• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetestuj elektryczne modele Audi, w tym e-trona GT

mJ
13 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi. Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.

Do końca czerwca trójmiejscy fani motoryzacji mają niecodzienną okazję przejechać się elektrycznymi modelami spod znaku Audi. Ciekawą akcję promocyjną elektrycznych Audi, ale i nowego salonu Audi City Gdańsk, mieszczącego się na parterze biurowca WaveMapka, zorganizował dealer Plichta.



Kilka dni temu informowaliśmy o EQ Tour 2022, czyli dwudniowych jazdach testowych elektrycznymi Mercedesami. Na testowe przejażdżki "elektrykami" zaprasza także trójmiejski przedstawiciel Audi. Ważna informacja jest taka, że w przypadku Audi samochody będzie można testować przez kilkanaście dni.

  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
O inauguracji showroomu Audi City Gdańsk, mieszczącego się przy al. Grunwaldzkiej 347Mapka, informowaliśmy pod koniec lutego. Tego typu format prezentacji i sprzedaży samochodów to poniekąd nowość na naszym rynku, a niewykluczone, że także przyszłość motoryzacji.

W kameralnej, niespełna 350-metrowej przestrzeni prezentowane jest to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Audi. Gospodarze tego miejsca stawiają przede wszystkim na technologię. Dlatego nie bez powodu zorganizowali jazdy testowe autami... elektrycznymi. Zależy im na pokazaniu zaawansowanych rozwiązań stosowanych w modelach Audi na prąd, a przy okazji zachęcenia do odwiedzenia salonu.

Czytaj także:

Audi kupisz w... biurowcu



Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Jazdy testowe. Na liście e-tron GT



Do dyspozycji zainteresowanych osób oddano łącznie kilka egzemplarzy elektrycznych Audi. To przede wszystkim mocarny e-tron GT quattro, którego cennik otwiera kwota 448 600 zł. To samochód, którym naprawdę warto się przejechać, bo dostarcza kierowcy niespotykany poziom emocji.

"Elektryk" dysponuje mocą aż 477 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy, natomiast zasięg na pełnej baterii - według producenta - wynosi nawet 480 km (bateria o pojemności 93,4 kWh). Przy czym pamiętać należy, że to sportowe auto waży ponad 2,2 tony.

Przypomnijmy, że nasza redakcja miała przyjemność przetestowania jeszcze mocniejszej i jeszcze droższej odmiany e-trona GT, czyli wersji RS.

e-tron Sportback i Q4 e-tron



Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi. Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
Na liście aut testowych jest także jeden z pierwszych "elektryków" z czterema pierścieniami na grillu. To e-tron Sportback. Cennik SUV-a coupe otwiera kwota 321 600 zł. Co oferuje ten samochód? W bazowej wersji ponad 310 KM mocy, 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 6,8 sekundy do "setki" czy baterię o pojemności 71 kWh, która pozwala na przejechanie ponad 340 km.
Trzecim modelem, który macie okazję przetestować, jest Q4 e-tron, w dwóch wersjach nadwozia - standardowej "35" i Sportback "40" (SUV coupe z wyraźniej opadającą linią dachu). Pierwszy z nich oferuje moc 170 KM, a drugi - 204 KM. Cenniki startują od kwot - 198 400 zł i 233 700 zł.

Pojemność akumulatora Q4 e-tron wynosi 55 kWh i pozwala na przejechanie około 340 km na jednym ładowaniu. Q4 e-tron Sportback oferuje większy akumulator (82 kWh), a tym samym większy zasięg - nawet ponad 460 km.

To, na co warto zwrócić uwagę w tym modelu, to zaskakująco dużo miejsca w drugim rzędzie.

Czytaj także:

Audi RS e-tron GT: niewyobrażalnie szybki "elektryk"


Pierwsze w historii elektryczne Audi



  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
  • Dealer zachęca do odwiedzin showroomu i jazd testowych elektrycznymi modelami Audi.
mJ

Miejsca

Opinie (120) 1 zablokowana

  • Czy e-tron GT też ma z tyłu hamulce bębnowe jak te mniejsze etrony? (5)

    Premium.....

    • 0 3

    • To ma sens - tarcze z tyłu od strony blaszanej osłony mocno rdzewieją, niemal nieużywane niestety. (4)

      • 3 0

      • i to jest problem (3)

        tarcze w tych autach szybko się zużywają nie od ścierania tylko od rdzewienia. W Norwegii, kraju przodującym pod względem zakupu elektryków, ale też jednym z bardziej deszczowych to jest duży problem.

        • 2 0

        • 3 lata (2)

          Po trzech latach użytkowania i 70tys km nikt jeszcze w serwisie nie zająknął się nic o klockach :)

          • 0 0

          • kumpel pracuje w Norwegii jako mechanik

            mówi że to duży problem, o ile cała reszta się rzadko psuje to hamulce lecą na potęgę. Chodzi o tarcze, nie o klocki. Nie wiem może u nas inny klimat ale w Bergen leje jak w strefie równikowej. Z resztą u nas też wystarczy autem nie jeździć 2 dni by tarcze pokryły się nalotem. W elektrykach to większy problem bo tarcze są delikatniej użytkowane i rdza po deszczu aż tak się nie ściera. Ale fakt faktem, może w Polsce to nie będzie stanowiło problemu. Ja mówiłem o Norwegii.

            • 0 0

          • Kumpel zmieniał niedawno w Nissanie e-NV200 klocki - po 7 latach i 130 tys. km

            • 0 0

  • cennik otwiera kwota 448 600 (2)

    za niewiele więcej można kupić nowego Mercedesa-AMG GT 43 4MATIC zamiast tego napompowanego resoraka z głośnikami symulującymi dźwięk V8 labo V6, które można programować z telefonu...

    • 13 7

    • fajny ale ma mniejszą k***e niż ten e-tron

      jakby jeszcze miał tą samą moc i V8 pod maską. No dobra rzędowa 6 też jest fajna, ale przy dzisiejszych standardach hałasu w ogóle tego nie słychać. To nie to samo co stara dresiarska d****a E36 która tak pięknie ryczała. Przy takich regulacjach ten elektryk jak dla mnie wygrywa choć nie jestem ich zwolennikiem. Ale w dzisiejszych czasach, przez regulacje, wszystkie auta straciły swój charakter.

      • 0 0

    • Ten Merc AMG GT 43 to raptem 3 litrowy silnik i dźwięk również z głośnika

      • 13 0

  • A ludzie wciąż czekają na auto proste, zwykłe, funkcjonalne (1)

    Czego sukcesy produkowanej w Polsce Pandy najlepszym dowodem.
    Wtedy było kilka takich aut, których ceny startowały z pułapu około 20 tys. Małe, proste, tanie - a więc ekologiczne.
    A te nowe? Co z tego, że osobówki na prąd, jak ciężarówki, spycharki, koparki itp. dalej na ropę a ile ropy pali duża koparka/buldożer? W godzinę nawet 20-30 litrów, tyle ile przeciętny użytkownik małego auta miejskiego wlewa w ciągu miesiąca. I jakoś gaz z Rosji jest eko - ale ten do aut już nie haha
    To całe eko to jeden wielki wałek, pretekst żeby jeszcze więcej kasy i wolności ludziom zabrać.

    • 19 3

    • weź to przeanalizuj dokładniej zamiast pisać takie populistyczne teksty

      wywrotka volvo fmx 500 która ma ładowność ponad 22 tony przy pełnym załadowaniu jara 32 litry na setkę więc wychodzi 1,5 litra na tonę ładunku. Osobówka o ładowności pół tony pali w najlepszym wypadku 7 litrów przy pełnym załadunku więc na każdą tonę która przewiezie na dystansie 100 km musi zużyć aż 14 litrów (10 razy więcej). Rozumiesz? To jest ekonomika transportu bo nie powinno cię dziwić że załadowana ciężarówka ważąca 32 tony pali 3-4 razy tyle co 1,5 tonowa osobówka.

      • 1 0

  • Jedyny samochód elektryczny godny zaufania i pożądania! E tron GT (2)

    Gdyby nie cena to bym wzdychał do niego!!!!
    Reszta elektryków to słabe imitacje samochodów!

    • 6 12

    • Ile płacą (1)

      Za takie ekonomiczne wpisy ?

      • 2 2

      • przecież ten samochód jest piękny

        fajnie jakby go produkowali również z V8 pod maską albo i V12 bo wyglądem na to zasługuje. Ja bym nawet elektryka kupił gdyby mnie było na niego stać. Natomiast nie uważam że jest za drogi w stosunku do tego co oferuje. Moc bardzo przyzwoita a i auto luksusowe. Nie jestem fanatykiem elektryków ze względu na ich cenę ale to Audi jest mega.

        • 1 0

  • Ja bojkotuję auta niemieckie z powodu obłudy jaką wykazały w związku z wojną na Ukrainie (9)

    Przypomnę o stworzonej przez UE luce w sankcjach na Rosję. Z sankcji dziwnym trafem wyłączono części do aut luksusowych. Jak myślicie o jakie marki chodzi i w jakim celu to zrobiono? Nie żywność czy leki ale auta luksusowe. Szok. Dlaczego nie mówi się o bojkocie tych marek luksusowych skoro tyle gadania było o marketach budowlanych czy firmach spożywczych?

    • 32 6

    • Niestety (6)

      To auta dla tych ktorzy jezdza tylko wokół komina i maja" wlasny" prad!!!!
      Bo ci ktorzy ładuja z publicznych stacji ladowania truja węglem tak jak ci ktorzy go spalaja w domach!!!
      Taka prawda

      • 2 1

      • Dodałbym - i dla tych co jeżdzą do pracy na nocną zmianę, (1)

        żeby samochód mógł się ładować ze słońca w ciągu dnia...

        • 0 0

        • jeśli producent deklaruje 500 km zasięgu a masz faktycznie 400

          to i tak nie musisz ładować codziennie, chyba że dojeżdżasz codziennie z Torunia

          • 0 0

      • Trucie węglem w elektrowni gorsze od trucia ropą/benzyną tuż pod nosem? (3)

        • 3 0

        • A zebys wiedzial (2)

          • 0 2

          • no nie bardzo

            elektrownie są wyposażone w znacznie lepsze reaktory katalityczne a tak w ogóle to spalanie węgla wydziela mniej trujących substancji niż spalanie paliwa ciekłego w dużo mniej wydajnym silniku spalinowym.

            • 1 0

          • To ja jednak poproszę węgiel z opcją coraz większego udziału źródeł odnawialnych każdego roku.

            • 1 0

    • Nie mowi sie, bo spora czesc Polakow spod Niemca to by g. zjadla.

      • 2 0

    • Jakość tak zwanych elit to także odbicie całego społeczeństwa

      a te ma dziś głęboko jakiekolwiek wartości poza pieniędzmi, cenzurujemy prawdę a wynosimy na piedestały bullshit i hipokryzję - czego więc się spodziewamy? Jeszcze 20-30 lat temu 90% obecnych polityków byłoby na marginesie lub w więzieniach, ponieważ ich decyzje i zachowanie byłyby poniżej wszelkiej krytyki.
      W UK ogłosili, że zutylizują tysiące ton strojów ochronnych wartych miliony funtów - defraudacja na olbrzymią skalę, do tego olbrzymie szkody dla środowiska - kogoś to obchodzi? Nie, nasze społeczeństwa doszły do mistrzostwa w samo-oszukiwaniu się, inflacja to wina Putina i tak dalej. Jesteśmy już tak zakłamanymi ludźmi, że za chwilę za mówienie prawdy będziesz lądował w mamrze!

      • 15 0

  • (9)

    448000zł,tak ,faktycznie okazja dla przeciętnego Kowalskiego...Nie rozumiem dlaczego na siłę wtryniają te elektryki...Pokażcie w końcu solidną benzynkę 1.4 albo 1.6,nienaszpikowaną elektryką,dobrze zabezpieczoną antykkorozyjnie w cenie max 65000zł.A nie auta dla jakiś bogaczy.

    • 26 10

    • (1)

      Benzynki to Ty zaraz mieć nie będziesz :) Putin tylko przespieszyl to co nieuniknione

      • 1 2

      • Kup se rower elektryczny .

        • 0 0

    • (1)

      za 65 koła dostaniesz co najwyżej VW UPa

      • 4 0

      • Nawet nie

        • 1 0

    • Niestety ostatnie zeszły w 2019 roku (1)

      Mowa o oplu astra j .

      • 1 0

      • Warto dodać Alfa Romeo guliette

        • 3 0

    • Bieda znowu piszczy.

      Ahahahahaha.

      • 3 5

    • (1)

      Ceny będą rosły, co jest kluczowe w promowaniu leasingu/najmu czy generalnie nieposiadania na własność.
      Jeszcze do niedawna płatność gotówką oznaczała rabat. Obecnie jest odwrotnie czyli "kupujemy" auto z finansowaniem u dealera i to jest podstawa do uzyskania rabatu.
      Nabywanie samochodów na własność ma być ekonomicznie nieopłacalne dla użytkownika.

      • 12 0

      • Taki jest trend.

        Patrz, że już można wynająć telefon (nie znam zasad, ale reklama była).

        Wszystko na abonament, oprogramowanie, telefon, rower, samochód, mieszkanie.

        Będzie się niewolnikiem, przez całe życie płać za coś.

        • 15 1

  • Kto to kupi (3)

    Średnia cena normalnego auta elektrycznego to ok 280 tys zł. Po ok 6 latach baterie będą w kiepskim stanie więc atu będzie miało wartość ok 70tys zł.... Teraz 280 minus 70 = 210tys zł... Co daje nam utratę wartości 35 tys zł rocznie, czyli 2916 zł miesięcznie... To 60% przeciętnego średniego zarobku Polaka.

    • 10 9

    • Przecież

      Takich aut nie kupuje średnio zarabiający Polak.
      Dla nas przeciętniaków są przeciętne auta klasy średniej za kilka kilkanaście tysięcy.
      Nowe elektryczne z salonu klasy premium kupują firmy i przedsiębiorcy na leasing którzy obracają kilkoma lub kilkunastoma tysiącami zlotych miesiecznie

      • 1 0

    • Idź kup 6-letnią bezwypadkową Teslę, która nowa kosztowała 350 tys. zł, za 100 tys. zł.

      Powodzenia - no przecież skoro po 6 latach bateria jest mocno zużyta to na pewno ofert znajdziesz mnóstwo.

      • 7 0

    • Nie zgodze sie tylko z jednym, mysle ze ta kwota to znacznie wiecej niz 60% przecietnego sredniego zarobku.

      • 5 3

  • ... (2)

    ja tam jeździłem samochodem elektrycznym już w 1979 jak rozpocząłem karierę zawodową w Stoczni

    • 4 0

    • Na pewno był to samochód czy tylko jakiś pojazd? (1)

      • 0 2

      • ten pojazd sam chodził więc był samochodem

        • 2 0

  • A gdzie stacje szybkiego ładowania? (2)

    Już lepiej iść w wodór albo alkohol etylowy ale koncern VAG i PSA już zdecydowały się na elektryki

    • 0 1

    • Na alkohol do aut to byś musiał sporo obsiać, tylko gdzie? Chyba kosztem lasów.

      • 1 0

    • Jest taki obrazek fajny

      Z jednej strony panele słoneczne i elektryk, z drugiej panele, fabryka wodoru, cysterna, stacja ładowania i samochód na wodór. Co tańsze i prostsze?

      • 1 0

  • (10)

    Dresy i Janusze, nie wzdychajcie. Trzeba poczekać, aż te auta będą miały 15 lat i też sobie kupicie co by imponować somsiadowi.

    • 11 24

    • (1)

      Przestań. Po co mi złom. Ani to na pomnik, ani ozdoba. Po 5-7 latach cena tego będzie ile dadzą na złomie, bi akumulatory to 75% cena nowego auta.

      • 3 1

      • To rzuć okiem ile musisz wybulić na 5-7 letniego elektryka

        Nawet te z baterią zużytą w 50% (w najstarszej technologii z okolic roku 2010-2012) kosztują min. 30 tys. zł i znajdują nabywców.

        • 1 0

    • Janusz (1)

      Od Janusza to ty się od.......
      Bo Janusz jeździ A7 z tego roku.

      • 1 2

      • Janusz ma budkę z burgerami po 4 dychy?

        • 0 0

    • 15 lat? Kogo będzie stać na nowe baterie do takich aut bo z takim przebiegiem to auto będzie już miało pewni mimumum 3 komplet (3)

      baterii

      • 15 3

      • Taaaa, 3 komplet, u Ciebie pewnie tak, bo Ty po sobie patrzysz i co 5 lat silnik wymieniasz zarżnięty przez siebie?

        • 2 6

      • (1)

        Oooo, europejczyk z elity odezwał się z pogardą dla tych bez pieniędzy. Biedota ma chodzić piechotą

        • 8 1

        • taki plan nierobów w europarlamencie i lobbystów zielonego szajsu

          ale, że jest zielony głównie dlatego, że węglowodory niezbędne do produkcji prądu sprowadzają z Rosji, która ma gdzieś eko bzdety to już nie wspominają

          • 10 0

    • zanim one będą miały 15 lat

      to ulegną biodegradacji dwukrotnie

      • 4 2

    • Janusze dumne

      Za pare lat beda na etapie dzisiejszej ukrainy-w stanie wojny
      Bo niestety spkleczenstwo polskie jest slepo pchane w lapy konfliktu.

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane