• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seat: powrót teutońskiego genotypu

BaWo
5 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowy Seat Exeo. Nowy Seat Exeo.

Seat przestał wreszcie próbować wpisywać swoje samochody w obłędne kółka i owale. Zamiast nadal udowadniać, że z komponentów VW i Audi można stworzyć coś dziwnego i brzydkiego, sięgnął po kod genetyczny A4 i zrobił porządny samochód. Tak jak to miało miejsce dekadę temu.



Żegnaj obłe Toledo III. Witamy Exeo! - chciałoby się zakrzyknąć na widok specyfikacji i cennika nowej hiszpańskiej limuzyny. Pozbawionego proporcji i w dodatku drogiego vano-sedana uzupełni, a w przyszłości pewnie zastąpi, poprzednie A4, które teraz nazywa się Exeo.

Klon Audi trafić ma przede wszystkim w gusta osób, kupujących samochody służbowe i... dawnych klientów Seata. Takich, którzy w oczekiwaniu lepszych czasów, nadal męczą swoje Toledo II.

Exeo to pierwszy samochód, w którym Seat zdecydował się na wprowadzenie technologii common rail. Exeo z Dieslem osiągają moc 170 KM lub 143 KM. Wszystkie samochody z silnikami diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami w zakresie emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.

Oferta silników benzynowych obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającą moc 200 KM. Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W późniejszym czasie planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.

Do samochodu można dobrać 14 kolorów nadwozia i sześć poziomów wykończenia. Już podstawowa wersja "reference" wyposażona jest standardowo w sześć poduszek powietrznych. Dodatkowe zabezpieczenie mogą stanowić, dostępne we wszystkich wersjach pojazdu, opcjonalne poduszki chroniące klatki piersiowe pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach.

Wyposażenie wersji "reference" obejmuje między innymi także dwustrefową klimatyzację, ABS + TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, 16-calowe stalowe obręcze kół, komputer pokładowy, elektryczne sterowanie szyb bocznych z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, lampy przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek, radioodtwarzacz CD/MP3 i czterema głośnikami.

Standardowe wyposażenie wersji "style" i "sport" jest jeszcze bogatsze. Exeo może być wyposażone w system nawigacyjny najnowszej generacji, a także w technicznie zaawansowane okno dachowe z ogniwami słonecznymi, które zasilają system przewietrzania i chłodzenia wnętrza nawet po wyłączeniu silnika, co eliminuje ryzyko rozładowania akumulatora.

Pierwsi polscy nabywcy nowego modelu mają do wyboru trzy silniki benzynowe - 1.6 102 KM, 1.8 150 KM i 2.0 TSI 200 KM - oraz dwa diesle o pojemności 2 litrów i mocy 140 lub 170 KM. Obydwie jednostki wysokoprężne są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) oraz po raz pierwszy w układ zasilania common rail.

Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi i spełniają wymagania surowej normy EU5 dotyczącej poziomu emisji spalin, która zacznie obowiązywać w 2011 roku.

Ceny nowego modelu w Polsce zaczynają się od 76.990 zł za wersję 1.6 102 KM Reference, jednak w ramach oferty premierowej dla klientów, którzy złożą zamówienie do końca czerwca br. importer przygotował cenę specjalną 69 990 zł.
BaWo

Opinie (25)

  • ładny ale się nie napracowali

    standardowe marketingowe podejście

    • 3 1

  • Hiszpańska jakość , niemiecki temperament (3)

    Kolejna marka udająca VW passata - króla szanującej się prowincji. No dobra, powiem - dla wiesniaków którzy uważają ,ze to to samo co passat i nie ma co przpełacać.Podobnie jest ze skodą. Tylko jak jade taryfa skody i VW ze sporym już przebiegiem to od razu czuć różnicę...

    • 6 14

    • a ja bym wogole nie wsiadl do taryfy z grupy VW

      • 6 4

    • Ale ty Golem ćwok jesteś, albo Troll !!!
      Jest jakiś tekst na tym forum bez twoich wypocin?

      • 1 3

    • czytanie a rozumienie tego co sie czyta to juz cos....

      Golem czy Ty umiesz czytac??
      -=>klon Audi

      • 1 0

  • Podoba mi sie.

    Wiem ze jest to klon A4 / Passat ale co innego mozna wymyslec bedac w jednym koncernie ;-) za to silniczki ładne beda....

    • 5 2

  • to nie Audi i nie Seat, kolejny kundel, ale w sumie może być

    • 0 8

  • na temat gustów podobno nie wypada dyskutować (1)

    w końcu ładne jest to co nam się podoba, mnie osobiście ten TWOREK ani grzeje ani ziębi, ważne by Seat w dalszym ciągu kontynuował swą niepowtarzalną linię w pozostałych modelach!

    • 6 3

    • "niepowtarzalną" to złe określenie, oryginalna, to miałem na myśli

      • 2 2

  • cena z kosmosu (3)

    10 000 zł mniej i mam np. Mitsubishi Lancer - podobnie wyposażone, lepiej jeżdżące i dużo trwalsze...

    • 14 4

    • ale na Mitasubiszi nie lecą dziunie

      • 1 1

    • ...japonczyk i wszystko na ten temat !!!!

      • 0 1

    • tylko lancer nie jest taki komfortowy

      • 2 0

  • boczna linia drzwi i okien to po prostu audi a4 (1)

    • 4 1

    • co za daun

      • 0 4

  • Z artykułu, czy też reklamówki...to lepsze określenie.... (1)

    ....bije awersja autora do poprzednich modeli seata (jakieś przykre doświadczenia z dzieciństwa....do obłych kształtów, czyżby jakaś nadwaga?). Jak się już coś komuś nie podoba, to nie znaczy wszystkim autorze. I nie widzę, żeby sklonowanie czegoś sprzed 10 lat było aż takim super pomysłem....jak się autor zachwyca.

    • 9 1

    • popieram

      zwłaszcza, ze mi się aktualna generacja toledo podoba, jest w tej samej cenie i z podobnym wyposażeniem (z wyjątkiem baterii na szyberdachu) od kilku lat:D a aktualny leon to jeden z najładniejszych samochodów w segmentach a-d

      • 0 0

  • TEUTOŃSKI GENOTYP

    aleś nawydziwiał

    ja pierdziu aż ciężko się nie uśmiać

    • 6 1

  • odgrzewane kotlety

    stary silnik ktory zalega w magazynach vw trzeba w cos wpakowac
    ostatnia deska artunku dla vw przed bankructwem

    • 4 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane