• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reliant Scimitar: niedrogi unikat

Marek Gotard
6 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Reliant Scimitar. Reliant Scimitar.

Rośnie nam liczba klasyków. W Trójmieście pojawiają się coraz bardziej egzotyczne samochody. Nierzadko bardzo drogie. Mimo to, nadal brakuje rzadkich, ale przystępnych pojazdów. Takich jak choćby Reliant Scimitar. Ciągle tani, a mimo to już bardzo unikatowy i będący od dawna ozdobą wielu szanowanych kolekcji motoryzacyjnych na świecie.



Agresywne linie, plastikowe nadwozie i technika z brytyjskich zakładów Forda. Jedyny widziany przez autora w Trójmieście. To Reliant Scimitar, który pojawił się tutaj na chwilę w ubiegłym roku. Samochód był w tak opłakanym stanie, że żal było robić zdjęcie. Szkoda, bo na rynku w Wielkiej Brytanii, czy Europie pojawiają się sportowe Relianty w znacznie lepszym stanie, w cenie nieprzekraczającej 5 tys. euro.

- Nie udało mi się dotąd spotkać w Polsce na żywo Relianta. Wyprodukowane w niewielkiej liczbie, rzadko trafiają na kontynent. Ich pojawienie się w polskich serwisach ogłoszeniowych to prawdziwa sensacja - zdradza Jakub Zadrożny - specjalista od klasyków i właściciel roadstera MG.
Być może problem polega na tym, że Scimitar jest tak brytyjski, że w zasadzie nie istnieją egzemplarze z kierownicą po kontynentalnej stronie. Firma Reliant założona została w 1935 roku w Tamworth w Anglii. Przez lata zakład specjalizował się w produkcji (popularnych jedynie na wyspach i w dawnych koloniach) trójkołowców. Jednymi z niewielu odstępstw był niewielki, miejski Reliant Kitten, oraz rasowe, sportowe modele Sabre i Scimitar. Ten ostatni produkowany był w dwóch wersjach, od 1964 do 1995 roku.

Pierwszego Scimitara napędzał ponad 122-konny sześciocylindrowiec. Drugiego 137-konna dwulitrówka, a potem motory o pojemnościach 2.5, 2.8 i 3.0 litra. Lekka, kompozytowa konstrukcja pozwalała na osiągniecie 100 km/h zaledwie w 7,9 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 203 km/h. Druga wersja samochodu produkowana była w kilku odmianach, między innymi jako coupe, a w drugiej połowie lat 80. przeszła poważne zmiany, upodabniające Scimitara do bardzo popularnego wówczas, także typowo brytyjskiego TVR-a.

- Miałem kiedyś okazję poznać to auto. Charakteryzowało się specyficzną konstrukcją i sportowymi podzespołami, zapożyczonymi z seryjnych samochodów. Scimitar posiadał niezłe własności jezdne, ale jego wykonanie mogłoby być nieco lepsze - wyjaśnia Andrzej Lubiak z firmy HLW, specjalizującej się w naprawach i serwisie samochodów z Wielkiej Brytanii.
Kto wie, może po przeczytaniu tego artykułu ktoś da się namówić na zakup i rejestrację na zabytkowe numery rejestracyjne tego niezwykłego pojazdu. W ten sposób uda się komuś nabyć naprawdę oryginalny pojazd.

Opinie (16) 2 zablokowane

  • (1)

    Do klasyków jakoś nie pasuje srebrny kolor a już na pewno nie metaliczny. Ogólnie fajna sprawa mieć jakiś taki rarytas w garażu. Chuchać,dmuchać,dbać. Fajne auto stoi w sezonie na Szafarni pod tym wieżowcem obok browaru.

    • 5 7

    • do silver ghost,silver cloud itd też nie pasuje?

      • 0 0

  • Klasyki widzę codziennie na obwodnicy, głównie niemieckie

    • 22 4

  • Zamawiam u Pana Red. art. o zabytkowych motocyklach w kolekcjach Trójmieszczan (3)

    Czy można prosić o informację, czy są na Wybrzeżu jakieś klasyczne Hondy, Kawy, Triumphy, BSA, etc.?

    • 7 1

    • Oczywiście że są tylko trzeba wiedzieć gdzie zapytać

      • 2 1

    • (1)

      Zajrzyj do Gdyńskiego Muzeum Motoryzacji w Gdyni Chyloni.

      • 2 1

      • w kartuzach

        tez są

        • 0 0

  • wygląda jak ze stajni Giugiaro (2)

    ponad czasowa linia karoserii :-) i pomyśleć że tyle lat temu stworzona!

    • 7 2

    • Stajnia Giugiaro projektowała również Hyundai Matrix, tam to jest ponadczasowa linia (1)

      • 3 0

      • to fakt do dzis nazywa sie matrix

        ponadczasowy komentarz

        • 0 0

  • HLW to potega w trojmiescie

    Juz same nazwiska spolki z cartera sa skazane na sukces w branzy, pozdrawiam serdecznie i namawiam niestety do wiekszej uczciwosci.

    • 4 2

  • Co to za temat ?

    Taki tekścik z d... Dodatkowo z fotą z wikipedi. Profesionalizm

    • 5 2

  • Wygląda jak Volvo 1800 czy mi się wydaje? (1)

    • 6 2

    • delikatnie podobna linia nadwozia do rocketa

      Jak w volvo

      • 3 0

  • kompletna głupota (1)

    przestarzała technologia, niebezpieczne, śmierdzące, awaryjne i kiepska wydajność
    po co taki szrot?
    taniej kupić Golfa i przynajmniej wiesz, że dojedziesz a i w komfortowych warunkach a nie z dziurą w przerdzewiałej podłodze

    • 4 10

    • Kanapki do szkoły przygotowane? Zeszyty w tornistrze?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane