• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody spalinowe tylko do 2035 roku?

mJ
21 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Czyżby wielkimi krokami zbliżał się kres aut spalinowych? Czyżby wielkimi krokami zbliżał się kres aut spalinowych?

Do 2035 roku zakończy się era samochodów spalinowych w Europie - donosi agencja Bloomberga. W salonach dostępne będą jedynie auta elektryczne, no i niewykluczone, że te napędzane wodorem. Czy rzeczywiście taki scenariusz ma szansę się ziścić?



Czy wierzysz, że po 2035 roku nie kupisz w salonie auta spalinowego?

Agencja Bloomberga dotarła do unijnych dokumentów, z których wynika, że planowane jest wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, zarówno w autach osobowych, jak i dostawczych. Przełomowym momentem ma być rok 2035.

Według długoletniego planu Komisji Europejskiej w pierwszej kolejności, do 2030 roku, emisja spalin w nowych autach rejestrowanych w krajach należących do UE ma spaść o 65 proc. w stosunku do aktualnie obowiązujących wartości, czyli 95 g/km. Pełna zeroemisyjność ma nastąpić do 2050 roku. Tym samym Stary Kontynent ma stać się pierwszym na świecie kontynentem o zerowej emisji netto.

Stopniowa realizacja planu wycofania ze sprzedaży spalinowych aut ma dać czas producentom na rozszerzenie gamy oferowanych modeli, ale także rządom na przygotowanie niezbędnej infrastruktury. Projekt wycofania spalinowych pojazdów z obiegu wiąże się z reorganizacją całej gospodarki, w tym przemysłu i transportu.

Plany są poważne, a pytanie brzmi: czy jest szansa na ich realizację? Pojawiły się głosy, z których jasno wynika, że tak naprawdę już osiągnięcie redukcji o ponad 60 proc. w ciągu najbliższych 9 lat będzie bardzo trudne, nawet jeśli mocno postawi się na hybrydy typu plug-in.

Gwoli ścisłości, po 2035 roku na naszych drogach oczywiście wciąż spotkamy samochody z silnikami spalinowymi. Wygląda na to, że będziemy świadkami rozkwitu rynku wtórnego.

Czy już za 14 lat powiemy: żegnaj benzyno, żegnaj dieslu? Co o tym sądzicie?

Czytaj więcej na temat elektromobilności

mJ

Opinie (219) 4 zablokowane

  • Z punktu widzenia kierowcy zawodowego (2)

    Ciężarówka czyli tzw TIR-em w miesiącu robię około 13000km na co potrzebuje około 3000 l oleju napędowego. Wszystkie dostawy mamy na wczoraj(w większości przypadków kierowcy mają tzw FIX-y), nie wyobrażam sobie ładować elektrycznej ciężarówki kilka godzin co kilkaset kilometrów bo nawet papieru toaletowego zabraknie w sklepach

    • 22 0

    • dlatego trzeba przejść na CNG/LNG

      • 0 0

    • Ja też sobie tego nie wyobrażam, dlatego będziesz miał pantograf na głównej drodze i akumulator na ostatnie 50km Ci...

      ...się w czasie jazdy naładuje. Może być?

      • 2 2

  • benzyna? diesel? a może.... (3)

    ...zapomniano w artykule dodać że w tych dokumenta EU właśnie jest mowa tylko o silnikach gdziech podstawowym paliwem jest Pb i ON. A wszyscy doskonale wiedzą że wystarczy ażeby producenci aut totalnie przeszli na zasilanie LPG lub nawet CNG i już sprawa zamknięta.

    • 12 1

    • (1)

      80% nowych pick-up, vanów w stanach jest sprzedawana z fabryczną instalacją LPG/CNG już od dawna. Na dodatek wszystkie komponenty GM robi w Polsce.

      • 1 0

      • usa i australia przoduje w truckach napędzanych na LNG

        • 0 0

    • takie coś to spoko, ja sobie nie wyobrażam kwestii jazdy na dzisiejszym elektryku w jakąś trasę. zasięgi są tak małe że to jakaś paranoja. Choć do 2035 może się jeszcze duuuuużoooo zmienić.
      wg mojej wiedzy silniki na wodór już dawno powinny być bezproblemowo produkowane - ale niestety lobby paliwowe na to nie pozwalało

      • 3 1

  • A wytwarzanie prądu jest super eko (18)

    Zwłaszcza w naszych cudownych elektrowniach węglowych. Genialny pomysł, zeroemisyjność jak się patrzy.

    • 73 12

    • (2)

      Wszystko wskazuje na to, że były to celowe działnia lobbystyczne? Nikt do tej pory z producentów samochodowych, nie pochwalił się pełnym bilansem zysków i strat dla środowiska, porównując zalety i wady samochodów z silnikiem diesla z elektrykami. Tym razem nie da się zagłuszyć tego stanowiska propagandową paplaniną. To nie jakiś instytut, wynajęta organizacja, czy niezależny ośrodek badawczy, a producent samochodów z górnej półki, który nie musi niczego ukrywać, wyolbrzymiać lub fałszować. Mazda nie przystąpiła do światowego wyścigu na elektryczny samochód, który może wreszcie pokonać kilkusetkilometrowe odcinki dróg, do kolejnego tankowania. Dlaczego?

      Właśnie ujawniono bilans energetyczny i środowiskowy, z którego jasno wynika, że nie wszystko jest tak różowe, jak do tej pory było przekazywane opinii publicznej. Samochody elektryczne, wcale nie są czystszymi pojazdami pod względem szkód wyrządzanych środowisku, niż diesle. Mało tego, w sprzyjających warunkach, per saldo wytwarzają i wydalają mniej trujących substancji, niż elektryki okrzyknięte superczystymi.

      Na czym polega kłopot z samochodami na prąd? Chodzi o ich największy mankament, a więc zasięg. Producenci, chcąc go wydłużyć muszą za każdym razem instalować coraz większe źródła energii elektrycznej , a więc akumulatory o rosnących pojemnościach. I tak, przy 35kWh, średni zasięg bez ładowania to 200 kilometrów, 45 kWh 330 kilometrów, 58 kWh 420 kilometrów, 78 kWh 550 killometrów.

      Christian Schultze  zastępca szefa centrum badawczo-rozwojowego Mazdy w Europie ujawnił bardzo ciekawe i praktyczne dane. Porównał istniejące modele samochodów Mazdy wyposażonych w oba typy wyżej omawianych silników. Jedno łączy wszystkie typy samochodów ślad dwutlenku węgla, który zostawiają w atmosferze. Ten współczynnik pokazuje, ile jest warta dana technologia w dobie permanentnej walki o czyste środowisko.

      Elektryk Mazda MX-30 (SUV) wytwarza tyle samo CO2, co Mazda 3 (kompaktowe auto) z silnikiem Diesla.

      • 2 0

      • Elektryk tyle samo CO2 co Diesel? Chyba jak Diesel stoi z wyłączonym silnikiem - to zgoda. (1)

        • 0 3

        • Diesel wytwarza co prawda więcej sadzy, NOx oraz SOx ale CO2 już nie. Licząc ślad węglowy. Co prawda wytwarza to punktowo a elektryk korzysta z oddalonej elektrowni. Oczywiście nie w Gdańsku, bo w Gdańsku, jak ludzie (o zgrozo!) nie wiedzą elektrownia stoi prawie w centrum.

          • 2 0

    • a słyszałeś może (5)

      o autach na wodór?

      • 7 4

      • (2)

        Słyszałem . I co z tego wynika ? Wiesz ile kg CO2 trzeba wyemitować aby wyprodukować 1 kg wodoru ?
        Nie wiesz, bo gdybyś wiedział jak się ośmieszasz to byś takich głupot nie wypisywał.
        Podpowiem tobie gimbusie ,że jest to ok. 8 kg. CO2 czyli twój ekologiczny i zeroemisyjny samochód na wodór jest tak wysoko ekologiczny jak twoje wykształcenie i wiedza w tym temacie.

        • 2 0

        • Zwłaszcza jak użyjemy do produkcji wodoru energii ze słońca - wiesz ile słońce CO2 w kosmos emituje? (1)

          • 0 0

          • nic bo tam tak duże pierwiastki jak węgiel i tlen nie mogą istnieć ;)

            • 0 0

      • Czytaj ze zrozumieniem (1)

        Wypowiadam się tutaj na temat elektryków, które są mocno promowane, przynajmniej na chwilę obecną.

        • 3 1

        • napęd elektryczny może być ściśle powiązany z napędem wodorowym

          • 1 3

    • (7)

      Do tego dochodzi degradacja terenu w obszarach, gdzie wydobywane są pierwiastki używane przy produkcji baterii do aut elektrycznych i sam proces produkcji auta elektrycznego wytwarza emisję równie szkodliwą, co 5-7 lat jazdy autem z silnikiem diesela. Nie mówiąc już o tym, że 80-85% zanieczyszczeń wytwarzanych podczas jazdy to tak zwane zanieczyszczenia wtórne, które powstają też w wyniku eksploatacji aut elektrycznych. O takich rzeczach się nie mówi. Podliczając całkowity bilans, auta elektryczne nie są wcale bardziej ekologiczne od spalinowych. Dlaczego, nie rozwija się technologii wodorowej, która zaczeła pojawiać się w latach 70? Nie dość, że jest dużo bardziej eko, to jeszcze bardzo łatwo można dostosować do niej obecne silniki spalinowe oraz infrastrukturę (stacje paliw). Widać gołym okiem, że chodzi o kasę. Sprzedanie starej technologii (silniki elektryczne powstały długo przed spalinowymi) jako nowinkę i coś modnego.

      • 23 5

      • (2)

        A wodor jak powstaje? jest jeszcze mniej ekologiczny proces niz produkcja ropy. Transport wodoru to dramat (infrastruktura przesylu pradu istnieje) tak samo jak jego magazynowanie. Technologia wodorowa z lat 70? Tak ale XIX wieku :) tak, tak, ogniwa wodorowe to wynalazek starszy niz silniki elektryczne czy spalinowe.

        • 6 2

        • Mercedes planował wdrożenie układów wodorowych w swoich autach już w 1995 roku (1)

          ale odpuścili sobie, bo przechowywanie i potencjalne niebezpieczeństwo podczas wypadku naraziły by firmę na odszkodowania większe niż jej wartość

          • 5 2

          • powiedz to Toyocie

            • 0 0

      • Dewastacji po wydobyciu rudy żelaza czy paru pierwiastków do różnych odmian stali w silniku spalinowym rozumiem nie ma?

        Sam proces produkcji auta spalinowego to ile lat jego eksploatacji? Jak długo już pracujesz dla Toyoty?

        • 0 2

      • Rozwija się (1)

        Auta już są, nie wiem czy wiesz ale w czerwcu w Polsce (można!) testowano lokomotywę napędzaną wodorem. Samoloty i statki też są w planach (na razie). Moim skromnym zdaniem, w ciągu 2 lat wodór będzie tak popularny jak elektryki teraz

        • 2 4

        • nie porównój 150 tonowej lokomotywy

          która jedzie po torach w ruchu sterowanym i zabezpieczonym, lub 12 000 tonowego statku na morzu z osobówką prowadzoną w 5/10 przypadków przez ludzi nie znających dobrze przepisów. O samolotach na wodór zapomnij nawet.

          • 4 3

      • taa ale wiesz to już poza UE jest

        ale o tym nic nie mówią

        • 0 2

    • I już tak zawsze będzie u nas prąd z węgla? Nawet w 2050r?

      • 0 0

  • Skąd prąd (4)

    Z wiatraków i fotiwoltajki?))) Ktoś w ogóle liczył ile energii trzeba? Ładowarek? Czy samochod osobowy to będzie luksus?

    • 32 4

    • wodór kolego

      • 0 0

    • (1)

      takie one eko jak ... , opiszcie co się dzieje z żuzytymi autami , bateriami ... kończą na składowiskach jak posortowany plastik na składowiskach w indonezji ... eko, a tak naprawdę chodzi by każdy wymienił auto na nowe i dał zarobić koncernom

      • 6 2

      • I kolejne pie...lenie - widziałeś już takie składowiska aut i baterii?

        Baterie z elektryków póki co są cennym towarem - rzuć okiem na Allegro. I to się prędko nie zmieni, raczej popyt na magazyny energii będzie coraz większy.

        • 2 2

    • Będzie Mad Max 8 !

      • 7 0

  • Pani Beata obiecywala inwestycje w polski węgiel !!!!

    Oczywiście taki, który nie generuje C02. Czekam na spełnienie obietnic wyborczych !!!!

    • 3 1

  • Kolejny d...zm wymyślony przez

    lobby wspierane przez biurokratów.
    Przy obecnej technologii auta elektryczne są kompletnie bez sensu, chyba że ktoś jeździ nimi po bułki.
    Nie ma to nic wspólnego z ekologią.

    • 2 1

  • A co z akumulatorami i wyworzeniem (1)

    energii. Co z cmentarzyskami aut ze starymi bateriami. Co z wymiana baterii z 40k...?

    • 4 0

    • Kolejny pie...dolący - jakie cmentarzyska? Recykling - baterie rozchodzą się w try miga, reszta jak w spaliniaku.

      • 0 2

  • Prad (1)

    A samoloty czy stadki morskie też zrobiom na prąd też mają silniki spalinowe nikt o tym nie mówi a Unia taka mądra

    • 5 0

    • Zrobią, nie martw się.

      • 0 1

  • (1)

    Jeśli u nas przyjmą się elektryki to jesteśmy zgubieni. Już teraz nasze elektrownie na węgiel nie dają rady. Trzeba będzie dobudować kolejne śmierdzące elektrownie, zwiększyć wydobycie węgla, jeszcze więcej kupować węgla od ruskich ;)

    • 6 0

    • Ale kopalnie sa zamykane, więc co? Może wiatraki i panele słoneczne? I magazyny energii ze starych akusów z aut?

      Co myślisz?

      • 0 1

  • W 2035 roku przeżytkiem będą obecne elektryki. Silniki spalinowe będą zasilane paliwem (1)

    produkowanym z wody i powietrza. Takie paliwo, na dość szeroką skalę produkowane jest w Niemczech. A energia elektryczna pochodzi z fotowoltaiki. Produkowane jest zarówno paliwo do silników iskrowych jak i wysokoprężnych. Takie paliwo jest absolutnie obojętne dla środowiska - ile się zużyje wody i powietrza na produkcję to tyle wróci po spaleniu.

    • 3 0

    • Ale wodoru chyba się nie spala w cylindrach

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane