• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie jednokierunkowych ulic w Gdyni

Patryk Szczerba
7 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pomysłem na poprawę bezpieczeństwa jest także ograniczenie parkowania. Pomysłem na poprawę bezpieczeństwa jest także ograniczenie parkowania.

Sporo ulic i pojedynczych odcinków na górnym tarasie Działek Leśnych zobacz na mapie Gdyni nad ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni jest już jednokierunkowych. W tym roku zmiany nastąpią na kolejnych. Od lat konsekwentnie zabiegają o nie lokalni społecznicy.



Czy pomysł stworzenia jeszcze większej liczby jednokierunkowych ulic w Gdyni jest dobry?

Przypomnijmy, że zmiany w organizacji ruchu na Działkach Leśnych zaczęły się w 2009 roku. Dwa lata później urzędnicy zdecydowali o kolejnych, wprowadzając praktycznie na większości obszaru ruch jednokierunkowy. Mieszkańcy od kilku lat czekają jednak na następne, zwłaszcza, że ruch samochodowy w okolicy nie jest wcale tak mały, jak by się mogło wydawać.

Coraz więcej parkujących

- Po wprowadzeniu płatnego parkowania na Kamiennej Górze wielu kierowców postanowiło zostawiać swoje samochody właśnie na Działkach Leśnych, które są wolne od opłat. Zrobiło się ciasno i niebezpiecznie. Sposobem na poprawę sytuacji jest stworzenie jeszcze większej liczby ulic z jednym kierunkiem jazdy i przy okazji ograniczenie parkowania - wyjaśnia Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Przez kilka miesięcy toczyła się dyskusja z urzędnikami na temat zakresu zmian. Pisaliśmy o nich przed rokiem. Pojawiły się trzy koncepcje. Jak słyszymy od radnych dzielnicy, ostatecznie w grudniu zdecydowano o stworzeniu jednego kierunku na wszystkich ulicach oprócz Nowogrodzkiej zobacz na mapie GdyniWolności zobacz na mapie Gdyni. Zmiany mają być najbardziej odczuwalne dla jeżdżących po ul. Podlaskiej zobacz na mapie GdyniPomorskiej zobacz na mapie Gdyni oraz części ulicy Tatrzańskiej.

- Zaproponowaliśmy przy okazji, by uporządkować kwestię parkowania. Chodzi o to, by odbywało się po jednej stronie, by nie tamować ruchu i pozwolić na bezpieczny przejazd i przejście pieszych. Układ komunikacyjny był planowany przed wojną, więc nie przystaje do obecnych realiów, stąd nasze dążenie do zmian. Chodzi także o zmiany parkingowe - zaznacza Wojciech Jankowski.
Jak informują radni dzielnicy, urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni obiecali zmianę organizacji ruchu jeszcze w tym półroczu. Niewykluczone jednak, że prace - podobnie jak w śródmieściu - przedłużą się. Możliwe, że podobnie jak tam, zostanie wprowadzony kontraruch dla rowerzystów.

Problemy też na Warszawskiej

Czytaj też: Bez rewolucji w ruchu w centrum Gdyni

Sugeruje, że kwestią, którą będzie trzeba rozwiązać w najbliższych latach, jest też uporządkowanie parkowania na także nieobjętej strefą płatnego parkowania ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie kierowców często ponosi fantazja. Parkują na chodnikach, blokują innych, co kończy się upomnieniami i mandatami.

- Tu jest dużo bloków mieszkalnych. Bywa, że miejsca zajmują nawet pracownicy biurowców zlokalizowanych przy ul. Śląskiej - dodaje przewodniczący rady dzielnicy.
Przykładem zamieszania wywołanego przez parkujących jest przebudowa ulicy oraz budowa zatoki autobusowej na odcinku od Słupeckiej do Nowogrodzkiej. W połowie lutego wprowadzono ruch wahadłowy, przeniesiono przystanek obok przychodni.

Przez krótki czas tymczasowy przystanek był blokowany, mimo znaku zakazu, przez parkujące samochody. Autobusy nie mogły dojechać do krawężnika, pasażerowie przeciskali się pomiędzy autami, a na ulicy tworzył się korek. Proceder, jak informują czytelnicy, ukróciła dopiero reakcja służb porządkowych.

Miejsca

Opinie (114)

  • Zróbcie zakaz wjazdu od redłowa do leszczynek przeróbcie wszystko na buspasy i ścieżki rowerowe i będzie git, pajace

    • 0 0

  • Ulica Kapitańska od placu Neptuna do ul. Grabówek powinna być ulicą jedno kierunkową. Tak samo jak ulica Beniowskiego od ul.Grabówek do placu Neptuna

    • 0 1

  • Uspokojenie ruchu cieszy. (14)

    Czy na tych ulicach zostanie dopuszczony ruch rowerowy pod prąd?
    W Gdańsku wydaje się to być już prawie standardem.

    • 33 66

    • rowerem pod prąd (4)

      Mało masz miejsca nad morzem do jeżdżenia ? Albo w lasach trójmiejskich ?

      • 17 17

      • nie pracuję ani na plaży ani w lesie (2)

        • 15 3

        • jesli pracujesz to powinno cię stać na samochód (1)

          • 0 0

          • pracuję, stać mnie i mam.
            Mam też rozum, żeby nie pchać się w godzinach szczytu samochodem do miasta jak mam do przejechania kilka kilometrów.
            Od tego jest rower.
            Samochód jest na weekendowe wypady za miasto i na urlopy.
            (każdego zresztą stać na samochód i to jest problem - paliwo jest zdecydowanie za tanie)

            • 0 2

      • Równie sensowne pytanie jak "mało masz miejsca na jeżdżenie samochodem po obwodnicy i A1?"
        Pomyliłeś sport z TRANsportem.

        • 18 9

    • Którędy chciałbys ten ruch puścic? (6)

      Tymi wąskimi ulicami pełnymi zakrętów, zastawionymi choćby z jednej strony samochodami? I oczywiście o całkiem sporym natężeniu ruchu. Może jeszcze jakąś ścieżkę rowerową wymyślisz?

      Trzymajcie się przepisów o ruchu drogowym

      • 21 18

      • trzeba zakazać parkowania to znajdzie się miejsce dla rowerów (1)

        • 14 33

        • zatem lepiej zakazac pedałowania i mieszkąńcy będa mogli parkowac do woli

          • 0 0

      • (3)

        Skoro do tej pory dawały radę minąć się dwa samochody, bo ulica była dwukierunkowa, to chyba logiczne, że samochód z rowerem miną się bez żadnego problemu? Na osiedlowej uliczce o uspokojonym ruchu nie robi się dróg rowerowych.
        We Francji każda jedna ulica jednokierunkowa ma z automatu dopuszczony ruch rowerem pod prąd. W Gdańsku jest obecnie dokładnie 189 takich ulic (w sumie 42,2km), dlaczego Gdynia miałaby być gorsza?

        • 19 16

        • (1)

          We Francji to, w Szwecji tamto..zero własnych przemyśleń i dopasowania pomysłów do panujących realiów. Jak chcesz mieć jak we Francji, to jedź tam i daj nam święty spokój.

          • 20 15

          • Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań.

            • 4 3

        • Z automatu ruch rowerowy pod prąd i 1000 arabów na km2.

          • 17 16

    • (1)

      i tak prawie nikt tam nie jeździ rowerem. tam sa takie przewyższenia i stromizny jak w Karpaczu

      • 15 8

      • Ja i sporo moich sąsiadów jeździmy. Całkiem sporo osób na rowerach, jadących od ul Morskiej na Wzgórze i odwrotnie przejeżdża również ul Pomorską zamiast ul.Warszawską, bo jest tam mniejszy ruch (czyli jest bezpieczniej).

        • 3 0

  • Tęgie głowy urzedasów (2)

    może warto połatać dziury po zimie na choćby Armii Krajowej i Hryniewickiego. A nie tylko bzdury w głowie. Może bus pas na Świętojańskiej?

    • 9 6

    • na Świętojańskiej warto stworzyć nie buspas, ale deptak z dopuszczeniem (1)

      ruchu trolejbusów, rowerów oraz samochodów dostawczych (ten ostatni w określonych porach dnia)

      • 4 6

      • cały wybrukowany deptak, by żaden pedalarz nie szałał w obszarze przewidzianym dla pieszych

        deptak=deptanie=chodzenie=piesi

        • 0 1

  • działki leśne a Kamienna Gora...

    Jakieś fanaberie. Gdzie Rzym, a gdzie Krym. Z Działek leśnych do kamiennej Góry trzeba przejechać śródmieście!

    • 1 0

  • Obecnie niebezpieczną ulicą w Gdyni (6)

    jest ulica Komandorska zarówno dla kierujących pojazdami jak i pieszych. Prędkość 50 km/h powinna być ograniczona do 30 km/h. Czy patrole straży miejskiej zamiast jeździć ulicą Morską mogłyby korzystać z ulic równoległych Okrzei i Komandorskiej. Gdzie częstym problemem są samochody zawalidrogi parkujące gdzie się da.

    • 46 10

    • Tutaj się zgodzę, że dla parkowania powinna być wyłącznie jedna strona ulicy Komandorskiej.

      • 1 0

    • powinni zrobic parking dla SZKOLY morskiej i MOPSu

      • 1 1

    • Może zgłoś problem do ZDiZ zamiast pisać komentarz na trójmiasto.pl?

      • 0 2

    • potwierdzam i popieram :)

      zapraszam jeszcze np. na Kapitańską i Pomorską - trzeci świat :)

      • 4 0

    • gdzie się da, bo nie ma gdzie (1)

      • 6 4

      • Bylo nie kupowac gruchota skoro nie ma niego miejsca.

        Jak masz maly pokoj to wstawisz tam wielka szafe??

        • 5 1

  • Gdynia brnie dalej w ślepy zaułek.

    Wprowadzono SPP - kierowcy zaczęli parkować dalej. Rozszerzyli SPP - kierowcy parkują parę ulic dalej. Teraz idą w jednokierunkowość. Co będzie dalej? A prawda jest taka, że brakuje wielopoziomowych parkingów w centrum; zamiast wybudować to lepiej sprzedać teren deweloperom. Byłem wczoraj w olbrzymim centrum handlowym w Bydgoszczy "Zielone Arkady": na tamtejszym parkingu byśmy zmieścili chyba wszystkie samochody z centrum Gdyni! Może po prostu należy wymóc na budującym obowiązek zapewnienia dużego parkingu?

    • 2 1

  • Co ten zdiz wyprawia skugusy szczurka a na dzialkach tylko zdiz i straznicy miejscy mieszkana nie zaczna wlepiac i odcholowywac te zle zaparkowane auta

    • 1 0

  • BEZPŁATNY PARKING W MARINIE

    Może Miasto zrobi w końcu porządek z samochodami parkującymi na zakazie postoju wzdłuż kei przy wodzie.Przecież jacht club jest dla żaglówek a nie dla parkujących tam aut.

    • 0 0

  • strefa płatnego parkowania

    Ciekawe ile miasto Gdynia straciła pieniędzy przez nienamalowanie pasów oznaczających miejsca parkingowe ,dlatego połowa Gdyni parkuje bezpłatnie .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane