- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (45 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Skoda Kamiq z fabryczną instalacją LPG. Czy to się opłaca?
W dobie wysokich cen paliw na stacjach istotnym kryterium przy wyborze nowego auta jest średnie spalanie. Czy warto rozważyć zakup Skody Kamiq z fabryczną instalacją LPG?
Jest całkiem przestronny
Skoda Kamiq z zewnątrz wydaje się niewielkim miejskim crossoverem. Tymczasem przestrzeń w kabinie zaskakuje na plus. Po drugim rzędzie spodziewałem się raczej ciasnoty - w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, mierząc ponad 180 cm wzrostu, zasiadam na tylnej kanapie całkiem komfortowo. Mam wystarczająco dużo miejsca na kolana, a tym bardziej nad głową. Problemy mogą się zacząć w momencie, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm.
Crossover mierzy 4241 mm długości (przy rozstawie osi - 2639 mm), 1793 mm szerokości i 1562 mm wysokości. W bagażniku wygospodarowano 400-litrową przestrzeń.
Trzy cylindry pod maską
Testowany egzemplarz został wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany, silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka napędowa została zestrojona z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Inżynierowie z małego silnika wycisnęli 110 KM, dzięki czemu auto jest całkiem żwawe i bez większego trudu osiąga prędkości autostradowe. Nieco irytujące jest brzmienie trzycylindrowej jednostki przy wyższych obrotach.
Skoda na gaz
Kamiq z instalacją LPG to kusząca propozycja. Szczególnie, gdy spojrzymy na to, co od kilku miesięcy dzieje się na stacjach paliw. Crossovera można nabyć z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. To dodatkowy koszt 6700 zł. Aktualnie obowiązuje promocja i Kamiqa można zagazować w cenie 4700 zł.
Zbiornik na gaz pomieści 44 l paliwa. Montowany jest we wnęce koła zapasowego. Gwarancja na fabryczną instalację wynosi dwa lata.
Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG
Nie zauważyłem żadnej różnicy między jazdą na benzynie i na gazie. Jedyny moment, który da się delikatnie odczuć, to załączenie instalacji gazowej.
Jakie jest spalanie? Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wynosiło 7,5 l na 100 km (6 l LPG i 1,5 l benzyny). A to oznacza, że każde 100 km podróży kosztuje około 29 zł (przy cenach: LPG - 3,15 za l i Pb 95 - 6,6 zł za l).
CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE
Wnętrze
Wnętrze, jak to wnętrze w tej klasie samochodów - raczej nie rzuca na kolana. Jest skromnie, ale zostało wyposażone w najbardziej potrzebne udogodnienia dla kierowcy i pasażerów.
Klient do wyboru ma cztery wersje wyposażenia: Active, Ambition, Style i Monte Carlo.
LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy
Cena
Testowy egzemplarz w wersji wyposażenia Ambition został skonfigurowany na kwotę 103 950 zł brutto. Do tego doliczyć należy 4700 zł za instalację LPG. Łączna suma to 108 650 zł. Bazowa cena Skody Kamiq z 1-litrowym "benzyniakiem" pod maską (bez instalacji LPG) to 86 200 zł (podstawowa wersja Active).
Auto do jazd testowych użyczyła firma Skoda Plichta.
Miejsca
Opinie (134) 5 zablokowanych
-
2023-02-01 11:21
Czyli jazda nim jest tansza niz po podwyzkach komunikacją miejska z systemem fala!!
- 6 0
-
2023-02-01 07:11
(2)
Plastik we wnętrzu aż skrzypi od patrzenia
- 25 3
-
2023-02-01 11:16
akurat miałem okazję jechać
wersja 1.5 bez LPG - nic nie skrzypi, bardzo przyjemne auto
- 1 3
-
2023-02-01 08:12
Kup ladę..
Bedziesz miał wszystko w stali
- 8 2
-
2023-02-01 08:12
Gratuluje fanatykom UE (2)
Zobaczcie do czego doprowadzili unijni urzędnicy, duże auto napędzane litrowym silnikiem który rozleci się po 100 000 przebiegu. Czy po 2035 roku będzie można zarejestrować takie auto? Unijny zakaz obejmuje auta napędzane ekologicznym lpg?
- 20 11
-
2023-02-01 09:09
Tak? To skąd w ogłoszeniach przebiegi ponad 200 tys. km? (1)
- 3 9
-
2023-02-01 09:35
Skąd wiesz, że silnik nie był remontowany albo wymieniony?
- 9 4
-
2023-02-01 07:25
Polacy to .... (2)
Jeśli chodzi o motoryzację. Moim zdaniem marki poza europejskie powinny być wycofane, bo marka jakiegoś azjatyckiego samochodu w tym kraju wygląda nie tyle śmiesznie, co żenująco.
- 2 39
-
2023-02-01 09:12
?
rozwiń swoją złota myśl, bo pod względem niezawodności tym niemieckim rupieciom daleko do wielu azjatyckich marek.
- 5 0
-
2023-02-01 08:02
Ja ja Olaf. Tylko niemieckie. Inne to łamanie praworządności
- 12 2
-
2023-02-01 06:23
Skoda robi od lat nie najgorsze auta. Jednak moim zdaniem popełnili błąd, że nie wprowadzili jakiejś fajnej wersji coupe.
- 6 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.