• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Citigo. Ma miejski urok

Bawo,Mart,Ps
18 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Skoda Citigo. Przemyślana i dojrzała konstrukcja. Idealna do miasta.



Małe, typowe miejskie autko z koncernu Volkswagena. Brzmi nudno? Absolutnie nie. Kto do małej Skody wsiądzie, szybko znajdzie się pod jej urokiem. Citigo świetnie czuje się w miejskich klimatach.



Podobno najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeśli tak, to ten test, malutki Citigo w optymistycznym kolorze sprint green zdaje na piątkę, zwłaszcza z pakietem Elegance Plus. Przyzwoite, jasne materiały we wnętrzu, panoramiczne okno dachowe, optycznie powiększające i tak wcale nie najmniejszą przestrzeń zwłaszcza z przodu samochodu, do tego wygodne fotele i doskonała widoczność. Citigo wręcz zachęca do jazdy. Co prawda z boku drzwi i z bagażnika wystaje goła blacha, nie możemy jednak zapominać, że mamy do czynienia z autkiem z segmentu budżetowego.

  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance


Pozytywne wrażenie sprawia też silnik - benzynowy, trzycylindrowy i jednolitrowy. Moc? 75 KM. Jest całkiem dobrze wyciszony, a w mieście zapewnia lekkiej skodzie całkiem dobre przyśpieszenia. Na trasie jest nieco gorzej, by dotrzymać kroku innym kierującym wskazane są wysokie obroty i częste wachlowanie dźwignią zmiany biegów.

Żywiołem Skody Citigo jest jednak miasto i tu czuje się najlepiej. Jeśli ktoś potrzebuje małego samochodu, głównie do poruszania się w gąszczu ulic, może zapomnieć o większej Fabii. Citigo całkowicie spełni wszystkie oczekiwania, także pod względem pojemności bagażnika - 250 litrów wystarczy nawet na solidniejsze zakupy, dodatkowo można złożyć tylne siedzenia. Nikt nie zapłacze też przy dystrybutorze - średnie spalanie w cyklu miejskim u nas wyniosło minimalnie powyżej 5 litrów na 100 km. Nieźle. Dobrze sprawdza się dość sprężyste zawieszenie Citigo, a w tej klasie pojazdów układowi kierowniczemu można wybaczyć przeciętną precyzję.

Skoda Citigo to naprawdę udany samochód. Za luksus w niej trzeba jednak słono zapłacić. W testowanym egzemplarzu w wersji Elegance dodatkowe elementy wyposażenia, w tym m.in. podgrzewane siedzenia i ich regulacja na wysokość, tempomat, nawigacja, dodatkowe głośniki z tyłu podnoszą cenę Citigo o ponad 10 tys. zł, aż do 49 990 zł. Dużo? Rezygnując z dodatków, w zupełnie bazowej wersji wyposażenia Citigo pozbawiony nawet wspomagania kierownicy kosztuje poniżej 30 000 zł.

Biorąc pod uwagę bardzo dobre rozplanowanie wnętrza, przestronność, ergonomię i właściwości jezdne, także "gołej" Skodzie warto się przyjrzeć. Jeśli ktoś nie musi oszczędzać, może "dopakować" solidnie Citigo, a wtedy radość z użytkowania jeszcze znacząco wzrośnie. W kategorii małych, miejskich pojazdów, naszym zdaniem, konkurencji trudno będzie dotrzymać kroku w rywalizacji z przemyślanym pojazdem jakim jest Skoda Citigo.

Samochód do testów użyczony przez ŠKODA Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (56) 4 zablokowane

  • za 25 tys.zł to tak

    • 7 3

  • Czekam na Skodę Rapid!!!

    Już nie mogę doczekać się jazdy próbnej :-))
    Obecnie Fabia II Lifting 1.2 TSI

    • 6 3

  • a bagażnik z pełną tapicerką to dają w wersji super GTX ???

    • 4 2

  • Skodzianka (5)

    Marka dziadkow,frajerow i nieudacznikow zyciowych

    • 5 16

    • i takiego buraka jak ty

      • 4 3

    • Czy nieudacznicy zyciowi to ludzie na kierowniczych stanowiskach (2)

      posiadających Octavię z 160 konnym silnikiem i całkiem fajnym wyposażeniem????

      • 2 1

      • Sorry

        Ale ta twoja Octavia to badziewie budowane na bazie starego Golfa V,oczywiscie gorzej od VW wykonczone co jest juz normą u zielonej kury.Ludzie na kierowniczych stanowiskach? Chyba w Biedronce

        • 1 3

      • Jak kupiła firma, to co mieli do powiedzenia...

        • 0 1

    • Dla lolków zostają samochodziki z klocków...

      • 1 1

  • Polecam do miasta DODGE RAM

    • 17 2

  • (1)

    Reklamują te auta poniżej 30tys zł ale jak się chce mieć podstawowe rzeczy to cena rośnie o 30%

    • 3 3

    • z każdym autem w salonie tak jest, więc skąd nerwy?

      • 3 0

  • 50k za Skode? Prosze was. (2)

    Lepiej kupic kilkuletnia Audice lub VW.

    • 5 5

    • 2pac

      Jasne k...a nówka nieśmigana z Rajchu po dziadku esesmanie co jeździł do kościoła ... dorośnij, dojrzej lata 90-te już minęły.

      • 4 0

    • 30 tyś wersja podstawowa, to raczej nie duzo :/

      • 2 0

  • po co ta reklama

    jak dealer nie wywiązuje się z dostawą

    • 3 4

  • 49 tys za autko miejskie? Wczoraj przejeżdzałem obok salonu skody i reklamowali Octavię za taka kwotę - pewnie podstawowy golas, ale to juz kompakt.

    • 7 1

  • Projekt Up! / Citygo / Mii jest bardzo nowatorski i został doceniony w cywilizowanym świecie

    Samochód klasa A do miasta z wnętrzem (i rozstawem osi, komfortem jazdy, wyposażeniem) subkompaktu, wybór wersji, marki i wyposażenia... cen.... spory;) Sprytny naprawdę. Dla niektórych samochód jest nadal wyznacznikiem statusu majątkowego i rozmiaru...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane