• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody spalinowe tylko do 2035 roku?

mJ
21 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Czyżby wielkimi krokami zbliżał się kres aut spalinowych? Czyżby wielkimi krokami zbliżał się kres aut spalinowych?

Do 2035 roku zakończy się era samochodów spalinowych w Europie - donosi agencja Bloomberga. W salonach dostępne będą jedynie auta elektryczne, no i niewykluczone, że te napędzane wodorem. Czy rzeczywiście taki scenariusz ma szansę się ziścić?



Czy wierzysz, że po 2035 roku nie kupisz w salonie auta spalinowego?

Agencja Bloomberga dotarła do unijnych dokumentów, z których wynika, że planowane jest wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, zarówno w autach osobowych, jak i dostawczych. Przełomowym momentem ma być rok 2035.

Według długoletniego planu Komisji Europejskiej w pierwszej kolejności, do 2030 roku, emisja spalin w nowych autach rejestrowanych w krajach należących do UE ma spaść o 65 proc. w stosunku do aktualnie obowiązujących wartości, czyli 95 g/km. Pełna zeroemisyjność ma nastąpić do 2050 roku. Tym samym Stary Kontynent ma stać się pierwszym na świecie kontynentem o zerowej emisji netto.

Stopniowa realizacja planu wycofania ze sprzedaży spalinowych aut ma dać czas producentom na rozszerzenie gamy oferowanych modeli, ale także rządom na przygotowanie niezbędnej infrastruktury. Projekt wycofania spalinowych pojazdów z obiegu wiąże się z reorganizacją całej gospodarki, w tym przemysłu i transportu.

Plany są poważne, a pytanie brzmi: czy jest szansa na ich realizację? Pojawiły się głosy, z których jasno wynika, że tak naprawdę już osiągnięcie redukcji o ponad 60 proc. w ciągu najbliższych 9 lat będzie bardzo trudne, nawet jeśli mocno postawi się na hybrydy typu plug-in.

Gwoli ścisłości, po 2035 roku na naszych drogach oczywiście wciąż spotkamy samochody z silnikami spalinowymi. Wygląda na to, że będziemy świadkami rozkwitu rynku wtórnego.

Czy już za 14 lat powiemy: żegnaj benzyno, żegnaj dieslu? Co o tym sądzicie?

Czytaj więcej na temat elektromobilności

mJ

Opinie (219) 4 zablokowane

  • (3)

    No taa Polak zarabiający 600Euro kupi auto za 50tys Euro.

    • 28 3

    • Jak Polak zarabia 600 Euro (1)

      To mógłby zacząć od zastanawiania się, czy auto jest dobrym pomysłem.

      • 3 8

      • Cena modelu T Forda miała być równowartością 2 pensji najniższej klasy robotnika. Samochód segmentu A, B bez wodotrysków 4 koła i to co do jazdy, dzisiaj nie musi kosztować więcej jak 3 średnie wypłaty. Ale dowal obowiązkowe ESP, Asystentów wszelakich, drogie sterowanie mocno doładowanych silników i jest jak jest.

        • 5 0

    • jakoś auto za 50 tys euro

      na ulicach nie brakuje.

      • 3 6

  • (3)

    Polska z Węgrami stworzy z Rosją na nowo Układ Warszawski . Będziemy jeździć Ładami Moskiczami Wołgami i Kamazami

    • 6 17

    • Widziałeś nową Łade, bez akcyzy całkiem fajny sprzęt. Wiele nowych modeli w tym roku wychodzi w rosji. Gdy Europejski rolnik musi wydać na pick-up do pracy 160 tyś pln na pro wersje i tańsze robocze nie dostępne, taki rosyjski rolnik kupi sobie Uaza Patriot za ok 50tyś pln w rosji(80tyś pln u nas) i sobie elegancko po taniości może wozić gnój czy co tam się na wsi wozi i robić biznes gdy rolnik w UE musi zwijać manatki bo nie ma na rynku narzędzi pracy dla niego.

      • 5 2

    • zanim się obejrzysz to Rosji nie będzie i Chiny już będą tu stały nad granicą

      • 3 0

    • Bardziej boję się tych lewicowych psychopatów z Brukseli. Kto wie na co jeszcze wpadną te neomarksistowskie pijawki.

      • 18 2

  • Mumia europejska powinna też wprowadzić całkowity zakaz wydalania CO2 przez ludzi - od 2025 roku. (2)

    • 16 5

    • Taki podatek od otyłości, ciekawy jak liczyli by stawkę opłaty od jednej "d*py".

      • 0 1

    • zacznijmy ten cel realizować, pliska,najlepiej od zachodu, na pierwszy ogień beneluks, francija i germańce, pliska

      • 2 1

  • A dlaczego nie do 2025 ? (1)

    Urząd Miasta Gdynia nie wykazuje się proaktywną postawą w obszarze rozwoju ekologicznych rozwiązań technologicznych, w szczególności tych które tworzą CO2, lecz za dużo uwzględnia się dogodnych dla partnerów oraz przyjaznych dla mieszkańców-samochodziarzy Gdyni, nie wspominając o "satelitów/obarzanków" Gdyni , a nie przyjaznego środowisku oraz otoczeniu określanego mianem Green City. Za mało też proaktywnych inicjatyw i działań na rzecz rozwoju odnawialnych źródeł energii i jej promowania np. zbudowanie dla wszystkich obiektów miejskich, których by dachy został przystosowany do montażu paneli fotowoltaicznych i zakładania na nich ogrodów. Kolejne szkoły i instytucje edukacyjne na terenie m.Gdyni również powinny być projektowane z uwzględnieniem paneli fotowoltaicznych na dachu, a nawet trolejbusy i autobusy. Już samochody np. samochody ze starym dieslem nie powinny być wpuszczane do naszego czystego miasta

    • 4 25

    • a po co czekać 4 lata? od jutra niech bedzie czysciej a za wjazd autem do miasta 100 zł za h, miasta wtedy szybko umrą z głodu :)

      • 3 2

  • Przecież tu chodzi tylko i wyłącznie o kasę (2)

    I oto by ludzie którzy zarabiają średnią krajową nie było ich stać na zakup i serwis samochodu elektrycznego . Wtedy bogacze będą poruszać się jak pany w swych mega drogich autach bez korków niby eko a reszta chołoty autobusami tramwajami i piechotą taka to demokracja i wolność. Zobaczycie auto to będzie mega luksus i Kowalskiego nie będzie stać. Tak się dzieli społeczeństwo

    • 40 5

    • (1)

      Autobusów też nie będzie (chyba ze trolejbusy).

      Zostaną tylko rowery.

      • 1 1

      • trzeba wrócić do ekologicznych koni, mamy tradycje husarskie więc pójdzie jak zpłatka, wyjazd do Warszawy i z powrotem w tydzień :)

        • 2 1

  • Europa wolna od spalin, a chińskie albo amerykańskie spaliny i tak dolecą do nas po tygodniu lub dwóch. (2)

    W atmosferze nic nie ginie, dwutlenek węgla krąży przecież po całej atmosferze, nie patrząc na granice. Jeżeli Chiny, cała Azja i reszta świata nie przejdą na czyste źródła energii, to nie ma to większego sensu.

    • 31 2

    • nie mówiąc o innych rozwijających się rynkach, miliony aut sprzedaje się rokrocznie w Malezji, Turcji, Indonezji, Brazylii, Indiach etc

      • 4 0

    • a dodatkowo sami siebie ograniczajac w każdym możliwym aspekcie w Europie zmniejszamy swoją konkurencyjność z USA i Azją. Życie coraz droższe, produkty produkowane w Europie rowniez coraz droższe i niedlugo wiekszosc europy bedzie w recesji

      • 10 0

  • Plan (2)

    Komisji Europejskiej to znaczy kogo ?

    • 18 2

    • (1)

      kolesi wybranych przez kolesi, wybranych przez kolesi. demokracja.

      • 9 1

      • demokracja wtórna

        • 3 1

  • (4)

    Czyli u nas uzywane deasle/spaliniaki będą jeździć do 2060 roku, a w Azji i Afryce co najmniej do 2100;)

    • 33 3

    • a na kubie do 2150 (3)

      fani smierdzacej i trującej motoryzacji będą mogi poprzenosić się do tych rajów :)))))

      • 6 7

      • Jeśli dożyję 2150 roku to tak zrobię! (2)

        Nic nie jest przyjemniejsze od zapachu spalin v8.

        • 8 4

        • Raczej dźwięku. (1)

          • 0 2

          • spalin.

            chociaż dźwięk też :)

            • 3 2

  • A w Kaliningradzie luźnio Euro 5. Nissan, Toyota, Isuzu, peugeot z modelem Landtrack robią przedstawicielstwa w Kali żeby na Europe sprzedawać na indewidualny import wszystko co dostępne w Azji, Afryce, Australi, w sumie wszędzie poza komuną UE. Jeden kontynent całej planety nie czyni. Brak słów jakie to jest dojenie kasy i antyekologiczna bzdura. Jeszcze 10 lat były super dopłaty z naszych podatków dla najbogatszych do "ekologicznych" diesli, dzisiaj dopłacają do elektryków wybranym których i tak stać na samochód nowy. W latach 20-30 samochody elektryczne stanowiły 40% rynku, Nowy York i Chicago miały ustawy nakazujące budowę ładowarek na każdej przecznicy, poczytajcie o dieselgate ale tej z lat 30. 100 lat minęło, ludzie zapomnieli, trzeba jakoś wymusić wymianę flot co 20 lat żeby sprzedaż utrzymać. W 2060 przeczytacie o zakazie sprzedaży elektryków bo zasypują na s aku zużyte, i tak się przeplatać będzie żeby rynek się kręcił. Pamięć ludzka i wiedza o technologi jest niska i będzie jeszcze niższa co łatwo rynek sypiący ustawodawcom wykorzystuje.

    • 11 2

  • Mam warsztat samochodowy. (1)

    Dzięki UE moje dzieci i wnuki będą miały gwarancję posiadania rodzinnej firmy :)

    • 5 5

    • haha wieżysz w to ?

      wprowadzą uprawnienia do obsługi i jedyne co będziesz mógł zmienić to koła w samochodzie albo zawias - reszta tylko ASO bo ci auta nawet nie ubezpieczą bez kwitka, że masz przegląd kogoś z kwalifikacjami

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane