• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia. To nie jest kura

Marcin Tymiński
26 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu. Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu.

Dowcipy o Skodzie w kontekście nowej Octavii są zupełnie nieśmieszne. Tak jak wysłuchanie po raz setny piosenki o Jozinie z Bazin. Auto z zielonym kurakiem osiągnęło dziś pełną dojrzałość. Przypisywanie mu cech kurzych jest już nie na miejscu.

Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości. Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości.
Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody. Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody.
Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach. Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach.
Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory. Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory.


Z zewnątrz i wewnątrz.

Po faceliftingu Octavia (przynajmniej z przodu) wygląda nieco jak numer większy Superb. Podyskutować można np. czy nowe przednie lampy są ładniejsze od starych, nie można jednak skodzie odmówić elegancji. Auto nie powala stylistyką, jest jednak na tyle zgrabne i trzyma wszystkie proporcje, że z pewnością się nie opatrzy. Ot taka stonowana stylistyka bez szaleństw.

Podobnie jest w wewnątrz. Można dostać małego deja vu przypominając sobie Audi A4 poprzedniej generacji, nie to jest jednak ważne. W testowanym egzemplarzu znajdowało się wszystko co wymagającemu kierowcy jest "potrzebne" do życia łącznie z bardzo przyjazną w obsłudze firmową nawigacją. Funkcjonalność obsługi to bardzo duża zaleta auta. Podobnie jak ergonomia. Nie ma na co pogdakać.

Silnik i skrzynia biegów. Dwulitrowe TDI Volkswagena o mocy 140 KM to chyba optymalna jednostka napędowa dla Octavii. Dynamiczna, zapewniająca prawie sportowe wrażenia i w rozsądnych ilościach spożywająca olej napędowy. Nawet przy bardzo ciężkiej nodze i to w miejskich warunkach trudno zmusić "tedei" do konsumpcji większej niż 9 litrów ON na każde przejechane sto kilometrów.

Dlaczego jednak Volkswagen każe czekać klientom aż do czerwca na ten sam silnik, ale z układem common rail? Szczególnie rano, gdy jednostka napędowa jest zimna, pompowtryskiwacze klekoczą twardo, brutalnie i bezlitośnie. Po rozgrzaniu jest o wiele lepiej i "wesoły" klekot prawie całkowicie odchodzi na szczęście w niebyt. Z silnikiem bardzo ładnie współpracuje sześciobiegowa skrzynia biegów. Te wchodzą nieco twardo, zawsze jednak precyzyjnie

Właściwości jezdne.

Tej ostatniej cechy nie można odmówić też układowi kierowniczemu. Pochwalić należy też właściwości trakcyjne. Przy spokojnym prowadzeniu samochód nie daje się wyprowadzić z równowagi, nie ucieka na boki, ani nie zaskakuje nieprzewidzianymi reakcjami na nagłe manewry. Zawieszenie zestrojono dość komfortowo, w końcu to rodzinne kombi, a nie usportowiona wersja RS.

Podsumowanie.

Dzisiejsza Skoda może z podniesionym dziobem (to, że jednak czasami kojarzy się z kurą, to kwestia chyba tylko znaczka na masce - Czesi przywiązali się do swego staromodnego nieco logo i z uporem godnym lepszej sprawy bronią się przed rebrandingiem) stanąć obok swoich partnerów z koncernu Volkswagena. Nie ustępuje im pod względem jakości wykonania, użytych materiałów, obsługi, prowadzenia, czy właściwości jezdnych. Nie można się oczywiście oszukiwać, że kupując Skodę dostaje się np. Audi, jednak granica, która jeszcze całkiem niedawno wyraźnie dzieliła auta na te dla ludu z grubszym i cieńszym portfelem od pewnego poziomu (w tym wypadku od wersji Elegance) coraz bardziej się zaciera. By cieszyć się nową Skodą Octavią z dwustrefową klimatyzacją, pełnym pakietem elektrycznym, wszystkimi systemami podnoszącymi bezpieczeństwo i jasnym wnętrzem z fotelami z ekologicznej skóry należy przygotować się na wydatek ponad 100 tys. zł.

Auto do testów udostępnił dealer Skody - Plichta

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • Zielona kura na masce z przodu

    ma za zadanie wydziobywać z drogi konkurencję ;)

    • 1 1

  • Skoda jest ok

    Mi się podoba , ale mnie nie stać :( , może za cztery lata używaną.

    • 6 3

  • Autorem

    artykułu musi być megadres, który ma coś do kur.. albo jakieś problemy z jajami.. A każda osoba, która ma z tym autem problem jest po prostu zazdrosna, jeździ maluchem z napędem na 2 nogi i popych, a dres jest z 100% POLIżkurzeJESTERdresie i łatwo się pierze w każdej rzece z użyciem tarki i łajna krowiego.

    • 3 5

  • Wolę mieć otwieracz do piwa na masce (1)

    niż zieloną kurę

    • 8 5

    • wkręć se korkociąg w czoło i mocno pociągnij, zobaczysz, że masz pusto we łbie...

      • 3 2

  • skoda

    jak dla mnie to bardzo fajne auta no ale każdy ma swój gust

    • 8 3

  • mi się tam podoba(może być) hehe

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane