- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (262 opinie)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 Mapa pożarów aut w Trójmieście (133 opinie)
Przedsiębiorcy chcą remontu ul. Hutniczej
- Permanentne korki i zły stan nawierzchni ul. Hutniczej spowodują, że firmy zaczną wynosić się z Gdyni - przekonują przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord, którzy wybierają się na spotkanie w tej sprawie z prezydentem Wojciechem Szczurkiem. Czy znajdą rozwiązanie problemów?
Urzędnicy jeszcze zapłaczą
- Jeżeli w najbliższej przyszłości taki stan rzeczy będzie trwał nadal, to firmy zaczną się wynosić nie tylko z ul. Hutniczej, ale w ogóle z Gdyni - przekonuje Stefan Benkowski, obecnie członek zarządu Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord, a jeszcze kilka lat temu urzędnik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, odpowiadający głównie za... remonty dróg. - Obecnie dojazd do wielu z nich jest bardzo trudny praktycznie przez cały dzień. To naturalne, że klienci wybierają miejsca, do których mogą dojechać łatwiej i szybciej. Efektem będą wyprowadzki firm, a potem płacz urzędników, że nie ma wpływów z podatków. Warto pamiętać, że zaniechanie działania też może być ograniczeniem swobody prowadzenia działalności gospodarczej.
Spotkanie pracodawców z prezydentem Wojciechem Szczurkiem odbędzie się w nadchodzącym tygodniu. Kolejne, bo wcześniej przedsiębiorcy spotkali się z wiceprezydentem Gdyni Markiem Stępą, ale efekty rozmów ich nie zadowoliły.
Czego oczekują? Krótko mówiąc: likwidacji korków na ul. Hutniczej. Do czasu spotkania prezydenta z wnioskodawcami, urzędnicy nabrali jednak wody w usta i nie wypowiadają się na ten temat. Ich pomysły są jednak znane i jeśli nie pojawią się kolejne, rychłych zmian nie ma się co spodziewać.
Via Maris rozwiąże korki?
Głównym planem jest bowiem budowa Via Maris, czyli przedłużenia obwodnicy, które miałoby sięgnąć Redy i dalej Władysławowa. Nowa droga krajowa z pewnością odciążyłaby lokalne ulice. Tylko, że jej budowa zależy od władz centralnych, które wprawdzie po raz kolejny inwestycję obiecały, ale z realizacją zawsze było tak samo - kończyło się na obietnicach.
Czytaj więcej: Będzie Via Maris zamiast OPAT?
Projektu jeszcze nie ma, choć politycy zapewniają, że prace koncepcyjne już ruszyły. Problemem będzie też koszt. Budowa samego OPAT-u, kończącego się w Redzie, miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto.
Droga trzech powiatów pomoże Hutniczej?
Kolejny plan to tzw. droga trzech powiatów. Obecnie przejazd asfaltową drogą pomiędzy ul. Pucką a granicą Rumi z Dębogórzem jest możliwy tylko dla rowerzystów, dla których jest to część międzynarodowego szlaku R-10, biegnącego m.in. przez Trójmiasto, oraz kilkudziesięciu posiadaczy identyfikatorów, którzy mogą dojeżdżać tędy samochodami do ogródków działkowych. Droga jest wąska, ale asfaltowa, więc nie brakuje też osób, które wjeżdżają tam, choć nie mogą, więc w praktyce ruch jest całkiem spory. W przyszłości ma to jednak być porządna, szeroka ulica, zapewniająca dojazd do Doliny Logistycznej, która także jest w planach.
Czytaj więcej: Przebudują ważną drogę na północy Gdyni.
Budowa czterokilometrowej drogi ma kosztować 30-50 mln zł. Na razie nie wiadomo, kiedy prace ruszą, bo nie ma jeszcze projektu. Trwa poszukiwanie finansowania dla inwestycji.
Opinie (175)
-
2017-04-20 08:00
Hutnicza:Arka 0:8( milionów) (1)
Może jak Areczka spadnie z tabelki (jeszcze tylko dwa miejsca do końca tabeli)to Hutnicza ma szanse na mały załatanie kilku dziur.
- 23 3
-
2017-04-20 11:29
Wcale
Nie dawać nic na sport, ograniczyć edukacje, wprowadzić płatne studia,, obniżyć emerytury. To są pomysły jak Twoje idiotyczne.
- 0 1
-
2017-04-20 08:01
jak hutnicza będzie przejezdna, to korek przesunie sie dalej
Żadne rozwiązanie. A dlaczego firmy nie mogą spróbować nocnej obslugi TIRow?
- 4 15
-
2017-04-20 08:09
gosc (1)
Cala Polnocna strona Gdyni nadaje sie do remontu i zmodernizowania
Czy nikt tego z władz miasta nie widzi?
Co się dzieje z tak pięknym miastem?- 37 0
-
2017-04-20 16:35
Kiedy macie kolejny remont estakadki ?
- 1 0
-
2017-04-20 08:20
(3)
Zamiast ulegać żadaniom należy poprzeć program rozwoju car sharingu i innych rozwiązaniach zmniejszających sens korzystania z samochodów w mieście.
Należy likwidować ruch samochodowy w mieście a dążyć do tworzenia przestrzeni przyjaznych dla pieszych i rowerzystów. To jest sensowny trend przekształcania miasta w miasto bardziej przyjazne mieszkańcom.
Zakaż poruszania się samochodami w mieście spowoduje zlikwidowanie korków. Domaganie się remontu dróg to spychanie miasta do roli umierającego Detroit.
Tak nie musi być.- 1 23
-
2017-04-20 08:42
To sie jeszcze leczy czy beznadziejny przypadek?
- 7 0
-
2017-04-20 08:55
żeby miasto było przyjazdne mieszkańcom musi być miastem. A to znaczy że musi mieć wpływy do budżetu
a to znaczy że musi funkcjonować przedsiębiorczość. Ta niestety bez infrastruktury drogowej ma małe szanse na rozwój.
- 6 0
-
2017-04-20 09:53
Kar szering... a po polsku pisać nie potrafisz?
PS. Wybacz, ale nie mam zamiaru jeździć obszcz*nym samochodem na żetony.- 1 0
-
2017-04-20 08:23
"róbta remonty bo se pójdziemy!!11"
Haha, a niech się z tej Gdyni wynoszą, jest cała kolejka do tamtej lokalizacji. Mamy kapitalizm, nikt nikogo na siłe nie trzyma. Zupełnie jak przedszkolak chcący cukierka bo inaczej wstrzyma oddech i się udusi xD Wąsate dyrektory i tak nigdzie nie pójdą, tylko tak sobie bajdurzą bo wiedzą że przeprowadzki ich foremek kosztowały zbyt duzo.
- 4 13
-
2017-04-20 08:31
ja znam rozwiązanie problemu -
blokada drogi, takie coś zmusiłoby cysorza do redyslokacji środków z samolocików i marylek na potrzebne cele
- 8 2
-
2017-04-20 08:46
Rzecz jasna istnieje problem Hutniczej, gdzie jest dość miejsca aby ja poszerzyć i udrożnić w końcu jest to alternatywa dla ul. Morskiej. Mówiąc o Hutniczej to jedynie dotykanie tematu (zobaczymy jeśli dziennikarz 3M.pl pojawi się na spotkaniu, co tkwi w szczegółach), chodzi tu przede wszystkim o uliczki dojazdowe od głównej drogi prowadzące do ulokowanych tam przedsiębiorstw, to już dużo szerszy zakres prac i kosztów. Nie piszcie, ze przedsiębiorstwa te mogłyby partycypować w kosztach bo drogi są miejskie i to miasto ponosi koszt ich utrzymania. Problem tkwi w budżecie, w którym dofinansowuje się w takiej samej skali muzeum emigracji jak i remont dróg w mieście. Cale centrum miasta ; od 10 Lutego, Jana z Kolna, rondo przy dworcu i wjazd na Radkego to skandal. Ktoś powinien za ucho Szczurka przyprowadzić w te miejsca i pokazać jak zrujnował Gdynie. Przecież jeszcze 10 -12 lat temu Gdynia była w czołówce miast w Polsce w zakresie modernizacji i rozwoju, ot, do czego potrafi doprowadzić ekipa która się wypaliła i siedzi kolejna kadencje na stołkach. Ul Kwiatkowskiego (nawierzchnia) to kolejny koszmar, te dziury wokół mostka przy Szperku co kilka tygodni ubijane kaloszem pojawiają się na nowo, przecież to koszty..Stan skrzyżowania dróg przy wyjeździe z bazy promowej to kolejna wizytówka miasta Gdyni dla przyjezdnych.
- 23 0
-
2017-04-20 08:59
Hahahahaha
Hahahahahaha... Predzej syryjczycy wróca do Syrii niz doczekacie sie remontu tej drogi. Nie ma szansy.
- 17 0
-
2017-04-20 09:17
Ankieta pokazuje polską mentalność...
Za "dojazd" rozumie się "dojazd samochodem". Jakoś korki zwykle są w centrum miast, a to tam lokuje się większość sklepów/firm. Dlaczego? Bo o wiele więcej osób dociera tam komunikacją miejską niż prywatnymi samochodami. To, że na ulicy wygląda, że więcej jest aut to tylko powinno uświadamiać ludziom jak bezsensownym pomysłem jest transport indywidualny w mieście. Ale nie na wschód od Odry...
- 2 3
-
2017-04-20 09:18
Nie ma i nie będzie
Nie ma i nie będzie remontów drug.Miasto utrzymuje z naszych pieniędzy niedziałające lotnisko.Gdynianin niszczy Gdynie.
Wójcie Wojciechu rujnujesz nasze miasto.
Wyjdz do ludzi,porozmawiaj,jakie mieszkańcy chcą zmiany na lepsze,które dzięki Tobie nie nadejdzie.- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.