• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont skrzyżowania ul. Chylońskiej i Północnej

Michał Sielski
16 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Taki widok na skrzyżowaniu ul. Chylońskiej i Północnej nikogo już nie dziwi. Taki widok na skrzyżowaniu ul. Chylońskiej i Północnej nikogo już nie dziwi.

Kilkakrotnie przekładana inwestycja w końcu rusza. W przyszłym tygodniu Gdynia podpisze umowę z firmą MTM, która za 1,3 mln zł przebuduje skrzyżowanie ul. Chylońskiej i Północnej.



Czy remont tego skrzyżowania rozwiąże sprawę korków na ul. Chylońskiej?

Skrzyżowanie ul. Chylońskiej i Północnej zobacz na mapie Gdyni korki są permanentne. Ul. Chylońska prowadzi wzdłuż torów SKM pomiędzy Leszczynkami a Cisową. Przez tory można przejechać przejazdem przy ul. Puckiej lub ul. Północnej. To właśnie przejazd w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni jest miejscem, które zatyka Chylońską. Gdy opuszczone są szlabany, sznur czekających na przejazd samochodów blokuje ulicę w obu kierunkach.

Urzędnicy już od ponad dwóch lat próbowali rozpisać przetarg na przebudowę skrzyżowania. Ani razu nie udało się go jednak rozstrzygnąć. Najpierw nie udało się wybrać wykonawcy, a potem skoordynować remontów.

- Nie mogliśmy zacząć przebudowy skrzyżowania gdy remontowany był przegub Estakady Kwiatkowskiego, bo to zakorkowałoby nie tylko ul. Chylońską, ale również całą okolicę - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Doszło nawet do tego, że radni z Chyloni i Cisowej urządzili ironiczny happening, podczas którego otwierali "niewidzialną inwestycję".

Na szczęście tym razem bez ironii możemy napisać, że prace lada dzień ruszą.

- Remont estakady się skończył, przetarg rozstrzygnięty, umowa podpisana przez prezydenta, więc nic nie stoi na przeszkodzie. Wiem, że niektórym mieszkańcom marzy się tunel, ale to rozwiązanie zdecydowanie droższe- dodaje Marek Stępa.

Prace wykona firma MTM z , która otrzyma 1,3 mln zł. Za te pieniądze przed skrzyżowaniem powstaną powstaną dodatkowe pasy o długości 150 i 180 metrów, które umożliwią samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej oczekiwanie na otwarcie szlabanów, bez blokowania ruchu na głównej drodze. Wykonawca ma 140 dni na zakończenie prac.

Miejsca

Opinie (53)

  • tylko most

    tylko most zwodzony trzeba tam wybudować. tunel może zalać jasna chole..

    • 0 0

  • Malkontenci !!!! (2)

    Przecież władze miasta myślą o usprawnieniu komunikacji. Będziemy mieli ścieżkę rowerową wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego !!!

    • 2 1

    • (1)

      której nikt nie chce

      • 1 0

      • No jak nikt?

        NApewno chce Szczur, Stepa i MTM :)

        • 1 0

  • Stępa ! przecież tam niedawno był remont !!! - tam potrzeba przebudowy z budową tunelu włącznie !!! - nie wywalajcie kasy w (1)

    błoto na jakieś nic nie dające remonty i przebudowy - tak jak zrobiliście z węzłem Wzgórze ! Gdzie stworzono Bubla ,wywalono 60 mil. zł. i jest trzy razy gorzej niż było przed przebudową , czy ktoś za to odpowie ? ,a najgorsze jest to ,że w niedługim czasie trzeba będzie od nowa dokonać kompletnej przebudowy !!! - kto to widział aby przejechać przez nowy węzeł trzeba stać 6 razy na światłach , ! , proponuję obliczyć ile świateł trzeba przejechać jadąc z ul. Śląskiej pod Urząd Miasta ?!...

    • 6 2

    • Zgadzam się

      Jednak z tą róznicą że wiadukt/estakada byłby lepszym rozwiązaniem. Tam na tunel nie ma miejsca, tym bardziej ze obok północnej stoi firma, a ona musi miec dojazd. Tunel by bo uniemozliwił. Poza tym tulen chyba jest droższy od konstrukcji naziemnej.Jesli chodzi o Węzeł Wzgórze i osławiona kładkę to zgadzam sie w całej rozciagłosci.

      • 1 0

  • Tunel i tylko tunel!!! (3)

    żadne półśrodki!

    • 78 6

    • dokładnie !!!!!!!!!!

      za 1.3 mln ja też wyleję 150m asfaltu..............

      • 2 0

    • Racja. Pasy do skrętu problemu nie rozwiążą. Tamtędy jadą TIRy do placów składowych, do schenkera, do urzędu celnego i wielu firm na Hutniczej . 3 lub 4 TIRy zapełniają pas do skrętu i mamy to samo tylko za wywalona 1,3 mln zł. Za te pieniądze lepiej byłoby przygotować dokumentację pod tunel lub estakadę.

      • 2 0

    • Dokładnie. W tym miejscu jak najszybciej powinna stanąć kontynuacja Obwodnicy do wysokości ul. Hutniczej - chociażby jako droga wojewódzka, albo nawet i powiatowa. W końcu Estakadę wybudowało miasto.

      • 7 0

  • Tunel (9)

    tunel lub most to jest rozwiązanie, ulica mało istotna bo Szczurek tamtędy nie jeździ

    • 64 4

    • (6)

      zwłaszcza most, tylko skąd tu jeszcze rzekę podprowadzić...

      • 8 3

      • A tu Cie zaskoczę.

        Pod rondem na skrzyzowaniu ulic Morskiej z Obwodową (Al. K. Jagiellończyka) przepływa struga/rzeczka. ZAtem to rondo juz jest jakgdyby mostem ;).Gdyby tam pstawić konstrukcję to byłby w pewnym sensie most ;)

        • 0 1

      • (4)

        a czy każdy most musi mieć pod sobą rzekę ?

        • 2 1

        • Tak, musi mieć coś wodnego. Jeśli nie, to nazywa się wiaduktem!

          • 0 0

        • (2)

          oczywiście, że nie. Może to także być np. jezioro, zatoka, cieśnina...

          • 3 1

          • (1)

            a szambo ?

            • 0 0

            • wydaje mi się że nie, ponieważ "szambo", a dokładnie zbiornik na nieczystości stałe jest w myśl ustawy "Prawo Budowlane" budowlą, a nie zbiornikiem wodnym. Wynika z tego, że komunikacja powyżej "szamba" nie miałaby cech przeprawy. Więc nad "szambem" raczej wiadukt.

              • 7 1

    • czas na naowego prezydenta miasta

      • 2 2

    • pewnie o wiadukt chodziło

      • 3 0

  • flesz (1)

    Od Sczurka to sie odwal.... Robi duzo ale wiadomo że wszystkiego nie moze... a tak po za tym tez jestem za tunelem

    • 0 5

    • akurat dla tej części Gdyni podobnie jak dla Pogórza Obłuża czy Oksywia nie robi nic.Wiesz ile lat czekają i ile pism wysyłają mieszkańcy ulicy Żwirowej do tych nierobów żeby utwardzili im drogę i nie musieli brnąć bo kolana w wodzie?

      • 3 0

  • Tunel NIE! (1)

    1. Ja zbudują tunel to wszystkie samochody z przejazdów Pucka i Piaskowa będą jeździć przez Północną. I ruch w tamtym miejscu wzrośnie kilkakrotnie. Szczególnie ciężarowe... Zrobi się straszne kongo. - skręt z Chylońskiej w ten tunel jadąc od strony Cisowy będzie graniczył z cudem bo będzie trzeba przepuścić samochody jadące Chylońską prosto od strony Gdyni.- tam nie ma skrętu z Północnej w lewo w kierunku Gdyni i co zrobić z masą samochodów które będą chciały tam jeździć? Teraz niektóre zawracają pod wieżowcem na Chylońskiej. Jak będą chciały skręcać w Kcyńską to się zrobi dopiero bajzel bo zakorkują całą Chylońską. 2. Tunel jest drogi. Tym bardziej jeśli planuje się za kilka lat puścić tamtędy przedłużenie obwodnicy nad torami to tunel jest rozwiązaniem tymczasowym.

    • 1 5

    • Ta obwodnica nigdy nie powstanie to są miliardowe sumy których nikt nie ma

      • 0 0

  • Gdynie nie stać na tunel?To wejherowo ma...... (3)

    może i Chylońska nie będzie już tak zakorkowana,ale nie o to mieszkańcom chodziło.Moim zdaniem powinien być tunel żeby przejazdy były płynne.Dalej będziemy stali i dalej z biegiem czasu będą korki,samochodów cały czas przybywa.

    • 38 2

    • tunel? (1)

      Wejherowski tunel trudno nazwać tunelem. W deszczu nieprzejezdny. Poza tym Straż Pożarna i karetki nie mogą z niego korzystać, bo jest za niski.

      • 2 0

      • lepszy rydz niz nic

        • 1 0

    • Jak w Wejherowie nie pada to fakt mają tunel :)

      • 4 0

  • Szkoda pieniędzy na tunel są inne bardziej potrzebne wydatki w mieście (1)

    • 1 40

    • jakie strefa parkingowa?

      wow

      • 1 0

  • Wejherowo było stać na tunel.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane