• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strażacy przez 21 godzin gasili auto elektryczne

mJ
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (368)
21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom). 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).

Ponad 21 godzin trwało gaszenie elektrycznego Mercedesa, który w niedzielny wieczór zapalił się w Tuchomiu, nieopodal Trójmiasta. Strażacy do ugaszenia "elektryka" wykorzystali kontener z wodą. Był to pierwszy w pełni elektryczny samochód, który spłonął na Pomorzu.



W poniedziałek opublikowaliśmy już wcześniej przygotowany artykuł o tym, czy strażacy są przygotowani do gaszenia samochodów elektrycznych. I co ciekawe, w przeddzień publikacji, w niedzielny wieczór doszło do zapalenia się pierwszego na Pomorzu auta elektrycznego. To Mercedes EQA.

Akcja strażaków rozpoczęła się w niedzielę po godz. 21, a zakończyła... w poniedziałek o godz. 17:50. Łącznie 21 godzin. Z naszych informacji wynika, że to póki co rekordowo długi czas gaszenia pojazdu elektrycznego w Polsce.

Dlaczego tak długo trwała akcja? Osoby, które choć trochę interesują się samochodami elektrycznymi, wiedzą, jak trudnym zadaniem jest ugaszenie takiego auta. Problemem są baterie, które wymagają wychłodzenia.

21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom). 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
Do ugaszenia auta wykorzystano kontener wypełniony wodą, w którym zatopiono spalony wrak. Kontener przetransportowano z Gdańska.

Wodę z kontenera wypompowano w poniedziałek o godz. 15:30. Przez kolejne 2,5 godz. kontrolowano, czy temperatura baterii nie rośnie.

W gaszeniu "elektryka" udział brało 16 zastępów straży pożarnej. Nikt nie ucierpiał.


Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne? Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne?

  • 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
  • 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
  • 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
mJ

Opinie (368) ponad 10 zablokowanych

  • pytanie do fachowców (2)

    czym sie rozni ten uratowany (ugaszony) mercedes od wraku gdyby splonal w spokoju sam?

    • 20 1

    • (1)

      Nie znam się, więc się wypowiem. Strażacy lepiej kontrolują rozprzestrzenianie się ognia, więc nie spłoną rzeczy znajdujące się w pobliżu. Schładzając akumulatory w kontenerze, skracają czas trwania pożaru i zmniejszają emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Zakładam, że woda została odpompowana i przekazana do oczyszczenia, a przynajmniej chcę w to wierzyć. Nawet nawierzchnia mniej się zniszczy, jeśli samochód nie będzie płonął bezpośrednio na niej, tylko zanurzony w wodzie.

      • 6 0

      • A to nie jest tak ze gdy gasisz wodą cos o ogromnej temperaturze to

        To oddziela się tlen i wodór i wtedy to jest bardziej wybuchowe? Tak pytam, ale na chłopski ro,um tak to wygląda.

        • 1 2

  • brak logiki (20)

    niech mi jakiś specjalista odpowie jaki chociaż jeden argument przejawia za kupnem elektryka bo ja nie widzę żadnego, chyba nie nadążam za obecnymi trendami
    -płacisz dużo dużo więcej niż za spalinówkę (ekonomicznie to nie ma żadnego sensu)
    -musisz się martwić czy nie zabraknie ci 2 kilometrów zasięgu i samochód nie stanie Ci gdzieś w polu
    -w trasę tym szrotem nie ma co nawet jechać
    -żadna to ekologia bo ładujesz i tak prądem z gniazdka a prąd w gniazdkach jest z eletrownii węglowych
    -jaki jest plan na zużyte baterie?
    -mechanicy nie wiedzą jak to naprawiać
    -strażacy nie wiedzą jak to gasić (wystarczy tylko poczekać na jakąś tragedie gdy wybuchnie ogromny pożar gdzieś w garażu podziemnym, a co śmieszne samochodem na gaz nie wjedziesz, a elektryk jest mile widziany)
    -przy produkcji baterii wytwarza się tyle zanieczyszczeń co x lat jazdy dieslem

    • 68 2

    • Lewacka odpowiedz brzmi :

      Uzywasz mowy nienawiści , jesteś nietolerancyjny i nie dbasz o planetę

      • 17 1

    • (1)

      Nikt Ci nie napiszę bo nie ma takiego argumentu, jelenie kupują i myślą że są "fajne" bo tak mówią w telewizji

      • 11 1

      • No to błąd, nie ma auta spalinowego z takimi osiągami przy takim "spalaniu".

        • 1 2

    • 1. tak
      2. nie
      3. nie
      4. być może
      5. jest
      6. wiedzą
      7. wiedzą, czego dowodzi ten artykuł
      8. nie

      • 1 5

    • Po prostu super się tym jeździ :) cicho, dynamicznie, przyjemnie. (9)

      poza tym przez długi czas prąd był tani i się opłacało (ale to się już skończyło, chyba że masz swoją fotowoltaikę).

      • 5 2

      • (7)

        W cenie "przyzwoitego" elektryka kupie też benzyniaka, który super jeździ.
        A jak będzie słychać delikatne brzmienie V6 czy V8 to nie ma dla mnie problemu.
        No i dojadę tym bez problemów do np. Pragi nie wlokąc sie po autostradzie 90 km/h

        • 6 3

        • (6)

          Pokaż benzyniaka v6 czy v8 który ma taki moment obrotowy jak Tesla ALE z takim kosztem przejechania 1 km jak Tesla :)

          • 2 5

          • (1)

            A jaki jest koszt przejechania 1km Tesla uwzględniając koszt zakupu?

            • 4 0

            • 1000 konna Tesla przy ładowaniu do pełna to 127zł. Przejedziesz na tym ok 500km czyli policz :)
              Zakup to ok 700 tys.

              Bugatti z podobną ilością koni mechanicznych kosztuje 1,65 mln euro, spalanie to ok 50l/100km

              Tesla model 3 400 koni, do pełna 95.25zł co pozwoli na przejechanie 350km. Zakup 239 990 zł

              Audi A8 L 60 tfsi mhev quattro Tiptr też 400 koni, koszt przejechania 100km 86.28zł. Zakup 565 100 zł

              • 1 3

          • (2)

            Ale ja nie mam 15 lat by jarać sie jakimś momentem obrtowym na papierze, w sensie takim, że uważam, że w benzyniaku za 500-600k w zupełności by mi wystarczył np. w audi RS6 (to tylko przykład).
            Przy takiej cenie za samochód średnio mnie interesuje koszt przejechania km, tylko pewność dojazdu i jak najmniej problemów.
            Odrębna dyskusja to w ogóle obecny stan motoryzacji

            • 6 1

            • Za to jarasz się "delikatnym brzmieniem v6 czy v8" :)

              Jakie to dojrzałe

              • 1 3

            • No to pewność dojazdu i bez problemowosć masz w elektryku większą. Nie musisz wymieniać oleju i filtrów (poza kabinowym), klocków i tarcz nie wymieniasz tak często, nie masz strachu że Ci "nie odpali", nie martwisz się jakością paliwa, tankujesz pod domem.

              • 2 2

          • A po Ci osiągi jak w sportowym aucie, jak wszędzie mega ograniczenia.poza tym jak masz kasę na tesle, to możesz sobie kupić wypasione auto o sportowych osiągach i raczej nie będziesz się martwił że wydałeś 100 zł więcej na paliwo, bo spalił 16 a nie 8 litrów.Przy wykorzystywaniu pełnej mocy elektrykiem to możesz najwyżej pojechać za miasto wrócić i do ładowarkiDaj pań spokój.

            • 2 0

      • Moim A6 w dieslu tez się jeździ super dynamicznie

        • 3 0

    • Dodam że w zimie musisz w czapce jeździć bo na ogrzewanie szkoda prądu

      • 6 1

    • - Moment obrotowy od "samego dołu" niedostępny w żadnej spalinówce
      - cena przejechania 1km przy takiej ilości koni mechanicznych (żaden duży silnik w super autach nie jest tak oszczędny)
      - w tesli autopilot

      Bo nie porównuj aut elektrycznych do Corsy czy Skody Octavii ;)

      • 1 4

    • Zaletą jest niski koszt długoterminowy (1)

      Samochód kosztuje więcej, ale prąd do niego bardzo mało, jest też tańszy w eksploatacji bo nie ma tylu elementów mechanicznych i smarów, dzięki temu nie ma też tylu przestojów w warsztacie. Oszczędzasz też czas nie jeżdżąc co tydzień na stacje żeby go zatankować, bo ładuje się go w domu.

      • 1 2

      • Fajny samochód
        dla tych co mają własny dom z elektrownią, super oszczędzam czas biorąc go w trasę np. do Wiednia.
        No chyba, że to 2-3 samochód w bardzo bogatej rodzinie, taki hobbystyczny to ok, fajnie mieć hobby.

        • 3 0

    • Elektryk jest bardzo opłacalny

      Elektryk jest bardzo opłacalny dla..... producenta. Wytworzenie tańsze. Naprawy droższe. Zakup droższy. Przecież to logiczne.

      • 5 0

    • Jezdze elektrykiem 1,5 roku

      Ekonomicznie jest bardzo uzasadniony. Koszt przejechania 100 km to 10-15 zł. Rocznie oszczędzam kilkanaście tysięcy. Ma fantastyczną moc i przyspieszenie, więc pod tym względem za spalinowy trzebaby zapłacić 2 x więcej. Genialne prowadzenie i komfort. Zasieg (400-500 km) spokojnie wystarcza na długie podróże. Ładowanie w trasie moze jest drogie (ok 40 zł na 100 km), ale ładowarek jest sporo więc nigdy nie mailem z tym problemu. W sumie średnio więcej czasu traci się na tankowanie spalinowego niż ładowanie elektryka w domu (cyk 10 s i podłączony). Nigdy nie bałem się że zabraknie i pradu i stanę w polu. Ekologia mnie nie obchodzi. A co do samozapłonu, to czy boisz się że zapali ci się telefon w nocy podczas ładowania i spali chałupa? A i dodam że mój samochód w 2021 kosztował 140 tys. z dofinansowaniem 28 tys. Spróbuj teraz kupić sensowny spalinowec za te pieniądze.

      • 0 1

  • Ciekawe

    Ile kosztowała cała akcja gaszenia elektryka. A ile kosztuje zgaszeniu normalnego spalinowego samochodu?

    • 31 0

  • Auta

    Elektryczne i gazowe to bomba atomowa

    • 13 2

  • Gdyby (1)

    były dwa auta w ogniu, to co 42 godziny gaszenia?

    • 8 4

    • Tak, a 9 kobiet urodzi dziecko w miesiąc

      • 5 0

  • Dlatego zakaz LPG w halach to i**otyzm. (3)

    Wyobraźcie sobie że ten samochód zapaliłby się w hali garażowej.

    • 24 3

    • Zależy jak wspólnota uchwali, u nas nie ma zakazu dla LPG

      • 0 1

    • Poniżej poziomu gruntu (podziemny garaż) gaz nie odparowuje, a tworzy się kałuża, w przypadku rozszczelnienia układu LPG. Wystarczy, że ktoś nieświadomy pstryknie peta i jest pożar.

      • 0 0

    • bgbr

      zalaliby całą hale czyli wszystkie auta a nie 1 :P

      • 0 0

  • Bateria (5)

    Proszę zrobić test że starym telefonem ,zróbcie zwarcie w baterii telefonu i zobaczycie jak trudno ugasić taki pożar. Na pewno trzeba mieć wiadro wody przy sobie żeby utopić telefon. Do elektryków powinno sprzedawać się w zestawie dmuchany basen, wiadro,wąż gumowy i kalosze.

    • 81 2

    • Zapomniałeś o rękawicach elektroizolacyjnych :)

      • 6 0

    • tak gałganie. Zachęcaj ludzi do robienia zwarć w bateriach. Najlepiej niech siedzą przy tym na kanapie...

      aha i płonącą baterię litową będziesz topił w wiadrze? Wiesz, może trzymaj się z dala od litu, tego w bateriach oczywiście, bo w innej formie jak najbardziej możesz przyjmować.

      • 1 6

    • I czego ten eksperyment ma dowieść?

      Weź zapalniczkę i podpal sobie firankę w kuchni. Zobaczysz jak trudno jest ugasić pożar bloku.

      • 5 6

    • To cholerstwo pali się nawet w wodzie . Zrób dziurę w baterii litowej i wrzuć do wody, to wybuchnie

      • 0 0

    • Ewentualnie montować obowiązkową instalację gaśniczą,

      zasilaną z osobnej baterii :-)

      • 0 0

  • eko produkcja eko samochód eko gaszenie (2)

    tylko "eko" ludziki siedzą cicho, ten temat skipują

    • 27 1

    • Ich też trzeba zacząć skipować :)

      • 0 0

    • nie mówiąc już o "eko" kasie, która poszła z naszych podatków z dymem

      • 1 0

  • A co ze śladem węglowym, czy emisja pożaru spełniała normy EU (3)

    Kolejny pożar samochodu elektrycznego pokazuje, jak niebezpieczna jest to technolgia. Można sobie wyobrazić skutki pożaru takiego samochodu w wielopoziomowym parkingu pod wysokim budynkiem mieszkalnym. Ewakuacja setek osób i w efekcie być może osłabienie konstrukcji całego budynku w przypadku poszerzenia się pożaru. Interesujące z czego byłby pokrywane straty? Z polisy ? przy stratach które taki pożar może wygenerować w kwotach wielokrotnie przewyższających wartość samochodu.

    Uważam, że to nie UE powinno rozporządzeniami dyktować to co mają posiadać ludzie a winny robić to prawa wolnego rynku. Wozy konne zniknęły z ulic nie dlatego, że konie emitowały metan a dlatego, że samochód stał się dogodniejszym i wydajniejszym środkiem transportu.

    Z pewnością, przy rosnącej ilości samochodów elektrycznych rosnąć będzie liczba tego typu zdarzeń. Może to oznaczać jedno - kłopoty z parkowaniem w zamkniętych pomieszczeniach. Tyle, że to nie współgra z polityką miast "wycinających" miejsca parkingowe gdzie się da.

    Żyjemy w ciekawych czasach i każda skrajność ideologiczna jest drogą do nikąd. Nawet ta zielona. Z punktu widzenia mieszkańca Gdańska zainteresowanego ekologią ważniejsze jest dla mnie wstrzymanie wycinania Lasów Oliwskich ich dewastacja postępująca zabudową, likwidacja naturalnych przestrzeni zielonych wewnątrz miasta, totalne betonowanie pasu nadmorskiego, kosmicznie przyrastające odpady plastikowe i pakowanie absolutnie wszystkiego w plastik, brak systemu obiegu szklanych opakowań i wiele wiele innych tematów. Dopiero na końcu tej listy są spaliny samochodowe, aczkolwiek zaostrzanie norm sprawiło, że nawet mieszkając na głównej ulicy nie jest to już wielkim problemem.

    • 34 1

    • Chodzi o kasę (1)

      Masz wydawać więcej, konsumować więcej, po to żebyś nic nie miał (oprczócz długów). A jak Cię do tego zmuszają? Siłą? Nie. Takimi właśnie lotnymi hasłami: to 'ze względów bezpieczeństwa', albo to 'ze względu na środowisko' itp. Kilka lat temu Unia zakazała spłuczek start-stop. Teraz masz 3 litry na siku, i 6 na kupe - bo tak jest wg Unii ekologicznie. A co to za ekologia, jak zużywałeś 2 litry na siku, a teraz zużywasz 3? Bo celem jest to, że masz zużywać więcej, a ekologia to tylko tanie hasło, żeby napędzić jeszcze większą konsumpcje. I tak jest ze wszystkim. Większość ludzi da się nabrać, na to, że zużywanie 3 litrów wody zamiast 2 jest ekologiczne, tacy już są ludzie. Jak pisał o tym Orwell to nie chciało mi się wierzyć, że to aż takie łatwe, ale teraz już wiem, że naiwność ludzka jest przeogromna, a ludzie uwierzą we wszystko co im powie ekran.

      • 6 0

      • Tak. Absolutna prawda

        Kiedyś jak ktoś mówił o teoriach spiskowych to pukałem się w czoło. Ale chyba dożyliśmy takich czasów. Najpierw VOVID który nie wiadomo do końca ile zabił osób, bo większość zgonów podciągano pod COVID a teraz zabawa w ekologie. Przecież już w 2010 miały być zalane tereny do 20 m n.p.m. Teraz straszenie CO2 jak Europa odpowiada za 12% światowej emisji, w tym samochody za mniej jak 0,5%.
        Straszenie na maksa żeby biznes się kręcił. Zarządzanie strachem.

        • 2 0

    • bbbbbtrb

      ale na tym co piszesz nie da się zarobić i sterować milionami ludzi....

      • 0 0

  • Zakaz parkowania tego dziadostwa w halach garażowych !

    Przez ten "ekologiczny" chłam dojdzie jeszcze do pożaru budynków mieszkalnych lub innych (centa handlowe, biurowce) i mogą zginąć ludzie ! Zostawcie spalinowe samochody w spokoju (zasilane benzyną, dieslem, gazem), zajmijcie się niebezpiecznymi elektrykami w tej Brukseli !

    • 33 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane