Wiadomości

Skoda Fabia Scout. Dzielniejsza

Skoda Fabia Scout. Czeski zuch.


Jaki powinien być harcerz? Ma być dzielny i radzić sobie w sytuacjach, kiedy zwykły śmiertelnik się zawaha lub nie podoła. Ta definicja dobrze pasuje do małej Skody Fabii w wersji Scout. Czeski zuch nie pęka!



Do Skody mamy dwojaki stosunek. Z jednej strony mało która marka dorobiła się tak licznego grona "hejterów" i antyfanów, niezostawiających suchej nitki na tych zgermanizowanych, czeskich samochodach. Praktycznie każdemu modelowi Skody automatycznie dorabia się gębę w postaci jeździdła dla "kapeluszników", działkowców, emerytów i przedstawicieli handlowych.

Pomijając zwykłych zazdrośników, zapominających o tym, że sami nie mamy już przemysłu samochodowego, spójrzmy na statystyki sprzedaży. Skoda od wielu lat znajduje się w ścisłej czołówce najchętniej kupowanych aut. Także używane modele dość mocno trzymają ceny.

Skoda oferuje też modele, które śmiało mogą konkurować z większymi suvami, lepiej lub gorzej udającymi terenówki. Takim modelem jest chociażby Octavia Scout. W zwykłej "budzie" kombi zamknięto całkiem niezłe właściwości poruszania się po trudniejszym terenie.

Skoda Fabia w wersji Scout, to nieco uterenowione, klasyczne kombi. "Nieco" oznacza w tym przypadku podniesione zawieszenie, plastikowe osłony silnika i elementów podwozia oraz plastiki w dolnej części drzwi. Tę wersję Fabii pozbawiono napędu 4x4. Popularny haldex dostępny jest tylko w większej Octavii.

Nie oznacza to, że Fabia Scout to tylko uterenowione kombi na pokaz. Wiadomo, że nikt o zdrowych zmysłach nie wyprawi się nią na poligon. Jednak dzięki właściwemu dla Skody dość sztywnemu zawieszeniu, Fabia Scout śmiało przeprawi się przez łąkę czy leśną drogę, tam gdzie zwykłemu kombi w mniej lub bardziej spektakularny sposób grozi koniec jazdy.



Zawieszenie małego Scouta dzielnie znosi też dziury, krawężniki czy poprzeczne nierówności. Z okolic podwozia nie dochodzi żaden stuk czy jęk, świadczący, że "zawias" protestuje przeciwko brutalniejszemu traktowaniu.

Tylko 1.2 litra pojemności silnika i pobudzająca go do życia turbosprężarka. Razem 105 KM. 10,5 sekundy do setki. Prawda, że nie brzmi zbyt zachęcająco? Jednak w połączeniu z manualną pięciobiegową skrzynią, to całkiem żwawe kombi. Przeciętny użytkownik praktycznie nigdy nie odczuje żadnych niedoborów mocy, nawet przy sporym obciążeniu pojazdu.

Spokojna jazda zapewnia zużycie paliwa na poziomie 7,2 litrów na 100 km w mieście i około 2,5 litra mniej na trasie. Co ciekawe, realne zużycie paliwa nie odbiega drastycznie od tego podawanego w katalogu, a to się rzadko zdarza.

Nominalnie Fabia Scout ma pięć miejsc, jednak ze względu na to, że to dość wąskie auto, trzem osobom z tyłu będzie ciasno. Nikomu za to nie zabraknie miejsca nad głowami, mała Skoda jest dość wysoka. Liczne schowki pozwalają poupychać drobiazgi. Bagażnik? Całkiem niezłe, bazowe 505 litrów pojemności.

O ile właściwości jezdne małego czeskiego zucha cieszą, to żeby nikomu nie było za wesoło, Skoda do testowanej wersji zaproponowała całkowicie czarną deskę rozdzielczą. Materiały we wnętrzu są zupełnie przyzwoite, tanie plastiki straszą tylko gdzieniegdzie, np. w okolicy drzwi, całość jest jednak bardzo przyzwoicie zmontowana i dopasowana.

Mały czeski zuch, oprócz odznaki dzielności w terenie, śmiało może też nosić sprawność za brak jakiegokolwiek polotu we wnętrzu. Jest za to praktycznie aż do bólu. Wszystko pod ręką i proste w obsłudze. Jeśli do tego dodamy dość poprawną ergonomię jaką pojazd zapewnia kierowcy, bilans wypada na plus.

Jeśli chciałoby się związać z takim harcerzem, należy przygotować się na wydatek 60 450 zł. Tyle kosztuje bazowa Skoda Fabia Scout ze 105-konnym silnikiem 1.2 TSI w wersji kombi.

Samochód udostępniony do testów przez Skoda Polska


Odwiedź trójmiejskie salony Skody

Opinie (60) 3 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?