- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Przez remont tunelu ul. Wielkopolska zostanie na cztery miesiące zwężona
Remont podziemnego przejścia pod ul. Wielkopolską przy ul. Spokojnej w Gdyni rusza w piątek i potrwa do 10 października. Przez ten czas ul. Wielkopolska będzie zwężona w obu kierunkach. Korki murowane, więc lepiej omijać w tym czasie tę drogę.
W ramach inwestycji wykonany zostanie kompleksowy remont podziemnego przejścia, o który zabiegali mieszkańcy i Rada Dzielnicy Mały Kack.
- Stan tunelu jest fatalny, więc wiele osób unika chodzenia nim, przebiegając przez jezdnię. To bardzo niebezpieczne, szczególnie wtedy, gdy są to osoby starsze i robią to w okresie zimowym lub po zmroku. Zwłaszcza, że w szczycie komunikacyjnym ulica to właściwie droga szybkiego ruchu i mało który kierowca zwraca uwagę na ograniczenia prędkości - mówi Marek Hermann, przewodniczący Rady Dzielnicy Mały Kack.
Podziemne przejście przejdzie nie tylko lifting, ale wzmocniona zostanie również jego konstrukcja. Dzięki temu nad tunelem będą mogły jeździć cięższe samochody i nie spowoduje to jego zniszczenia. Całość zostanie otynkowana i pomalowana antygraficiarską farbą. Schody zyskają pochylnie dla wózków i rowerów, powstanie też porządne oświetlenie. W przejściu będzie również działający całą dobę monitoring.
Opinie (184)
-
2016-06-23 06:08
4 mce (18)
Nie da się krócej???
- 61 10
-
2016-06-23 07:46
(5)
myślę że specjalnie wydłużają żeby zrobić Ci na złość
- 3 5
-
2016-06-23 09:10
tak. Popatrz jak to się robi w cywilizowanym kraju (4)
https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0
to powinien byc obowiązkowy materiał szkoleniowy dla urzędasów- 6 0
-
2016-06-23 10:29
Filmik fajny :) (3)
ale po pierwsze nie wiem co urzędasy mają do tego - to wykonawca określa termin
po drugie, gdyby to wykonali w ekspresowym tempie to by bardzo duzo kosztowało, i potem taki znawca od wszystkiego by pisal na trojmiasto.pl że czemu tak drogo :)
po trzecie na filmie nasuwany jest gotowy element a nie wiem czy czytałeś artykuł - tu chodzi o remont starego tunelu budowanego za komuny, to musi trwać. Zwykle budowa trwa krócej niż remont.
Pomyśl najpierw potem pisz- 1 2
-
2016-06-23 15:38
skoro budowa nowego jest krótsza, to stary zasypać i nowy zbudować obok
wg filmiku wygrzebali podbudowę autostrady i tak samo można wygrzebać stary tunel (dojdzie wyburzanie) ale to są 3 dni a nie 4 miesiące!!!
- 1 0
-
2016-06-23 15:36
budowanie w nieekspresowym tempie też dużo kosztuje, tyle tylko , że koszt przerzucany jest na mieszkańców miasta i przyjezdnych
traci się paliwo+czas = pieniądze
- 2 0
-
2016-06-23 15:34
"wykonawca określa termin" - tym wpisem się skompromitowałeś
"Pomyśl najpierw potem pisz"
- 1 0
-
2016-06-23 09:08
Prezes MTM też ma swoje ograniczenia (7)
Jest nadworna firma w Gdyni, która robi wszystkie prace, więc nie wydoli...
Gdyby ktoś zamiast milionów na promocje pojechał do Holandii, albo Hiszpanii na krótki kurs, jak się organizuje front robót i harmonogram, to by zobaczył, że taki remont można skrócić do 2-3 tygodni, pracując 24h, z nasileniem prac między 1800-0600.
Ale kto ma do tego głowę, ważne jest że budujo i remontujo- 15 1
-
2016-06-23 10:12
I oczywiście ty dopłacisz różnicę za pracę w godzinach nocnych? (6)
- 0 7
-
2016-06-23 11:00
(5)
Kpina,że w ogóle trzeba płacić pracownikom.Na wczasy na Kanary zbraknie i na nową limuzynę.
- 1 3
-
2016-06-23 11:11
To otwórz taką firmę.. (4)
Zainwestuj miliony w sprzęt i ludzi, bo musisz spełniać pewne kryteria, wtedy wystartuj w przetargu i rób, płacąc ludziom za każdą minutę i za dodatki nocne i świąteczne i za co jeszcze zechcesz. Płać za paliwo do maszyn, awarie, przeglądy, za media, pozwolenia, ubezpieczenie też musisz mieć grubsze niż szary Kowalski.. Kto ci broni? Przecież to taki lekki kawałek chleba..
- 0 5
-
2016-06-23 11:37
(3)
godziny nocne to 22-6. To prace mogłyby być prowadzone na dwie zmiany między 6-22.Nikt nie płaci za godziny nocne i święta. Czas remontu skróciłby się do ok. 2 miesięcy. Firma w krótszym czasie zarobi to samo i po dwóch miesiącach idzie na kolejną robotę. I na pewno ją by miała, bo robi dobrze i w krótszym czasie.
Planowanie robót w Gdyni jest fatalne. Zamiast najpierw zrobić przystanek PKM na Karwinach , to możne część ludzi by się przesiadło do kolejki, a wtedy remontować ten tunel, przez który prawie nikt nie chodzi. Większość przebiega Wielkopolską. Nie rozumiem tego zwężenia, na Wielkopolskiej dwa pasy, obok 3 , a oni chcą zwężać do 1. Będą burzyć drogę czy jak? Jak objechać panie, jak objechać jak nie ma gdzie. Żadnej alternatywy. A jeszcze nikt nie wspomniał, że na zbiegu Strzelców i Wielkopolskiej maja budować osiedle. Ruch mieszkańców w tej okolicy będzie jeszcze większy w przyszłości. Kiedyś cieszyłam się , że mieszkam w takim rozwojowym mieście, a teraz to wiocha, przynajmniej komunikacyjna.- 8 1
-
2016-06-23 14:21
Praca w godzinach nocnych 21-7
objęta jest dodatkiem za pracę w godzinach nocnych średnio ok 2,20 zł/godz, nawet jak nie są to nadgodziny tylko normalna zmiana. Dla wielu firm, zaturdniających częśto płatnych na minimalnej krajowej + premia w/g widzimisię to 20% stałych kosztów wynagrodzeń. Poza tym jak ktoś ma 200 ludzi to równie dobrze moze ich rozdysponowac na 2 roboty po 4 miesiące po 100 chłopa, zamiast 2 roboty po 2 miesiące po 200 chłopa z godzinami nocnymi - pierwszy wariant oferuje większe zyski, i poza tym 2x tyle ludzi nie oznacza 2x szybciej; to się tak dobrze nie skaluje.
- 1 1
-
2016-06-23 11:56
Primo. Komentarz się tyczył pracy 24h/dobe, o których pisał ooskaa. (1)
Secundo. A jeśli firma nie ma tylu ludzi, żeby obsadzić remont na dwie zmiany? Przecież to nie musi być jedyna inwestycja którą wykonują. Dotrudnić ludzi bez doświadczenia?
I tertio. A jak nie dostaną następnego zlecenia po dwóch miesiącach, bo i tak bywa, kto zapłaci za przestojowe?
Ja rozumiem, fajnie się komentuje kiedy nie zna się realiów. Dlatego polecam tym wszystkim fachurom, żeby sami otworzyli taką firmę, przecież to takie proste i miliony na konto za pierdzenie w stołek. Droga wolna.- 1 3
-
2016-06-23 13:51
nie jest prosto zostać "nadworną" firmą budowlaną, o nie!
- 1 1
-
2016-06-23 07:54
Nie da (1)
Jak krócej....u nas każde roboty drogowe od 7.00 do 15.00 :)
- 14 3
-
2016-06-23 10:32
To co napisałeś nie jest prawdą.
- 1 7
-
2016-06-23 08:21
Da się (1)
W każdym normalnym kraju. U nas nie - bo u nas nie robi się takich prac zmianowo, przez całą dobę. Co nakazuje logika.
- 11 0
-
2016-06-23 09:41
W każdym normalnym kraju...
... beton dojrzewa w dobę, bo 24h patrzy się na niego cała brygada robotników.
- 1 0
-
2016-06-23 08:19
Przejście dla kilku osób (1)
A koszmar dla tysięcy. Codziennie tędy jeżdżę i zauważyłam,że podobnym przejściem (tyle że naziemnym) koło Lukoil przechodzi może kilkanaście osób dziennie. Nie wiem, dla kogo przewidziany jest ten tunel,ale nie wyobrażam sobie mega tłumów,a 4 m-ce remontu zdezorganizuje kompletenie przepustowość. Nie wiem,kto nad tym myśli...ale widoecznie miał ból głowy...
- 19 2
-
2016-06-23 15:37
Rozumiem, że stanęłaś swoim autkiem na Lukoilu i liczyłaś pieszych od 4:00 do
4:00 dnia następnego. Bo takie obserwacje z przejazdu (dwie lub więcej pór dnia) to wsadź sobie gdzieś.
- 0 0
-
2016-06-23 09:22
Ostatnio godzinę jechałem z centrum na Karwiny ! to teraz pewnie będę jechał dwie !!! (4)
Przecież tam są korki nieomal codziennie ,alternatywna Chwarznieńska też zakorkowana, jak poruszać się po tym mieście ? wszędzie korki !!!! mamy nieuków i nieudaczników w U.M Gdynia !!!!!!!!!!!
- 14 2
-
2016-06-23 15:34
Słuchaj bubek ze swoimi głupimi klakierami (8 plusów) - rozmiary aut jak widać
są takie, że przy klasycznych miastach i miasteczkach z ich powierzchnią jak wszyscy ich mieszkańcy zapragną mniej więcej o jednej porze wsiąść do nich to korki są murowane. Od USA po małe Pcimie w PL.
Rozwiązaniem problemu do budowa wszystkiego prócz dróg w podziemiu, a na wierzchu jeden wielki plac asfaltowy dla samochodów. Jestem ciekaw tylko jak trzeba byłoby ustalić przepisy poruszania się na nim w różnych kierunkach aby nie dochodziło do kolizji.- 1 1
-
2016-06-23 09:28
(1)
Jak wszyscy chca przejechac swoimi samochodzikami do centrum to stoja w korku. Pretensje tylko do siebie.
Jest PKM, autobusy i trolejbusy.
Na Wielkopolskiej jeden pas powinien byc na stale zabrany samochodom i przeznaczony na buspas.
Aha, rowerem jade do centrum z Wlk. Kacka jakies max 30 min. Polecam.- 1 10
-
2016-06-23 09:50
Cieszmy się że jest PKM
od grudnia Karwiny mogą zapomnieć że coś takiego istniało..
- 3 2
-
2016-06-23 09:35
Zostaw auto,jedz trajtkiem :-)
- 1 4
-
2016-06-23 10:08
Postawcie tam jeszcze kolejne światla !!! (1)
Postawcie tam jeszcze kolejne swiatla, których cykl wymyślił jakiś wybitny planista i 24 godziny na dobę będzie korek - tak jak na skrzyżowaniu Sopockiej i Wielkopolskiej!
- 8 1
-
2016-06-23 15:26
Głupku ! Gdyby nie światła to jadący z Brodwina kierowcy mogliby czekać na
wjazd na Wielkopolską do usr...j śmierci.
- 0 1
-
2016-06-23 15:25
Najwyższy czas zrobić Buspasy z karwin do centrum.
- 1 0
-
2016-06-23 12:05
Wyborcy Gryzonia (1)
Wasze miasto tak cdowne przez 15 lat nie zrobilo zadnej drogi zeby ludziom dac radosc z plynnego poruszania sie po Gdyni. Pogorze górne, dolne, obluze jedna droga dojazdowa, gdzie ciagly remont estakady. Na Chylonii dramat przelazd przez tory minimum 30 min jak jest 150 m korek....wielkopolska wiecznie zakorkowana przez mase niepotrzebnych swiatel powinny byc ronda w tym miejscu. Ogolnie gryzoniowa infrastruktura lezy i kwiczy zamiast rozwijac miasto cofacie sie w rozwoju. Gryzon woli kolejki na pacholki, infoboxy, lotniska, parkometry , remonty tuneli (bezsens zasypac) cala Gdynia bedzie biegac zamiasy jezdzic:D Na zdrowie
- 14 0
-
2016-06-23 14:45
nieprawda nieprawda nieprawda!!!
Piękny doktor Wojciech Bogusław Szczurek robi dla nas wszystko!!!
- 3 1
-
2016-06-23 06:09
(7)
Wy jesteście dobrzy, dziennikarstwo z górnej półki. A którędy bystrzachy mają kierowcy to omijać? No chętnie posłucham...
- 98 1
-
2016-06-23 14:39
Obwodnicą
- 0 0
-
2016-06-23 06:13
Omijać przez siedzenie w domu. (3)
W centrum nie potrzebujemy wieśniaków z Wiczlina, którym cieknie olej z Passerati.
- 9 24
-
2016-06-23 06:23
(2)
Milordzie z Orłowa, to nie jest główna droga na Wiczlino.
- 27 1
-
2016-06-23 08:57
To droga dla wieśniaków (1)
z Chwaszczyna. Nie chcemy wieśniaków z Chwaszczyna
- 1 13
-
2016-06-23 11:52
Milordzie z Karwin
ciekawe, czy będziesz taki dowcipny jak zrobią promocję kiełbasy w Lidlu i też będziesz musiał stać w kolejce do ronda
- 2 1
-
2016-06-23 09:08
Ul. Grażyny
- 5 1
-
2016-06-23 06:17
Chodnikiem;)
- 18 0
-
2016-06-23 14:21
Tupitupi tup Olgierda zawalone znów ;ooo
- 2 0
-
2016-06-23 06:09
Aż 4 miesiące na jeden tunel? (4)
Sporo jak na tak ruchliwą arterię. W sumie nic dziwnego, remontować trzeba, a każdy taki remont to następne korki i w tak już zapchanej infrastrukturze drogowej... Robić i tyle.
- 36 2
-
2016-06-23 14:04
skoro i tak zwężają
to niech pomysla czy czegos przy okazji nie wyremontować, żeby się nie okazało że w październiku rozpoczna remont kolejnego tunelu, czy tez wymiany kanalizacji burzowej i znów zwężą do jednego pasa na kolejne 4 miesiące
- 3 0
-
2016-06-23 12:04
to nie jest zwykła arteria
To jest, kurna, droga wojewódzka. A szczurogród chciałby na niej zrobić deptak, światła co 100m, progi zwalniające, szykany i takie historie. Pewnie, zatrzymajmy cały ruch tranzytowy w dzielnicach mieszkalnych, niech im smrodzą pod nosem przez większą część dnia. Może wreszcie się wyprowadzą poza granice miasta i przestaną tu płacić podatki.
- 4 0
-
2016-06-23 06:13
Zostań w domu, ominiesz korki i je zmniejszysz. (1)
- 4 8
-
2016-06-23 06:37
Lorbasku
Na Witomino się tamtędy nie jeździ, polecam mapę.
Po za tym koncepcja słuszna - kierowcy, podczas remontów nie możecie jeździć autami i będzie Wam dobrze! Oj, Lorbasku, Lorbasku ;)
Wujek Dobra Rada się znalazł...- 2 5
-
2016-06-23 13:46
Remont tunelu.
A w styczniu co remontowali?Teraz w sam sezon?Brawo p.Szczurek/
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.