• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia. To nie jest kura

Marcin Tymiński
26 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu. Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu.

Dowcipy o Skodzie w kontekście nowej Octavii są zupełnie nieśmieszne. Tak jak wysłuchanie po raz setny piosenki o Jozinie z Bazin. Auto z zielonym kurakiem osiągnęło dziś pełną dojrzałość. Przypisywanie mu cech kurzych jest już nie na miejscu.

Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości. Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości.
Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody. Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody.
Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach. Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach.
Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory. Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory.


Z zewnątrz i wewnątrz.

Po faceliftingu Octavia (przynajmniej z przodu) wygląda nieco jak numer większy Superb. Podyskutować można np. czy nowe przednie lampy są ładniejsze od starych, nie można jednak skodzie odmówić elegancji. Auto nie powala stylistyką, jest jednak na tyle zgrabne i trzyma wszystkie proporcje, że z pewnością się nie opatrzy. Ot taka stonowana stylistyka bez szaleństw.

Podobnie jest w wewnątrz. Można dostać małego deja vu przypominając sobie Audi A4 poprzedniej generacji, nie to jest jednak ważne. W testowanym egzemplarzu znajdowało się wszystko co wymagającemu kierowcy jest "potrzebne" do życia łącznie z bardzo przyjazną w obsłudze firmową nawigacją. Funkcjonalność obsługi to bardzo duża zaleta auta. Podobnie jak ergonomia. Nie ma na co pogdakać.

Silnik i skrzynia biegów. Dwulitrowe TDI Volkswagena o mocy 140 KM to chyba optymalna jednostka napędowa dla Octavii. Dynamiczna, zapewniająca prawie sportowe wrażenia i w rozsądnych ilościach spożywająca olej napędowy. Nawet przy bardzo ciężkiej nodze i to w miejskich warunkach trudno zmusić "tedei" do konsumpcji większej niż 9 litrów ON na każde przejechane sto kilometrów.

Dlaczego jednak Volkswagen każe czekać klientom aż do czerwca na ten sam silnik, ale z układem common rail? Szczególnie rano, gdy jednostka napędowa jest zimna, pompowtryskiwacze klekoczą twardo, brutalnie i bezlitośnie. Po rozgrzaniu jest o wiele lepiej i "wesoły" klekot prawie całkowicie odchodzi na szczęście w niebyt. Z silnikiem bardzo ładnie współpracuje sześciobiegowa skrzynia biegów. Te wchodzą nieco twardo, zawsze jednak precyzyjnie

Właściwości jezdne.

Tej ostatniej cechy nie można odmówić też układowi kierowniczemu. Pochwalić należy też właściwości trakcyjne. Przy spokojnym prowadzeniu samochód nie daje się wyprowadzić z równowagi, nie ucieka na boki, ani nie zaskakuje nieprzewidzianymi reakcjami na nagłe manewry. Zawieszenie zestrojono dość komfortowo, w końcu to rodzinne kombi, a nie usportowiona wersja RS.

Podsumowanie.

Dzisiejsza Skoda może z podniesionym dziobem (to, że jednak czasami kojarzy się z kurą, to kwestia chyba tylko znaczka na masce - Czesi przywiązali się do swego staromodnego nieco logo i z uporem godnym lepszej sprawy bronią się przed rebrandingiem) stanąć obok swoich partnerów z koncernu Volkswagena. Nie ustępuje im pod względem jakości wykonania, użytych materiałów, obsługi, prowadzenia, czy właściwości jezdnych. Nie można się oczywiście oszukiwać, że kupując Skodę dostaje się np. Audi, jednak granica, która jeszcze całkiem niedawno wyraźnie dzieliła auta na te dla ludu z grubszym i cieńszym portfelem od pewnego poziomu (w tym wypadku od wersji Elegance) coraz bardziej się zaciera. By cieszyć się nową Skodą Octavią z dwustrefową klimatyzacją, pełnym pakietem elektrycznym, wszystkimi systemami podnoszącymi bezpieczeństwo i jasnym wnętrzem z fotelami z ekologicznej skóry należy przygotować się na wydatek ponad 100 tys. zł.

Auto do testów udostępnił dealer Skody - Plichta

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • Zielona kura na masce z przodu

    ma za zadanie wydziobywać z drogi konkurencję ;)

    • 1 1

  • Czeski wyrób

    Kiedyś powiedziałem na Skodę jadącą przede mną: "Ruszaj, ty czeski wyrobie!"... Niedługo potem dostałem Skodę od firmy w użytkowanie (Octavia przed FL). I z miejsca polubiłem tego "głupiego ptaszka" i odtąd swoją czeszkę nazywam "czeskim wyrobem" ale wyłącznie pieszczotliwie i z sentymentem :) Naprawdę, zupełnie przyzwoite vozidlo. Prywatnie chciałbym teraz zapolować na Superba I kupionego w polskim salonie. Przy nim każdy Passat od wąsatego Turasa spod Hamburga się chowa... A znaczek mi nie robi. Zielony ptaszek na moim czeskim wyrobie nieraz pokpił ze znacznie szlachetniejszych (niby) znaczków z cieciami w pozycji leżącej za kierownicą :P

    M.

    • 8 1

  • Pan Marcin - nowy w branży ?? (2)

    Panie Marcinie kilka uwag do artykułu :
    1. Logo to nie kura - tylko indiański znak ze strzałą
    2. Nie jest to Octavia III tylko Octavia II FL
    3. Nie staje koło konkurentów VW tylko stanowi markę koncernu VW
    4 Wydatek pow 100 Tys ???!!! -proponuję sprawdzić cenniki i dostepne opcje .
    Finalizując artykół napisany na kolanie ,ani śmieszny ani obiektywny .
    Proponuję więcej faktów niż dziennikarskiej notatki z głowy .
    Myślę że przedstawiciele koncernu Skody z chęcią natarli by Panu uszu za tak nietrafne określenia. A wystarczyłoby : Octavia znana i lubiana marka na Europejskim rynku i poziomie . Utrzymujaca się w człówce najlepszych aut klasy średniej . W standarcie z najwiekszymi opcjami i bardzo wysoką jakością . W przedziale cenowym 50 -100 tys PLN praktycznie bezkonkurencyjna , pokazuje teraz Nowe odświerzone oblicze. Zapraszam do faktycznego zapoznania się z pojazdem.

    • 8 3

    • "..Logo to nie kura - tylko indiański znak ze strzałą " (1)

      taa a Ziemia jest kwadratowa

      HA HA HA HA HA.........................

      za dużo pacjencie kolekcjonujesz dopalaczy!!!

      • 0 2

      • poczytaj

        http://www.motofilm.pl/2009/02/18/dekra-chwali-jakosc-skody-octavia/

        • 0 0

  • przeczytalem tylko 2 linijki - część "Z zewnątrz i wewnątrz."

    a tu już błąd,
    widać, że osoba, która przygotowywała artykuł, nie ma nawet ogólnej wiedzy na temat marki Skoda, a tym bardziej suPerb, a nie suBerb...
    może przeczytam dalszą część . . .

    • 3 3

  • za 100 tys zl

    to mozna szarpnac nowe legacy w dieslu, ktore miazdzy ta skode pod kazdym wzgledem, za tyle samo mozna kupic mazde 6, honde accord ktore rowniez pozostawiaja skode daleko z tylu

    • 4 2

  • Mlada Boleslav

    proponuje wszytskim napinaczom odwiedziny w muzeum skody w mladzie boleslav, zwlaszcza jak ktoś ciśnie do Pragi na bronka

    zobaczycie kawał historii motoryzacji lauren klementy itd.
    mega luksusowe auta jak na swoje czasy

    nas takiej historii niestety pozbawiono za czasów prl, a jak była szansa na wejście vw do Polski
    to niektorzy wymyślili że dajewo będzie lepsze

    no a teraz sami odpowiedźcie sobie, gdzie jest dajewo, gdzie są polskie auta i gdzie jest skoda i vw

    • 3 1

  • Lubie skode na wode;-)

    Prawda jes taka ,ze to mega banalne auto dla flot firmowych lub kogoś kto kupując skode wizualizuje sobie ,ze jedzie VW (bardzo czeste). Logo faktycznie jest do dupy - zielkona kura na takim superbie (limuzyna) to jak jakby w rolls-royce umiescić na masce lody na patyku. Słowem prestiż dla własciciela hurtowni gwożdzi.

    • 1 2

  • Jak można oceniać człowieka po aucie które prowadzi? (3)

    Ludzie! Nie każdemu zależy na lansie i prestiżu! Biedne polaczki w leciwych trójkach i okularnikach po taxi myślą że mają luxus buhehee. Luxus to pójśc do salonu i kupić auto nowe, nawet skodę, bo się podoba, jest funkcjonalna, praktyczna i teoretycznie niezawodna. A jak się okaże że to jednak nie to czego się szukało, to sprzeda i pójdzie do salonu po coś innego. Bo samochód to narzędzie do przemieszczania się, nie cel w życiu

    • 6 1

    • a no mozna szcegulnie gdy jest to w Polsce!! (2)

      Bo np stare blacho szroty BMW wybieraja zawsze najwieksze głaby chca zaszpanowac i sie dowartosciowac.Ale to własnie dotyczy tylko Polski

      • 2 0

      • (1)

        głąb zawsze będzie głąbem - czy to w bmw czy w tramwaju.
        Ja jeździłem niedawno golfem III, a nie noszę dresów, nie słucham techna ani hiphopu, nie jestem łysym sterydem. A jakby zadać na forum pytanie kto jeździ golfami - to jakie byłyby odpowiedzi?
        ps: zdecydowanie nie tylko w Polsce przygłupy dowartościowują się autami.

        • 2 1

        • a kurat do golfa nic niemam!!

          a do golfa to zawsze maja najwiecej własnie ci w w dresach wygoleni!!

          • 0 0

  • przy okazji Skody - gdzie lepiej serwisować? (3)

    nie chce nikogo reklamować ale powoli kończy mi się gwarancja i nie wiem czy dalej w autoryzowanym (mam pod domem) czy coś innego

    • 1 1

    • Jak nie obdzierają ze skóry to zawsze lepiej mieć wypełnioną książkę serw. - masz gwarancję i łatwiej auto sprzedać. Małe usterki śmiało możesz zlecić w mniejszym warsztacie, jest ich w Gdyni kilka

      • 1 0

    • serwis (1)

      Od 6-ciu lat serwisuje moja Fabię w salonie Groblewski Jr w Sopocie. Złego słowa nie mogę powiedzieć o jakości i terminowości. Ceny - wcale nie takie wysokie. A obsługa bardzo kulturalna.

      • 0 1

      • to ja mam to samo w Gdyni u Plichty, teraz mam złapać nowe zniżki po gwarancji 30 % na robocizne, tylko nie wiem czy gdzies moze być taniej
        w sopocie moze jak sie kupi auto to jest może lepiej, kazdy ma swoje doswiadzczenia

        • 0 1

  • JAk niestac was a to co najlepsze czyli Niemieckie (4)

    to zeczywiscie juz lepiej skode choc ja wybrał bym seata!!
    bo te francuskiemwłoskie pseudoszroty przepakowane elektronika która sie psuje nieustannie to zagrozenie dla zycia jest a skosne japończyki juz tez sie mocno opusciły!!

    • 1 3

    • poniemiecki kmiotku (2)

      niemieckie szroty przegrywaja juz w testach na niezawodnosc

      • 1 1

      • pajacu wtestach nigdy nieprzegrali i nieprzegrywaja (1)

        zato ty ruski pomiocie sie czesto powtarzasz zmien plyta bo ta juz mocno przestarzała jest.
        ty sam nigdy takich na oczy niewydziałes wiec moze sie kiedys oduczysz klamac .Ja takiej nadziei niemam :)

        • 0 1

        • hooy moherowy

          A co mają ruscy do niemieckich i japońskich aut? Czyżbyś miął problemy z zaporożcem?

          • 0 0

    • do "lepszy rydz niz nic"

      ciebie szwabku na slownik nawet nie stac

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Peugeota?

 

Najczęściej czytane