- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (71 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (264 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-27 11:55
walczą? jedyne co radni potrafią to bezrefleksyjnie przyklepać kolejną podwyżkę cen biletów (2)
biznesmeni, którzy w swoich firmach oszczędzają nawet na ogrzewaniu w zimie, pracownicy siedzą w kurtkach. tacy ludzie decydują o polityce i gospodarce miasta? kpina
- 3 1
-
2015-11-27 14:25
(1)
Radni DZIELNIC nie mają nic związanego z podwyżką czegokolwiek.
- 0 0
-
2015-11-29 18:45
docelowo projekt trafia do rąk radnych miasta.
- 0 0
-
2015-11-27 12:03
brak kursów 129
skandaliczne ograniczenie kursów 129, spowodowało wydłużenie dojazdów, dodatkowe przesiadki, czekanie na wiecznie spóźniony 162 lub 262, marznięcie i wściekłość! Każdemu doradzę jazdę własnym samochodem. Nie korzystajcie z komunikacji bo jest droga, trasy nierozsądne, podróż dłuuuuuuuuuuga. Szkoda, że ZTM ma w nosie pasażerów codziennie dojeżdżających do pracy, szkoły.
- 3 1
-
2015-11-27 13:06
Stadiom
Zróbcie jakiś dojazd na stadion na Letnicy
z przymorza- 1 1
-
2015-11-27 13:39
A czym podjeżdżają po ośmiorniczki ?
i kto płaci ? Leming to jak dziecko sekty sterowane lewackimi mediami. Do czego to może doprowadzić widać po fatalnej zachodniej europie.
- 0 1
-
2015-11-27 20:08
Budyń zniszczył komunikację
Nie pisać żadnych petycji tylko zorganizować referendum odwołać Budynia i mafię z PO i wybrać nowe kompetentne władze które nie będą rozwalać miasta i robić inwestycje pod deweloperów
- 1 1
-
2015-11-28 09:13
A kiedy nowe linie? (1)
A kiedy będą puszczone autobusy przez łuczniczą przystanki są a rozkładów brak?
- 1 0
-
2015-11-28 09:16
Zmiana tras
Mogliby przedłużyć 189 do Olimpijskiej a 113 zmienić trasę aby jechał...łucznicza-niepołomicka...Tylko brakuje jeszcze przystanków przy rondzie na ofiar grudnia 70.
- 1 0
-
2015-11-28 10:19
Przydala by sie rowniez przedluzenie lini do zielonego rynku bo to co sie tam dzieje to masakra
- 0 0
-
2015-11-29 16:38
oprosze o maly retusz...
już pisano i co , a maly retusz w kursowaniu linii 110 w soboty i niedziele. Chodzi o pierwszy rano by rozpoczynal o 5 minut wcześniej a nie byłoby problemów z przesiadkami przy Galerii. Ta korekta nie wymaga ani pieniędzy ani dodatkowych autobusow. Proste kierowca rozpoczyna trase do wrzeszcza piec minut wcześniej.
- 0 0
-
2016-02-09 13:47
tragedia
tragedia, pętla stworzona z myslą o tym, aby się na takiej pętli Kowalski mógł przesiąść... ale jak tu sie przesiąść? do czego? na co? Wysiadam z tramwaju, drugi robi papa, mało tego autobus również się z nami żegna. Stój Kowalski 30 min na przystanku i czekaj na następny autobus... bo z pętli tramwajem na Maćki nie dojedziesz...
- 0 0
-
2016-03-13 11:34
Teraz mamy 12 marca 2016
I czy coś się zmieniło? 142 nadal nie jeździ
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.