• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycja: wpływy z parkowania w Gdyni na bilet zintegrowany z SKM

Patryk Szczerba
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Gdyńscy społecznicy twierdzą, że środki z parkowania mogłyby zostać przeznaczone na stworzenie miesięcznego biletu ZKM zintegrowanego z SKM. Gdyńscy społecznicy twierdzą, że środki z parkowania mogłyby zostać przeznaczone na stworzenie miesięcznego biletu ZKM zintegrowanego z SKM.

- Wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni można przeznaczyć m.in. na uruchomienie biletu miesięcznego umożliwiającego podróż autobusami i pociągami SKM, PKM i Polregio po mieście - twierdzą społecznicy z "Miasta Wspólnego". Proponują cenę 50 zł i analogiczne rozwiązania jak w Gdańsku. Władze Gdyni odrzucają pomysł, twierdząc, że wpływy z parkowania nie pokryją kosztów, które trzeba przeznaczyć na dopłaty do biletu w proponowanej cenie.



Jedną ze zmian parkingowych wprowadzonych 1 lipca w Gdyni jest utworzenie Śródmiejskiej Strefy. Możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania na terenie miasta o liczbie ponad 100 tys. mieszkańców dała znowelizowana kilkanaście miesięcy temu Ustawa o drogach publicznych.

Śródmiejska Strefa Parkowania w Gdyni: nowe ceny i więcej opłat



Według zapisów w takiej strefie stawki za postój pojazdu są wyższe niż w innych sektorach Strefy Płatnego Parkowania. Ponadto opłaty pobierane są nie tylko w dni powszednie, ale także w soboty, niedziele i święta oraz w dłuższym wymiarze czasowym.

W Gdyni strefa taka obejmuje ścisłe centrum miasta i praktycznie te same ulice, gdzie trzeba było płacić przed 1 lipca. Po zmianach wprowadzonych przez radnych miasta wzrosły jednak stawki, a opłaty obowiązują przez cały tydzień - w tym także w weekendy.

Opłaty za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Parkowania w Gdyni:

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł,
  • Druga godzina - 6,6 zł,
  • Trzecia godzina - 7,9 zł,
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł.


Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej Strefie Parkowania od 25 do 30 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł.



Płatne parkowanie w Gdyni: abonamenty, ceny, opłaty, kary



Ile z parkowania na poprawę warunków dla pieszych i rowerzystów?



Według ustawy 65 proc. z wpływów ma być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej, a także zieleń i zadrzewienia w gminie.

Społecznicy z "Miasta Wspólnego" twierdzą, że kwota powinna być wyższa. Jako przykład, że to możliwe pokazują Gdańsk, gdzie ten odsetek ustalono na 80 proc.

Przy okazji proponują, by wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania przeznaczyć na konkretny cel, którym powinno być sfinansowanie biletu miesięcznego za 50 zł na gdyńską komunikację miejską oraz pociągi SKM/PKM i Polregio kursujące w granicach Gdyni dla osób rozliczających podatek PIT w mieście.

Społecznicy: niech Gdynia stworzy wspólny z SKM bilet



- Szacowane wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania mogą wynieść 10-12 mln zł rocznie. Szacowany koszt (przez analogię do Gdańska) wprowadzenia wspólnego biletu dla obszaru Gdyni na poziomie odpłatności za niego wyniesie 6-7 mln zł rocznie przy obecnie przewożonej liczbie osób - pisze Łukasz Piesiewicz z "Miasta Wspólnego" w petycji adresowanej do władz miasta.

Wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania w Gdańsku



Odwołuje się po raz kolejny do Gdańska, gdzie taki bilet wprowadzono w marcu 2020 roku. Pasażerowie posiadający bilety okresowe i aktywną Gdańską Kartę Mieszkańca mogą podróżować nie tylko tramwajami i autobusami, ale także pociągami SKM i Polregio w obszarze całego miasta za kwotę 99 zł.

- Po pandemii komunikacja zbiorowa w Gdyni, ale też w całym kraju, musi ponownie przyciągać pasażerów. Gdynia jako samorząd w małym stopniu wykorzystuje możliwość współpracy z przewoźnikami kolejowymi, jednocześnie ponosi koszty finansowania dublujących nią linii autobusowych. Zapowiedzi wprowadzenia biletu za 150 zł zakończyły się fiaskiem, a z kolei Fala - projekt hasłowo nazwany wspólnym biletem - będzie bardziej systemem rozliczeń pomiędzy przewoźnikami, a nie jednolitą taryfą biletową - wskazuje Piesiewicz.
Przypomnijmy, że w zamyśle tuż sprzed pandemii, bilet metropolitalny na całą aglomerację miał kosztować 150 zł. Jego wprowadzenie zostało jednak odłożone w czasie bez wskazania konkretnej daty. Główną przyczyną jest spadek dochodów gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej spowodowany pandemią koronawirusa.

Władze Gdyni: wydajemy na pieszych więcej niż ustalony limit



Władze miasta w odpowiedzi na petycję wyjaśniają, że na obecnym etapie nie przewidują zwiększenia ustawowego limitu wpływów środków ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania na cele zapisane w Ustawie o drogach publicznych.

Rozkłady jazdy: Trójmiasto



- Gdynia przeznacza na finansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej czy zieleń corocznie środki dużo wyższe niż wskazane minimalne limity uzyskane z opłat za postój pojazdów samochodowych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Cena 50 zł za bilet na ZKM Gdynia i SKM nierealna



Przyznaje jednocześnie, że proponowana cena za bilet w wysokości 50 zł jest zbyt niska i wpływy z parkowania nie pokryłyby wymaganej dla takiego rozwiązania dotacji.

- Skalkulowanie ceny analogicznego jak w Gdańsku biletu ważnego w granicach administracyjnych Gdyni na proponowanym poziomie, ok. 50 proc. niższym, tj. 50 zł wydaje się być tak radykalnym krokiem, że wymagałoby dużo wyższej rekompensaty niż szacowane wpływy na poziomie 6-7 mln zł rocznie - podkreśla Marek Łucyk.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (455) 10 zablokowanych

  • Nic na pieszych

    Wpływy ze strefy parkowania powinny być przeznaczane tylko i wyłącznie na kierowców a nie pieszych. Powinno się finansować z tego drogi i nowe miejsca do parkowania dla zmotoryzowanych.

    • 4 0

  • (5)

    Opłaty za parkowanie w niedzielę i sobotę to strzał w kolano , poza tym są one za wysokie .

    • 63 7

    • (4)

      zgadzam sie , przez wprowadzenie oplat w weekendy przestalismy przyjezdzac do Gdyni na niedzielny obiadek w restauracji i spacery po skwerku i bulwarze.

      • 18 3

      • Biedaków których nie stać na parking (3)

        Tym bardziej nie stać na obiad na bulwarze

        • 5 22

        • i puste restauracje do których nikt nie przyjdzie bo po co ? Ciekawe jak je utrzymać? Może kuchennymi rewolucjami :-) ?

          • 1 0

        • Na bogaczach duzego zarobku nie ma. Setka bogaczy raczej nie wyda w restauracjach takiej kasy jak tysiace przecietniakow.

          • 6 1

        • Biedaka parkującego przed wejściem do UM

          Nie stać na nic więceej niż zadłużanie miasta żeby Boczkowi parking wybudować.

          • 22 2

  • Krotkie porównanie. (11)

    Bilet na wszystko: Warszawa 99 zl; Praga 93 zł. Gdynia 150 zl. Całe Trojmiasto 230zl
    Ilosc aut na mieszkanca: Gdynia 560 (2015) / Berlin 289 (2018)

    Kiedy władze i politycy zaczną patrzec perspektywa dalszą niż nastepne wybory? Kiedy zrozumieją, że komunikacja miejska to nie jest firma nastawiona na zysk?

    Miasto/ panstwo może dotowac komunikacje w wysokosci 100 jednostek płatniczych teraz. Moze z tego zrezygnowac i ponoscic potem koszty chorób cywilizacyjnych w wysokosci 300 jednostek.

    • 27 3

    • (1)

      Mieszkalem w Wawie kilka lat. Pierwszego dnia tamze, wszedlem do pierwszego lepszego kiosku i kupilem miesieczny bilet na wszystko na cala aglomeracje. Bez podan, zdjec, aplikacji itp bzdur. Trwalo to kilka minut. Nie wiem jak w Gdyni ale w Gdansku nadal w okolicznych kioskach nie mozna kupic miesiecznego biletu, na ktorym moglbym pojechac do Wejherowa, Gdyni czy Pruszcza. Tutejsza komunikacja miejska to jest ostatnia deska ratunku po ktora sie siega jak nie ma pieniedzy na samochod, bo nie nadaje sie do niczego. Rownie dobrze moznaby zlikwidowac torowiska, przystanki, buspasy i zajezdnie a miejsce przeznaczyc na parkingi, drogi rowerowe i trawniki.

      • 5 0

      • no cóż...nasi trójmiejscy włodarze nie pomyśleli o turystach :-) chociaż dużo kasy z nich mają.

        • 0 0

    • nalezy isc dalej

      Dlaczego jedynie panstwo/samorzad maja dotowac dowoz "robola" do "byznesu"?

      • 0 0

    • Berlin (4)

      w Berlinie mało aut bo mają świetną komunikację i całe miasto można ringami objężdzać, do tego pociągi i wtedy taka strategia jak przyjeła Gdynia ma rację bytu. Ale u nas z jednej strony jest zatoka oraz port, są tylko dwie drogi równoległe którymi można się przedostać przez centrum, nie ma tramwajów, metra, pociągów... Nikt tam w urzedzie chyba nie myśli tylko kopiuje coś co się sprawdza ale w innym otoczeniu.

      • 5 1

      • W Gdyni nie ma pociągów? (2)

        chyba ktoś ma kłopot z odbiorem rzeczywistości

        • 2 3

        • są, ale nie tam gdzie są potrzebne

          i to też świadczy o kłopocie z odbiorem rzeczywistości.

          Którego to odbioru cechą jest również kultura osobista.

          • 3 0

        • Są. Np ostatni pociag jezdzacy 1x na godzine odjezdza w strone Osowej z GG o 20:11.

          • 5 0

      • Dlatego dałem to porównanie. A najprosciej wprowadzac w Gdyni zakazy i koszty nie oferując nic w zamian..

        Tymczasem koszt dojazdu mojej rodziny do pracy komnikacja miejską jest dwukrotnie wyzszy od kosztu dojazdu samochodem :
        2 bilety x150 zł = 300zl versus 25 l benzyny za 150 zł.

        Pomijam juz fakt, ze PKMka jezdzi 1-2x na godzine; trudno nazwac to komunikacja miejską.

        • 11 1

    • edit: ilosc aut oczywiscie na 1000 mieszkanców.

      • 2 1

    • Mam 1 samochód, gdzie te pozostałe 559 samochody, które do mnie należą? (1)

      • 6 5

      • W salonie samochodowym czekają.

        • 1 0

  • moja propozycja - bojkot (25)

    Bojkotujcie ludzie opłaty parkingowe w Gdyni - nie jeżdżąc do centrum. Ja tak robię. Jadę do centrum tylko jak muszę w ostateczności coś załatwić ( że nie można tego załatwić np przez internet ). I wtedy też nie płacę, bo albo zostawiam w rejonie gdzie nie ma płatnego i idę z buta, albo jadę komunikacją miejską. Kiedyś jeździłem jeszcze na zakupy i do knajp. Obecnie odpuściłem. Ogarniam wszystko w okolicy. Raczej nie ja jestem stratny. Niech wszystko upadnie w centrum skoro ludzie głosowali na Samorządność.

    • 49 2

    • Przecież o to właśnie chodzi. O puste centrum. (7)

      Pejzaż z rowerzystami na tle Daru Pomorza i wspomnień po Dalmorze

      • 11 2

      • ulice położone w centrum uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum (5)

        z reguły wypełniane są ludźmi: głównie poruszającymi się pieszo. Wystarczy spojrzeć, co się stało z ulicą Stągiewną w Gdańsku czy Bohaterów Monte Cassino w Soocie.

        • 2 9

        • Centrum przyciąga jak magnes

          Gdyby było normalnie każdy chciałby być w centrum załatwić sprawy, pójść do sklepu, wypić kawkę itp - jeżeli jest dobrze to każdy chce mieć biznes jak najbliżej centrum, ale gdy są podwyższane podatki w centrum to ludzie uciekają z centrum i biznesu już nie ma. Politycy zepsuli centra miast bo "chytry dwa razy traci" - ludzie mieli płacić wielkie podatki a turyści wyjeżdżać zadowoleni - a tak się nie da. Obniżcie stawki nieruchomości bo nikt nie będzie wynajmował lokali - ul.Świętojańska w Gdyni jest tego przykładem - co pół roku zmiana właścicieli - to nikt nawet nie zapamięta takiej firmy czy kawiarni jak będzie chciał znowu przyjechać w to miejsce.

          • 1 0

        • to żeś porównał stare miasto w GDA i sopot gęsty od turystów do Gdyni (1)

          w której można oglądać.. no właśnie.. plamy farby na skwerze i zbiornik na szambo z napisem Nautilus

          • 7 3

          • "gęste od turystów"

            ale nie od mieszkańców.

            To jest różnica i o to jest gra.

            • 2 0

        • "wystarczy spojrzeć, co się stało z ulicą"

          a kiedy na tych ulicach jeździły samochody?!

          Na Stągiewnej nadal jeżdżą, ale od tyłu...

          • 1 0

        • Dopóki ich jakiś rowerzysta prujący po 10 Lutego

          Nie potrąci

          • 2 3

      • o puste centrum...

        ...oddane w pacht turystyce i paru cwaniakom, którzy w ten sposób pozbywają się "plebsu" ze swojej potiomkinowskiej wioski.
        To są typowe rugi.

        • 10 1

    • I o to chodziło. (9)

      Dla centrum jest lepiej jak nie przyjedziesz tam samochodem. Nie generujesz spalin i jest OK

      • 5 14

      • (8)

        A z czego centrum chce żyć w takim razie? Myślisz, że emeryci i kilku hipsterów wystarczy? Kto generuje dochody sklepów, knajpek czy firm usługowych? Dopiero co był kwik, że boksy na hali stoją puste. Z turystów można doić dwa miesiące, góra trzy, a co później?

        • 9 5

        • powtarzam: uwalnianie ulic od jeżdżących i parkujących samochodów (6)

          zwiększa liczbę klientów w sklepach i lokalach położonych przy tych ulicach w centrum miast. Sprawdzone w praktyce w Gdańsku, Sopocie i dziesiątkach innych miast Polski, Europy i świata.

          • 4 13

          • typowy komuch myślący że jego chore idee napełnią sklepy (1)

            komuszyzm to choroba

            • 10 2

            • pseudoantykomunista oderwany od rzeczywistości

              zaparkowany przed sklepem samochód nie generuje obrotów w tym sklepie. Obroty generują klienci, zwłaszcza ci, którzy poruszają się po mieście inaczej niż samochodem.

              • 1 5

          • sprawdza? W Gdańsku?

            Główne Miasto zawsze było miejscem trudnym do życia, obecnie praktycznie jest to w sensie miasta, "tkanki miejskiej" (modne słowo), martwa strefa oddana w pacht turystyce.
            Turystyce, która jest agresywną i pustoszącą miasto działalnością, powodującą wzrost kosztów życia i wyjałowienie "habitatu" z zasobów, które są potrzebne do życia. Do życia, a nie do chwilowego pobytu w celach rozrywkowych. W naszym wydaniu raczej mało wybrednych. Jak każda działalność gospodarcza, zależna jest od kapitału, a ten w dużej mierze nie płaci podatków w eksploatowanym miejscu.
            Nie dawaj mi Sopotu za przykład, bo wystarczy mi to, co się dzieje w wieczornych i nocnych SKM. Szczególnie w piątek i sobotę.
            Błogosławię pandemię, bo znacząco zmniejszyła to zjawisko.
            Ale to wraca...

            • 7 2

          • Może sprawdza się to w miastach, które mają coś do zaoferowania na tyle atrakcyjnego, że ludzie przyjadą komunikacją miejską i na tyle atrakcyjną komunikację miejską np. metro, żeby nie tracić na to zbyt dużo czasu. Bardzo wątpię, że w Gdyni tak będzie. Wystarczy spojrzeć na Świętojańską. Odkąd powstała Riviera handel na tej ulicy praktycznie zamarł, lokale stoją puste, a wszystkie koleje działania UM przypominają tylko pudrowanie trupa.

            • 7 2

          • Na przepustce? A tyle kwiatków zostało do wyhaftowania!

            • 2 0

          • europa to już zaścianek. Chiny dyktują warunki i jeszcze będziesz dla nich tyrał

            skończ z mżonkami o spacerkach i relaksie. Do roboty. to miasto portowe a z hamaczkiem bujaj się do lasu

            • 4 3

        • "z czego centrum chce żyć"

          Jak to z czego?
          Z PIT mieszkańców. Całego miasta.
          Magistrat i rada miasta już zadbają o odpowiednie uzasadnienia i podział.

          • 4 1

    • dokładnie. Usługi jeszcze ciągną ale handel powoli zdycha to widać nawet rano przy różnych delikatesach (4)

      mam nadzieję że przedsiębiorcy pójdą szybko w jakiś ostry plan żeby Ł. nie rozwalił tego miasta jak jego ojciec Halę targową.

      • 15 3

      • uwalnianie ulic od jeżdżących i parkujących samochodów (3)

        zwiększa liczbę klientów w sklepach i lokalach położonych przy tych ulicach w centrum miasta. Sprawdzone w Gdańsku, Sopocie i w wielu innych miastach Polski i Europy.

        • 4 8

        • Nic dziwnego. Jak spada liczba sklepow i lokali to w pozostalych rosnie liczba klientow. Przynajmniej przez pierwsze lata zanim ludzie sie wyprowadza.

          • 2 1

        • bzdura

          Poszukaj sobie "Sylt syndrome".

          • 2 1

        • trzeba uwolnić miasta od komuszych szaleńców

          takich jak Ty

          • 6 2

    • Tak, to chyba jakiś pakt UM z właściliem wielkiego centrum handlowego. Nikt normalny nie jeździ już

      do centrum na zakupy, zjeść też lepiej poza centrum. Właściciele biznesów dziękują 'prezydentowi'.

      • 6 1

    • Dokładnie

      Robię to samo, wolę wydać z rodziną pieniądze gdzie indziej niż wliczać dodatkowo kilkadziesiąt zł za każde wyjście do centrum i okolic. Dla turysty jednorazowe wydanie 30-40zł jest ok, ale dla mieszkańców przez cały rok takie opłaty to zwykła kradzież.

      • 13 3

  • (2)

    WSTYD..Gdynianie nie maja żadnej zniżki za parkowanie. Na bulwarze to już wstyd ..od 8h płacić.
    Zenada. Nawet na tablicy nie ma napisane kiedy od której..trzeba szukać w małym druku co maja na myśli. Znalazłam napis ale nie przy parkometrze. Idioci.

    • 4 2

    • (1)

      Na bulwarze i skwerze nie powinno być żadnych aut

      • 0 1

      • to byś miejsca nie znalazł na zaparkowanie

        • 0 0

  • Gdańsk uciekł już Gdyni o 10-15 lat (8)

    tu w Gdyni zaścianek w myśleniu i rozwiązaniach. Pan Szczurek zwyczajnie się zestarzał, wypalił. Trzeba całkowicie nowej ambitnej ekipy. PILNE

    • 116 5

    • (1)

      Popieram.Szczurek już się wypalił.Nowy i madry Prezydent miasta jest niezbędny.Z Magistratu ciągnie betonem.Gdansk już o 20 lat przegonił Gdynie i nadal prze do przodu.Jest z kogo brać przykład i pomysły dogodne dla mieszkańców.

      • 6 0

      • porzuc takie nadzieje

        Ciegle wypatrujemy Mesjasza i pokladamy wiare i nadzieje w jednostce. To sie bardzo rzadko sprawdza.
        Tylko gra zespolowa i ambitne zadania nadzorowane z zewnatrz. Inaczej obleza nas miernoty, co to "fura, skora i komora", polowka i kielba w weekend. To tylko przykladowy zestaw rzeczownikow, mozna zastapic je dowolnym innym. Jesli staje sie celem i rutyna, to znaczy, ze koniec bliski...

        • 0 0

    • dużą zbrodnią każdej "władzy" jest to (3)

      , że nie dba o sukcesję.

      Ale może być gorzej, że sukcesorem ma być Kucyk... :\

      Szurek jest jedynie figurantem, a miastem rządzą zupełnie inne pieniądze i inni ludzie.
      Interesy mieszkańców są tu najmniej ważne, a wręcz im gorzej będą one realizowane, tym dla tych ludzi z cienia będzie lepiej.

      • 7 1

      • Chyba pan Guć ma odpowiedniejsze wykształcenie do wykonywania roli sukcesora od wymienionej osoby i pewnie on będzie sukcesorem (2)

        rządzącego ugrupowania.

        • 2 0

        • a co, tez jest harcerzem?

          Bo jesli prawnikoem, to uchowaj go Boze...!!!

          Jak najdalej od nas!!!

          • 0 0

        • Kucyk nie dopuści do sukcesji w postaci Gucia.

          • 1 0

    • mow to tym ktorzy wybieraja WS i jego mafie

      • 9 0

    • Łucyk -Dyzma i Sasin w jednym.

      myślał, myślał i wymyślił......

      • 33 3

  • Pies trącał Gdynię. Mieszkam tutaj już prawie 30 lat i mam dosyć. (13)

    To co się dzieje od dłuższego czasu z tym miastem, a szczególnie jego systematyczne zalewanie betonem mnie przerosło, a tym samym zmusiło do podjęcia jedynej sensownej decyzji - przeprowadzki poza Trójmiasto.

    Kupiłem ziemię i stawiam dom. W przyszłym roku przeprowadzka.

    Niech panowie S. i Ł. bawią się dalej w zarządzanie miastem ale nie za moje pieniądze.

    Szczerze współczuję tylko tym, którzy z różnych przyczyn w Gdyni zostać muszą.

    • 24 2

    • Ale do pracy i tak będziesz przyjeżdżał codziennie (4)

      • 1 6

      • a kto z z Gdyni pracuje w Gdyni?!

        Chyba tylko magistrat i miejskie spolki.
        Nie bez powodu powstalo (niestety) powiedzenie: "Co dobrego mozna zrobic w Gdyni? Kupic bilet do Gdanska".

        • 0 0

      • Nawet jeżeli to betonozę będę widział tylko przez 8 godzin i tylko w dni robocze

        • 0 0

      • Nie wpadło Ci do głowy, że może pracować na swoim lub w innym mieście?

        • 2 0

      • według Ciebie mieszkając w Gdyni z automatu pracuje się w Gdyni?

        • 8 1

    • Zazdroszczę

      • 1 0

    • Ja też zaczynam szukać

      Daleko od Gdyni się budujesz?

      • 1 0

    • Myślisz, że to do nich dotrze? (5)

      Że się tym przejmą?

      • 2 4

      • Dotrze jak spadną wpływy z PIT gdy zacznie się ucieczka z tego grajdołka (4)

        • 3 1

        • (1)

          Ucieczka juz trwa od kilku lat.

          • 4 0

          • Ogródki działkowe z domkami całorocznymi przy Al. Zwycięstwa

            • 3 0

        • To sie coś sprzeda developerom (1)

          A jak zabraknie placów to się coś powycina.

          Poza tym są Meksyk, Wenecja i inne tereny biedoty

          • 1 0

          • Gdzie jest Wenecja? jestem rodowitym mieszkancem ale nigdy o takiej dzielnicy nie słyszałem

            • 3 0

  • parkowanie (22)

    Pełno głupich decyzji w Gdyni Czt to tak trudno zrozumieć trzeba budować przy skm parkingi i w okolicy pętli autobusowych przy wjeżdzie do Gdyni

    • 138 6

    • Zadbałem już, żeby złotówki w śródmieściu nie wydać,zmieniłem bank, zakupy robię gdzie indziej (2)

      • 3 1

      • (1)

        Musisz mieć ze 100 lat, żeby na codzień korzystać z fizycznej placówki banku...

        • 2 2

        • albo troche

          oleju w glowie i powazniejsze operacje niz zrobienie kolejnego debetu.

          • 0 0

    • (17)

      Te parkingi też są płatne (PKM Karwiny). :D Gdynia nie robi absolutnie nic, aby zachęcić do alternatywnych sposobów transportu, a zniechęca do poruszania się autem.

      • 10 3

      • (14)

        Sorry, ale gdzie na swiecie w miastach parkingi sa BEZplatne? Jak sie woli wiekszy metraz za obwodnica niz mniejszy przed, to niestety ale trzeba sie liczyc z kosztem parkowania.

        • 7 16

        • Towarzyszu... (13)

          Jak to jest być mentalnym komunistą w XXI wieku i próbować rozkułaczać bogatszych od siebie? :D

          • 15 5

          • Jakie rozkułaczać bogatszych XD (10)

            Człowieku! Na samochód stać każdego, kto ma minimalną krajową. Obecnie to ludki zarabiające 15k-20kPLN jeżdżą rowerami do pracy, bo stać ich na mieszkanie za 12k/m2 w dobrej dzielnicy z łatwym dojazdem.

            • 5 6

            • Są młodzi, zdrowi, to jeżdżą na bicyklach (5)

              Ale niech tak dobiją do siedemdziesiątki, i nie daj Bóg, wskutek upadku czy przypadłości będącej spuscizną genetyczną zaczną fajtać nogą, ooo, zaraz zmienią zdanie. Ale czy obudzą w sobie empatię?

              • 9 3

              • po 70 to autobusem

                • 0 1

              • (2)

                Empatie w stosunku do? Mlodych spaslakow za kierownica, ktorzy na dodatek nie potrafia sie dzielic jednym samochodem w rodzinie a pol km to dla nich nie do przejscia? Niepelnosprawne ofiary wypadkow i genetyki to malenka czesc kierowcow tego durnego kraju nad Wisla.

                • 4 6

              • Pochodzisz z durnego kraju? To kim jestes? (1)

                • 4 2

              • Wyjatkiem potwierdzajacym regułę.

                • 1 0

              • abo abo abo ...

                tak to można pitolić, że dziecko muszę pod szkołę autkiem pod same drzwi dowozić bo się mi mój gruby spasiony Brajanek jeszcze: ... spoci, zaziębi i umrze
                ... i odbiorą mi moje 500+

                • 6 7

            • akurat w trójmieście to rowerem wszędzie dojedziesz szybko (3)

              nawet z pobliskich miejscowości po za granicami trójmiasta - rowerem będziesz szybciej niż samochodem

              • 4 11

              • Zapraszam zimą na szczecińską wszystkich rowerzystów, z zakupami najlepiej po 60tce. (1)

                • 3 0

              • Zawsze znajda sie jakies ulice, na ktore dojazd rowerowy bedzie sportem ekstremalnym. I przeciwko czemu to ma byc argument?

                • 0 1

              • Jak masz zdrowy kręgosłup szyjny i lędźwiowy

                I drowe kolana to dojedziesz rowerem nawet do Lwowa.

                • 14 2

          • Zly adres, mieszkam w centrum. Drozej niz za obwodnica, jakies 4 razy? Ale czego wymagac od ofiary reaganomiki :D

            • 2 1

          • w czym problem - jako króliczekNBP+ bedziesz zarabiał 2100zł DZiENNiE

            wystarczy się tylko do partii zaPiSać

            • 3 7

      • o zniechęcanie do poruszania się autem dbają przede wszystkim kierowcy, nadmiernie korzystający z aut

        nawet na małe odległości.

        • 1 4

      • a zaparkuj przed domem prezesa - niby to bezpłatnie

        a zobaczysz co się z twoim autkiem stanie

        • 2 0

    • a jeszcze więcej głupich komentarzy w internecie

      • 4 4

  • Te babcie co śmiertelnie zakochane są w Szczurku nie parkują. Uważają, że władza w Gdyni jest najlepsza.

    • 4 0

  • Miasto wspolne

    Jakkolwiek zazwyczaj nie podobają mi się pomysly Miasta Wspólnego, to ten pomysł, pozwoliłby przynajmniej przełknąć grabież związana ze strefami. Przy czym myśle, że samo wprowadzenie takiego biletu, powiązane z budową centrów przesiadkowych, samo w sobie rozwiązałoby problem z brakiem miejsc parkingowych. Gdyby kazdy mógł zostawić auto poza centrum i w cenie 50 zł dojechać gdzie potrzebuje, przesiadając się np z ZKM na SKM i odwrotnie, to tylko najbardziej zatwardziali samochodziarze wjeżdżali by autami do centrum.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane