• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez remont tunelu ul. Wielkopolska zostanie na cztery miesiące zwężona

Michał Sielski
23 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
  • Odpychający tunel przy ul. Spokojnej będzie remontowany przez cztery miesiące.

Remont podziemnego przejścia pod ul. Wielkopolską przy ul. Spokojnej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni rusza w piątek i potrwa do 10 października. Przez ten czas ul. Wielkopolska będzie zwężona w obu kierunkach. Korki murowane, więc lepiej omijać w tym czasie tę drogę.



Czy korzystasz z przejść podziemnych pod ulicami?

Prace ruszają w wieczornych godzinach w piątek, by przez weekend kierowcy mogli przyzwyczaić się do ograniczeń. Jezdnie główne oraz serwisowe ul. Wielkopolskiej prowadzące w kierunku centrum i Chwaszczyna zostaną bowiem zwężone. Według harmonogramu zmiany obowiązywać mają do 10 października, ale być może uda się zakończyć prace wcześniej.

W ramach inwestycji wykonany zostanie kompleksowy remont podziemnego przejścia, o który zabiegali mieszkańcy i Rada Dzielnicy Mały Kack.

- Stan tunelu jest fatalny, więc wiele osób unika chodzenia nim, przebiegając przez jezdnię. To bardzo niebezpieczne, szczególnie wtedy, gdy są to osoby starsze i robią to w okresie zimowym lub po zmroku. Zwłaszcza, że w szczycie komunikacyjnym ulica to właściwie droga szybkiego ruchu i mało który kierowca zwraca uwagę na ograniczenia prędkości - mówi Marek Hermann, przewodniczący Rady Dzielnicy Mały Kack.
Podziemne przejście przejdzie nie tylko lifting, ale wzmocniona zostanie również jego konstrukcja. Dzięki temu nad tunelem będą mogły jeździć cięższe samochody i nie spowoduje to jego zniszczenia. Całość zostanie otynkowana i pomalowana antygraficiarską farbą. Schody zyskają pochylnie dla wózków i rowerów, powstanie też porządne oświetlenie. W przejściu będzie również działający całą dobę monitoring.

Opinie (184)

  • 4 mce (18)

    Nie da się krócej???

    • 61 10

    • (5)

      myślę że specjalnie wydłużają żeby zrobić Ci na złość

      • 3 5

      • tak. Popatrz jak to się robi w cywilizowanym kraju (4)

        https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0

        to powinien byc obowiązkowy materiał szkoleniowy dla urzędasów

        • 6 0

        • Filmik fajny :) (3)

          ale po pierwsze nie wiem co urzędasy mają do tego - to wykonawca określa termin
          po drugie, gdyby to wykonali w ekspresowym tempie to by bardzo duzo kosztowało, i potem taki znawca od wszystkiego by pisal na trojmiasto.pl że czemu tak drogo :)
          po trzecie na filmie nasuwany jest gotowy element a nie wiem czy czytałeś artykuł - tu chodzi o remont starego tunelu budowanego za komuny, to musi trwać. Zwykle budowa trwa krócej niż remont.
          Pomyśl najpierw potem pisz

          • 1 2

          • skoro budowa nowego jest krótsza, to stary zasypać i nowy zbudować obok

            wg filmiku wygrzebali podbudowę autostrady i tak samo można wygrzebać stary tunel (dojdzie wyburzanie) ale to są 3 dni a nie 4 miesiące!!!

            • 1 0

          • budowanie w nieekspresowym tempie też dużo kosztuje, tyle tylko , że koszt przerzucany jest na mieszkańców miasta i przyjezdnych

            traci się paliwo+czas = pieniądze

            • 2 0

          • "wykonawca określa termin" - tym wpisem się skompromitowałeś

            "Pomyśl najpierw potem pisz"

            • 1 0

    • Prezes MTM też ma swoje ograniczenia (7)

      Jest nadworna firma w Gdyni, która robi wszystkie prace, więc nie wydoli...

      Gdyby ktoś zamiast milionów na promocje pojechał do Holandii, albo Hiszpanii na krótki kurs, jak się organizuje front robót i harmonogram, to by zobaczył, że taki remont można skrócić do 2-3 tygodni, pracując 24h, z nasileniem prac między 1800-0600.
      Ale kto ma do tego głowę, ważne jest że budujo i remontujo

      • 15 1

      • I oczywiście ty dopłacisz różnicę za pracę w godzinach nocnych? (6)

        • 0 7

        • (5)

          Kpina,że w ogóle trzeba płacić pracownikom.Na wczasy na Kanary zbraknie i na nową limuzynę.

          • 1 3

          • To otwórz taką firmę.. (4)

            Zainwestuj miliony w sprzęt i ludzi, bo musisz spełniać pewne kryteria, wtedy wystartuj w przetargu i rób, płacąc ludziom za każdą minutę i za dodatki nocne i świąteczne i za co jeszcze zechcesz. Płać za paliwo do maszyn, awarie, przeglądy, za media, pozwolenia, ubezpieczenie też musisz mieć grubsze niż szary Kowalski.. Kto ci broni? Przecież to taki lekki kawałek chleba..

            • 0 5

            • (3)

              godziny nocne to 22-6. To prace mogłyby być prowadzone na dwie zmiany między 6-22.Nikt nie płaci za godziny nocne i święta. Czas remontu skróciłby się do ok. 2 miesięcy. Firma w krótszym czasie zarobi to samo i po dwóch miesiącach idzie na kolejną robotę. I na pewno ją by miała, bo robi dobrze i w krótszym czasie.

              Planowanie robót w Gdyni jest fatalne. Zamiast najpierw zrobić przystanek PKM na Karwinach , to możne część ludzi by się przesiadło do kolejki, a wtedy remontować ten tunel, przez który prawie nikt nie chodzi. Większość przebiega Wielkopolską. Nie rozumiem tego zwężenia, na Wielkopolskiej dwa pasy, obok 3 , a oni chcą zwężać do 1. Będą burzyć drogę czy jak? Jak objechać panie, jak objechać jak nie ma gdzie. Żadnej alternatywy. A jeszcze nikt nie wspomniał, że na zbiegu Strzelców i Wielkopolskiej maja budować osiedle. Ruch mieszkańców w tej okolicy będzie jeszcze większy w przyszłości. Kiedyś cieszyłam się , że mieszkam w takim rozwojowym mieście, a teraz to wiocha, przynajmniej komunikacyjna.

              • 8 1

              • Praca w godzinach nocnych 21-7

                objęta jest dodatkiem za pracę w godzinach nocnych średnio ok 2,20 zł/godz, nawet jak nie są to nadgodziny tylko normalna zmiana. Dla wielu firm, zaturdniających częśto płatnych na minimalnej krajowej + premia w/g widzimisię to 20% stałych kosztów wynagrodzeń. Poza tym jak ktoś ma 200 ludzi to równie dobrze moze ich rozdysponowac na 2 roboty po 4 miesiące po 100 chłopa, zamiast 2 roboty po 2 miesiące po 200 chłopa z godzinami nocnymi - pierwszy wariant oferuje większe zyski, i poza tym 2x tyle ludzi nie oznacza 2x szybciej; to się tak dobrze nie skaluje.

                • 1 1

              • Primo. Komentarz się tyczył pracy 24h/dobe, o których pisał ooskaa. (1)

                Secundo. A jeśli firma nie ma tylu ludzi, żeby obsadzić remont na dwie zmiany? Przecież to nie musi być jedyna inwestycja którą wykonują. Dotrudnić ludzi bez doświadczenia?
                I tertio. A jak nie dostaną następnego zlecenia po dwóch miesiącach, bo i tak bywa, kto zapłaci za przestojowe?
                Ja rozumiem, fajnie się komentuje kiedy nie zna się realiów. Dlatego polecam tym wszystkim fachurom, żeby sami otworzyli taką firmę, przecież to takie proste i miliony na konto za pierdzenie w stołek. Droga wolna.

                • 1 3

              • nie jest prosto zostać "nadworną" firmą budowlaną, o nie!

                • 1 1

    • Nie da (1)

      Jak krócej....u nas każde roboty drogowe od 7.00 do 15.00 :)

      • 14 3

      • To co napisałeś nie jest prawdą.

        • 1 7

    • Da się (1)

      W każdym normalnym kraju. U nas nie - bo u nas nie robi się takich prac zmianowo, przez całą dobę. Co nakazuje logika.

      • 11 0

      • W każdym normalnym kraju...

        ... beton dojrzewa w dobę, bo 24h patrzy się na niego cała brygada robotników.

        • 1 0

  • Przejście dla kilku osób (1)

    A koszmar dla tysięcy. Codziennie tędy jeżdżę i zauważyłam,że podobnym przejściem (tyle że naziemnym) koło Lukoil przechodzi może kilkanaście osób dziennie. Nie wiem, dla kogo przewidziany jest ten tunel,ale nie wyobrażam sobie mega tłumów,a 4 m-ce remontu zdezorganizuje kompletenie przepustowość. Nie wiem,kto nad tym myśli...ale widoecznie miał ból głowy...

    • 19 2

    • Rozumiem, że stanęłaś swoim autkiem na Lukoilu i liczyłaś pieszych od 4:00 do

      4:00 dnia następnego. Bo takie obserwacje z przejazdu (dwie lub więcej pór dnia) to wsadź sobie gdzieś.

      • 0 0

  • Ostatnio godzinę jechałem z centrum na Karwiny ! to teraz pewnie będę jechał dwie !!! (4)

    Przecież tam są korki nieomal codziennie ,alternatywna Chwarznieńska też zakorkowana, jak poruszać się po tym mieście ? wszędzie korki !!!! mamy nieuków i nieudaczników w U.M Gdynia !!!!!!!!!!!

    • 14 2

    • Słuchaj bubek ze swoimi głupimi klakierami (8 plusów) - rozmiary aut jak widać

      są takie, że przy klasycznych miastach i miasteczkach z ich powierzchnią jak wszyscy ich mieszkańcy zapragną mniej więcej o jednej porze wsiąść do nich to korki są murowane. Od USA po małe Pcimie w PL.
      Rozwiązaniem problemu do budowa wszystkiego prócz dróg w podziemiu, a na wierzchu jeden wielki plac asfaltowy dla samochodów. Jestem ciekaw tylko jak trzeba byłoby ustalić przepisy poruszania się na nim w różnych kierunkach aby nie dochodziło do kolizji.

      • 1 1

    • (1)

      Jak wszyscy chca przejechac swoimi samochodzikami do centrum to stoja w korku. Pretensje tylko do siebie.
      Jest PKM, autobusy i trolejbusy.
      Na Wielkopolskiej jeden pas powinien byc na stale zabrany samochodom i przeznaczony na buspas.
      Aha, rowerem jade do centrum z Wlk. Kacka jakies max 30 min. Polecam.

      • 1 10

      • Cieszmy się że jest PKM

        od grudnia Karwiny mogą zapomnieć że coś takiego istniało..

        • 3 2

    • Zostaw auto,jedz trajtkiem :-)

      • 1 4

  • Postawcie tam jeszcze kolejne światla !!! (1)

    Postawcie tam jeszcze kolejne swiatla, których cykl wymyślił jakiś wybitny planista i 24 godziny na dobę będzie korek - tak jak na skrzyżowaniu Sopockiej i Wielkopolskiej!

    • 8 1

    • Głupku ! Gdyby nie światła to jadący z Brodwina kierowcy mogliby czekać na

      wjazd na Wielkopolską do usr...j śmierci.

      • 0 1

  • Najwyższy czas zrobić Buspasy z karwin do centrum.

    • 1 0

  • Wyborcy Gryzonia (1)

    Wasze miasto tak cdowne przez 15 lat nie zrobilo zadnej drogi zeby ludziom dac radosc z plynnego poruszania sie po Gdyni. Pogorze górne, dolne, obluze jedna droga dojazdowa, gdzie ciagly remont estakady. Na Chylonii dramat przelazd przez tory minimum 30 min jak jest 150 m korek....wielkopolska wiecznie zakorkowana przez mase niepotrzebnych swiatel powinny byc ronda w tym miejscu. Ogolnie gryzoniowa infrastruktura lezy i kwiczy zamiast rozwijac miasto cofacie sie w rozwoju. Gryzon woli kolejki na pacholki, infoboxy, lotniska, parkometry , remonty tuneli (bezsens zasypac) cala Gdynia bedzie biegac zamiasy jezdzic:D Na zdrowie

    • 14 0

    • nieprawda nieprawda nieprawda!!!

      Piękny doktor Wojciech Bogusław Szczurek robi dla nas wszystko!!!

      • 3 1

  • (7)

    Wy jesteście dobrzy, dziennikarstwo z górnej półki. A którędy bystrzachy mają kierowcy to omijać? No chętnie posłucham...

    • 98 1

    • Obwodnicą

      • 0 0

    • Omijać przez siedzenie w domu. (3)

      W centrum nie potrzebujemy wieśniaków z Wiczlina, którym cieknie olej z Passerati.

      • 9 24

      • (2)

        Milordzie z Orłowa, to nie jest główna droga na Wiczlino.

        • 27 1

        • To droga dla wieśniaków (1)

          z Chwaszczyna. Nie chcemy wieśniaków z Chwaszczyna

          • 1 13

          • Milordzie z Karwin

            ciekawe, czy będziesz taki dowcipny jak zrobią promocję kiełbasy w Lidlu i też będziesz musiał stać w kolejce do ronda

            • 2 1

    • Ul. Grażyny

      • 5 1

    • Chodnikiem;)

      • 18 0

  • Tupitupi tup Olgierda zawalone znów ;ooo

    • 2 0

  • Aż 4 miesiące na jeden tunel? (4)

    Sporo jak na tak ruchliwą arterię. W sumie nic dziwnego, remontować trzeba, a każdy taki remont to następne korki i w tak już zapchanej infrastrukturze drogowej... Robić i tyle.

    • 36 2

    • skoro i tak zwężają

      to niech pomysla czy czegos przy okazji nie wyremontować, żeby się nie okazało że w październiku rozpoczna remont kolejnego tunelu, czy tez wymiany kanalizacji burzowej i znów zwężą do jednego pasa na kolejne 4 miesiące

      • 3 0

    • to nie jest zwykła arteria

      To jest, kurna, droga wojewódzka. A szczurogród chciałby na niej zrobić deptak, światła co 100m, progi zwalniające, szykany i takie historie. Pewnie, zatrzymajmy cały ruch tranzytowy w dzielnicach mieszkalnych, niech im smrodzą pod nosem przez większą część dnia. Może wreszcie się wyprowadzą poza granice miasta i przestaną tu płacić podatki.

      • 4 0

    • Zostań w domu, ominiesz korki i je zmniejszysz. (1)

      • 4 8

      • Lorbasku

        Na Witomino się tamtędy nie jeździ, polecam mapę.

        Po za tym koncepcja słuszna - kierowcy, podczas remontów nie możecie jeździć autami i będzie Wam dobrze! Oj, Lorbasku, Lorbasku ;)

        Wujek Dobra Rada się znalazł...

        • 2 5

  • Remont tunelu.

    A w styczniu co remontowali?Teraz w sam sezon?Brawo p.Szczurek/

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane