- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (7 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (8 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Skoda Octavia świętuje 20. urodziny
Dwie dekady temu, dokładnie 3 września 1996 roku, rozpoczęła się seryjna produkcja - bestsellerowej jak się później okazało - Skody Octavii. Dziś wiadomo, że popularny kompakt odegrał niebotyczną rolę w osiągnięciu przez czeskiego producenta globalnego sukcesu rynkowego.
Tak naprawdę historia modelu rozpoczęła się w lutym 1995 roku, od położenia kamienia węgielnego pod budowę nowej linii produkcyjnej czeskiej fabryki w Mladej Boleslavi. Kilkanaście miesięcy później z nowo powstałego obiektu wyjeżdżały już pierwsze egzemplarze Skody Octavii.
Powierzchnia nowoczesnego - jak na tamte czasy - obiektu liczyła 32 tys. m kw. W marcu 1996 roku działalność zainaugurowała również lakiernia, w której już wkrótce, każdego dnia nową powłokę otrzymywało nawet 1800 sztuk Octavii i Felicii.
- Pojawienie się przed dwudziestoma laty Skody Octavii na rynku było wielkim przełomem. Wówczas autosegment C zyskał poważnego i bardzo mocnego konkurenta. Od zawsze zresztą ten model charakteryzowały: wygoda, komfort i ekonomiczność. Każda generacja oferuje ciekawe wyposażenie, a także to, co bardzo istotne, czyli łatwy dostęp do części i akcesoriów w rozsądnych cenach - tłumaczy Tomasz Groszewski, miłośnik marki i użytkownik Octavii.
Czytaj także: Nowa Skoda Octavia awansuje?
3 września 1996 roku ówczesny prezydent Republiki Czeskiej - Vaclav Havel - oficjalnie otworzył nową fabrykę, a zarazem dał sygnał do rozpoczęcia seryjnej produkcji późniejszego hitu sprzedaży, czyli Skody Octavii. Dodajmy, że był to pierwszy model Skody, który stworzono w studiach projektowych Volkswagena.
Zaraz po debiucie czeskiego kompaktu, gama silnikowa była dość skromna. Klienci wybierali między dwoma czterocylindrowymi jednostkami benzynowymi oraz jednym dieslem. Dwa lata po premierze Octavii ofertę poszerzono o rodzinny wariant kombi (od roku 1999 był dostępny również z napędem na wszystkie koła).
Czytaj także: Skoda Superb - przestrzeń przez wielkie "P"
- Mój znajomy w 2000 roku kupił nową Skodę Octavię i dla wielu osób był to niesamowity wyznacznik luksusu. Pamiętam, że wszyscy mu jej zazdrościli. Dziś sam jeżdżę Octavią pierwszej generacji, i choć nie jest to auto z pierwszych stron gazet motoryzacyjnych, nie mogę powiedzieć o niej złego słowa. Auto jest przede wszystkim praktyczne, ma duży bagażnik, mało pali i nieźle wygląda. Jeśli nie będzie się psuło pojeżdżę nim jeszcze parę lat i wymienię. Kto wie, czy także nie na Skodę? - zdradza pan Maciej, szczęśliwy posiadacz Skody Octavii.
Ostatnia Octavia pierwszej generacji z taśmy montażowej zjechała w listopadzie 2010 roku. W ciągu 14 lat wyprodukowano ponad 1,44 mln egzemplarzy (około 970 tys. limuzyn i 470 tys. kombi). Jak się później okazało, w ślad swojego poprzednika szybko poszły kolejne odsłony modelu. W latach 2004-2013 wyprodukowano w sumie 1,6 mln limuzyn i 900 tys. kombi drugiej generacji. Od grudnia 2012 roku produkowana jest trzecia generacja Skody Octavii.
A jak wy wspominanie pierwszą generację Skody Octavia?
Czytaj także: Nieśmiertelna "beczka" ma już 40 lat
Film promujący premierową odsłonę Skody Octavia.
Miejsca
Opinie (56)
-
2016-09-07 09:14
octavia z silnikiem SDI (9)
Moze nie byl to demon prędkości ale ponad milion kilometrów to dla tego silnika żaden wyczyn.
Polecam z czystym sumieniem.
Spalanie max 6 litrów w MIEŚCIE- 9 6
-
2016-09-07 09:42
I 58 sekund do setki...? (6)
Megane III 1.5 dci - w mieście 5.5 i można normalnie jeździć... tylko że kapelusza nie dają
- 4 8
-
2016-09-09 22:32
A jak tam przekręcone panewki i zatarte silniki w tych "mega super" francuskich dci?
- 2 0
-
2016-09-07 09:48
Po co Ci setka w mieście ? (3)
a do 50 rozpędza się całkiem nieźle. Ale SDI i TDI w mieście to porażka weź za takim jedź kopci to tak że udusić się można.
- 5 4
-
2016-09-09 22:32
Mój nie kopci
Bo nie mam przekręconego licznika i silnika do remontu..
- 2 0
-
2016-09-07 11:56
TDI (1)
Nowe Diesle nie kopcą . Filtr cząstek stałych .....Znafco
- 3 7
-
2016-09-08 10:04
no juz tam przy jezdzie w miescie po pare km ten dpf ci dlugo podziala xD zwlaszcza, ze teraz jest moda, zeby od razu sie tego dpf (w sensie po gwarancji) pozbywac
- 0 1
-
2016-09-07 14:59
Tyle, że w dci jest turbina,dpf itd.
Wybacz ale wole te zaoszczędzone pieniądze przeznaczyc na wakacje z rodziną- 6 1
-
2016-09-07 12:35
Dla silnika nie, ale dla kierowcy tak
Podziwiam cierpliwość kierowców, którzy byliby w stanie przejechać 1M km autem z silnikiem SDI... I przeżyć. To nie jeździ, to się toczy :)
- 5 4
-
2016-09-07 11:55
do wszystkich
Którzy są na nie bo to skoda. LePiej kupcie sobie coś polskiego hehe
- 4 1
-
2016-09-07 22:13
pamietam premiere w 1996 (1)
Bylem wraz z ojcem na dniach otwartych w salonie na morenie chyba blazewicz...
Pamiętam ze mega wrażenie wtedy na mnie zrobila.
Niedawno znalazłem w kartonie z książkami oryginalny prospekt octavi który na tej premierze rozdawali.
Zazdroscilem wtedy Czechom takigo pięknego auta gdzie naszym szczytem możliwości byl polonez caro...- 4 0
-
2016-09-09 22:26
Nawet Favorit/ Felicia 1.3 była dużo lepszym autem od Poldka!
- 1 0
-
2016-09-09 22:24
Auto OK
Taki VW dla ubogich ;)
- 2 0
-
2016-09-07 11:40
Posiadacz Octav (2)
Posiadam Octavie od roku . 2.0 TDI 150KM wersja Style,
Autko wystarczy na polskie warunki.
Fajnie przyśpiesza i mało pali przy dozwolonych prędkościach.
Dziwi mnie co ludzie wypisują .Wali mnie czy ktoś jeździ mercem czy Toyotą.
Ja mam skodę i i mi podoba.Większość co wypisuje te negatywne opinie to albo wcale nie ma samochodu albo jeździ 15letnim złomem.Nie każdego stać na nową octavie za prawie 100tys.
Przed zakupem oglądałem nową Toyotę Auris i wcale nie jest taka super.
Twarde plastiki i do tego konsola przednia po prostu brzydka.
Kosztowała podobnie ale mniejsza moc i mniej miejsca w środku .
Wybrałem Octavie i jestem zadowolony .- 5 4
-
2016-09-08 09:25
jednych stać tylko na kaszankę, innych na sushi (1)
taka to różnica
- 0 1
-
2016-09-09 09:54
25 letni
Ty jeździsz 25 letnią Toyotą i mówisz że to super auto .Hhehehehe
- 1 0
-
2016-09-08 09:29
a co tak sprytnie pominięty temat silników TSI (1)
z pękającymi tłokami i z rozrządem na łańcuchu, który trzeba wymieniać co 20 tys. km??? grupa VW to chłam robi od kilku lat wyłącznie....
- 0 2
-
2016-09-08 10:47
bezawaryjność
tsi 1.4 pięć lat bezawaryjnej jazdy 130000 km. Komuś tłok pękł ale w głowie. Jeżdżąc max na dwójce to zajedziesz każdy silnik.
- 0 0
-
2016-09-07 09:12
między dwoma czterocylindrowymi jednostkami? (2)
znaczy jest ten jednostek tak?
- 2 8
-
2016-09-08 09:57
gramatyka na poziomie IV klasy SP cie przerasta chyba
- 0 0
-
2016-09-07 18:00
Między dwoma łaciatymi krowami - znaczy jest ten krów :)
- 2 0
-
2016-09-07 16:08
rzeczywiscie skody nie sa szczegolnie wyrozniajace sie wygladem
ale nie każdy lubi się wyróżniać.ja mam nową skode z mocnym silnikiem i niezłym wyposazeniem,w miarę wygodna i komfortowa.mi starczy
- 3 0
-
2016-09-07 16:05
"Przez kilkanaście lat motoryzacyjny design dość mocno uległ zmianom."
Niestety na gorsze. Straszne są te współczesne samochody z pogiętymi w każdym możliwym miejscu blachami.
- 1 0
-
2016-09-07 12:46
Octavia II przed liftem - najlepsza (1)
Octavia I była zbyt ciasna i siermiężna, choć miała doskonałą blacharkę i trwałe silniki (widziałem 17-letnią Octavię bez śladów rdzy na zgrzewach dachu i słupków, po zdjęciu szyby - a wszystkie współczesnie samochody tam rdzewieją).
Octavia II to był duży skok jakościowy, znacznie lepsze zawieszenie, bardziej przestronna kabina, niezłe wyposażenie. Po lifcie zakradły się jednak pewne oszczędności (np. twardsze plastiki w niektórych miejscach).
Octavia III to znowu krok wstecz, auto pozornie lepsze, ale jednak za bardzo odchudzone przez księgowych.
Mój typ: Octavia II 2008-2009, końcówka wersji przedliftowej, wersja 2.0 TDI common rail (lepsza od za słabej 1.9, w dodatku z wadliwymi panewkami).- 4 1
-
2016-09-07 14:59
Potwierdzam OII przed liftem najlepszą z Octavii
Sporo miejsca i jakość wnętrza więcej niż zadowalająca jak na niby segment niższy.
- 1 0
-
2016-09-07 10:13
nigdy nie kupie Skody bo : (6)
1) jest nudna na zewnatrz
2) srodek i deska rozdzielcza to porazka
3) to auto dla emeryta
4) auto dla przedstawiciela handlowego
5) auto dla biednych
6) awaryjnosc jak i w reszcie VW, Aud, Seacie
7) mam juz taczke do przewozu piasku- 11 34
-
2016-09-07 13:37
9) bo nie mam kasy.
jw.
- 8 3
-
2016-09-07 12:10
Dodałbym jeszcze że korozja radzi sobie z Octavią lepiej niż z polonezami czy fordami.
widzę że wierni wyznawcy kościoła pod wezwaniem św VAG 1.9TDi nie próżnują i klikają minusiki....klikają :D- 3 6
-
2016-09-07 11:57
spadaj dziadu
Kup sobie kołek i wsadź w D
- 2 5
-
2016-09-07 10:43
A ja polecam ci Skode, mają duże bagażniki. Zmieścisz kilka worków cebuli.
- 11 5
-
2016-09-07 10:35
Dodaj jeszcze punkt
8) bo jestem tępy
- 10 5
-
2016-09-07 10:19
Jasne, idź jeździć kianką buahaha a wewnątrz poczujesz się jak w domku dla lalek.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.