• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia. To nie jest kura

Marcin Tymiński
26 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu. Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu.

Dowcipy o Skodzie w kontekście nowej Octavii są zupełnie nieśmieszne. Tak jak wysłuchanie po raz setny piosenki o Jozinie z Bazin. Auto z zielonym kurakiem osiągnęło dziś pełną dojrzałość. Przypisywanie mu cech kurzych jest już nie na miejscu.

Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości. Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości.
Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody. Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody.
Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach. Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach.
Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory. Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory.


Z zewnątrz i wewnątrz.

Po faceliftingu Octavia (przynajmniej z przodu) wygląda nieco jak numer większy Superb. Podyskutować można np. czy nowe przednie lampy są ładniejsze od starych, nie można jednak skodzie odmówić elegancji. Auto nie powala stylistyką, jest jednak na tyle zgrabne i trzyma wszystkie proporcje, że z pewnością się nie opatrzy. Ot taka stonowana stylistyka bez szaleństw.

Podobnie jest w wewnątrz. Można dostać małego deja vu przypominając sobie Audi A4 poprzedniej generacji, nie to jest jednak ważne. W testowanym egzemplarzu znajdowało się wszystko co wymagającemu kierowcy jest "potrzebne" do życia łącznie z bardzo przyjazną w obsłudze firmową nawigacją. Funkcjonalność obsługi to bardzo duża zaleta auta. Podobnie jak ergonomia. Nie ma na co pogdakać.

Silnik i skrzynia biegów. Dwulitrowe TDI Volkswagena o mocy 140 KM to chyba optymalna jednostka napędowa dla Octavii. Dynamiczna, zapewniająca prawie sportowe wrażenia i w rozsądnych ilościach spożywająca olej napędowy. Nawet przy bardzo ciężkiej nodze i to w miejskich warunkach trudno zmusić "tedei" do konsumpcji większej niż 9 litrów ON na każde przejechane sto kilometrów.

Dlaczego jednak Volkswagen każe czekać klientom aż do czerwca na ten sam silnik, ale z układem common rail? Szczególnie rano, gdy jednostka napędowa jest zimna, pompowtryskiwacze klekoczą twardo, brutalnie i bezlitośnie. Po rozgrzaniu jest o wiele lepiej i "wesoły" klekot prawie całkowicie odchodzi na szczęście w niebyt. Z silnikiem bardzo ładnie współpracuje sześciobiegowa skrzynia biegów. Te wchodzą nieco twardo, zawsze jednak precyzyjnie

Właściwości jezdne.

Tej ostatniej cechy nie można odmówić też układowi kierowniczemu. Pochwalić należy też właściwości trakcyjne. Przy spokojnym prowadzeniu samochód nie daje się wyprowadzić z równowagi, nie ucieka na boki, ani nie zaskakuje nieprzewidzianymi reakcjami na nagłe manewry. Zawieszenie zestrojono dość komfortowo, w końcu to rodzinne kombi, a nie usportowiona wersja RS.

Podsumowanie.

Dzisiejsza Skoda może z podniesionym dziobem (to, że jednak czasami kojarzy się z kurą, to kwestia chyba tylko znaczka na masce - Czesi przywiązali się do swego staromodnego nieco logo i z uporem godnym lepszej sprawy bronią się przed rebrandingiem) stanąć obok swoich partnerów z koncernu Volkswagena. Nie ustępuje im pod względem jakości wykonania, użytych materiałów, obsługi, prowadzenia, czy właściwości jezdnych. Nie można się oczywiście oszukiwać, że kupując Skodę dostaje się np. Audi, jednak granica, która jeszcze całkiem niedawno wyraźnie dzieliła auta na te dla ludu z grubszym i cieńszym portfelem od pewnego poziomu (w tym wypadku od wersji Elegance) coraz bardziej się zaciera. By cieszyć się nową Skodą Octavią z dwustrefową klimatyzacją, pełnym pakietem elektrycznym, wszystkimi systemami podnoszącymi bezpieczeństwo i jasnym wnętrzem z fotelami z ekologicznej skóry należy przygotować się na wydatek ponad 100 tys. zł.

Auto do testów udostępnił dealer Skody - Plichta

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • posumowując skoda jezdzą biedaki (8)

    wszystko w temacie

    • 7 16

    • skocz z mostu buraQ

      • 2 0

    • nie, most skoczy do niego

      a raczej filar mostu, przy najszybszej okazji ;D

      • 0 0

    • BOGACZU, A CZYM TU JEŹDZISZ, ŻE TAK SIĘ PANOSZYSZ PEŁNĄ GĘBĄ? (2)

      15 letnim mesiem czy 9 letnią bemą?

      • 4 0

      • to taki pryszczyk nowobogacki, nic więcej

        polski przedsiębiorca z za lady kfc

        • 1 0

      • ahhahahahaha

        • 0 0

    • biedaki ?

      a ty czym jezdzisz? 20 letnim BMW za 1 euro wyklepanym z przystanku autobusowego

      • 1 0

    • latwo kupic tylko gorzej utrzymac

      ja jezdze skoda 1.8t kombi 150KM. Jak na ten samochod nie da sie narzekac bo czesci sa niedrogie a i na drodze sie ladnie zachowuje, a kupujac bmw lub mesia juz tego nie powiesz tylko rzygasz :)

      • 0 0

    • A JA WLAŚNIE WYDALEM PONAD 60000

      AUTO MI SIE PODOBA, DO TEGO SILNIK 1.4 TSI I JEST OK

      • 0 0

  • Wolę mieć otwieracz do piwa na masce (1)

    niż zieloną kurę

    • 8 5

    • wkręć se korkociąg w czoło i mocno pociągnij, zobaczysz, że masz pusto we łbie...

      • 3 2

  • mi się tam podoba(może być) hehe

    • 5 2

  • skoda

    jak dla mnie to bardzo fajne auta no ale każdy ma swój gust

    • 8 3

  • Ładna ta Skodzinka nawet (2)

    Może bym se kupił? Nic lepszego nowego za te pieniadze sie nie kupi przeciez. Silnik i wnętrze rodem z Audi A6... To musi być dobre.
    Tylko frajerzy przepłacają za niemieckie marki.

    • 11 7

    • zgadzam się całkowicie (1)

      niemieckimi jeżdżą najwięksi debile i zagrażający bezpieczeństwu w ruchu ulicznym...

      • 2 5

      • słuchajcie pólgłowki skoda to niemiecka marka

        skoda to prawie jak VW! Ale prawie robi ogromna róznice!!
        skoda istnieje tylko dzieki VW i to jego zasługa inaczej głaby juz by była tylko wspomnieniem podobnie jak seat.
        jak kogos stac to kupuje to co najlepsze czyli niemieckie jak nie to skode lub seata tylko jak skode to niech sobie zamaluje ta zieloną kure na kolor karoserji albo całkiem i nierobi wiochy.

        • 0 3

  • Kurka, ale kura :) (6)

    Tylko kształt mało jajkowaty ;)

    • 3 5

    • nie myśl, (4)

      że byłeś pierwszy jajo... pierwsza była kur*a, potem byłeś ty...

      • 0 3

      • A jeszcze potem... (3)

        byłeś ty... ;)

        • 2 1

        • mówiłem, (2)

          nie myśl, bo nie dorodziłeś się mózgu. Od myślenia jestem ja...

          • 0 3

          • Nie wiem jak ameba moze mysleć...?

            Najpierw poproś kogoś aby pomyślał za ciebie amebo... he,he,he

            • 1 1

          • Power lepiej wsiadz na rower :)

            i znikaj stąd!

            • 1 0

    • ciekawe czy jaja tez znosi były by

      na wielkanos jak znalazł najlepiej juz malowane pisanki:)

      • 0 0

  • Autorem

    artykułu musi być megadres, który ma coś do kur.. albo jakieś problemy z jajami.. A każda osoba, która ma z tym autem problem jest po prostu zazdrosna, jeździ maluchem z napędem na 2 nogi i popych, a dres jest z 100% POLIżkurzeJESTERdresie i łatwo się pierze w każdej rzece z użyciem tarki i łajna krowiego.

    • 3 5

  • "Gdy jednostka napędowa jest zimna, pompowtryskiwacze klekoczą twardo, brutalnie i bezlitośnie." (3)

    Dziwne, a tak wszyscy do tej pory piali zachwytem na temat tego VW tdi silnika, a tu proszę - okazuje się nie taki jednak doskonały jak chcieli by marketingowcy tej marki.
    Jest jasne jak słońce że lepiej poczekać na silnik z Common Rail. Zupełnie inna kultura pracy silnika, inny poziom - lepszy o niebo.

    • 7 2

    • Do tego starego silnika TDI na pompo-wtryskiwaczach (1)

      to powinni dodawać zatyczki do uszu gratis. Hałas niemiłosierny jakby młockarnią jechać albo traktorem.
      Zresztą przejedzcie się sami, jeśli dbacie o wasz słuch to szybko wysiądziecie :)

      • 2 0

      • w seacie toledo iii jest tak wyciszony, że az porownywalny z benzynką...

        • 0 0

    • Ale zabytek...

      Włosi maja silniki Common Rail od dawna.
      Wtrysk common rail po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1997 roku (Alfa Romeo 156 JTD).
      Natomiast koncern VW dopiero teraz je wprowadza powoli w swoich autach.
      Zacofanie totalne...

      • 2 0

  • Skoda jest ok

    Mi się podoba , ale mnie nie stać :( , może za cztery lata używaną.

    • 6 3

  • Jeśli Skoda to nie kura, to co jest kurą? ;) (1)

    Dlaczego Skoda nie gdacze, ani nie pieje? Cos tutaj jest nie tak.
    Czy my jesteśmy w Zoo albo na wsi?
    Chyba autor przedobrzył tytuł... ;)

    Ps. Pozdro dla pana rolnika :)

    • 1 1

    • bo skoda jest niedopracowane ale zgłosze to do producenta:)

      Planuja ze bedzie gdakac i moze nawet znosic jajka.a pieje to kogut wiec tego sie chyba nieda załatwic:)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane