- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (67 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (20 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Dowcipy o Skodzie w kontekście nowej Octavii są zupełnie nieśmieszne. Tak jak wysłuchanie po raz setny piosenki o Jozinie z Bazin. Auto z zielonym kurakiem osiągnęło dziś pełną dojrzałość. Przypisywanie mu cech kurzych jest już nie na miejscu.
Z zewnątrz i wewnątrz.
Po faceliftingu Octavia (przynajmniej z przodu) wygląda nieco jak numer większy Superb. Podyskutować można np. czy nowe przednie lampy są ładniejsze od starych, nie można jednak skodzie odmówić elegancji. Auto nie powala stylistyką, jest jednak na tyle zgrabne i trzyma wszystkie proporcje, że z pewnością się nie opatrzy. Ot taka stonowana stylistyka bez szaleństw.
Podobnie jest w wewnątrz. Można dostać małego deja vu przypominając sobie Audi A4 poprzedniej generacji, nie to jest jednak ważne. W testowanym egzemplarzu znajdowało się wszystko co wymagającemu kierowcy jest "potrzebne" do życia łącznie z bardzo przyjazną w obsłudze firmową nawigacją. Funkcjonalność obsługi to bardzo duża zaleta auta. Podobnie jak ergonomia. Nie ma na co pogdakać.
Silnik i skrzynia biegów. Dwulitrowe TDI Volkswagena o mocy 140 KM to chyba optymalna jednostka napędowa dla Octavii. Dynamiczna, zapewniająca prawie sportowe wrażenia i w rozsądnych ilościach spożywająca olej napędowy. Nawet przy bardzo ciężkiej nodze i to w miejskich warunkach trudno zmusić "tedei" do konsumpcji większej niż 9 litrów ON na każde przejechane sto kilometrów.
Dlaczego jednak Volkswagen każe czekać klientom aż do czerwca na ten sam silnik, ale z układem common rail? Szczególnie rano, gdy jednostka napędowa jest zimna, pompowtryskiwacze klekoczą twardo, brutalnie i bezlitośnie. Po rozgrzaniu jest o wiele lepiej i "wesoły" klekot prawie całkowicie odchodzi na szczęście w niebyt. Z silnikiem bardzo ładnie współpracuje sześciobiegowa skrzynia biegów. Te wchodzą nieco twardo, zawsze jednak precyzyjnie
Właściwości jezdne.
Tej ostatniej cechy nie można odmówić też układowi kierowniczemu. Pochwalić należy też właściwości trakcyjne. Przy spokojnym prowadzeniu samochód nie daje się wyprowadzić z równowagi, nie ucieka na boki, ani nie zaskakuje nieprzewidzianymi reakcjami na nagłe manewry. Zawieszenie zestrojono dość komfortowo, w końcu to rodzinne kombi, a nie usportowiona wersja RS.
Podsumowanie.
Dzisiejsza Skoda może z podniesionym dziobem (to, że jednak czasami kojarzy się z kurą, to kwestia chyba tylko znaczka na masce - Czesi przywiązali się do swego staromodnego nieco logo i z uporem godnym lepszej sprawy bronią się przed rebrandingiem) stanąć obok swoich partnerów z koncernu Volkswagena. Nie ustępuje im pod względem jakości wykonania, użytych materiałów, obsługi, prowadzenia, czy właściwości jezdnych. Nie można się oczywiście oszukiwać, że kupując Skodę dostaje się np. Audi, jednak granica, która jeszcze całkiem niedawno wyraźnie dzieliła auta na te dla ludu z grubszym i cieńszym portfelem od pewnego poziomu (w tym wypadku od wersji Elegance) coraz bardziej się zaciera. By cieszyć się nową Skodą Octavią z dwustrefową klimatyzacją, pełnym pakietem elektrycznym, wszystkimi systemami podnoszącymi bezpieczeństwo i jasnym wnętrzem z fotelami z ekologicznej skóry należy przygotować się na wydatek ponad 100 tys. zł.
Opinie (122) 7 zablokowanych
-
2009-02-27 12:48
NIEMIECKA MOTORYZACJA STOI W MIEJSCU
nie maja nic do zaoferowania oprocz wysokiej ceny
- 2 4
-
2009-02-27 15:20
fajnie tu podsumowali niemiecki szmelc BMW, polecam (2)
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6325236,BMW_serii_7_wjezdza_w_autobus___.html
- 1 1
-
2009-02-27 23:48
dziecko to chyba bmw tylko na rysunku widziałes (1)
fajny test to poczytaj komentarze to zobaczysz jaki jestes głupi.BMW niejest autem dla dresiarzy .tylko dla myslacych .
- 0 2
-
2009-02-28 13:54
do "do tego bez szyi"
dziecko to sobie szczylu mozesz zrobic a narazie kup sobie slownik przyglupie :-)
ladnie zjechali ten niemiecki syf a komentarze mnie interesuja tym bardziej od takich przyglupow jak ty :-)- 1 0
-
2009-02-27 23:20
Skoda Octavia. To nie jest kura???? (1)
jesli nie kura to co kogut?
- 2 2
-
2009-02-28 21:55
To podróbka kury :)
Kwa, kwa.
- 0 0
-
2009-02-28 21:54
Kiedy Skody bedom gdakać?
Wtedy ja kupiom takom aucine, bo ja sie przywiozal do swych kur, no a ta Skoda moglaby gdakac chociaż mi w drodze, jak bede z dala od mych kur, to se powspominam chociaz swe kury i bedzie mnie milo :)
No nic na to nie poradze, chce azeby gdakala.- 0 0
-
2009-03-21 16:01
miro
od kiedy to francuzy mają lepsze silniki!!!!!chłopie chyba nigdy nie jeżdziłeś samochodem
- 0 0
-
2009-03-21 16:03
miro
niemieckie -czeskie auta bija francuzów pod każdym względem!!!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.