- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (54 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Wymieniona zostanie część jezdna wiaduktu oraz schody prowadzące na peron kolejowy. Odnowione zostaną kratowe dźwigary i ceglane podpory. Ze względu na to, że prawie stuletni most - powstał w 1914 r. - chroniony jest przez wojewódzkiego konserwatora zabytków prace remontowe nie będą ingerowały w kształt wiaduktu.
Koszt robót to 14 mln zł. Remont wiaduktu przeprowadzi Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych remontujące również Błędnik.
Półtora roku temu, w październiku 2004 roku, doszło do awarii części wiaduktu. Oberwał się wtedy tzw. ściąg łuku, czyli stalowy dźwigar będący jednym z głównych elementów konstrukcyjnych. Wiadukt został na kilka dni wyłączony z ruchu ze względu na groźbę zawalenia się konstrukcji. Po zabezpieczeniu usterki wiadukt został przywrócony do ruchu, ale ograniczony jedynie do pojazdów osobowych o masie do 3.5 tony.
W najbliższa sobotę 18 marca ul. Braci Lewoniewskich prowadząca na wiadukt od Al. Grunwaldzkiej zostanie zamknięta dla ruchu. Kierowcy będą musieli korzystać z wiaduktu w ciagu ul. Kościuszki i tunelu na ul. Kołobrzeskiej. W poniedziałek zacznie powstawać kładka, która połączy Al. Grunwaldzką z peronem stacji Zaspa. Po jej ustawieniu wiadukt zostanie zamknięty także dla pieszych. Chcąc dostać się tędy na Zaspę, trzeba będzie skorzystac z nowej kładki, przejść peronem i pokonać tory przejściem przy północnym jego końcu.
Opinie (61) 2 zablokowane
-
2006-03-17 08:38
no i co PIS'owcy? mamy dzięki Panu Adamowi kolejny sukces i sporą inwestycję, czy dalej będziecie narzekać? Pozdrowienia dla Urzędu Miasta, dobra robota ekipo
- 0 0
-
2006-03-17 08:41
patka
Tunel jest:) Pod stacja kolejki SKM ów tunel wiedzie cie do ul.Grunwaldzkiej.
Pozdrawiam- 0 0
-
2006-03-17 08:50
PO CO I KOMU...!?
Jakiś marny obiekt w formie zabytku. Może latwiej i taniej byłoby zburzyć i wybudować replikę starocia? Nowe techologie i materialy mogłyby zastąpić starocia - zabytek, na wiele mocniejszą budowlę, która służyłaby wszystkim mieszkańcom Gdańska i nie tylko, a nie kilku fanom zabytków i cwanym urzędnikom.
- 0 0
-
2006-03-17 09:19
Pudrowanie trupa
Tyle kasy na ten niebezpieczny wiadukt nie tylko ze wzgledu na jego zły stan techniczny. Aby dojść od przystanku kolejki SKM trzeba przejść przez rzeczony wiadukt około 150 metrów. Najdłuższe 150 metrów tak mówią mieszkańcy całej Zaspy, którzy pokonują tę trasę kilka razy dziennie. Wielokrotnie w tym miejscu dochodzi tam do napadów. Wieczorem, ale i wciagu dnia w pobliżu wiaduktu gromadzi się "towarzystwo" a i sam doświadczyłem chamskiego zablokowania schodów/drogi przez trzech wyrostków(znosiłem wtedy rower po dłużej wycieczce i byłem troche zdezorientowany, obecnie woże odpowiednia pompke) Ale mówią o napadach w tym miejscu mieszkańcy okolicznych bloków - Młode pokolenie w dresach. Ogoleni na jeża. Nie mają więcej niż 16 -30 lat napakowani w pobliskiej siłowni lub napici w przybocznym pabie.
Czy naprawde tak trudno jest zaprojektować ciekawe funkcjonalne rozwiazanie dla tego przystanku z mostem zabytkiem w tle. Wiekszość miast powiatowych w Polsce liczy ok.40 tys. mieszkańców, a sama Zaspa ma tylu domowników, mamy jescze troche Wrzeszcza od str. klubu "Żak". Panie prezyd. Szanowni Radni jak wam nie jest wstyd, budujemy na kilkadziesiat lat, co po sobie zostawicie. Taki malenki Sopot potrafił wybudować Kamienny Potok, gdzie przewija sie 10% tego co przez ten przystanek.- 0 0
-
2006-03-17 09:21
mamy tempo
Półtora roku temu, w październiku 2004 roku, wiadukt uległ awari, i dopiero teraz będzie jego naprawa. Jestem ciekaw kiedy będzie modernizacja, największa dzielnica Gdańska a wiadukt i przepustowość jak w 1914.Ten kraj jest *. Do wszystkiego można się przyzwyczajić.
- 0 0
-
2006-03-17 09:25
Ale wy wszyscy jestescie głupi. cieszcie się, że remontują, a ni jak zwykle narzekacie!!
- 0 0
-
2006-03-17 09:36
A co z resztą?
Po obydwu stronach "części jezdnej wiaduktu" również przydałby się remont nawierzchni, szczególnie droga dojazdowa od ul. Hynka.
- 0 0
-
2006-03-17 10:09
Do Aldwyn Nightmare
Stary, co ty bierzesz, że masz takie odlotowe wpisy?
Spróbuj się przespać, choć to może być trudne w tym przypadku, hihi...- 0 0
-
2006-03-17 10:13
mam zapytanko
czy owa kładka od Grunwaldzkiej będzie nad torami czy jako przejście po torach?
może mnie któś oświeci- 0 0
-
2006-03-17 10:19
spokojnie
to most o konstrukcji kratownicowej, natomiast sama płyta nośna podparta na filarach jest betonowa. Po remoncie most będzie miał nośność 40 ton
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.