• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej

Krzysztof Koprowski
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Linia 269 ma szansę być wydłużona do osiedla Kukawka, części Osowej położonej na zachód od torów kolejowych do Gdyni. Linia 269 ma szansę być wydłużona do osiedla Kukawka, części Osowej położonej na zachód od torów kolejowych do Gdyni.

Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.



Kontaktowałeś(aś) się kiedyś ze swoją radą dzielnicy?

Linia 269 funkcjonuje jako typowe połączenie wewnątrzdzielnicowe Osowej. Pokonanie całej trasy z pętli do pętli zajmuje zaledwie 19 minut. Linia jednak cieszy się sporym zainteresowaniem, ponieważ jej trasa przebiega wzdłuż głównych placówek edukacyjnych i handlowych, a samo jej uruchomienie to inicjatywa Rady Dzielnicy Osowa.

Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka zobacz na mapie Gdańska. Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl

- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?

- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie

Propozycja Rady Dzielnicy Oliwa dla przebiegu nowej linii autobusowej. Propozycja Rady Dzielnicy Oliwa dla przebiegu nowej linii autobusowej.
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.

Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska, biurowców w rejonie ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska, Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu zobacz na mapie Gdańska.

- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Linia 142 zlikwidowana została w momencie uruchomienia tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo). Radni chcą jej powrotu w nieco zmienionym przebiegu. Linia 142 zlikwidowana została w momencie uruchomienia tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo). Radni chcą jej powrotu w nieco zmienionym przebiegu.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańskaskrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.

- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Plakat promujący zbieranie podpisów pod petycją o uruchomienie linii 142. Dodatkowo w niedzielę podpisy będą zbierane przed kościołami. Plakat promujący zbieranie podpisów pod petycją o uruchomienie linii 142. Dodatkowo w niedzielę podpisy będą zbierane przed kościołami.

Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.

Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej zobacz na mapie Gdańska, Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.

- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.

Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."

Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy

Miejsca

Opinie (179)

  • A Ja mam pytanie co z linią 283 . (5)

    Założeniem o ile pamiętam było udogodnięcie dojazdu do szpitala dawnej A .M.i szpitala na ul. Wileńskiej. Swismed. Zostały zakópione autobusy które mogą pokonać tą trasę a ciągle dublója trasę innych lini

    • 4 12

    • A może autobósy..

      • 8 0

    • Linia 283 .

      Linia która prosi się o zmiany .!jej dzisiejsza trasa jest bez jakiego kolwiek sensu ,wiekszość jej trasy jest dulem innych lini . Puszczenie tej trasy od zakażnego na wprost w Wileńską-osiedle domków do piecewskiej idalej na Niedzwiednik .Powrót Wileńską w dół,załatwia sprawę wielu pacjętoów a także mieszkańców!

      • 1 5

    • Linia 283 (1)

      AJa się pytam co z mMoją propozycją zmiany trasy poprostu chcę wiedzieć komu się ona nie podoba .?Czy to za wiele ,jeżeli tak to chciał bym wiedzieć!

      • 0 5

      • Nie propozycja się nie podoba, tylko to, że nie da się jej przeczytać bez bólu zębów...

        • 0 0

    • Ty może zakóp słownik ortograficzny. Albo korepetycje z polskiego

      udogodnięcie....
      zakópione....
      dublója....
      lini....
      tą trasę zamiast tę trasę...
      interpunkcja...

      Nawet Swissmed źle napisane. To wszystko w 2 linijkach tekstu. Płetwy opadają.

      W imię przetrwania języka polskiego, nie rozmnażaj się.

      • 1 0

  • Rada niedzwiednik

    Porażka pani radna Iwona zrobiła chodniki tylko blisko (na około rady, czy ktoś tam chodzi?) własnego mieszkania zenada

    • 5 3

  • Boże, a Koprowski znowu nudzi o komunikacji!!! (1)

    To jest jakiś obłęd! Nic tylko problemy z tramwajami i autobusami!
    Czy ten portal nie powinien zmienić tytułu?

    • 10 8

    • Obłęd to obecny dojazd z Moreny i Niedźwiednika do Wrzeszcza.

      • 0 0

  • a co z linią tramwajową 15 ??? (1)

    teraz jest to 5, trasa miała wrócić do starej po remoncie zajezdni w Jelitkowie i temat umarł

    • 6 6

    • W Jelitkowie nie ma zajezdni (i nie było).

      • 3 0

  • remont (4)

    Remont ulicy Piecewskiej odbył się niedawno a oni usunęli z tej ulicy autobus 184 127 i skierowali 129 który jeździ 7 razy na dobą oprócz sobót i niedziel. To jakaś kpina koniowały i patałachy z zkm. I wy chcecie aby ludzie z aut wysiedli i przenieśli się do tej psełdo komunikacji waszej.

    • 8 12

    • To prawda

      a minusują chyba tylko biurwy z ztmu.
      Morena z Wrzeszczem straciła normalną komunikację.

      • 4 8

    • No i dobrze

      To akurat bardzo dobra zmiana. Piecewska jest jednokierunkowa, więc i tak pasażerowie musieli korzystać z innych przystanków, przynajmniej w jedną stronę. Mogą i w dwie. 127 to teraz linia dla Myśliwskiej, nowa trasa jest szybsza i prostsza.

      • 4 2

    • A co ma Zkm do tego baranku?

      • 1 2

    • bledna analiza rozwiazan komunikacyjnych przez ztm

      ten 129 to niewypal po diabla jezdzi i to z opoznieniami wystarczy odciazyc przystanek warnenska z lini 184 i 127 przywrocic na piecewska a tego gniota 129 ew. do tej pkm puscic przez warnenska / 130 i 127 to chyba wystarczy do pkm/ tramwaj przeciez tez jedzie do pkm/ nie kumam jak mozna wymyslic takie rozwiazanie komunikacyjne . NA PIECEWSKIEJ TAKIE PIEKNE PRZYSTANKI ARCTOWSKIEGO, AMUNDSENA -- dla 7 kursow dziennie od pon. do piatku haha. w tym rejonie mieszkaja starsi ludzie z problemami poruszania sie oraz z malymi dziecmi gdzie przesiadki na WARNENSKIEJ by np. Z WRZESZCZA DOJECHAC DO DOMU TO JAKIES NIEPOROZUMIENIE BY WSZYSTKIE TRAMWAJE I AUTOBUSY MUSIALY JEZDZIC PRZEZ WARNENSKA

      • 0 0

  • Prośba do ZTM (1)

    Nie antagonizujcie mieszkańców!!! Obiecywanie uruchomienia linii 142 kosztem zmian na liniach 167 (znowu???) i 210 (Osowa) graniczy z cynizmem. Proszę poszukac rozwiązań i rezerw - wiele podano w trakcie debaty w Kokoszkach.

    • 18 4

    • 210

      Dokładnie, co chcą ciąć w linii 210??? Przecież jeździ jak na lekarstwo

      • 7 2

  • Walczą o zmiany...

    A u nas (Wzgórze Mickiewicza) nie ma autobusu wcale chociaż miał być od września... Obiecują i nic z tego. Szanowna redakcja mogłaby interweniować bo my słyszymy tylko kłamstwa od władz.

    • 4 5

  • Połączenie Moreny z Wrzeszczem (2)

    Dlaczego od momentu uruchomienia tramwaju tak tragicznie wygląda połączenie Moreny z Wrzeszczem, zwłaszcza z PKP??? Przecież tramwaj jedzie do Gdańska!
    Przed zmianami były świetne i częste połączenia autobusowe, teraz to kpina!

    • 15 4

    • PKM (1)

      Chcesz do Wrzeszcza PKP, to jedź pociągiem! Na stację kolejową niczym tak dobrze nie dojedziesz jak pociągiem.

      • 2 7

      • No tak. Cała Morena mieszka obok PKMki. Zastanów się jak długo trwa dojazd

        tramwajem i PKMką do Wrzeszcza urzędasie!!!!!!!

        • 5 2

  • ul. Zawodzie ( kraniec świata) (1)

    Żal serce ściska jak dzieci oraz osoby dorosłe codziennie muszą brnąć po parę kilometrów żeby udać się do szkoły, pracy czy na zakupy. Obecnie remontują przejazd kolejowy przy ul. Zawodzie. Zlikwidowano trzy przystanki autobusowe, w związku z tym codziennie mieszkańcy muszą pokonywać po 4 kilometry, żeby dojechać do pracy czy szkoły.Zimno, ciemno i daleko. Czy nie można pomyśleć żeby chociaż ze 4 razy na dobę kursował chociaż mały BUS ta ulicą, do samego jej końca. Może i pasażerów nie będzie za dużo ale włodarze powinni myśleć o wszystkich mieszkańcach.

    • 8 1

    • remont torowiska

      warto dodać, że remont torowiska trwa od 03 PAŹDZIERNIKA

      • 0 0

  • Orunia Górna (1)

    Po raz kolejny władze Gdańska "wykiwały" mieszkańców Oruni Górnej w sprawie komunikacji. Po wybudowaniu połączenia z pętli Świętokrzyska zabrano nam autobus 254 i dodano w zamian autobus łączący Orunię Górną z pętlą tramwajową. Po 2 miesiącach i ten autobus zabrano, nie zwrócono autobusu 254. Komunikacja pogorszyła się. Jedyne połączenie z pętlą to autobus wiecznie opóźniony w godzinach szczytu - 162. Nikt nie pomyślał o połączeniu tramwajowym z pętli Łostowice Świętokrzyska przez 3 Maja na Morenę do PKM. Orunia Górna zakorkowana w stronę miasta, zakorkowana w stronę Moreny, dojazdy dłuższe o ponad 30 minut do przystanków docelowych. Jest coraz gorzej, ale żaden radny PO nie reaguje na nasze sugestie.

    • 8 5

    • Przeprowadź się

      tam, gdzie jest lepiej. Po co jeździć do pętli na tramwaj, żeby na około nim zwiedzać pół miasta? Masz 154 i bezpośrednio 162 do wrzeszcza.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane