodkowo ustawiony samochód- garb jest niezauważalny- czyli nie pełni swojej roli. Natomiast garb na długość samochodu jest bardzo wygodny do 30km/h, a od 40 potężnie dobija

          • 0 0

    • tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki przypadek. zginie (oby nie) pieszy lokals przyzwyczajony do ruchu lokalsów. pomijając, że te progi na tej ulicy to jest już szczyt agresywności profilu. w zasadzie to trzeba się zatrzymać i wjechać ruszając z jedynki. w przypadku progu za przejściem trzeba to zrobić już na przejściu. takie rozwiązanie po to by nie pozwolić na slalom to masakryczna głupota. progi są agresywne i slalom niewiele by tu dał. i tak trzebaby zwolnić prawie do zera.

      • 3 2

  • Najgorsze progi jakie sa (2)

    To te plastikowe. Jadąc w korku pewnej zimyJabloniowa - ile można tam jechac - 20-30 km/H nie byłem w stanie wyhamować na oblodzonym progu, auto po prostu ślizgalo sie i minęło dalej aż znowu miało pełny kontakt z asfaltem. Wyhamowalem przed przejściem, ale ledwo. Samochód sprawny, opony dość nowe (2 sezony), a hamulce zyleta, po prostu jazda po lodzie = ślizg.

    • 5 0

    • I dlatego przepisy określają minimalną odległość progów od przejścia. Ale urzędnik wie lepiej.

      • 0 0

    • To jest efekt zatrudniania durni,pociotek a nie fachowców.

      • 0 0

  • (2)

    Jak zwykle próg umieszczony niezgodnie z przepisami: Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych.

    • 13 8

    • A policja ślepa i nie widzi. Ale że za blisko skrzyżowania, to już zauważyła.

      • 1 0

    • Dokladnie

      W razie nagłego hamowania po deszczu na tym progu ślizgasz się na pasy!!! Nawet przy prędkości 30-40km!

      • 6 2

  • Szkoda, że policji nie przeszkadzają zbyt blisko ustawione progi

    bezpośrednio przed przejściem. Przepisy, o których wspomina policjantka z artykułu, określają minimalną odległość (która ma faktyczne uzasadnienie), ale urzędnicy gdańscy wiedzą lepiej. Do czasu tragedii.

    • 3 0

  • Wciąż niezgodnie z przepisami

    W myśl rozporządzenia próg nie może być umieszczony bliżej niż 30m od przejścia dla pieszych i 40m od skrzyżowania. Tymczasem w Gdańsku to standard. Tym bardziej śmieszy powoływanie się na to samo rozporządzenie.

    • 2 0

  • Po Gdańsku... tylko terenówką

    Po co marnować pieniądze na progi zwalniające, w zupełności wystarczą niełatane dziury w ulicach.

    • 2 0

  • Wszystko działa jak powinno. Hopa przesunieta aby nie znajdowala sie na skrzyzowaniu jak by ktos nie zaskoczyl. Jedni zwalniaja drudzy nie. Fakt jest taki ze nie da sie ich autem osobowym ominac. Ten kto jezdzi jak pirat niewiele sobie z progow zwalniajacych robi. Ale za to 99% kierowcow je przeklina.

    • 1 0

  • To jest chore,tak zamontować spowalniacze.Kto robił odbiór wykonanych prac? Mam nadzieję że po naszych spostrzeżeniach zostanie to poprawione przez wykonawcę.

    • 2 2

  • Ja i tak nie rouzmiem progu tuż przed przejściem,...

    albo przejście NA progu.
    Jeśli się zdarzy, że kierowca się zagapi, to oprócz uszkodzenia auta wskakuje na pieszego, co jest niebezpieczne. Powinno być bardzo dużo kamer wszędzie.

    • 4 1

  • Te rządy w Gdański przebijają Bareje.

    Poprzednik myślał o sobie ale też o Gdańsku nie zapominał.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką długość ma Obwodnica Trójmiasta?

 

Najczęściej czytane