Seat prezentuje model
Toledo Prototipo. Ten innowacyjny pojazd o trójbryłowym nadwoziu jest zapowiedzią wersji produkcyjnej, której premierę rynkową zaplanowano na koniec 2004 roku. Model wyznacza charakter trzeciej generacji Toledo.
W porównaniu z tradycyjnymi sedanami, Toledo Prototipo, ma większy i wygodniejszy przedział pasażerski oraz duży i łatwo dostępny bagażnik.
Dzięki harmonijnej stylistyce, atrakcyjnemu wykończeniu i przestronności, koncepcja zastosowana w Toledo trafia w oczekiwania rynku i spełnia potrzeby wymagających rodzin.
Oglądając auto z boku, wyraźnie widoczna jest dynamiczna linia Seata, poprowadzona od przedniego koła i elegancko opadająca wzdłuż drzwi, do tylnego nadkola. Linię dodatkowo podkreśla dwukolorowe nadwozie.
Z przodu dominuje szeroka chromowana atrapa chłodnicy z centralnie usytuowanym symbolem marki. Podwójne reflektory ksenowe z kloszami z poliwęglanu w kształcie "kocich oczu" zlewają się z resztą nadwozia.
Całkowicie gładki i w pełni zintegrowany z nadwoziem przedni zderzak, także jest dwukolorowy. Wlot powietrza pod osłoną chłodnicy przykryty jest siatką typu "plaster miodu".
Starannie zaprojektowana tylna klapa zapewnia szeroki i wygodny dostęp do bagażnika. Duża tylna szyba nie tylko znakomicie poprawia widoczność w lusterku wstecznym, ale także rozświetla wnętrze samochodu.
Znajdujące się tam sportowe przednie fotele można regulować na wiele sposobów. Znalazło się w nich także miejsce na składany schowek oraz kieszeń w oparciu. Tylne fotele można przesunąć do przodu, zwiększając tym samym pojemność bagażnika. Liczy on 500 litrów i jest podzielony na dwa segmenty za pomocą ruchmej półki. Znakomicie ułatwia to uporządkowanie przewożonych przedmiotów.
Deskę rozdzielczą wykonano z dwóch rodzajów tworzywa o różnej fakturze i kolorach. Bliżej przedniej szyby zastosowano jasną, twardą powierzchnię o supernowoczesnej fakturze, dopasowanej do boków drzwi. Bezpośrednio przed kierownicą i pasażerem, deska rozdzielcza ma ciemniejszy odcień oraz inną, lecz również nowoczesną fakturę.
Jeśli chodzi o napęd, to
Toledo Prototipo wyposażone jest w silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowanym w technologii FSI. Jest to wydajna, czterocylindrowa jednostka, o zwartej budowie i pojemności 2 litrów. Moc silnika to 150 KM. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manulanej.