• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Maciej Naskręt
23 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.



Jak oceniasz pomysł budowy Obwodnicy Metropolitalnej przez prywatną firmę?

Przypomnijmy, w listopadzie ubiegłego roku z ministerialnej listy inwestycji drogowych zniknęła Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Wpływ na jej wykreślenie miało odsuwające się w czasie uprawomocnienie decyzji środowiskowej. Jej wydanie zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich są: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka - przedsiębiorca z gminy Kolbudy, wójt gminy Kolbudy, czyli Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.

Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną



W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
Planowany przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Planowany przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek



Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.

Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.

- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.

Miejsca

Opinie (298) 6 zablokowanych

  • PiS rządzi i nic nie ma (19)

    Jak u koniniwicza

    • 106 89

    • oj Misiu

      może lepiej nie pisz jak nic mądrego nie masz do napisania

      • 0 0

    • (16)

      Ale za to budyń ma tyle mieszkań że nie pamięta kiedy i jakie kupił.

      • 26 19

      • (5)

        Zazdroscisz bo nie.potrafisz robic biznesu i musisz wynajmowac od wąsatego dziada? TWOJ PROBLEM.

        • 12 19

        • (2)

          Czego mam zazdrościć?tego że chodziło o KONONOWICZA?jak już coś chcesz napisać to pisz z sensem i to ty bredzisz wielbiąc zwykłe złodziejstwo,ale to typowe dla tego elektoratu ,dorobić się szybko i nie koniecznie uczciwie,lewackie zwyczaje.

          • 14 10

          • (1)

            A obecni to jak się dorabiaja? Uczciwie? Nie bądź śmieszny i wracaj do tego swojego Ketrzyna czy skąd Ty tam pochodzisz.

            • 12 6

            • Zgadzam sie z Tobą, ale po co obrażać "słoiki"?

              Wielu znajomych przyjezdnych NIGDY nie głosowało na pislam.
              Za to znam lokalsów, którzy i owszem, niestety.
              Ale pana Budynia nie zamierzam bronić, idealny nie jest, choć doceniam - doceńmy- ile się za jego rządów zmieniło w Gdańsku na plus.
              Jestem dumna z naszego miasta, pięknie sie rozwija i oby tak dalej!

              • 2 1

        • To budyniowicz w urzedzie miejskim prowadziswoj biznes czy jest urzedasem z nadania? Jezeli to pierwsze to chyba powinien isc za to do wiezienia

          • 3 1

        • Zazdroszczę. Bo jak ktoś nawet nie wie co mu darmo dali w ramach wdzięczności to tego nie szanuje.

          a ty nie chcesz mieć gratisów w dużej wartości z opcją zapewnienia byty rodzinie na setki lat?

          • 1 1

      • Za to Jarek dobrze pamieta za co jego rodzina dostala wille. (8)

        • 17 8

        • (7)

          I misiewicze, ustawy pos siebie, jakies pseudo grupy zbrojeniowe i posadki w autosanie wciskanie ludziom ciemnoty ze będziemy druga japonia, a pensje lecą . Zwykla polityka nie ważne kto rządzi, skonczcie już z tym kto kogo za ile, wszyscy czy z lewej czy z prawej jak.dorwą sie do kasy do odbija. Tylko jedni.robią to w bialych rekawiczkach a inni jak pisiory na chama i prostacko.

          • 12 6

          • A co ukradł Misiewicz? (5)

            Propaganda na misiewicza zamieszała Ci w głowie. CO ten chłopak zrobił? Co ukradł? Czy tylko boli to, że był z polecenia bez wykształcenia, które dzisiaj znaczy tyle co nic, każdy głupek może mieć studia, za które zapłaci, a pracodawcy i tak zatrudniają z polecenia. Inni nie zatrudniają? Twoja głupota i hipokryzja aż bije po oczach.

            • 5 6

            • (3)

              A twoje bezmózgie komentarze aż ciężko czytać... tak skoro byl bez wykształcenia i z polecenia bez kwalifikacji to kradł pensję miesiąc w miesiąc. Dodatkowo rozbijal sie słuŻbowym bmw po wsi znanej jako Białystok. To też kradzież państwowej benzyny.

              • 3 2

              • najlepszym dowodem że Misiewicz jest porządnym człowiekiem jest ocena bonzy z Torunia że "ładny z niego chłopak", oddawanie mu honorów przez najwyższe szarże wojskowe w Polsce oraz wysokie odznaczenia w tym za wielki wkład w rozwój obronności kraju

                • 0 0

              • A ja widziałem kilka lat temu jak budyniowicz przywoził córkę (1)

                do przedszkola służbowym autem. Innym razem odbierał córkę z basenu. To też złodziejstwo, czy już nie, bo on z PO?

                • 2 3

              • A przedszkole było w Białymstoku?

                • 0 0

            • Problem ze nic nie zrobil. I zaczal dostawac 50000PLN/m-c z rozdzielnika partyjnego

              Tak, to jest okradanie podatnikow. I kpienie z nich.

              • 4 3

          • Akurat Gdańsk zapchany Adamowiczowiczami

            Wysypują się z miejskich spółek

            • 4 4

      • a co to ma do rzeczy

        oprócz tego że bredzisz?

        • 19 21

    • Jak rządzi Budyń, to jest 10 mieszkań

      jego własności i 32 konta bankowe na łapóweczki

      • 4 4

  • Wystarczy obecną poszerzyć do 3 pasów! (71)

    • 90 377

    • Wystarczy popatrzeć i pomyśleć, (23)

      ę nie ma jak poszerzyć pod wiaduktami i przy zjazdach.

      • 62 26

      • (5)

        Przebudować wiadukty. Proste i tańsze rozwiązanie niż inwestycja w bagna.

        • 23 78

        • (4)

          Bzdura potrzebna jest obwodnica położona dalej od Trójmiasta czasem miałem przyjemność przejechać się z rana trasami od lotniska w kierunku Przodkowa czy na Żukowo czy też trasą Żukowo-Chwaszczyno i jest tam dramat w kierunku Gdańska i Gdyni. Poszerzenie wiaduktów chyba w tym nie pomoże. Docelowo i tak trzeba przebudować obwodnicę ale teraz ekspercie gdyby to zacząć byłby to dramat komunikacyjny.

          • 47 8

          • to może potrzeba po prostu alternatywnych sposobów dostawania się do Trójmiasta (2)

            z okolicznych wsi.

            Każdy kupić Golfa i myśli, że teraz inni mają zasponsorować drogę. Pytanie tylko - jak tych ludzi potem upchnąć w centrum? Gdzie mają zaparkować?

            • 22 11

            • 100% racji

              przerabianie miasta bo nagle kazdy musi autem jezdzic

              • 0 0

            • gdzie i za ile?

              w Trójmieście nie powinno budować się wielopoziomowych parkingów przed wprowadzeniem szczelnego systemu pobierania opłat za parkowanie w pobliżu miejsc pracy - praktycznie całego pasma wzdłuż Okopowej, Zwycięstwa i Grunwaldzkiej

              • 8 1

          • bylbym za poszerzaniem

            bo odsiezac trzeba raz i z glowy

            • 4 9

      • wiadukt można przesunąć (2)

        widzisz? wszystko się da jak się chce

        • 3 1

        • a jezioro damy tutaj.... (1)

          • 3 1

          • A obok misia.

            • 1 2

      • (8)

        To tam pozostawić. Nieliczne fragmenty z 3 pasami dużo dają. Co stoi na przeszkodzie pozostawić węzły, zjazdy a poszerzyć pasy druchu do 3, a km przed znowu dwa pasy... Prosty spisób i polepszający napewno komfort chociażby wyprzedzania.

        • 5 30

        • poszerzanie jezdni to taki sam dobry przepis jak popuszczanie pasa na otyłość (5)

          w aglomeracji gdańskiej trzeba stawiać na komunikację szynową i publiczny transport indywidualny: car sharing i bike sharing.

          • 17 15

          • (1)

            A po polsku?

            • 2 0

            • cześć

              widziałeś Mietka?

              • 2 0

          • (2)

            ok ale poszerzyć też trzeba, wszystkie rozwiązania realizować łącznie

            • 4 4

            • (1)

              I zapłacić też za wszystkie na raz.

              • 4 2

              • poszerzanie z innej kieszeni trans publiczny z innej, parkingi i inne takie z innej więc spoko tylko trzeba koordynować ale fakt tego w żadnym katolickim kraju nie potrafią

                • 2 1

        • Hahahahahahahahhaha poszerzyć pasy między zjazdami, a na zjazdach zrobić zwężki... Potem na pasie prawym będą stały auta czekające do zjazdu, a z trzech pasów strusie Pędziwiatry będą się wciskać na jeden... Śmieję się, aż mnie dwunastnica boli... Człowieku, gdzie Ty masz mózg? Popatrz sobie, jaki kierowniki mają problem ze zwężaniem się pasów przed węzłem Kwiatkowskiego w stronę Gdańska. Przypomnij, jakie akcje odchodziły przed Karwinami na końcu pasa wyprzedzania... To, o czym ty piszesz, to jakaś apokalipsa!

          • 10 2

        • I zwiększający korki. Zobacz co się dzieje za Auchan w kierunku Pruszcza na zwężeniu do dwóch pasów notoryczny korek oraz kolizji jak rozpędzeni z trzech pasów zjeżdżają do dwóch i zwalniają do zera.

          • 25 1

      • No tak - XXI wiek i przebudowa wiaduktow i zjazdow przerasta zdolnosc pojmowania niektorych. (4)

        Dobrze, ze kiedy budowano obwodnice nikt nie powiedzial 'nie da sie bo tam sa drzewa'.

        • 30 43

        • teraz oprócz drzew mamy eko - terrorystów i unijnych urzędników (3)

          to się da tylko trzeba slalom pomiędzy drzewami zrobić.

          • 13 34

          • kolejny ruski debil z małpim rozumem

            • 1 2

          • Tobie sąd powinien zabronić używania słowa "eko - terroryści" , nie rozumiesz znaczenia tego określenia, nie wiesz skąd się wzięło i głupio się nim popisujesz.

            • 9 4

          • jak na razie to myśliwi próbują sekować osoby wybierające się na przejażdżkę saniami do lasu

            • 17 3

    • i rozciągnac od Tczewa do Władysławowa

      • 1 0

    • Żeby poszerzyć trzeba zająć część jezdni obwodnicy.

      Czyli to propozycja zwężenia obwodnicy do jednego pasa na dwa lata. Gratuluję.

      • 2 0

    • Na tym etapie rozwoju nie 3 pasy a 4 i patrząc jak trójmiasto sie rozrasta to 3 obwodnice każda oddalona od siebie dobre 50km i może to rozwiąże problem zwróćcie uwagę ile jesteśmy w stanie poświęcić czasu na dojazdy aby spokojnie mieszkać to jest naturalne

      • 2 1

    • nie wystarczy (2)

      poza tym rozbudowa ZOT to nie remont tylko inwestycja, wiec decyzja środowiskowa również byłaby wymagana. I nie wyobrażam sobie jakichkolwiek robót na czynnej ZOT bez wyłączania jej z ruchu nie zapewniając alternatywnego przejazdu proponowaną właśnie OMT.
      Więc nie pisz głupot kołku, jak pojęcia najmniejszego o tym nie masz!

      • 43 16

      • Glupi jesteś!

        Na całym świecie remontują autostrady podczas gdy ruch jest normalny i jedynie nieco spowolniony znakami drogowymi, tylko ze u nas w durnym społeczeństwie ludzie nie potrafiliby poruszać się po nieco węższych pasach i między ruchomymi barierami.

        • 3 3

      • Mało sobie wyobrażasz

        A widziałeś jak w M1 autostradę w Wielkiej Brytanii modernizowano ? Tym tokiem myślenia nic by na świecie nie powstało

        • 14 24

    • (18)

      Żeby poszerzyć istniejącą obwodnicę:
      1. Trzeba przebudować wszystkie wiadukty.
      2. Wraz z 1 zmienić układ drogowy na każdym węźle
      3. Wraz z 2 wykupić sąsiednie grunty od prywatnych właścicieli
      4. Czasami także wykupić na odcinkach poza węzłami
      5. Korki będą od Tczewa po Lębork podczas przebudowy
      6. I tak to nic nie zmieni, bo okoliczne zjazdy z obwodnicy nie są w stanie przyjąć nadmiaru aut.

      • 62 16

      • słyszałeś o komunikacji i rowerach? (4)

        • 12 51

        • zawsze jakiś zapyziały gimbus studencina coś bredzi o rowerach. (1)

          • 10 7

          • i dobrze każdy korzystający z roweru to korzyść dla wszystkich

            • 4 2

        • idź sapać gdzie indziej

          • 9 5

        • Budowa nowe drogi nie wiąze się z wykupem gruntów?

          A.... już budynio- Janusze wiedzą gdzie będzie ta droga i zdążyli wykupić grunty!

          • 10 16

      • A jaki sposób OM rozwiąże problem zbyt wąskich zjazdów na ZOT? (8)

        Możesz to objaśnić?

        • 13 11

        • Proste. Poszerzy zjazdy. (6)

          skoro wszystko poszerza to i zjazdy musi. Poszerzyć.

          • 8 7

          • (2)

            Nie ma miejsca bo wszedzie stoja albo sklepy albo bloki. Umiesz ze zrozumieniem zapoznac sie z najprostszą mapą topograficzna? Planem miasta?

            • 10 9

            • nie ma takiego sklepu (1)

              którego nie dało by się wyburzyć
              a bloków mieszkalnych w bezpośredniej bliskości obwodnicy nie ma

              • 8 1

              • I nie ma takiego obozu, z którego byśmy nie uciekli.

                • 7 0

          • aha, czyli zgodnie z tym, co mówisz (1)

            Janek był "sprytny". Choć codziennie do pracy dojeżdża do miasta zdecydował się przeprowadzić za obwodnicę. Ładna mała wieś, śmieszne ceny, zieleń, cisza spokój. Wszyscy rano wsiadają w swoje VW i jadą do pracy do Gdańska / Gdyni.

            Tomek był naiwny. Kupił 3x droższe mieszkanie w mieście. W mieście płaci podatki. Nie ma dużego podwórka, garażu, ani dwóch samochodów. Jednak wszędzie ma względnie blisko. Często pieszo, albo rowerem może podskoczyć. Jak nie tramwajem.

            Teraz jednak Jankowi nie podobają się korki, więc chce, aby Tomek zrezygnował ze swojej jakości życia i pozwolił na rozoranie jego dzielnicy kolejną trasą eksterytorialną. Wszak szlachcic zza obwodnicy nie będzie stał w korkach. Co więcej - jako, że to droga miejska Tomek sam ma pokryć koszty psucia swojego życia.

            Dziwne, że Tomek sam nie zaproponował tego. Egoista.

            • 21 10

            • Tomek

              To w NY kupił swoje mieszkanie? Bo nie zauważyłem, żeby duży dom za miastem kosztował 1/3 ceny mieszkania w mieście. No chyba że hapartment jaki, ale wtedy możesz być pewny, że w hali pod nim ma niejeden niemały samochód i na pewno nie jeździ zatłoczonym tramwajem czy śmierdzącą skm-ką. Bajka może i dobra, ale dla misiów o bardzo małym rozumku.

              • 12 8

          • i utknie to wszystko i tak na pierwszym lepszym skrzyżowaniu.

            • 7 3

        • W prosty sposób.

          • 4 1

      • To podsumuj jednoznacznie twoje wypunktowania i napisz że uważasz że obwodnicy nie należy poszerzać!

        • 2 0

      • Nie trzeba nic przebudowywać... (2)

        Wystarczy dodatkowe pasy od węzła do węzła ... z Matarni pas do Owczarni, z Owczarni do Osowej..... z ..... do ...... i odwrotnie...

        To można realizować bez zatrzymywania ruchu i można zbudować w końcu brakujące pobocza !!!!

        • 6 30

        • (1)

          W kazdym miejscu gdzie te twoje pasy będą się kończyć stworzy sie wąskie gardlo, full wypadków bo janusze z prawego będą wciskać sie na lewy. Czy ty wogole myślisz o tym co napisałeś? Bossshe id...ta.

          • 31 5

          • miejsca pod wiaduktami starczy na 3 pasy

            trzeba by tylko przebudować zjazdy, tak aby pasy zjazdowe zaczynały się poza wiaduktami

            • 3 6

    • miedzy węzłami do trzeciego pasa( bez przebudowy skrzyżowań dobudować 3 pas po prawej

      • 0 6

    • Najbardziej podobają mi się Polscy geniusze. Znają się na wszystkim. Wiedza co najmniej profesorska. Wszystkich by pouczali. Tylko pytanie, co sami sobą reprezentują? Co sami w życiu osiągnęli? Najczęściej największym ich sukcesem życiowym to jest litr na dwóch.

      • 6 0

    • niestety nie wystarczy (1)

      nie wystarczy nie wystarczy - ponadto podczas rozbudowy będzie zwężenie do jednego pasa....

      • 9 3

      • trudno

        • 1 4

    • (6)

      Poszerzanie trwaloby okolo 3 lat prac, wyobrażasz sobie co by sie działo przez ten okres na drogach w Gda Gdy? Miasta byly by totalnie zakorkowane kazdego dnia. Wiec nie gadaj głupot ze lepiej rozwijać obwodnicę która juz jest drogą miejską. Trzeba szukac alternatywy wyprowadzenia ruchu z miasta, tak obwodnica to już od kilku lat normalne regularne osiedla a nie żadna obwodnica.

      • 42 16

      • (2)

        3 kata to buduhe się 100 km autostrady z infrastrukturą. Tutaj tylko poszerzenie na wybranych odcinkach....

        • 5 19

        • Masz ty jakiekolwiek pojęcie (1)

          o budowie i przebudowie dróg? Czy tradycyjnie nie znasz się a wypowiadasz?

          • 19 3

          • Krajowa "ósemka" wylotówka z Warszawy jest aktualnie przebudowywana na Skę pod ruchem takich przebudów było więcej.

            • 4 1

      • Jest komunikacja! (2)

        • 9 18

        • (1)

          Jaka? Autobus co pół godziny? 3 przesiadki zeby dojechac do celu? Bilet za.3'80? Albo miesieczny metropolitalny za 240? Niepunktualnie jezdzace pojazdy? Smierdzace diesle? Tak, taka komunikacja jest.

          • 45 8

          • No cóż, to są korki...

            W określonej 3-wymiarowej przestrzeni można zmieścić określoną liczbę pojazdów.

            Może oczywiście odkorkować obwodnicę, ale ci ludzi jadą gdzieś konkretnie. I zajazdy z obwodnicy do miasta staną w jeszcze większych korkach.

            Rozwiązanie: jeśli ktoś codziennie musi dojeżdżać do miasta, to może niegłupim jest zamieszkać w mieście? Albo poza miastem w miejscu, gdzie jest np. dojazd koleją? Nie da się mieć ciastka i je zjeść. Tani duży domek za miastem i idealny dojazd do pracy. Super. Tylko nierealne, gdy wykombinuje to sobie na raz kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

            • 9 4

    • Niby umiesz pisać, ale czytać chyba nie!

      ROZUMIESZ CHYBA TYLKO PISOWSKI PRZEKAZ DNIA I POSTPRAWDĘ, która obecnie dominuje przekazy medialne i rzygowiny pisowskich trolli na forach.

      • 5 0

    • Tylko jaki sens ma poszerzanie? Pomysl. To praktycznie nic nie da (1)

      • 13 8

      • mniej odsiezania i droga zawsze przejezdna

        • 1 2

    • (2)

      Poszerzyć to można było 10-15 lat temu. Teraz potrzebna jest obwodnica dla obwodnicy.

      • 46 6

      • A potem obwodnica dla obwodnicy dla obwodnicy, (1)

        A jeszcze później obwodnica dla obwodnicy dla obwodnicy dla obwodnicy itp. Puknij się w ten pusty łeb.

        • 16 35

        • Nie puknij się w łeb tylko taki już naturalny rozwój aglomeracji. Coraz więcej w Aglomeracji mieszka i sie przemieszcza - stąd też wzrasta zapotrzebowanie na infrastrukturę a stare obwodnice stają się drogami wewnętrznymi.
          I żadne powiększanie ilości pasów tu nie pomoże - obwodnica osiągnęła swój limit i taka jest smutna prawda.
          Przebudowa wiaduktów spowoduje taki chaos że przez 10 lat nie odkorkuje się trójmiasto, a zanim skończą wszystkie przebudowy, to się okaże że wymagany już jest 4 pas. I tak wkółko.

          • 11 1

    • Mr Wolf od rozwiązywania problemów

      • 5 0

    • Na szczęście w ministerstwie są fachowcy, którzy wiedzą, żę rozbudowa obecnej obwodnicy zachodniej bez OMT to paraliż na lata. Piszą o tym w tekście, wystarczy przeczytać i zrozumieć. A jeśli do kogoś nie dociera to proponuję przypomnieć sobie co się działo jak budowali w Gdyni 100 m ekranów przy obwodnicy. To było poza jezdnią, a korki były ogromne. A rozbudowa jezdni to praca bliżej ruchu czyli większe utrudnienia. Na całym odcinku, przez kilka lat. Plus rozbudowa węzłów. Jeśli nie będzie alternatywy w postaci OMT to czeka nas armagedon komunikacyjny.

      • 14 0

    • jasne

      Spoko, to w końcu tylko zamknięcie lub zwężenie do jednego pasa obwodnicy na jakieś 3-4 lata. Pewnie każdy byłby bardzo wyrozumiały

      • 10 1

    • Taaaa i wszyscy spotkamy sie na jednopasmowych zjazdach z obwodnicy do miasta....

      j.w

      • 15 8

    • To tak jak dać małpie brzytwę,asy z obwodnicy będą po niej fruwać.

      • 9 12

  • Sto lat za i jeszcze dłużej

    Jak długo jeszcze będę jechał 20 km z Żukowa do Gdańska 2 godziny w szczycie. Faktycznie nie ma co głosować na PiS, zbudowali obwodnicę Kościerzyny aby stać w korkach 3 km w Żukowie

    • 1 0

  • Mamy czarne owce wśród nas

    podziekujmy tym skarżącym co powodują zastój Pomorza, jak im się nie podoba niech zmykają z Pomorza, zdrajcy. Ostracyzm dla zdrajców

    • 0 1

  • (13)

    W Polsce znowu plany, makiety i wieczne problemy z pieniedzmi, z procedurami, z decyzjami, z gruntem, etc.. Chińczycy taką drogę ale mającą po 6 pasów w jedną stronę, budują w rok bo wiedza ze to jest korzysc dla wszystkich i szybko sie zwroci napedzajac koniunkture

    • 139 19

    • Jednostronne widzenie. (1)

      • 12 5

      • tzw. pół ślepota

        • 0 0

    • W Chinach cała ziemia należy do Państwa i nie ma decyzji środowiskowych i tp. wymogów jakie nam narzucił eurokołchoz (5)

      A przede wszystkim, to Chiny maja tak gigantyczna nadwyżkę pieniędzy, że nie wiedzą co z nimi robić, dlatego nie liczą się z kosztami. U nas na tym odcinku pewnie machnęliby estakade po całości (lub prawie po całości) i mieliby w d*pie protesty wójtów i sołtysów.

      • 9 1

      • (2)

        Skoro tam tak ślicznie, to emigruj do Chin! Pooddychasz sadzą, to wrócisz.

        • 2 0

        • (1)

          Na poludniu Polski jest większy smog niż w Pekinie

          • 1 0

          • To migruj na południe Polski!

            • 0 0

      • Dodam, że partia komunistyczna w Chinach ma plan na 150 lat w przód (1)

        U nas partia rządząca ma plan do następnych wyborów. Poza tym partia komunistyczna w Chinach nie liczy się ze zdrowiem ludzi pracujących przy takiej budowie, oni nie mają żadnych praw, podobnie jak mieszkańcy wysiedlani pod budowę. Chiny to ładnie wyglądające opakowanie, ale jak otworzysz, to w środku znajdziesz jedno wielkie g..., żadnych zasad, żadnych praw, liczy się tylko partia i komunistyczni kacykowie. O przerabianiu więźniów (w tym politycznych) na organy nie będę nawet pisał, bo to oddzielny temat.

        • 6 1

        • do rozsądnej wypowiedzi niepotrzebnie dodałeś tą propagandę o kacykach itp kto po tych ośmiopasmowych autostradach ma jeździć kacykowie? to chyba jeden samochód na dobę by przejeżdżał

          • 0 1

    • chyba nie zdajesz sobie sprawy z bezsensu takich porównań 9 596 960 km² powierzchni i prawie 1 400000000 ludności no musielibyśmy wrócić do poprzedniego ustroju gdzie decyzje wydawało się jak za cesarskich czasów jednoosobowo i bez oglądania się na koszty

      • 1 0

    • Jak dla mnie to mogą ja budować nawet kosmici

      Nie interesuje mnie to, ale niech w końcu zaczną cos w tym kierunku konkretnego robić! Pogadać o planach to ja sobie mogę z kumplami przy piwku, ale to my, a miasto powinno w końcu postanowić cos konkretnego i zacząć działać!

      • 2 0

    • lecz w Polsce nie wiadomo komu do kieszeni w pierwszej kolejności sypnąć...

      • 0 1

    • (1)

      W rok? Ja myślę, że w dwa dni!

      • 11 6

      • Wyjeżdżasz do pracy na osiołku błotnistą ścieżką

        Wracasz nowiutkim suwem 8-pasmową drogą.

        • 13 3

  • 4 pasy nz Obwódce !

    optymalnie byłoby rozbudowanie obwodnicy=dodanie 1 i 2 pasów do istniejących w odpowiednio dobranych odcinkach i zjazdy

    • 0 1

  • PPP?

    Zawsze tak mówią jak wiadomo że nic nie będą w najbliższych latach z tym robić

    • 1 1

  • ciekawe kiedy... (1)

    Kiedy postawią bramki na trasie Gdańsk - Warszawa

    • 9 0

    • Nie będzie takich bramek. Tylko bramownice dla TIR-ów

      • 0 0

  • "Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych" (1)

    No i pozamiatane. Jaki odsetek kierowców ciężarówek wybierze płatną i dłuższą drogę? Musiano by wprowadzić wyższe opłaty dla ciężarówek na aktualnej obwodnicy, aby "przekonać" TIRy do chociaż częściowej przeprowadzki :/

    • 11 3

    • Obie drogi będą płatne. OMT będzie ok. 5 km dłuższa do Dąbrowy, chyba, że ktoś faktycznie będzie jechał w kierunku Lęborka, wtedy OMT się opłaci. Poza tym na OMT będzie mniejsza szansa na utknięcie w zatorze.

      • 0 0

  • (27)

    Tylko żeby nie było jak na A2-Kulczykowej!

    • 192 10

    • (12)

      Będzie, przecież właśnie o to im chodzi.
      Za przejazd zapłacisz 30,- i wtedy będą pytania, dlaczego tak drogo i nikt wcześniej nie zauważył problemu.
      W jakim celu prywatny właściciel by miał finansowac inwestycje, jeśli nie dla zysku?

      • 35 1

      • Z autostradą. (9)

        Z autostradą A2 "Kulczykową" sprawa jest niestety inna. Tam prywatny właściciel na mocy umowy niczym nie ryzykował. niczego nie inwestował. Państwo wynegocjowało kredyt na budowę, państwo go faktycznie wzięło i poręczyło. Pan Kulczyk tylko popisał papiery jak przyjechała telewizja i ciągnie z tego tytułu gigantyczne zyski. Co więcej ciągnął je jeszcze zanim rozpoczęła się budowa.
        W tamtej umowie pan Kulczyk jest wyłącznie stroną biorącą pieniądze inwestuje państwo z pieniędzy obywateli także tych mieszkańców podkarpacia którzy nigdy nie przejadą tą najdroższą na świecie autostradą. (proponuje policzyć ile kosztowało by 100 przejazdów po 50 km każdy w ciągu jednego roku autostradą A2 "Kulczykową" a jaką kolwiek inną).
        Dlaczego państwo Polskie podpisuje tak niekorzystną dla siebie umowę akurat z panem Kulczykiem a nie z TOBĄ???? Dowiedz się kim był pan Kulczyk i kim byli jego przodkowie. Jak i kiedy zarobił pierwsze 100 milionów. A wszystko będziesz wiedział.

        • 23 3

        • (7)

          No, kim był ojciec Jana Kulczyka - Henryk? Prywaciarzem, emigrantem, człowiekiem interesu, żołnierzem AK, filantropem.

          • 0 2

          • (6)

            "No, kim był ojciec Jana Kulczyka - Henryk? Prywaciarzem, emigrantem, człowiekiem interesu, żołnierzem AK, filantropem."
            Bo w PRL za rządów tow. Gomółki, Gierka, Jaruzelskiego, Kiszczaka.
            Każdy mógł być przecież człowiekiem interesu z którym władza popisywała korzystne dla niego umowy. No i co ciekawe Władza dotrzymywała tych akurat umów konsekwentnie.
            He-he-he filantrop !!!! FILANTROPEM to dopiero został jego syn JAN ten się na rozdawał kasy na różne cele. Najpierw jak na autostradzie A2 za nic otrzymał górę pieniędzy i zapewnienie wysokich zysków na lata idących w miliardy Euro. A potem jakiś ochłapik rzucił na sport czy na kulturkę. parę tysiączków to żaden problem jak się wcześniej na autostradzie klika miliardów zarobiło.
            Tacy to filantropi nam się trafili he-he.

            • 9 0

            • (4)

              No to napisałem - prywaciarzem. A wiadomo, że aby prowadzić wtedy szersze (ale i mniejsze) interesy, to trzeba było jakoś tam z aparatem państwowym współpracować, to jest oczywiste. Takie były czasy i świadome wybory - widziałeś szansę i miałeś możliwości na produkcję np. plastikowych wanienek - musiałeś się trochę podlizać i skó***ć. Ale wychodziłeś na swoje z górką.
              Co do filantropii: "jako pomoc gospodarczą Henryk Kulczyk rozumiał wysłanie do polski tony lekarstw i medykamentów o łącznej wartości 8 milionów marek zachodnich. Wyłożył też kilkaset tysięcy niemieckich marek na budowę Centrum Zdrowia Dziecka w Berlinie Zachodnim."

              • 0 0

              • Wzbidziłeś we mnie wzruszenie. (3)

                Zawsze WZRUSZAJĄ mnie FILANTROPI których najpierw Totalitarna władza na koszt wszystkich współobywateli uczyni miliarderami a potem oni łaskawie dadzą AŻ 8 milionów marek Niemieckich. Strasznie się wysilili. Jego syn Jan również się nie oszczędzał na każdej prywatyzacji zarabiał miliardy których nie zarabiał skarb państwa a potem grosiki sypnął biednym sportowcom i na teatry też dał kilka grosików i na szpital też strasznie się wysilił.
                Ta sama władza która tak skutecznie utuczyła kasą pana Henryka w latach osiemdziesiątych UKRADŁA Polakom składki emerytalne dlatego dziś pracujący muszą ze swoich składek od razu finansować wypłaty dla emerytów którzy składali się w latach osiemdziesiątych ale tamte pieniądze Ukradziono.
                Potem w czasach gdy Filantropem był pan Jan władza konkretnie pan Buzek z Tow. Balcerowiczem zabrali następne składki emerytalne równocześnie obficie miliardami obdarowując pana Kulczyka (autostrada A2 i kolejne prywatyzacje).
                No i na koniec pan Tusk Ukradł pieniądze z OFE bo mu w budżecie brakowało ale CIECH jak zawsze za pół darmo sprzedał panu Janowi by ten mógł znowu dobrze na nim zarobić i nadal być FILANTROPEM.
                Ot taka historia filantropi co się zaczęła w PRL skończyła w 3RP a zawsze odbywała się za cudze pieniądze.

                • 1 0

              • (2)

                Hohoho, "Pan Tusk ukrad"... Nie ukradł, tylko przeniósł do ZUS pieniądze, których i tak przed emeryturą byś nie dostał - a tak dostaniesz z ZUS, zamiast OFE. Zresztą podobno z ZUS nawet jest lepsza stopa zwrotu. Też mnie mierzi takie rozmontowywanie tego, co przez lata działało i wolałbym, żeby wszystkie oszczędności emerytalne Polaków nie leżały w ZUSie, ale takie pierniczkowanie o "kradzieży" jest żałosne. A jak Pan Kaczyński zaordynuje przeniesienie Twoich oszczędności do Narodowej Rezerwy Demograficznej w celu wypłat 500+ to to też jeszcze będzie kradzież, czy już przywracanie godności?

                • 2 0

              • "Pan Tusk Ukradł" (1)

                To akurat stwierdził pan Rzepliński gdy Trybunał Konstytucyjny zajmował się tą sprawą. Zapoznaj się z wyrokiem trybunału. W skrócie Trybunał orzekł iż żaden Rząd nawet TUSKA nie miał i nie ma prawa zabierać pieniędzy Obywateli z żadnego funduszu emerytalnego bo to nie jego pieniądze. Co do tego iż pieniądze zostały UKRADZIONE nikt w Trybunale nie miał wątpliwości. Po czym stwierdzono że w stanie wyższej konieczności czyli wtedy gdy rządząca banda liberałów nieudaczników ( to przecież członkowie KLD, UW i innych organizacji liberalnych) przymykająca oczy na przekręty na Vacie czy Amber Gold, nie potrafią albo nie chce spiąć budżetu państwa to Ukraść te pieniądze może.
                Drogi panie te pieniądze były pieniędzmi obywateli a nie Rządu a Rząd Tuska je po prostu ukradł a dziś nie można obniżyć składek emerytalnych mimo iż coraz więcej umiera ludzi z pokolenia których pieniądze ukradli FILANTROPI ze składek potrącanych od wynagrodzeń z lat osiemdziesiątych bo kolejne pieniądze ze składek emerytalnych nie trafiły na wypłaty emerytur tylko Tusk wydał je na inne cele.
                "A jak Pan Kaczyński zaordynuje przeniesienie Twoich oszczędności do Narodowej Rezerwy Demograficznej w celu wypłat 500+"
                A jak Babci wyrosną wąsy to ....
                A jak wylądują kosmici to ...
                A jak krowy przestaną dawać mleko ...
                A jak słońce wzejdzie na Zachodzie ...
                A jak muzułmanie przejmą władze w Niemczech ...
                A jak Putin odda Krym i Okręg Kaliningradzki ...
                A jak Islam przejdzie na drogę pokojowego współistnienia ...
                To ci wtedy napiszę bo ja racjonalista wolę pisać o świecie realnych zdarzeń a nie o gusłach czy wyobrażeniach co by było gdyby, albo o tym co może kiedyś ... ?

                • 0 0

              • A to ciekawostka, Albi - napisz, gdzie profesor Rzepliński się tak wypowiadał. Bo albo kłamiesz, albo ci się coś pokiełbasiło z panem pisowskim prezesem ZUSu Gwiazdowskim. Z money pe el: " Warszawa, 04.11.2015. Chwila ogłaszania przez TK wyroku w sprawie reformy OFE.
                Reforma OFE jest zgodna z Konstytucją - orzekł w środę Trybunał Konstytucyjny. Pozytywny wyrok oznacza, że państwo nie będzie musiało zwrócić otwartym funduszom emerytalnym 150 miliardów złotych, które na mocy reformy zostały w 2014 r. przetransferowane do ZUS. "

                A FRG to nie fantazja, tylko plan Ministerstwa Rozwoju przekierowania ćwierci drugiego filaru do dyspozycji rozdawników - za money pe el: " Zmiany mogą zakładać przekazanie w trybie ustawy 25 proc. aktywów OFE do Funduszu Rezerwy Demograficznej celem realnego wzmocnienia buforu finansowego systemu emerytalnego. Środki te będą w przyszłości także służyły zabezpieczeniu współfinansowania emerytur obecnych uczestników OFE - czytamy w prezentacji przygotowanej przez Ministerstwo Rozwoju.

                Środki te mają być zarządzane przez Polski Fundusz Rozwoju."

                • 0 0

            • tacy są wszyscy filantropi i od zawsze

              • 0 1

        • Państwo Polskie nie podpisywało tej umowy tylko kilku cwaniaków tzw. europejczyków.

          Polska to dojna krowa dla takich cwaniaków jak ten i wielu innych panów. Panów którzy mówią ze Polska to nie normalny kraj w którym robienie interesów to bajka. Taka ze starych, dobrych układów

          • 5 2

      • bez względu na rodzaj inwestora, koszty poniosą wszyscy

        • 2 1

      • Nie do końca, mogliby się dogadać, że np., zabudowa wzdłuż takiej drogi będzie należała do prywatnego inwestora, a sama droga i przejazd nią będzie bezpłatny.

        • 0 9

    • (9)

      Już widzę tych frajerów, którzy inwestują 2 mld zł żeby je odzyskać po 30 latach

      • 12 1

      • (7)

        W Norwegii drogi są platne tylko do momentu aż spłaci się ich budowa...u.nas do us..nej śmierci.

        • 15 2

        • W Norwegii (4)

          W Norwegii rząd nie popisuje tak skrajnie nie korzystnych umów jak rząd Polski z panem Kulczykiem. Gdzie rząd bierze kredyt poręcza go i robi wszystko by autostrada powstała a pan Kulczyk ustala możliwie najwyższą cenę jaka przyjdzie mu do głowy i bierze gigantyczne pieniądze za nic. Kwintesencja "biznesu" 3RP zarządzanej przez Liberałów.
          NASZ Kulczyk musi zarobić choćby nie wiem co i kosztem nie ważne jakim bo nasz.

          • 11 4

          • Bredzisz (3)

            Ani nie ma to nic wspólnego z liberałami, ani z "biznesem".

            A tym bardziej z III RP.

            Inna sprawa - cena tak wysoka, a nadal tysiące ludzi rocznie korzysta. Może to jest realna, rynkowa cena przejazdu przez autostradę i pokazuje, że powinna powstać druga (rzeczywiście prywatna) względnie równolegle dla konkurencji.

            • 2 7

            • JUŻ WYJAŚNIAM. (2)

              Pomysł budowy autostrad w tym "kulczykowym" kształcie zrodził się w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych. W latach gdy władzę sprawowali liberałowie z KLD,UD przemianowanej potem na UW.
              Wszyscy oni mówili o sobie nie inaczej niż że są LIBERAŁAMI. Następnie gdy władzę przejęli Tow. z Liberalnej frakcji PZPR czasowo zwanej SLD negocjowali i podpisywali te wyjątkowo nie korzystne umowy, Których dziś mamy efekty.
              Za finanse w tych czasach i późniejszych odpowiadał słynny Liberał z Instytutu marksizmu leninizmu przy KC PZPR. Tow. Leszek Balcerowicz który też w PZPR należał do frakcji Liberałów tej samej co Aleksander Kwaśniewski za którego prezydentury również tow. Balcerowicz odpowiadał za finanse.
              W tamtych czasach LIBERAŁOWIE tamtych czasów rządzący w naszym kraju wymyślili ten "kulczykowy" biznes a on nie ograniczał się wyłącznie do budowy autostrad ale świetnie sprawdzał się w prywatyzacji.
              Mechanizm wyglądał tak państwo mogło coś sprzedać za 10 milionów ale sprzedawało za 4 miliony panu Kulczykowi a następnie on sprzedała to za 11 milionów. Trwało to niemal do śmierci pana Kulczyka (prywatyzacja CIECH-u klasyka gatunku dokładnie obrazuje ten mechanizm a to 2014 rok)

              "Ani nie ma to nic wspólnego z liberałami, ani z "biznesem".
              A tym bardziej z III RP. "
              Z tym się zgodzę bo to jest specyficzny liberalny biznes 3RP nie występujący nigdzie indziej zorganizowany i działający przez to samo środowisko polityczne po części wywodzące się z LIBERALNEGO skrzydła PZPR po części z ich "magdalenkowych" kolegów zebranych potem w KLD, UD, UW, a ostatnio zebranych w Platformie i Nowoczesnej.
              Od 2 lat skutecznie od koryta odsuniętych. Tęsknie kwiczących za oddalającym się korytem jako TOTALNA OPOZYCJA.

              • 3 1

              • (1)

                nie znam kraju w którym rozwój kapitalizmu obywał się bez przekrętów w przedwojennej Polsce też afera goniła aferę też byli "swoi"poszczególnych ugrupowań politycznych a powiedzenie że pierwszy milion trzeba ukraść też z sufitu się nie wzięło

                • 0 0

              • Zgoda.

                Idea wolnego rynku równości konkurencji na której powinien bazować Kapitalizm gdzie wygrywa lepszy, mądrzejszy bardziej pracowity sprytniejszy jest bardzo piękna ale niemal zawsze nijak ma się do realnego życia.
                Na bazie tych doświadczeń mądrzejsi od nas uznali iż wobec tego przynajmniej w życiu politycznym co jakiś czas potrzebne są zmiany (czy będą dobre czy nie ocenimy za czas jakiś).
                Zmiany w demokracji potrzebne są jak dopływ świeżego powietrza. Wobec tego zupełnie nie rozumiem tych "demokratów" którym zmiany się nie podobają. To istota systemu by "SWOI" POSZCZEGÓLNYCH UGRUPOWAŃ POLITYCZNYCH co jakiś czas mogli się też wykazać na rynku jako " NIE SWOI" dofinansowani jako nie dofinansowywani.
                Po 25 latach dominacji lewicowo liberalnych elit czas na zmiany. Nie ma w tym nic złego a to co wartościowego po stronie lewicowo liberalnej przetrwa. Sprawdzi się teraz w sytuacji braku pomocy z dotacji państwowych a za niedługo też samorządowych.
                "że pierwszy milion trzeba ukraść też z sufitu się nie wzięło."
                Motyw przewodni lewicowo liberalnych elit z lat 1990 - 2015 (bo niby dlaczego ściganie Amber Gold, Vatowskich oszustw czy szmuglu paliw wyglądało tak jak wyglądało) no ktoś kto zaczynał karierę z czymś takim w Głowie nie będzie później skutecznie ścigał oszustów nie ma takiej możliwości nie ta mentalność nie te wartości.
                Co ciekawe w 1991 roku ci którzy mówili że to nieuczciwe nazywani byli powszechnie OSZOŁOMAMI. Dziś mam wrażenie że nawet ci sympatyzujący z elitami lewicowo liberalnymi w wielu wypadkach po cichu na razie uważają że nie. I TO JEST DOBRA ZMIANA.

                • 0 0

        • Bzdura. W Norwegii drogi są płatne, by zwiększyć dochody państwa i samorządów, ale przede wszystkim, by kontrolować przyrost ruchu. Z kolei autostrady w Norwegii bywają budowane w systemie koncesyjnym - prywatna firma pobiera opłaty, aż autostrada "się spłaci" po określonym czasie. Potem przejmuje ją rząd . Dokładnie tak samo działa u nas A1 Gdańsk-Toruń czy A4 Kraków-Katowice.

          • 1 0

        • koncesja na A2 wygasa 10 marca 2037 r.

          • 2 1

      • Zwrot po 30 latach to tak na prawdę strata

        Przecież do tego czasu będzie trzeba ją dwa razy wyremontować, a to oznacza, że nie zwróci się nigdy. I teraz pytanie; kto jest aż takim idiotą i ma 2 mld zł? Kto czeka 30-50 lat żeby wyjść na zero? Odpowiedź jest prosta; Nikt. Więc będzie tak jak z innymi drogami, ktoś wybuduje i podpisze umowę w której założą, że drogą będzie jeździć 50 mln pojazdów rocznie (co jak wiemy dzisiaj jest nierealne). Potem Państwo dopłaci inwestorowi za brakujące auta. Dla inwestora to złoty interes, nie dość, że nie ponosi kosztów utrzymania jak przy zakładanej ilości pojazdów to jeszcze ma przychód gwarantowany z publicznych pieniędzy.

        • 5 2

    • (1)

      nie bedzie. na tym wlasnie polega różnica miedzy Tuskiem i Kaczyńskim. Kto tego nie widzi jest tępy albo zmanipulowany przez TVNy.

      edit: albo chce aby tak było bo korzysta na tym

      • 1 2

      • Na szczęście tvny i g...w tracą oglądalność

        • 0 0

    • Będzie dokładnie tak.

      • 0 0

    • i A1 Irlandczyków

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane