• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia Scout. Nie tylko dla skautów

Marcin Tymiński
21 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Octacia Scout. Uniwersalny samochód na (prawie) wszystkie drogi. Skoda Octacia Scout. Uniwersalny samochód na (prawie) wszystkie drogi.

Harcerz powinien być mocny, sprytny i odważny i obozowe piosenki śpiewać pełną piersią. Skoda Octavia w uterenowionej nieco wersji jeszcze nie śpiewa, jednak wszystkie przeszkody pokonuje niezwykle dzielnie.



Rosnące potrzeby ludności pragnącej eksplorować coraz to nowe szlaki sprawiły, że producenci zapchali rynek wszelkimi możliwymi SUVami, crossoverami, up-roadami, off-roadami, allroadami.

Pomysł na "harcerską" Skodę był prosty. Wystarczy wziąć wersję kombi, podnieść i wzmocnić zawieszenie, schować wszystkie wystające spod podwozia elementy, dodać plastikowe osłony z przodu i z tyłu, metalowe po bokach, oraz zapewnić napęd 4x4. W przypadku aut z koncernu VW do którego należy również Skoda, jest to Haldex, elektronicznie rozdzielający napęd między obie osie. Podobnie jak "cywilna" wersja Octavii, Scout jakiś czas temu poddany został faceliftingowi.


Niedzielnym poszukiwaczom mniej utartych szlaków to rozwiązanie powinno całkowicie wystarczyć. Scout dzielnie pokonuje mniejsze i większe pagórki, zawieszenie mężnie znosi wszelkie nierówności, głębokie kałuże i strome podjazdy. Do wnętrza pojazdu nie dobiegają żadne dźwięki świadczące o tym, że Scout został zmuszony do zdobycia kolejnej sprawności terenowej. Oczywiście o prawdziwym offroadzie w przypadku takiego pojazdu nie ma co marzyć, jednak ktoś kto chciałby pokonywać np. leśne dukty śmiało może zaufać Skodzie.

Pod maską Scouta znalazł się benzynowy silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM połączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Bardzo dynamiczny, elastyczny i cichy i jak przystało na skauta nie pijący za wiele. W mieście zadowala się ok. 9 litrami benzyny na każde przejechane 100 kilometrów, za miastem spokojnie można osiągnąć wartości rzędu 5-6 litrów. Jednak ktoś kto eksploatuje uterenowioną Skodę zgodnie z jej drugą, pozamiejską naturą powinien raczej zastanowić się nad wyborem sprawdzonego już diesla ze znaczkiem TDI. W połączeniu z automatyczną skrzynią DSG bardziej pasowałby do jazdy poza utwardzonymi drogami. Mniej wprawny kierowca, nie mający do tej pory do czynienia z jazdą w terenie, a eksplorujący bezdroża w przypadku gdy "dosiada" Skody z manualną skrzynią biegów szybko może zdobyć sprawność "spalacza sprzęgła". Obie wersje Skody w tej wersji dostępne są jednak tylko z manualną skrzynią biegów.


Oprócz wysokiej użyteczności poza granicami miast, Skoda z prześwitem nadwozia wynoszącym 18 cm zapewnia też bezproblemowe kontakty z miejskimi dziurami i krawężnikami. Jeśli dodać do tego wygodne fotele, dobre materiały we wnętrzu, duży i praktyczny bagażnik, niezłe firmowe radio, w miarę przyjazną obsługę wszystkich pokładowych elementów, w tym nawigacji, Octavia Scout śmiało może starać się zostać drużynowym w swoim segmencie rynku. Radość z posiadania auta może (niestety jak zwykle) zmącić nieco cena zakupu przyjaznego skauta – w wersji z silnikiem 1.8 TSI, ceny zaczynają się od 103 400 zł, za wersję z dieslem trzeba zapłacić od 112 600 zł.
Auto do testów udostępnione przez Skoda Auto Polska S.A.

Opinie (51) 2 zablokowane

  • dlaczego na rejestracji samochodu jest PO, zawsze PO a nigdy PIS? (2)

    • 10 2

    • musieliby swoje województwo zrobić :) (1)

      • 1 0

      • Potwory I Spolka - to jest gdzies na dole mapy...

        • 0 1

  • Gdzie jest la ludyczność Skody? (6)

    Za ponad 100 tys. można spokojnie kupić Passata i nie udawać, że jeździ się terenówką. Audi Allroad Quattro było i jest super autem, ale kolejne pseudo-klony z koncernu VW są żenujące. Skoda Scout, Yeti, uterenowiony Seat Altea Freetrack itd. Po co to komu? Po co wmawiać ludziom, że jak zawieszenie jest wyższe to się bardziej na nasze drogi nadaje? Że jak ma trochę czarnych plastików zamiast lakierowanych, to jest bardziej terenowe. Przecież nie wysokość zawieszenia jest decydująca tylko jego trwałość, a w tej kategorii Skody nigdy nie były najmocniejsze. A ilość czarnych plastików i pseudo-osłon nie ma wpływu na dzielność terenową samochodu. Skoda powinna być solidna i tania, wtedy ma sens jako marka. A tak konkuruje tylko z VW. Gdybym mial koniecznie kupić auto z koncernu VW i miałbym ok. 110 tys. do wydania, na pewno nie kupiłbym Skody...A jeśli chodzi o ten konkretny segment, to byłoby to np. Subaru Forester, który abstrahując od stylistyki, ma zdecydowaną przewagę jeśli chodzi o napęd i trwałość podzespołów.

    • 17 8

    • Słownik Języka Polskiego

      ludyzm «skłonność do bawienia się, rozpatrywana jako cecha człowieka lub zjawisko kulturowe»
      • ludyczny • ludyczność

      http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2566398

      • 1 0

    • 'Za ponad 100 tys. można spokojnie kupić Passata' (1)

      A innych samochodów nie można kupić za 100tys? A może Passat to najlepszy samochód na świecie?

      • 11 3

      • Nie, coś Ty...

        chodziło mi wyłącznie o porównanie w obrębie grupy VW. Za te pieniądze jest świetna Mazda 6, Avensis, jakiś Ford i spokojnie coś z Francji. Nie wspominam o używanych np. rocznych autach z sieci dealerskich marek premium typu BMW czy Merc, może będzie nieco mniejsze, ale zdecydowanie bardziej warte 100 tys... Nie jestem fanem grupy VW :-)

        • 5 1

    • do forestera w deaslu musisz dołożyc 20 koła min (1)

      • 0 2

      • co to deasel?

        • 0 0

    • Ta ludycznośc polega na tym

      że żadnego zwykłego ludzia nie stać na to auto. Bez większego wyjątku ;)

      • 5 1

  • a tak swoja droga za te pieniadze wolalbym 3 letnie BMW,Audi lub Mercedesa i tez disela (1)

    Tylko 3 letni disel tych marek pojezdzi 20 lat i bedzie mial komfort i prezencje Skoda zawsze byla zdechlakiem i szybko rdzewiala... .

    • 1 6

    • no no i w kolorze beżowym.... wyjmij dziecko reke z nocnika i do szkoly marsz

      • 1 2

  • chyba Kia Sportage 2 D nei ksoztuje wiecej ,a jest duzo lepszym autem!

    • 2 3

  • za te 100 000 to mozna juz kupic wypasiona wersje Nissana Qasqai

    w wersji podstawowej kosztuje 65.000 ,jak zakupimy dodatki to bedzie dobrze wyposazone auto

    • 3 3

  • Patrz pan wczoraj ją zrobili a już widać że rdzewieje.

    • 4 0

  • za te pieniazki w tej klasie

    zdecydowanie legacy outback-uzywany co prawda ale co subaru to subaru.
    pomijam juz fakt ze jak w teren to tylko na dwoch sztywnych mostach.
    J70,J80,GR60 na wyprawy a na jazde wokol komina np SJ

    • 4 0

  • auto z haldexem jest tak terenowe jak

    rower wigry z crossowymi oponami!
    Z resztą miałem takie kiedyś, to był szał za małolata!

    • 2 0

  • Zdjęcia

    Fajnie ze autor ma super obiektyw i potrafi pstryknac efektowne fotki, ale ja czytajac artykul chcialbym obejrzec tez pare klasycznych zdjec linii nadwozia.

    • 3 1

  • Skoda (1)

    Kiedyś kumpel był jej fanem i zażarcie bronił tego badziewia nawet chciał koniecznie to kupić i wypowiadał się w samych superlatywach do momentu jak nie poszedł do salonu skody to przejrzał na oczy :) No może nie zupełnie bo kupił czerwonego citroena :) czyli zabawkę napakowanego elektroniką która się na okrągło psuje:)
    Acha jeszcze ta zielona paskudna wrona na masce i kierownicy kiedy ja końcu przemalują :)

    • 2 11

    • No i co z tego wynika

      Kolega chciał kupić ale nie kupił, ty też nie kupiłeś ale swoje wiesz, zresztą oceniasz samochód po znaczku. Czy tu wychodzą Twoje kompleksy bo po prostu nie stać Ciebie na auto za 100 tyś? Jakie masz podstawy pisać, ze Octavia to badziewie. Ja mam takie auto, znam też wielu jego użytkowników i naprawdę uwierz, że jest to samochód komfortowy, trwały i oszczędny.

      • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane