• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Enyaq Coupe RS iV z zasięgiem ponad 500 km przedpremierowo w Gdańsku

mJ
17 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (132)
Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV. Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.

W gdańskim salonie Skody PlichtaMapka na jeden dzień przedpremierowo zaparkował model Enyaq Coupe RS iV w przykuwającym wzrok kolorze Mamba Green. Cennik debiutującego "elektryka" w sportowym wydaniu startuje od kwoty 295 900 zł.



W piątek, 16 grudnia, demonstracyjny egzemplarz Skody Enyaq Coupe RS iV odwiedził salon Skody Plichta zlokalizowany nieopodal gdańskiego stadionu. O tym wydarzeniu informowaliśmy w naszym Kalendarzu imprez.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Skoda na poważnie rozpoczęła swoją przygodę z autami elektrycznymi. I choć wcześniej w ofercie czeskiego producenta pojawiały się "elektryki" - to dopiero Enyaq iV nakreślił kierunek Skody. Ten model został naprawdę dobrze przyjęty. Po klasycznym nadwoziu przyszedł czas na wersję Coupe, w tym topowy wariant RS. Pojawienie się "garbatej" wersji było tylko kwestią czasu.

Zdaje się, że Skoda najnowszą wersją swojego elektrycznego SUV-a odpowiada na aktualne zapotrzebowanie rynku. Enyaq Coupe w zadziornym wydaniu RS to przestronny SUV z charakterystyczną, wyraźnie opadającą linią dachu, no i oczywiście z napędem elektrycznym. Czyli ma wszystko to, co dziś w motoryzacji jest modne.

Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście
Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV. Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.

Ponad 500 km zasięgu



Enyaq Coupe RS jest pierwszą w historii w pełni elektryczną Skodą ze sportowej dywizji RS. Auto oferuje baterię o pojemności 82 kWh brutto, co - według producenta - pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu nawet 522 km.

Silniki elektryczne generują moc 299 KM i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na 6,5 sekundy do "setki". Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h (to o 20 km/h więcej niż w przypadku pozostałych wersji). Moment obrotowy rozdzielany jest na wszystkie koła.

W przypadku topowego wariantu RS dostępne są trzy wersje wyposażenia: RS, RS Advanced i RS Maxx.

Volkswagen ID.5: nawet 500 km zasięgu Volkswagen ID.5: nawet 500 km zasięgu
Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV. Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.

Wymiary



Skoda Enyaq Coupe RS iV zbudowana została - podobnie jak Enyaq iV - na modułowej platformie MEB, którą stworzono z myślą o elektrycznych modelach z Grupy Volkswagena. Sportowy "elektryk" Skody waży ponad 2,2 tony, a jego wymiary to: 4653 mm długości, 1622 mm wysokości, 1879 mm szerokości, a rozstaw osi mierzy 2765 mm.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot



Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV. Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.

Ceny Enyaqa



Cennik topowej wersji Coupe RS startuje od kwoty 295 900 zł. Egzemplarz ze zdjęć we flagowym kolorze Mamba Green został skonfigurowany na kwotę 323 450 zł.

Za wariant Coupe bez RS trzeba zapłacić co najmniej 249 950 zł. Natomiast za Enyaqa iV w tradycyjnym nadwoziu - 212 250 zł.

Dodajmy, że pierwsze ekspozycyjne i demonstracyjne egzemplarze Skody Enyaq Coupe powinny pojawić się w salonach Skody Plichta w styczniu. Więcej szczegółów na temat elektrycznej nowości Skody przekażemy po pierwszych jazdach testowych.

Nowe modele aut w trójmiejskich salonach



  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
  • Przedpremierowy pokaz Skody Enyaq Coupe RS iV.
mJ

Wydarzenia

Przedpremierowy pokaz Skoda EnyaQ Coupe RS iV

pokaz

Miejsca

  • Plichta Gdańsk, Marynarki Polskiej 94

Opinie (132) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • 323000 tyś za widoczny tu model

    Wolę nową Alfę Romeo Stelvio albo Audi Q3

    • 0 0

  • zasięg 500 km??? hahaha :))) (4)

    Zapomnieli dodać, że przy nieprzekraczaniu 80 km/h na autostradzie oraz jak mrozy zelżeją :)
    Przypuszczam, że jadąc przepisowo autostradą, tzn. ok 140 km/h oraz przy temperaturze otoczenia powiedzmy -8, to ten samochodzik na bateryjki dobrze będzie jak osiągnie 250 km zasięgu na jednym ładowaniu ogniw.

    • 4 1

    • To doładuje do 80% w 20 minut (3)

      A jak uważasz że to długo to zmierza sobie ile czasu tankujesz i czekasz na hot doga

      • 0 3

      • Tak doladujesz

        W Ostródzie czy Glinojecku?

        • 1 0

      • W piątek 9 grudnia. Jedziemy na stację.

        I wjeżdżając właczyłem stoper. 22 minuty. Zatankowałem 95. Ochlapałem przednią brudna wodą z wiaderka, zapłaciłem. Młody poleciał do wc. Dmuchnąłem w kapcie. Chwilę się ustawialiśmy, kto picie, kto kocyk, gdzie mam epeta, kasa na bramki, takie tam. 22 minuty. 220 km w jedną stronę. Jeszcze tam dokręciliśmy niecałą setkę. Powrót. Do moich, na zakupy, z mlodą do konowała i dodajemy kolejne 100. I zeszło 3/4 baku. Bo tankowałem prawie na rezerwie. A gdybym miał diesla ? Bak byłby w połowie.

        • 2 0

      • czytaj ze zrozumieniem!

        chodziło o to, że ten zasięg 500 km jest po prostu zwykłą fikcją!

        • 2 0

  • Dwie stowy za auto?

    Adios.

    • 1 0

  • Skończcie już

    z wciskaniem elektrośmieci na siłe.

    • 1 0

  • (3)

    Szkoda że elektryki są aż tak bardzo narzucane, ciekawe jak rynek by zweryfikował auta elektryczne?

    • 4 1

    • Przecież masz jeszcze 10 lat nieograniczonego wyboru w nowych autach. (2)

      • 0 5

      • "nieograniczonego wyboru"

        Taaa...
        Wybór to był jakieś 10 lat temu.

        • 0 0

      • później można będzie kupować pozaunijne

        kilkudniowe, używane, z zerowym przebiegiem. drugi właściciel :) auto nowe, z Turcji :) v8 albo 1.6 na rynek poza ue :) i tyle

        • 0 0

  • Garść informacji (4)

    W Polsce 3/4 umów kupna/sprzedaży auta to auta używane najczęściej w przedziale 10-13 lat.
    Statystycznie Polak przeznacza na auto ok 15 tyś złotych. a jeżeli więcej to często w kredycie.
    Teraz odpowiedzmy sobie na pytanie czy technologia zaproponowana krajowi 2 prędkości pod względem zarobków jego mieszkańców, odniesie sukces?
    prawie 300 tyś zł.... Czy pana ochroniarza pilnującego placu u pani Plichty stać na takie auto? ile to jego pensji? no tak.. nie wykwalifikowany emeryt.
    to może panią w banku...? sprzedawcę w salonie meblowym, policjanta? pielęgniarkę?

    • 31 5

    • człowieku, top 10% w Polsce zarania mniej niż 2 tys euro i ich nie stać na kredyt na takie auto (1)

      na 4 czy 6 lat to kilka tys zł miesiecznie

      • 1 0

      • Więcej - miałem na myśli 25-90 tyś zł a nie 150-300 tyś zł :)
        miłego..

        • 0 0

    • Dla pana ochroniarza wystarczy rower lub tramwaj.

      Bo nie stać go nawet na porządne utrzymanie auta za 15 tys

      • 4 4

    • najszybciej będzie z pielęgniarką a potem policjant

      ale najpierw przejdzie na emeryturę i zatrudni się jako ochroniarz w Plichcie, reszta to tylko rower

      • 5 0

  • Składam zamówienie (1)

    1.6 MPI 16V z maualem + klima
    Dam 80tys

    • 2 1

    • dam 100 k za 2.0 MPI w automacie

      • 1 0

  • Nie znam się, jeżdżę tylko octavia 1,9 tdi /2003r (20)

    Zastanawia mnie tylko jak za 5 lat szlak trafi cała ta baterie jaki jest koszt, a tak ode do sklepu wymieniam aku i z głowy, a poza tym 300 tysi to już chyba kolejki są, ludzie nie mają na chleb inflacja szaleje,

    • 48 12

    • Nie trafi (3)

      Po 4 latach jazdy, nie widzę utraty pojemności, co więcej nie wymieniłem nawet klocków hamulcowych. Żadnemu serwisowi nie jest na rękę to, że auta elektryczne zaczynają się sprzedawać. Zacznij szukać faktów a nie słuchaj głupot rozsiewanych przez przeciwników.

      • 8 20

      • Glupoty (2)

        To właśnie pan pisze

        • 10 4

        • czyli... (1)

          ... nie wiem co piszę, a to co widzę w swoim aucie to iluzja?

          • 1 0

          • Mam rodzinę w Pescarze. Środkowa Italia.

            Jedziemy benzyną. Tankujemy raz. Zmiana kierowcy koło Wiednia, bądź w Udine. Ile czasu Pan pokona ten dystans ? I ile razy podładuje i w jakiej cenie ?

            • 0 0

    • Gwarancja na baterie jest na 8 lat lub 160 tys. km

      Gwarantowana pojemność 70%.

      • 0 0

    • Nawet jak po 5 latach szlak nie trafi baterii to osiągi fabryczne są aktualne max 5 lat. (10)

      Przy ścisłym przestrzeganiu procedur i zaleceń producenta odnośnie ładowania baterii.
      Po tym okresie zasięg 522 km na jednym ładowaniu prędkość max 180 km/h będą tylko wspomnieniem.
      A zużycie baterii będzie postępowało coraz szybciej i rzeczywiste osiągi pojazdu będą coraz bardziej nie osiągalne dla tego pojazdu. 10 letni pojazd w zależności od sposobu użytkowania osiągi będzie miał 15-20% gorsze od fabrycznych.
      15 letni to już spadek sprawności baterii o co najmniej 40% a wszystko przy zdyscyplinowanym właścicielu przestrzegającym konsekwentnie wszystkich zaleceń producenta. Możliwy jest też samozapłon pojazdu elektrycznego które to zjawisko zdarza się 8 razy częściej w "elektrykach" niż w pojazdach spalinowych a wtedy trzeba kupować nowy znów na 300 tyś ???
      To ja wolę zostać przy silnikach spalinowych w samochodach osobowych normy oczyszczania spalin są tak duże że samochody niemal nie trują, a jeździ się komfortowo.

      • 18 3

      • (5)

        Na papierze to może i to tak ładnie wygląda.
        Jak ktoś będzie ciągle katował aku "szybkim ładowaniem" to pewnie już po 5 latach spadek o 20%

        • 16 1

        • Na nowych bateriach spadek po 5 latach nie przekracza 8% w najgorszych przypadkach. (4)

          Tesla już teraz optantowała baterie z gwarancją na 100 lat. Panasonic na swoje najnowsze baterie, które ma od nich kupować BMW i Porsche dają już teraz 20 lat gwarancji.

          • 2 9

          • Przekracza przekracza. (3)

            Wystarczy czytać małym druczkiem. Samoistne spadki to od 1.2% rocznie plus nasz klimat dobije kolejne 3%

            • 7 1

            • 1,2%x5 = 6% (2)

              A co jest nie tak z naszym klimatem, jak w Norwegii mają gorszy klimat najwięcej elektryków w Europie i nie mają takich problemów?

              • 1 8

              • Pewnie chodzi o to że u nas są ciągle upały (1)

                • 0 0

              • U nas jest zawsze na odwrót

                • 0 0

      • szlag

        nie szlak w tym wypadku jelopie

        • 0 0

      • przebieg (2)

        Jak zrobisz przebieg, który zmusi Cię do wymiany baterii to analogiczne auto spalinowe będzie już dawno zezłomowane.

        • 1 15

        • Nie będzie - co widać na polskich drogach. (1)

          Co do spadku pojemności baterii to pogooglaj o Kiankach z małymi bateriami - spadki po 30-40% po 4-5 latach.

          • 11 1

          • To hybrydy, a nie elektryki.

            Nawet stary Leaf nie ma takich spadków po 10 latach, a ma baterię z epoki kamienia łupanego.

            Tabele poserwisowe są w internecie i można dokładnie znaleźć spadki pojemności dla każdego auta w każdym wieku z każdym dostępnym rodzajem baterii.

            • 1 4

    • Na początkek kup sobie słownik

      Zanim mnie SZLAG trafi.

      • 3 2

    • *szlaG trafi

      • 3 0

    • Wystarczy że UE zarządzi "sorry, prądu brakuje nie naładujecie swoich aut"

      Z paliwami płynnymi nie ma takiego problemu a w UE już słychać o limitach ładowania prądem.

      • 16 2

    • Bateria drozsza od auta

      • 11 1

  • jakbym był multimilioner

    i kupiłbym szpilki dla chomika i apartament dla kanarka, to taki elektryczny też bym kupił. nie wiem po co. może jako łapacz kurzu. tak jak fortepian w przedpokoju.

    • 1 0

  • A teraz nowinka ekologiczna prosto z USA. (1)

    Ford wypuścił nowe cacko. Chodzi o ekonomiczny, mocny silnik. Mają montować gdzie popadnie. M.in. do sportowych, do suvów, trucków, sedanów i etc. I sprzedawać osobno - masz coś w co się zmieści - możesz kupić. Uwaga !! 7,3 L V8 benzyna

    • 2 1

    • skopiowane

      7,3-litrowa jednostka Ford Megazilla, zapowiedziana już kilka miesięcy temu podczas imprezy Performance Racing Industry w Indianapolis. Teraz w końcu poznaliśmy jej parametry i dowiedzieliśmy się, kiedy trafi do sprzedaży.
      Ogromne V8 generuje 623 KM mocy i 867 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ważne, w bardzo szerokim zakresie od 2500 obr/min do 6500 obr/min kierowca będzie miał do dyspozycji minimum 650 Nm.
      Silnik będący rozwinięciem starszej jednostki Godzilla ma żeliwny blok, kuty układ korbowo-tłokowy, wydajny kolektor wydechowy i 92-milimetrowy korpus przepustnicy z Mustanga Shelby GT500.

      Standardowo Megazilla jest jednostką wolnossącą. Nie ma jednak przeciwwskazań, by w razie potrzeby doposażyć ją w doładowanie. Projekty oparte na innych jednostkach tego typu są najlepszym dowodem na ich tuningowy potencjał.

      Nowy silnik trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2023 roku. Ceny na razie pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że Megazilla będzie droższa niż Godzilla wyceniana na 9175 dolarów.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane